رواية نور الاسر البارت الثامن عشر 18 بقلم نوران جمال
رواية نور الاسر الفصل الثامن عشر 18
في اليوم التالي
استيقظت نوران فزعه بسبب تلك الرسائل فهي لم تنام جيدا وكانت تحلم بالكوابيس وعندما استيقظت كانت تنظر حولها فهي كانت تريد أن تري اسر ولكنها لم تراه
نوران بإستغراب : هو مش هنا..
فظهر اسر فجأه من الشرفه
اسر بمكر: كنتي بتدوري عليا..
نوران بتوتر: لا وانا ادور عليك ليه ..
اسر بخبث اكبر: يمكن كنتي خايفه ..
نظرت له نوران وسرعان ما فهمت أنه يريد تذكيرها بما حدث امبارح لأنها قامت بإحتضانه عندما كانت خائفه
نوران احمرت خدودها وبتوتر شديد : ها انا أنا لا أنا كنت ..
ضحك اسر : خلاص خلاص انتي مش عارفه تجمعي الكلام ...، ثم تحول وجهه إلي وجه هادئ
اسر بهدوء: حد اتصل بيكي تاني ..
نوران: لا مفيش حد اتصل...
اسر: تمام ...، ثم خرج من الغرفه
نوران بغيظ : هو في ايه بيدخل فجأه ويخرج فجأه..
أما اسر في الخارج
اسر بتفكير: كان عندي حق مفيش حد هيتصل يهدد من نفس الرقم...
أما خارج القصر
نظر يوسف إلي ملك فوجدها تنظر إلي البحر بشرود
يوسف بتساؤل: ملك بتفكري في ايه..
نظرت له ملك
ملك بهدوء: خايفه علي نوران احنا جينا هنا عشان ننسي اللي حصل وننسي موت هيثم وكلنا فعلا بقينا افضل بس انا قلقانه جدا علي نوران أنا دايما موجوده معاها وعمري ما لقيت مشكله ما بينها وبين حد ده هي كانت محبوبه جدا وبتبعد عن المشاكل...
يوسف : أنا كمان مستغرب بس أحنا واخدين بالنا منها وهي كويسه..، ثم احتضن يوسف ملك حتي تطمأن.
امام البحر أيضا ولكن بعيد عن ملك ويوسف
فهد: لؤلؤتي مالك..
الاء: مفيش بس قلقانه شويه..
فهد: قلقانه ليه واحنا معاكي..
ابتسمت له ثم قالت بحزن: قلقانه علي نوران و اسر ده غير موضوع سرين وموت هيثم مش قادره انسي..
فهد ابتسم لها
فهد: نوران احنا كلنا واخدين بالنا منها وخاصه اسر وانتي عارفه اسر هيقدر يحميها أما سرين وهيثم احنا هنفضل ندعيلهم ومش هننساهم ده قدرهم يا الاء وهما دلوقتي يمكن مرتاحين عن ما كانوا عايشين كل حاجه وليها حكمه احنا بنعرفها في وقتها..
هدأت الاء من كلام فهد فهي فعلا عارفه اسر خاصه أنه القناص " هنعرف موضوع القناص ده كمان شويه"
أما في الداخل كان عمر وحنين يتحدثون في امور عديده فرغم قلق عمر الشديد على نوران إلا أنه يثق في اسر كما انه يريد أن يخفف عن حنين لأنها كانت مصدومه من خبر موت سرين بتلك الطريقه وقتل هيثم امام عينيها .
وعند سيف ومليكه في المطبخ
سيف: مليكتي ..
مليكه : نعم ..
سيف : بحبك..
مليكه : وانا اكتر ..
فدخل مراد الجارحي
مراد بغيره علي ابنته: طب كفايه كلام وخلصوا عشان الكل بره مستني..
احمرت خدود مليكه من الكسوف أما سيف نظر لمراد بغضب ، خرج مراد وهو يضحك عليهم فهو كان يعلم بحبهم لبعض منذ الطفوله وتمني لهم وللأخرين السعاده..
نزلت نوران وجلست معهم
ريم بمرح: ايه رأيكم نخرج النهارده وناخد صور في اماكن مختلفه ....
حنين: فكره حلوه..
الاء: تمام حتي تبقي صور للذكري...
بعد تناول الطعام خرج جميع الشباب
وذهبوا إلي اماكن مختلفه واخذوا العديد من الصور
وكانت اجملهم لأسر ونوران
الاء: الصور كلها حلوه خاصه صور اسر ونوران..
ريم: فعلا لايقين علي بعض جدا بس هي مشكله الطول اللي ما بينهم دي ..
فضحك الجميع
نوران وهي تنظر لهم ثم نظرت لأسر: انا مش قصيره اوي علي فكره هو اللي طويل جدا ..
