رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل السابع عشر بقلم نهيلة حميمي
رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل السابع عشر
في غرفة سمر...
عندما كان يريد صخر ان يهجم على سمر ...
#فلاش
سمر بعياط:ونبي ابعد عني انا في مقام بنتك
صخر بخبث:ههههه بنتي انتي بتهزري
وبدأ يقترب منها أكثر في تلك أثناء لمحت سمر مزهرية بجانبها فحملتها بسرعة وأعطتهو ضربة في رأس أدت الى فقدان وعيه..
قامت سمر بسرعة ودخلت الى غرفتها وتصلت بشرطة بعد ربع ساعة تسمع خبط على باب
سمر:دول شرطة صح
خرجت بسرعة من أوضتها ودموع خيدا مجراها لقت صخر لساتو فاقد وعيو..
فتحت باب بسرعة وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
راجية:ماشاء الله بتعرفي تطبخي
لميس بغرور مصطنع:طبعا يامامي
راجية:طب نبدا بسم الله
لميس:بس وينو عامر..
راجية:لسه في أوضتو
لميس بحزن:دا بسببي
راجية:لا يابنتي دا مش بسببك ومش بسبب عامر
لميس بستغراب:طب بسبب مين
راجية بتنهيدة حزن:حبيبتي مش هقدر اقولك انا وعدت عامر
لميس:طيب ...
عند تناول لميس وراجية طعام غرقت لميس في نوم عميق ..
بعد قليل خرج عامر من أوضتوووو
♡♡♡♡♡♡♡♡
في أوضة فهد وجودي
فهد:دا ميصحش ياجودي لازم تنضفي اسنانك من شكلاطة
جودي بنوم:مش بدي في صباح راح اغسلهم..
فهد:طيب بدك ياني احكي لإلك قصة
جودي بحماس:اه اه بس شو عنوانها
فهد:الطبيب غريب
جودي :عنوان جميل طيب بلش
فهد:كَانَ سَعِيدٌ يَأْكُلُ اَلْحَلْوَياتِ بِكَثْرَةٍ،وَلاَ يَغْسِلُ أَسْنَانَهُ كَلَّ يَوْمٍ بَفرشاة والسنون .#بقلم_نهيلة_حميمي
وفي من اليلة من الليالي، شعر بألم كبير؛بسبب ضرسه.انتفخ حنكه وارتفعت درجة حرارته،وأخد عرق ينزل من جبينه :ماذا أفعل؟!أين أجد طبيب أسنان في هدا الوقت متأخر من الليل؟!
وبينما هو يهدي في فراشه،برز الأرنب (سمسم)بنظاراته الكبيرة ،وحقيبته الجلدية ،وقال:مابك ياصديقي؟؟سمعتك ثنادي على طبيب الأسنان ،فجأت مسرعا!!
سعيد:الحمد لله ؛ستريحني من هدا الضرس !!ارجوك أرجوك لاتألمني ..
فتح سمسم حقيبته جلدية ،وأخرج منها مطرقة ومنشار ومقصا كبيرا وكماشة ...
بقي سعيد مندهشا وهو ينضر الى هده الأدوات، فقال لسمسم:ماهده الأدوات ؟!مادا ستفعل بي؟؟لاشك انك تمزح ياسمسم !!هده أدوات نجار او حداد ...!!
طبيب سمسم:لاتخف !!سأنزع لك ضرس الدي يألمك ..!!
اشتد خوف سعيد وزاد ألم ضرسه :ياإلهي!مادا سيفعل هدا طبيب ؟!أنا خائف !
قفز سعيد من سريره الى باب ،فإدا بأرنبين يمسكان به،ويعودان به الى مكانه أمام طبيب ..
سمسم طبيب:افتح فمك!!لا تتحرك!!سأنزع ضرسك بهده الكماشة !ولكن لابد من استعمال منشار ومطرقة..!!
أخد سعيد يبكي ويتوسل لأرنب طبيب :ارجوووك!هده ليست أدوات نزع أضراس ثم ان ضرسي لم يعد يألمني !لقد دهب ألم لقد كنت امزح فقط
سمسم طبيب:كنت تمزح!؟ اصمت،ودعني أقوم بعملي!كم من مرة نصحتك أمك بغسل أسناك !؟وكم من مرة انصحك أستادك داخل قسم بعدم اكثار من أكل الحلويات؟!
