رواية السم في العسل البارت الخامس عشر 15 بقلم كوكي سامح
رواية السم في العسل الفصل الخامس عشر 15
__ في المستشفي..
الدكتور خرج ولما اتكلم مع كارم بلغه ان واحده فيهم ماتتت
كارم بصدمه
( هي مين فيهم اللي ماتت ي دكتور)
د. باستعجال
( الست الكبيره ) " وسابه ومشي"
كارم
( يبقى داده تحيه اللي ماتت لا حول ولا قوة الا بالله) وفي نفسه ( انا لازم ابلغ احمد باللي بيحصل ده)
" مسك الفون واتصل بيه جرس ومش بيرد"
في فيلا الدمنهوري..
تاكسى وقف قصاد الفيلا نزلت منه معتزه ورقيه
السائق بحده
( الحساب ي مدام)
روقيه بارتباك لمعتزه
( خليكى واقفه معاه هطلع اجيب فلوس بسرعه وارجعلك )
وفي نفسها ( انا لازم اطلع اشيل جهاز التسجيل بسرعه قبل ما حد فيهم ياخد باله ان انا وعمار كنا بنسجل لهم وتبقي مصيبه)
__ طلعت جري علي اوضتهم وراحت شالت الجهاز من الاباچوره وخدته علشان تتخلص منه وجري ع اوضتها ولأن الجهاز حجمه صغير رمته فالحمام
خدت فلوس ونزلت حاسبت السائق
معتزه دخلت الفيلا وهي وراها من غير ما تتكلم معاها خالص كانت مضايقه منها ومن اللي عملوه فيها
روقيه " بتكلم نفسها"
( يادى المصيبه ده نسيت عمار ي ترى عمل اي)
ولسه هتمسك الفون لقيته واقف قصادها
" وشه بينزف ومصدوم"
جريت عليه
( مالك ي عمار واي الد"م ده)" بتلمس وشه"
عمار بغضب" بيبعد ايدها "
( يعنى انتي مش عارفه مالي)
روقيه
( هو انت قابلت امين)
عمار" شد الكرسي وقعد"
( روحت الترب علشان اشوفوا لقيتهم سابوا الاوضه من فتره ومحدش فيهم موجود)
روقيه
( يعنى كده خلاص حق عمي راح ومش هنعرف مين اللي قالوا يشيل الاجهزه)" بصت ع فوف بخباثه "
وبوشوشه ( ولا يمكن تكون معتزه كذابه وقالت اى كلام وخلاص علشان تخرج نفسها هي وجوزها من قتل حمايا)
عمار " ضرب بإيده ع الترابيزة"
( انا مبقتش عارف حاجه)
" معتزه واقفه فوق بتسمع كلامهم ولما سمعت روقيه بتكذبها، نزلت جري وواقفت قصاد عمار "
وحيات ابني ياسين انا قولت اللى شوفته والله امين هو اللي شال الأجهزة
عمار
( خلاص انا مصدقك بس بشرط)
معتزه " بتبص ل روقيه ب استغراب "
( شرط اي)
عمار
( محدش يعرف حوار امين ده لغايه ما انا اتصرف
حتى لو كريم جوزك، قام وقف، علشان لو حد عرف هتدخلوا في س وج وساعتها بقي مش هتلومي الا نفسك)
معتزه بتوتر
( لا لا انا عن نفسي مش هتكلم خالص وع فكرة انا مقولتش ل كريم انى روحت لعمي المستشفي)
عمار
( يعنى كريم ميعرفش )
معتزه
( لا خالص انا اصلا خوفت احكيلوا ع حاجه لما اكتشفت ان الخاتم وقع مني هناك)
عمار
( طيب ماشى)
__معتزه استأذنت وطلعت اوضتها وكان باين ع وشها القلق والارتباك من كلام عمار لأنها حست منه لما سمع كلام روقيه انه بيكذبها زى ما فهمته وبيوجهه لها اتهام بقتل حماها
روقيه ل عمار
( هو ليه كل ده، ما خلاص كل حاجة بانت، انا مش فاهمه اي لازمه اللف والدوران ده كله)
عمار
( لف ودوران! عليه النعمه انتي ما بتفهمي اى حاجه)
روقيه
( طيب ما تفهمنى انت)
عمار
( الاقي بس امين ووقتها بس هفهم كل حاجه)
في الشاليه ( ع الشاطئ)
منار بتشد احمد وعاوزه تغرقه وفي نفسها
( هموتك وارتاح منك وبضحكه سخريه وابقي بقى قابلها في الاخره)
وفجأه بتبص حواليها لقت اتنين شباب جايين من بعيد، سابت احمد مكانه وجريت ع الشاليه بسرعه
دخلت جوه الشاليه وفتحت الشباك وبتابع اي اللي هيحصل مع احمد
واحد منهم جري عليه واسمه *باسم* وقال
( اي ده في غريق)
رد التانى عليه واسمه * نادر*
" بيوطي ع احمد وبيحاول يفوقه"
( بس ده مش غريق، شكله كده كان عاوز ينتحر)
" بيحاول يفوقه ومفيش من أحمد اي رد فعل)
باسم" شد جسمه لبره المياه وطلعه ع الشط"
نادر
( ده شكله خلصان ي عم)
باسم" وطي ع صدره وبيسمع نَفسه"
( لا مش خلصان ده عايش وبيتنفس بس الظاهر كده انه شارب حاجة مخلياه مغيب عن الوعي)
منار من ورا الشباك
( الله يخرب بيتكم عطلتونى وبنفخ اي ده بس يارب) " بتفكر رايحه جايه في الشاليه"
وفي نَفسها ( لازم اعمل مكالمه ضروري بس الفون في العربيه)
" خرجت من الشاليه ع العربيه وهي بتحاول ان محدش من الشباب ياخد باله منها"
جريت ع العربيه فتحت الباب وقعدت جواها
" كان الفون بيرن ولما مسكته كان فصل"
( يااه كل دي مكالمات)" لسه هتتصل الفون رن"
رددت بسرعه
الو...