حنين: فعلا اسر اطول واحد في الشباب بس انتي يا نور أقصر واحده فينا ..
نظرت نوران لهم ببعض من الغضب والمرح ثم ضحكت
فوجدت اسر ينظر لها
اسر بضحك: لازم كده مش قولتلك أول ما جينا البسي كعب قولتي لا ..ثم قام بتقليدها.. انت كنت بتتريق على الفستان دلوقتي علي الطول ...
فضحك الجميع ومن بينهم نوران تاه اسر في ضحكتها فنوران لديها ضحكه مختلفه
لاحظ الجميع ما عدا نوران ان اسر كان ينظر لها بحب واضح كما انهم لاحظوا التغير المفاجئ لشخصيته فهو لم يكن يضحك كثيرا اما الأن فهو أصبح دائما يضحك
في تلك اللحظه اتي شخص لهم
فهد: مستر إدوارد عامل ايه..
ادوارد: كويس ..
نوران: ايه ده انت بتتكلم عربي..
ادوارد بضحك: اه بتكلم عربي كويس جدا أنا والدتي كانت مصريه بس في الشغل بتكلم بالإنجليزي عشان ده شغل..
نوران اومأت بتفهم .
سيف بهدوء: بس احنا كنا فاكرين أنك هتسافر بعد الإجتماع..
ادوارد: حبيت افضل في مصر شويه وبما اني هنا انا عامل حفله صغيره كده في الفيلا بتاعتي واحب أنكم تكونوا موجودين..
كان اسر سيرفض ولكنه رأي أن الجميع يريد الذهاب فجميعهم يحبون الحفلات بإستثاء اسر
اسر بهدوء: تمام النهارده بليل هنيجي الحفله..
ادوارد بفرح: وانا مستنيكم..
عاد الجميع ليرتاحوا قبل الذهاب إلي الحفله
وكانوا يشاهدون الصور التي التقطوها اليوم كانت نوران تري الصور وقلبها يدق حيث كانت تتذكر اقتراب اسر منها لإلتقاط الصور أما اسر فكان يتمني ان تطول فتره التقاط الصور لكي لا تبتعد عنه ، أما باقي الموجودين كانوا ينظرون لهذا الثنائي العنيد وهم يتمنون لهم السعاده
جاء الليل و تجهزت جميع الفتيات كما فعل ابطالنا وكانوا رائعين وذهبوا إلي الحفل
دخل جميع ابطالنا وكانت أنظار كل من في الحفل عليهم خاصه علي ذلك الأسر فكانت نظراتهم بين الحقد والحسد والفرح، فكانت نوران غاضبه من نظرات الفتيات لأسر أما اسر كان غاضب من نظرات الرجال لنوران
كانوا جميعا مستمتعين بذلك الحفل
في مكان قريب من الحفل
ايهاب بشر: هما موجودين أنا هنفذ الخطه دلوقتي..
الشخص: مينفعش دلوقتي انت عايز تقتلهم..
ايهاب بشر: أيوه مش ده اللي اتفقنا عليه..
الشخص بمكر وشر: اه بس بعد ما اشوف نظره الإنكسار في عيون اسر في عيون القناص..
ايهاب بإستغراب: قناص مين ..
الشخص خاف أن يقول لإيهاب أن اسر يكون قناص الداخليه فيخاف ولا يكمل معه الخطه: عشان هو قناص الإقتصاد صح ..
ايهاب: صح كده هنفذ بكره..
الشخص: تمام..
في الحفله
كانت نوران تقف مع ملك وريم وفجأة تقدم شاب منهم
نوران: افندم في حاجه..
الشاب بإبتسامه : ممكن ترقصي معايا..
نوران بهدوء: اسفه مش برقص..
الشاب مسك زراع نوران بحده: انتي عارفه انتي بتكلمي مين..
نوران بحده: أبعد عني.. ، وفجأه كان الشاب علي الأرض واسر فوقه يقوم بضربه لدرجه ان ذلك الشاب فقد الوعي..
فجاء إدوارد
إدوارد بتساؤل: اسر في ايه..
اسر بحده: مين الزفت ده ..
ادوارد: ده حسام القدري..
اسر قام برفع صوت وبحده : لو اي حد من الموجودين اتعاقد مع شركات القدري هيتمحي من السوق فاهمين...
لم ينطق أحد حيث أنهم كانوا خائفين منه أخذ والد حسام حسام إلي المستشفي ثم الي المطار فهو لن يظل لحظه واحده هنا فلا أحد يريد أن يتعرض لغضب القناص.
