رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منه عبد العزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الخامس عشر 15
زينه: بأسم
بأسم: بعصبيه انزلي استني تحت في العربيه
زينه: خلاص يا بأسم ملناش دعوه بيه
بأسم بزعيق: قولت انزلي استني تحت
زينه نزلت بس كانت مرعوبها على بأسم
بأسم: لو شوفتك بتقرب منها تاني اوي بتكلمها همحيك من الدنيا كلها ولما تشوفها بعد كده تحط راسك في الارض لحد ما هيا تعدي وتنزل جتك القر"ف في شكلك
بأسم نزل لزينه ركب العربيه وقفل الباب بعصبيه زينه خافت تتكلم وفضلت ساكته لحد مراحو مطعم
بأسم: يلا انزلي
زينه بخوف: حاضر
دخلو المكان
بأسم بهدو: تاكلي دلوقتى
زينه: لا شويه
بأسم: اشمعنا
زينه: عادي
بأسم: لا هتاكلي.... فا طلب الاكل وهما الاتنين مش بيتكلمو
زينه: القمر مكشر ليه هو انت مخرجني عشان تكشر
بأسم: لا عادي
زينه: لو على الحساب والمكان غالي هحاسب انا ياعم
بأسم: ليه خارجه مع سوسن
زينه ضحكت: لا طبعاً بس شايفه الجميل مكشر فا قولت عشان المكان شكلها غالي فا خايف تدبس
بأسم: لا هخليكي بس تغسيلي المواعين
زينه: والله ماشي😂
بأسم: بقولك
زينه: نعم
بأسم: يومين وتحضري نفسك
زينه: اشمعنا
بأسم: عشان تشوفي شقتك خلاص خلصت وفاضل تنقي العفش
زينه: بسرعه دي
بأسم: اه عندك مانع
زينه: بس لسه شويه يعني اهلك لسه معرفوش هتعمل اي معاهم
بأسم: بقولك اي انا مش هضيعك تاني كفايه الي حصل وانا مش هسيبك لو على موتي
زينه: بعد الشر عليك يا بأسم اللي انت شايفه
بأسم: وانا الصراحه مش حابب قاعدتك في الشقه دي لاني والله كرهت العماره واللي فيها
زينه: خلاص يا بأسم بقي
بأسم: طيب يلا كلي عشان اروحك ورايا شغل كتير بكره
زينه اوك
عند إبراهيم
بيري: يلا ياروحي عشان تاكلي
حلا: لما بابا يجي
بيري: بابا نزل يشتري حاجه وهيطلع ؏ طول
حلا: طيب لما يجي. اهو بابا جاه
إبراهيم: في اي
بيري: اصل حلا مش راضيه تاكل غير لما انت تيجي
إبراهيم: جدعه هي عايزه تاكل مع بابها
بيري: ياحبيبي انا خوفت تتاخر وهي ممكن تتكسف مني تقول انا جعانه فاهمه
إبراهيم: طيب يلا حضري السفره
بيري: من عيني ياروحي
إبراهيم: بصي جبتلك اي مصاصه وشوكلاته اي رائيك
حلا: بابا انت بقيت تحبني كان نفسي تحبني وماما كانت معايا بس انت كنت بتكرهني انا وماما
إبراهيم: يلا ناكل ونتكلم بعدين. يلا يابيري
حلا: انتي اللي عامله الاكل
بيري: اه وحش
حلا: بالعكس جميل جداً
بيري: ميرسي
حلا: بابي ممكن تنام جنبي انهارده
إبراهيم: طبعاً
إبراهيم: معلش يابيري
بيري: لا عادي ياحبيبي حلا توامر
حلا: ميرسي ياطنط
بيري: طنط اي متكبرنيش كده قولي بيرو مثلا او بيري،
حلا: لما اتعود انا هدخل اكلم ماما
إبراهيم: ماشي
حلا: ازيك ياماما
زينه: الحمدلله انتي عامله ايه
حلا: الحمدلله
زينه: مبسوطه
حلا: يعني
زينه: ليه في حاجه مضايقاكي
حلا: لا طبعاً بابا معملني حلو ياماما وجبلي حاجات كتيره وطنط بيري كويسه معايا وبتعملني كويس حته لو بابا مش موجود
زينه: طيب يااحبيبتي وقت متحبي تيجي كلميني
حلا: ماشي هو عمو بأسم مكلمكيش
زينه: لا ليه
حلا: اصل مرنش عليا وكنت رنه عليه كتير
زينه: ابقي رني عليها
حلا: ماشي باي باي
زينه: باي
بأسم: اي ده كشرتي ليه كده
زينه: مبسوطه اوي هناك
بأسم: خلاص بقي فكك بكره هعدي عليكي هنروح مشوار بس الصبح كده علي العصر
زينه: مشوار اي
بأسم: مشوار وخلاص بقي
زينه: طيب يلا انا هطلع
بأسم: طيب انا مستني تكلميني لما تطلعي كلميني
زينه: والله بدانا في الغيره والحب
بأسم: نعيش فترت الخطوبه دلوقتي عادي لحد منتجوز
زينه: طيب باي
بأسم: باي
بعد شويه زينه طلعت ورنت عليه بأسم قالتله انها طلعت فا روح البيت
إبراهيم: بأسم
بأسم: اي يسطا صاحي يعني
إبراهيم: عندي ليك مفاجأة
بأسم: مفاجأة اي
إبراهيم: حلا
بأسم: اي ياحلا عامله اي
حلا: الحمدلله ياعمو انت عامل اي وحشتني
بأسم: وانتي اكتر جيتي امتي
إبراهيم: زينه جبتها من شويه وهتقعد معايا كام يوم
بأسم: خلي بالك منها حلا تعبانه
إبراهيم: عرفت منين
بأسم: يوم فرحك تعبت زينه رنت عليا ورحت البنت كانت بضيع منها فعلاً وربنا كتبلها عمر جديد فا طلبت مني مقولش لحد وعرفت اني حلا عايزه تشوفك وهي قالتلي عايزه اقابل إبراهيم وافهمو بس قالتلي مش دلوقتي عشان انت عريس جديد وكده بس
إبراهيم: طب ومعرفتنيش ليه
بأسم: هي كانت خايفه لسه منك فا وعدتني وقالت متقولش وانا مدام وعدت حد استحاله اتخلها بيها
إبراهيم: طيب متخافش علي حلا في عيني
بأسم: يلا انا طالع عايزين حاجه
إبراهيم: لا سلامتك تصبح على خير
بأسم: وانت من اهله
طلع بأسم ورن علي زينه
بأسم: بتعمل اي
زينه: كنت ريحه انام
بأسم: انا قولت لازم اعرفك اللي حصل بيني وبين إبراهيم
حكلها كل اللي حصل
زينه: طيب كويس
بأسم: اه لازم كنت اعرفو
زينه: ماشي
بأسم: روحي نامي تصبحي على خير
زينه: وانت من اهل الخير باي باي
بأسم: باي ياروحي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية تزوجت ابن عمي القاسي) اضغط على اسم الرواية