مجهول بزعيق.. انتي فين اكتر من ربع ساعه بتصل بيكي ي هانم
منار.. كنت بنفذ اللي قولتلك عليه
مجهول.. بردو نفذتي اللي في دماغك
منار.. المهم اني اخدت الفلوس والمجوهرات كلها
يلا بقي جهز نفسك للي جاااي
مجهول.. بقولك اي انا مبحبش المفاجأت، اي هو اللي جاااي عاوز اعرف!؟
منار.. يعني انت مش عارف!
مجهول.. عارف اي؟
منار.. ان انا وانت هنمشي ونسيب البلد دي خالص
مجهول.. اه لو علي كده تبقي احلي مفاجأه في حياتى
" هي مشغوله في الفون ومخدتش بالها ان الشباب شالوا احمد وخرجوا ع الطريق"
منار.. بحبك اوى وباست الفون *امواااه💋*
مجهول بتنهيده.. ما هو ده اللي مصبرني عليكى
منار.. بقولك اي انا في الشاليه دلوقتي
يلا جهز نفسك وخلص باقي الورق وتعالي بسرعه
خلاص كلها ساعات ونطير من هنا خالص
مجهول.. ساعتين واكون عندك ي حبيبتى
قفلت معاه بسرعه وهي بتبص ع الشباب من جوه العربيه بس مش شايفه حد فيهم
نزلت من العربيه وبصت ملقتش حد، جريت ع الشاطئ علشان تشوف احمد بس مكانش موجود
" بتبص حواليها شمال ويمين"
( هو راح فين بس)
في منزل تحيه..
ملك قاعده مع ليلي ماسكه الفون بتتصل ب كارم علشان تطمن ع سهر ومش بيرد
ليلي
( هي اي الحكايه)
ملك
( حكايه اي)
ليلي
( كل اللي بيحصل ده، ناس مسمومه وووو)
قاطعت كلامها ملك
( بصي ي بنتي عاوزه تقعدي معايا ملكيش دعوه بكل اللي بيحصل ده، ماشي)
ليلي
( حاضر)
ملك " ماسكه الفون بتتصل وبردو مش بيرد"
( مش معقول كل ده لسه موصلش)
ليلي
( يأما وصل وحصلت حاجة ومش عاوز يقولك)
ملك
( تصدقي ممكن، بس ي تري حصل اي، يارب استرها وتكون سهر بخير)
في المستشفي....
كارم قاعد مستني ان سهر تفوق وبعد ربع ساعه
خرجت الممرضه
( ي استاذ المدام فاقت بعد غسيل المعده والحمدلله لحقناها وحالتها كويسه)
كارم بقلق
( يعني هي كويسه)
الممرضه
( بقول لحضرتك فاقت وممكن تخرج النهارده بس بعد ما نطمن عليها بعد الاشعه والتحاليل اللى عملتها)
كارم
( الحمد لله)
الممرضه
( بس للأسف البنت اللي نزفت حالتها متأخره جدا
ودخلت العنايه المركزه ومش هقدر اقول لحضرتك اي تقرير عن حالتها غير بعد ٢٤ ساعه)
كارم
( تمام، طيب ممكن اشوف سهر)
الممرضه
( اه طبعا ربع ساعه وممكن تدخلها جوه)
كارم
( اوك)
في شاليه ( بعده بكام متر مستشفي طوارئ)
" احمد نايم في غرفة الطوارئ والدكتور بيكشف عليه"
فتح باب الغرفه وخرج
باسم
( خير ي دكتور)
د.
( خير هو مفيهوش حاجه بس واضح انه واخد منوم)
باسم
( منوم.. يعني هو كويس)
د.