اما اسر قام بسحب نوران من يدها وركبوا السياره وكان يقود بسرعه كبيره ثم توقف امام القصر ونزل هو ونوران
اسر بصراخ: ايه اللي حصل هناك ده ها..
نوران بخوف: والله كان عايزني ارقص معاه وانا رفضت..
اسر بحده: أنت ازاي مش تناديني في موقف زي ده ..
نوران بحده مثله: مش خدت بالي انا كنت فاكراه هيمشي ..، ثم قالت بصوت مرتفع: وأنت ايه اللي مضايقك ها ..
اسر: انتي مراتي..
نوران بحده: وهنطلق بعد ما ابقي في امان والموضوع ده يخلص..
امسك اسر زراعها : مفيش طلاق فاهمه انتي ملكي..
نوران بغضب كبير : أبعد عني انت بتعمل كل ده ليه ها ليه كل شويه تزعقلي وانا مش ليا علاقه باللي حصل ليه كل شويه تقولي انتي ملكي ها ..
اسر بغضب اكبر وصوت مرتفع: عشان بحبك لا عشان بعشقك عشان مش بقدر انساكي وكل ما أحاول انساكي الاقيكي قدامي انتي مسألتيش نفسك أنا ليه دايما بضايقك أو احرجك ببقي عايز اتكلم معاكي انتي عارفه أنتي ليه بتصحي تلاقيني قدامك عشان بتبقي واحشاني وببقي عايز اشوفك عشان انتي الوحيده اللي قلبي دق ليها..
نظرت له نوران وهي مصدومه هي كانت تعلم تأثير الغيره وانه سيعترف عندما يغار لكنها لم تتوقع ان يقول كل ذلك فلم تشعر بنفسها غير وهي تجري وتدخل القصر ثم تدخل غرفتها وتغلق الباب وتجلس على الأرض
نوران وقلبها يكاد يتوقف من سرعه دقاته : اعترف أخيرا قالها قال أن هو بيحبني... ثم ضحكت وهي تقفز.. اخيرا اخيرا بس انا ليه جريت غبيه اووف خلاص أنا هعترفله بكره ....ثم نامت وهي تبتسم..
أما عند اسر
اسر بصدمه: مجنونه هي ازاي جريت من قدامي كده.. ثم ابتسم واكمل.. بس عارف انها بتحبني وهخليها تعترف في اقرب وقت... ثم ذهب إلى غرفته ونام وهو يبتسم..
وصل باقي ابطالنا إلي القصر بعد اسر ونوران وسمعوا اعتراف اسر
فهد بصدمه: ايه ده ده اعترف ..
الاء بفخر: مانا قولتلك هيعترف..
حنين: انا كنت فاكره أن نوران هي اللي هتعترف الأول..
عمر: نوران ذكيه وقدرت انها تخلي اسر يعترف ده غير أنها عمرها ما كانت هتعترف الأول ..
ملك بإبتسامه : المهم أن حد اعترف أخيرا ده أنا كنت هفقد الأمل ..
ضحك الجميع ثم ذهبوا إلي غرفهم وناموا وهم فرحانين بما حدث
ذهب اسلام إلي اسر
اسلام بتساؤل: اسر انت نمت..
اسر بسخريه: ذكي اوي السؤال ده فرحتوا باللي حصل صح..
توتر اسلام ثم قال: ايه ده انت كنت عارف..
اسر: ما أنا عارف ان انتوا اللي متفقين مع حسام ده غير انكوا سمعتوا كل حاجه..
اسلام بتوتر: كانت فكره ريم والاء والله..
اسر بسخريه: عارف الأفكار ديه مش بتيجي غير من الاء..
اسلام بجديه: اسر انا كنت محتاجك في مهمه..
اعتدل اسر ثم جلس علي السرير
اسر بجديه: ايه هي..
اسلام: تهريب مخدرات ولازم نقبض عليهم ومفيش غيرك يا قناص اللي يساعدني..
اسر : تمام بكره الصبح نشوف الموضوع ده ..
اسلام : تمام بس هتوافق انت الوحيد اللي هتقدر تحل المشكله ديه وتقبض عليهم ده غير أن اللواء عايزك انت مخصوص..
اسر: ماشي انا هريح شويه وبكره الصبح نروح للواء..
اسلام: تمام.. ، وخرج اسلام
اسر بإبتسامه: هنرجع تاني للقناص.. ثم وقف واخرج مسدسه من تحت المخده وجهزه ، ثم نام .
نام جميع ابطالنا وهم لا يعرفون ما ينتظرهم غدا
" فيا تري ماذا سيحدث وهل ستستمر السعاده بينهم ومن ذلك الشخص الذي يساعد ايهاب ، كل ده هنعرفوا البارت الجاي، انتظروا"
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية نور الاسر" اضغط على أسم الرواية