رواية ملكة الاسد البارت التاسع عشر 19 بقلم سلمى هاني
رواية ملكة الاسد الفصل التاسع عشر 19
مليكة : وانا عندي الخطه ال هنعرف بيه مكان التفجير اقل من 24 ساعه
اسد :اي هي الخطه
مليكة بتوتر:احم يعني كلنا عرفنا مين هو باسم الهلالي .. وان هو بتع بنات .. ومافيش وقت ولازما انا اعرف المكان .. واكملت بتوتر من اسد... هروح انا واجيب من المعلومات
اسد بعدم فهم:مش فاهم ازي هتجبي المعلومات
ادهم فهم:اوعي تقولي انك هتروحي علشان توقعي فيكي
اسد بعصبيه:نعمممممم مستحيل تعملي كده
مليكة بتوتر:اسدد ممكن تفهم مافيش وقت ومافيش حل غير كده
اسد :لا ي مليكة مش هتعملي كده ... طب افرضي وفقت افرضي هو عرف وبقتي انتي ف خطر .... لاااااا مش هيحصل ..
مليكة بهدوء:ادهم وبقي الفريق ممكن تسبوني انا واسد لوحدنا
ادهم :تمام وكلهم خرجكم .
مليكة بهدوء:اسد ممكن تفهمني ..
اسد بهدوء:لا ي مليكة انا مش عندي استعداد اخسرك انتي كمان
مليكة :متخافش مش هيحصل حاجه .. ولو. حصل انا عارفه ومتاكيده اني هتحمني .. ارجوك وافق مافيش حل غير كده .. احنا لازماً نقذ الناس ال ممكن تموت من غير سبب
اسد فضل يبص عليه وعلي ملامحها البريئه
اسد : تمام ي مليكة بس هكون معاكي ف كل خطوه
مليكة بابتسامة جاذبيه :تمام يلا هنكمل
ونتدهت ع بقي الفريق
مليكة:كده تمام انا هروح علشان اظبط بقي الخطه وكل واحد يكمل الشغل بيتعه ... وتقولولي امته باسم هيخرج من الفندق واكيد كلنا عرفنا هي هيحصل بعدين انا مش عاوزه اي غلطه فاهميييين
كلهمم :فاهمييين ي فندم
مليكة:اتفضلوا
كلهم خرجكم ...
مليكة فضلت تشتغل ع الملفات...
وبعد عدد ساعات دخل عليه اسد
اسد :مليكة
مليكة بتعب:ايوه في جديد
اسد بقلق :انتي كويسه
مليكة :ايوه كويسه بس مصدعه شويه
اسد:طب ثواني هجيب ليكي حاجه
مليكة:لالا انا تمام طلبت قهوة ... قولي ف جديد
قعد اسد ع الكرسي ال قصدها :ايوه في
مليكة :ايه
اسد :هو خارج الوقتي يعني هنبدا الوقتي
مليكه وهي تقوم : طب تمام لازما اجهز بقي
اسد :خالي بالك ع نفسك
مليكه بمزح: متاخفش ي ابو الاسود .. انت معك الوحش
اسد بتضحك:هههه ماشي ي ابو الوحوش
مليكة بتضحك:ههه انتي بتقلدني
اسد هو يحضنه:لا حد يقدر ع الوحش برضو
مليكة :طب ابعد كده بقي بابا علشان اجهز
اسد بعد :ماشي بس مسيرك تكوني ف حضنه
مليكة بخجل :اخرج يلا بره
اسد بتضحك هو يخرج : ههه ماشي بس بلاش الطماطم دي ي ابو الوحوش
مليكة بتضحك: قليل الادب .. ورخم... اي ال انا بقولها ده اروح اجهز احسن ..
وبعد وقت خرجت مليكة بره
مليكة:انا هروح بالعربيه .. وانتم فاهمين هتعملوا ايه
الفريق:فاهمين ي فندم
مليكة :تمام .. اسد :كل حاجه تكون مظبوطه
اسد : متاخفيش ..
مليكة :تمام وركبت العربية ومشيت
اسد:ادهم مش عاوز غلطه .
ادهم :متاخفش كل حاجه تمام ..
____________________________
في قصر ..
اميمه بدموع:انا خايفه عليهم اوووي ي عصام هم من امبارح بره
عصام:متاخفيش هم كويسين ودي مهمه ..
اميمه بدموع:هم ليه كده .. مش فاهمين اني خايفه عليهم ..مش عاوزه اخسر حد تاني من عيالي ..
هنا دخلت ندا وملك
ملك بستغراب:حد تاني انتي ليكي عيل تانيه
اميمه :ايوه كان ليا بنت وماتت
ندا وملك بصدمه:ايه
عصام بحزن ،:ايوه كان عندي بنت بس ربنا يرحمه
ندا :ازي ..
اميمه بحزن :اسمه زينه .. وكنا في امريكا . وفي جالنا اتصل من مستشفي ان حد اغت*صابه وبعدها هي مقدرتش تسحمل وكان بيجلها نوبات ب ال حصل وانتحارت وماتت .. ده كله بسبب واحد حيوان وحقير ..
ملك وندا قربوو من اميمه وحضنها :ربنا يرحمه .. وبعدين احنا مش بناتك ولا ايه
اميمه:طبعاا علشان كده خايقه ع مليكه واسد
عصام:متاخفيش كله فتره كل حاجه تبقي تمام ..