( اه كويس، نبضه وضربات قلبه بخير، عموما شويه وتأثير المنوم لما يروح هيقوم ويخرج معاك)
باسم
( طيب ي دكتور)
في المستشفي ( في غرفة سهر)
__عدت ربع ساعه وكارم دخل يطمن عليها
كانت نايمه ع السرير ومتعلق لها محاليل
كارم
( انتي كويسه)
سهر بصوت خافت
( كنت هموت)
كارم
( الف سلامه عليكي)
سهر
( هو أحمد عرف اللي حصل)
كارم
( بتصل بيه مش بيرد)
سهر
( انا عارفه ليه، اكيد مش بيرد عليك، فاكر ان انا اللس عاوزه وطبعا زعلان بعد ما مشي زعلان وبعصبيه " ضربت بإيدها ع السرير الكانيولا جرحتها" ده حقي وهو غلط)
كارم
( ارجوكي بلاش تفتحي الموضوع ده دلوقتي، المهم ان وعد حالتها متأخره)
سهر
( وداده تحيه كويسه)
كارم " وطي راسه فالارض"
( البقاء لله وحده)
سهر بانهيار وبكاء شديد
( ليه كده حرام، حسبي الله ونعم الوكيل 🖤)
كارم
( انتي بتحسبني ليه، هو انتي عندك شك أن السم محطوط في الأكل بالقصد)
..سهر ببكاء شديد
( انا متأكده، الاكل من البيت ي كارم)
كارم بتوعد
(انا مش عارف احنا ساكتين عليها ليه لغايه دلوقتي، ما كلنا عارفين ان هي اللي بتعمل كل ده فينا وورا كل مصيبه بتحصل لنا، مش كفايه انها كانت هتقتلك لولا ستر ربنا وان انا بشيل في البيت المسدس برصاص فشنك من بعد الحادثه الياها
فلاااااااااااااااااااش باااااااااااااااك
( في غرفه كارم ومنار)
منار بغضب : انا مجنونه وانت عارف كده كويس
كارم : استهدي بالله بس
منار بعصبيه : اقسم بالله اما نزلت كلمت عمي وقولتلوا ان اللي بيعملوا ده ظلم، انا هسيب البيت وهمشي ولو مشيت مش هرجعه تانى
كارم : ده ماله وهو حر فيه
منار : وانت مش راج"ل ي كارم
كارم بتعصب وغضب" رفع ايده عليها وضربها بالقلم "
منار ببكاء : انت بتضربني علشان خايفه ع حقك
كارم : يعنى عاوزانى اعمل اي، ده ابويا
منار: قولوا ان ده ظلم وخد حقك منه
كارم : اه اقولوا ان ده ظلم واتخانق معاه علشان يموت فيها وترتاحي انتي
منار بتهور جريت ع الدولاب فتحت وجابت المسدس صوبته ع قلبها
( يبقى انا اللي اموت نفسي علشان ترتاح مني )
عوووووووووووووده
كارم
( خدته منها بالعافيه ومن وقتها وانا بدلت الرصاص بفشنك خوفاً من تهوراها وسوء تصرفها
بس بجد مكنتش متخيل انها بالبشاعه دي)
سهر
( انا مكنتش اعرف ووالله عملتها ع روحي من الخوف، مكنتش متوقعه ان اختي تعمل فيا كده)
( والله احنا نسلمها ونرتاح)
سهر
( ما انت عارف ان وكيل النيابه عارف الحقيقه كلها لما احمد بلغه وعملنا خطه لما راح لحد الفيلا وقال إن لقوه جثثنا محروق"ة ومتشهو"ه ووقتها طلب منى انا ووعد نظهر لها في المشرحه وكله متسجل وطبعا هي اعترفت انها منار)
كارم
( طيب ما كله متسجل)
سهر
( في حاجه مهمه جدا انت نسيتها في تقرير الطبيب الشرعي بعد وفاه بابا الدمنهوري قال انه في الاول حد خنقه وبعد كده اضرب بالسكينه في قلبه
وطبعا عمر منار ما تقدر تعمل ده لوحدها وخصوصا بعد ما احمد سمعها بتتكلم مع مجهول وبتقولوا هو لا مات بعد ما انت خنقته ولا من ضربه السكينه بتاعتي هو مات لما اتشالت من عليه الاجهزه والبركه فيا)
كارم بغضب وتهور
( انا لو شوفت الفاجر"ة دي هيكون موتها ع ايدي)
سهر
( سيبها للقانون)
الممرضه دخلت عليهم وطلبت كارم يخرج
سهر لكارم
( بقولك اي اتصل ب ملك وقولها نفسي اشوف فريحه)
كارم
( حاضر)
وخرج بره الغرفه واتصل ب ملك وسألها عن فريحه رددت عليه وقالت إن وعد كلمتها وقالت تسلمها لمنار وده من ضمن الخطه وطبعا انا من وقتها مكملتش سهر خالص لأن انت عارف انا كنت مخبيه عليها ان فريحه اتخطفت ولما وعد كلمتنى انا فعلا سلمتها لمنار ومن بعدها مكملتش سهر غير من كام ساعه لما اتصلت بيا والفون فصل
كارم دخل جري وبلغ سهر بالي حصل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية السم في العسل" اضغط على أسم الرواية