رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس عشر بقلم الاء
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس عشر
انس... انتي ايه طيب
جويريه... ايه
انس...بلاش استفزاز بقولك
جويريه رقصت حواجبها... انت اللي عصبي يا عسل وسابتوومشيت
انس بيضيق وراح وراها...
فهد ادم الفون بتاعو رن قام وسابهم
داليدامازن بغمز.. ايه يا جوجه فهد قام وسابك. شكله بيخونك
منه ياسين... اكيد محدش يقوم كده الا لما بكون بيخون
جنات بصتلهم... بيخون مين
داليدا ومنه بصو لي بعض وفي صوت واحد...نعم
جنات...هاا اها لا عادي قصدي وثقه في يعني
داليدا...اها ياعم الوثق انت
شاب جه وشكله غريب...انسه جنات
جنات بصتله...افندم
شاب...استاذ فهد عايزك
جنات...طب ما يجي
شاب...هو اللي طلب انادي حضرتك اتفضلي
جنات...تمام وراحت معا
يونس ابن احمد بص وستغراب وقام.....
داليدامازن...رايح فين
يونس... ثانيه وجي
بعد وقت
فهد جه...ايه دا اومال فين جنات
كلهم بصوله...مش انت طلبتها تجيلك
فهد...انا لا طبعا مين قال كده
يوسف قام... في واحد جه واخدها علي اساس انت عايزها
فهد جز علي اسنانه...يا ابن ال"""
يوسف ماجدي... اياد(ابن ياسين) انت و زياد (ابن احمد) ومعتصم (ابن ياسين) وحمزه (ابن عز) وانس(ابن سيف) خالي بالكم من البنات.وانت يافهد تعال معايا انت ومحمد
فهد ومحمد ويوسف اتحركو والشباب فضلو قاعدين مع البنات ومش فاهمين في ايه
محمد سيف.. هو في ايه
يوسف ماجدي... بعدين هفاهمك
فهدادم ... يونس فين
يوسف...صح لقه يونس بيرن عليه وعمالين يبصو حواليهم
يونس... الو
يوسف.. انت فين
يونس احمد... مع جنات
يوسف...يعني هي معاك
فهد بلهفه...جنات معا
يوسف...اها طيب انت فين
يونس...تعالو برا بس بسرعه كلهم جريو علي برا لقو يونس جنات وافقه وبتمسح مناخيرو بسبب الدم اللي نزل وبعيط
جنات...انا اسفه دا بسببي
يونس بضحك...يا بنتي الحمدالله انك معايا اساس بس اي رايك شلفطهم
جنات ضحكت...اللهم بارك ربنا يحفظك
فهد بصي وبيشدها...انتي بتهببي ايه
يونس...بتلعب في وشي هتكون بتعمل ايه بتواقف الد"م
محمد بصدمه...ايه دا مين عمل فيك كده.
يونس... الزمن يحبيبي
محمد ضحك...يااه علي الزمن لما بيغدر
فهد بغضب وعصبيه واخد جنات بعيد...ايه دا انتي بتمسحي وشه وقريبه منه كده ليه وبعدين انتي ايه اللي حصل
جنات بعصبيه...سيب ايدي وبعدين واحد دفع عني وبمسح الد"م اللي في وشه عادي وبعدين دا اخويا
فهد وبيجز علي اسنانه...اسمو يونس احمد وانتي جنات عبد الرحمن. مش اخوكي يبقا تحطي بينك وبينه مسافه وبعدين متنسيش انك خطبيتي يعني منظري انتي فاهمه
جنات بصتله وعنيه مليانه دموع... اولا انا كنت هتاخد دلوقتي لولا يونس كان زماني ميت او الله اعلم هيعملو ايه تاني حاجه انا مش خطبتك ودي مجرد تمثيل بيخ وانا ويونس اخوات غصب عنك وعن اي حد ومحترمه غصب عنك ومنظرك دا طز في انا مش شايفه اني عملت حاجه اساسا وزقته ومشيت راحت لي يونس ويوسف ومحمد
محمد...هو ايه اللي حصل
يونس.. مافيش انا لقيت واحد جي وشكله غريب وبحكم شغلي حسيت في حاجه غلط غير كده فهد هيبعت ليه حد يجي يقولها كان رن احسن ما علينا قومت وراها