سعيد:نعم،نعم، أعترف بدلك لن أعود الى الى هدا الامر سأنضف أسناني بفرشاة وسنون بإنتضام وضع ارنب سمسم كماشة على ضرس سعيد:الدي ضل ويصرخ ويصرخ ،ليستيقض من حلم مزعج ويرتمي في أحضان أمه ،والعرق يتصبب من جبينه:وهو يردد :اين فرشاة اين ؟اين سنون؟؟
فهد:طيب كيف اجاتك قصة
جودي بدموع:حبيبي فهد اين فرشاتي وأين سنون..
فهد :ههه قلت انك مو بدك تنضفيهم صح
جودي:والله انا غيرت رأيي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك بقلق:نصف ساعة وانا بتصل بيها ومش بترد
جنة:يارب تكون بخير
ملاك:بصي انتي افضلي هون في بيت على ماإجي
جنة:انتي وين رايحة
ملاك:اشوف عشق عامله ايه انا قلبي مقبوض عليها..
جنة:اشطا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡#بقلمي_نهيلة_حممي
المأدنون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم بخير
يخرج مأدنون من منزل...
عشق بدموع:خلاص وصلت لغايتك ممكن تسيبني امشي
علي:هههه مستحيل هي في عروسة بتسب جوزها في ليلة اولى ليهم..
عشق بخوف:راح تكون ملاك من زمان وهي بتبحث عني ونبي صيبني أروح(لكن لاحياة لمن تنادي)
بدأ علي يقترب منها أكثر رغم ان قلبه يوجعه على تلك دموع ..
علي:هي مين ملاك دي
عشق:ملكش دخل ابعد
وزقتو بعيد عنها..
هده مرة غضب علي عليها وبدأ يقترب أكثر ويوزع قبلا*ت في .....(وغرقو في بحور بداية عشقهم)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في شركة أسد دمهاوي
نهلة:تفضل ملف اهوو
أسد:تمام غوري لبيتك هلأ وقت تأخر
نهلة:تمام عن ادنك..
يسمع أسد رنين هاتفه..
أسد ببرود:خير
حارس:هانم ملاك خرجت بدري من بيتها
أسد وهو يقف في مكانه ..
أسد بغضب:ايييه؟ساعة اتأخرت هلأ..
حارس:شكلها رايحة للمستشفى
أسد:تمام افضل وراها على مااجي
حارس:اوامرك..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر وهي تضن ان شرطة أتت
سمر بصدمة:تارا
تارا:زقتها بعيد عنها واكملت بقر*ف انتو شو عملتي ياحيو*انة في جوزي
سمر بدموع:حرااام عليك دا انا اختك
تارا:شش مش طايقة اسمع صوتك
يفتح صخر عينيه ويضع يده خلف رأسه..
صخر:آي اي عملت مجنونة دي..
في تلك اثناء سمعت تارا صوت سيارة شرطة ويويويو(👉صوت شرطة)
تارا بخضة:قوم ياصخر شرطة شكلها وصلت وبصت لسمر بكره
تارا:راح يكون حسابي معاكي ثقيل ياسمر...
تخرج تارا وصخر بسرعة من باب خلفي للبيت ويسعدو سيارة ويقف امام مستشفى ووووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بلال:طيب وين راحو
سمر بخوف وهي ضامة رجليها لصدرها..
سمر:ممممش ع..عارفة
بلال:تمام عندك فكرة لوين راح يكون مشيو
سمر بنفي:لا
بلال:مع مين بتسكني هوون
سمر:وحدي
بلال:بس مكان خطير عليكي هلأ
شرطي:تمام ناخدها معانا للمركز ونشوف قضيتها
بلال:اشطا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خديجة:شكراااا كثييير سهيل وعلياء
سهيل:منك لله ياخديجة تعبتينا عل فاضي
خديجة:شوو؟
سهيل وهو يغمز لعلياء:انتي عارفة ياخديجة اني كنت راح ارتكب جريمة في مول
خديجة:اييه؟جريمة اي
سهيل:حاجة مبتخصكش
هنا هربت دماء من جسد علياء وصعد الى وجهها
سهيل:ياخديجة انا بعشق طماطم
خديجة بغباء:طماطم ايه
سهيل:بالله عليكي جوزيها لي
خديجة:مين دي
سهيل:طماطم
♡♡♡♡♡♡♤♤♤
ملاك وهي تسأل سكرتيرة في مستشفى..
ملاك بصدمة:شوووو؟ازاي مو اجت ليوم للعمل
سكرتيرة:مش عارفة
خرجت ملاك من مستشفى(ملاحضة مازالت تضع نقاب) يقف امامها وووووو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية قلوب ارهقها نبضها) اضغط على اسم الرواية