اميمه : يارب .. صحيح سيف فين
ندا: في شركه قال لسه شويه وهجي
عصام:انا عارف اني مقصر معها وكل الشغل عليها هو ..
ملك:متقولش كده ي عمو .. سيف عارف احنا بنمر بي
عصام هو يحضنه:عارف يقلبي .. بس بلاش كلمة عمو دي وتقوليلي ي بابا ممكن
ملك بدموع:طبعاا ي بابا
عصام بحب: احلي بابا .. وبص ل ندا وانتي ي ستي ندا مش هتقوليلي ي بابا
ندا بدموع وهتقوم بحضنه:طبعااا ي بابا انت انتم كل عليتي ولله ربنا يخليكم ليا
عصام واميمه: ويخليكم لينا يارب ..
__________________________
عند مليكة في الطريقه
مليكة هي تتكلم ف سماعه من تحت الحجاب
مليكة:ايوه انا وراها
مليكة :لا متقلقش شويه و العربيه بتعتي تقف
اسد :تمام واحنا جاهزين
مليكه :تمام و اسرعت وسبقت باسم
والعربيه وققت ع طريق هي نزلت
مليكة وهي تشاور للعربيه تقف
مليكه :لو سمحت ممكن تساعدني العربية وعطلت بيا
باسم هو ينظر بخبث:تمام مافيش مشكله ونزل من العربيه
مليكة هي تعمل بحركه بصباعه للاسد هو كان يقف بعيد هو و الفريق
مليكة:مش عارفه اشكرك ازي بجد
باسم:لا العفو
وبعد ثواني اجها واحد من الفريق علي انه واحد متحرش اسمه معتز
معتز :اي باشا لوحدك
باسم :انت مالك حضرتك
معتز: لالا ليا فيها اخد المزه لوحدك
مليكة وهي تمثل الخوف وتمسك ايد باسم :لو سمحت خلينا نمشي
معتز:ههه لوحدكم لا مش هينفع
باسم بسخريه وهو ينظر ل مليكه بخبثه ويقول ف سره:ههه حلو اووي كده وبتحمي فيا انتي غلبانه اووي
باسم: متاخفيش انا معكي بص ل معتز اما انت فا يتمشي من نفسك يا ااا
معتز :يااا ايه
باسم قرب.منه وضربه بوكس وشه :هيبقي كده
مليكة بصريخ:لو سمحت يلا نمشي ممكن
باسم : متاخفيش انا معكي ومسك ايدها وشدها لم شافو بقي الفريق جاي ع انهم عصابه
باسم :اركبي يلا
مليكة:بس العربية
باسم :مافيش وقت اركبي
مليكة وقد وصلت لل هي عاوزه ركبت معها وقالت :شكرا ل حضرتك اووي .
باسم :لا العفو انا باسم وانتي
مليكة :بسمه
باسم بضحكة خبثه :بسمه اتشرفت بيكي اووي
مليكة :شكرا ممكن تنزلني في المكان ده ******
باسم:اي ده انا كمان رايح هناك
مليكة: بجد خلاص نسهر مع بعض ك شكرا ليك
باسم:مافيش مشكله
وذهبهم للمكان
وبعد وقت وصالو
وهناك اسد وادهم هم المسؤولين عنهم
باسم:اتفضلي ..
مليكة:شكرا
باسم:تشربي ايه
مليكه :ع ذوقك
باسم:تمام وطلب ليهم
وصل ادهم الطلب
ومليكة بتشرب ويتمثل انه ديخه لان باسم طلب من الجرسون يحط حبوب منوم ف العصير بس اسد حط ليه هو بس مكانش المفعول بدا لازما تظهر لم المفعول يبدا
باسم بخبثه:انتي كويسه
مليكه بدوخه:لا حاسه ديخه اووي عاوزه امشي
باسم : طبعاااا طبعا
واخدها وراكبه ف العربيه و اول ما ركب اغمي عليه
مليكة بضحك:ههه غبي
اتكلمت ف سماعه ... يلا ي رجاله
اسد :تمام
ومليكة شغلت العربيه واتجاه نحو البيت والفريق وراها
وبعد وقت نزلت ودخلوا باسم جوا
مليكة :معتز هات الحقنه تانيه
متعز:تمام اتفضلي
مليكه اخدت واعطتها ل باسم علشا يخارف ويبدا يحكي اول ما يبدا يسالو
وبعد وقت
مليكة :باسم انت معايا
باسم بتوهن:امم
مليكة : عاوز أسألك فين الميكور فيلم
باسم:ليه .. بتسالي ليه
مليكة :علشان هنعرف هنفجر ازي
باسم:انتم مين
مليكة: احنا تبع الرئيس
باسم:اممم طب ماشي ... الميكور ف الخزانه
مليكة بفرحه :طب الرقم ايه
باسم:1623
مليكة /طب التفجير هيكون فين
باسم: في المول وكمين العريش
مليكة بصدمه:ايييه كمين العريش
اسد :لازما نبلغ الحربيه وللوا محمود
باسم وهو يفتح عنيه :مش لم تطلعوا عايشين من هنا .. ...
مش عارفه اقولكم ايه بجد.. بس بجد كنت فقده الشغف ف الكتابه واسفه ع تاخير بس خلاص هانت .. اسفه تاني مره
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملكة الاسد" اضغط على أسم الرواية