فلاش باك
جنات...هو حضرتك مستنيني فين
الشاب... برا المطعم
يونس كان شايفهم من بعيد ولقه عربيه واقف
جنات بستغراب وجي تطلع... وايه دا اللي هيطلع برا
يونس احمد في نفس الوقت كلم حد ... العربيه سوده واقف بسرعه حد يجيلي وتاني يرقبها
يونس قبل ما جنات تطلع...جنات استني
جنات بصت وراها...يونس في ايه
الشاب.. شد جنات علي برا
جنات بخضه وبصت لي شاب ولسه هتزعق لقتو بيشدها.. اوع انت مجنون هو في ايه
الشاب.. يلا قدامي وطلع بيها برا المطعم لقت راجاله اللي معا بودي جرد بيضريهم ووراجاله يونس بتضربهم برضو كان اشتباك ما بين الاتنين
يونس في لمح البصر مسكو قبل ما يزقها في العربيه....تعال هنا وضربه بالبوكس
جنات بصريخ وخوف .. خالي بالك يا يونس
الشاب حط ايدو علي مناخيرو راح ضرب يونس في نفس المكان راح يونس ضريو بالدماغ واقعو في الارض وفضل يضرب في والعربيه اللي كانت مع الشاب جريت وسابتهم في نفس الوقت يونس وراجالتو كانو طحنو.الراجاله اللي كانو عايزين يخطفو جنات
يونس.. شيلوهم وودوهم في اي مكان وتاكدو انكم مش مترقيبن يلا مش عايز اشوف طيف ليهم
البودي جرد في صوت واحد...حاضر ياباش واخدوهم ومشيو
جنات بعياط...انا اسفه
يونس...اهدي بس مافيش حاجه
جنات بعياط...ازاي انت وشك في دم
يونس...عادي استني بس اكلمهم
باااااك
يونس...بس
فهد بصله...وانتي اي زفت تروحي
يونس بصله بمعنا يهدا لان كانت رغم كل دا كان وشها مزرق وبهات وذات اكتر لما حصل المشكله دي
يونس...انا نفسي لو مكانها كنت هروح يا فهد اهدا وبعدين لزم نتحرك دلوقتي
محمد...مين ناس دي طيب وجنات مالها بيهم
يوسف ماجدي.... هفاهمك بس متحكيش لحد والفتره اللي جي عايزك عينك في وسط راسك
محمد بضحك.. ليه مسيح الدجال انا هو في ايه
كلهم بصوله بلا مبالا معاده
جنات فضلت تضحك... هموتتتت
محمد.غمز.. بعد الشر يا قلبي انا
فهد ضربو في راجلو وبصله وهو بيجز علي اسنانه
يوسف ضحك علي ضحك جنات...انتم معندكمش دم وربنا يلا كلموهم زمانهم مستنين نطمنهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
محمد كلمهم وطمنو ان لقو جنات وداليدا اول ما لقت يونس مناخيرو متعوره فضلت تعيط وقال حد كان بيعاكس نور راح ضربو وخبه الحقيقه ويوسف قال كل حاجه لي محمد وان دي مجرد تمثليه ومافيش اي خطوبه بس قدام اهلهم كده بيحبو بعض وحذرو من ان حد يعرف بعدها كلهم وصلو القصر وباتو مع بعض ويوسف ويونس ومحمد وفهد فضلو قاعدين يفكرو وجنات كانت قاعده معاهم وبيحاولو يفاهمو اللي جي ايه بعد وقت جنات كانت خلاص تعبت مره واحده راسها مالت علي محمد قبل ما تميل تماما فهد ميلها عليه هو محمد بصلو وضحك
محمد...متاكد انها تمثليه
فهد بصله...ولاه انا طيقكك بالعافيه عدي للتك
يوسف..بصراحه عندو حق انت مشوفتش نفسك لما كانت مع يونس
يونس... انا فكرتك جي تتخانق مش تلحقنا وبعدين احنا اخواتها ياهبل
فهد...انتم مجانين دي تمثليه مش اكتر
محمد رفع حواجبه وضم حواجبو وبصص لي فهد...تمثيل طيب وقام قعد ما بين يوسف ويونس وميل علي يونس راح شدو يوسف وميلو عليه
محمد بصوت بناتي... ايه دا
يوسف... تمثيل ياروحي
محمد باسو من خدو... حياتشي
فهد بزعيق وبيجز علي اسنانه ...قسمن بربي
جنات قامت من صوته وتفجعت وبصريخ... لاااااااا ايه ايه وبصت لقتهم قاعدين بيضحكو
فهد بصله وضايق انها اتفزعت وبصلهم بغضب... اهدي مافيش حاجه
جنات بنبرة صوت مالينا رعب...مين زعق حصل ايه
محمد بضحك... استاذ فهد مش احنا
يونس.. هزار يابنتي معلش
يوسف... واحدي الله مافيش حاجه
جنات مسكت راسها... لا اله الا الله ياجماعه مش وقت زفت هزار انا فكرت حصل حاجه وفضلت بصه في الارض ومسك راسها وبتعيط بس من غير صوت
فهد بغضب... عجباكم كده
محمد...علي فكره انت اللي زعقت مش احنا
يوسف... انت اللي فجعتها مش احنا
يونس.. حصل خير ياجماعه قومي يلا ننام
محمد قام غمز لي يونس ويوسف ... يلا جوجو اطلعك
فهد راح رفع راسو وبصله ووشه محمر وعروق وشه برزه... امشي
ضحكو وطلعو وسابوهم
فهد....يلا عشان نطلع ننام
جنات بتعيط من غير صوت وساكته..
فهد... جنات وبيرفع راسها لقها وشها محمر من كتر العياط
فهد... اهدي واللهي هما اللي عصبوني
جنات بشهقه من العياط وبهدوء... انا تعبت واللهي وزهقت انا ماأذتش حد للدرجه اوصل للي انا في يعني النوم اللي بهرب منه من اي حاجه وجعتني دا كمان بقا متحرم عليا
فهد ضمها لي وفضل يطبطب عليها ومش لقي كلام. وبعد عنها وبصلها... تعالي هقراء قران زاي امبارح وتنامي
جنات...لا حرام نام انت عشان متتعبش
فهد... متتعبنيش انتي ويلا عشان ننام
جنات... لا
قطعها فهد... يابنتي انتي مفكيش زقه يلا عشان متتعبيش اكتر وتتعبيني معاكي
اخدهاوطلعو وفضل يقراء قران جمبها لحد ما نامت وفضل يقراء لحد مانام هو كمان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في نفس الوقت عند.جويريه بنت ادم كانت عماله تفكر في انس ومش عارفه اذا كانت بتحبو ولا لا
جويريه مع نفسها... بس لو مش بحبو فرحت ليه اول ما قالها
العقل.. ممكن عشان اول مره حد يقولك كده
القلب.. بس انا فرحت
العقل... عادي فرحانه مجرد قبول من شخص
القلب... او تبدل مشاعر
العقل... يمكن
القلب... اكيد طب ليه اضايقنا اول ما حد قرب منه هل برضو قبول ولا تبادل مشاعر فعلا
العقل... طب ازاي
القلب.... دا ما بيتعرفش دا بيجي كده
العقل... مش عارفه والله ربنايستر دا احنا دايما في عارك
القلب... وفيها ايه ما دايما لما بنتعارك ونطلب منه مساعده بيوافق
العقل... عشان اهل مش اكتر
جويريه....يوووه بس بقا انا مش هفكر وزاي ما تيجي تيجي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم وكلهم قاعدين في القصر
حمزه عز... مكه عايزك
مكه عبد الرحمن بتوتر....ايه لا بعمل حاجه
نور بضحك...قوم شوفي عايز ايه
فرح....في حاجه ولا ايه
نور بهمس...اسكتي
حمزه بتوتر.. لا بس
نور...خدها ياعم عايزين نتفرج علي التليفزيون
مكه بصت لي نور بزعل مكانتش عايزه تقوم راحت معا ... نعم
حمزه بصله علي طريقتها اكنها بتتكلم بالعافيه...انتي بتتكلمي اكنك كرها الدنيا كدا ليه
مكه... لا نعم كنت عايز ايه
حمزه...في ايه انتي مش حباني بجد
مكه بنرفزه....يوووه بقا
حمزة بحراجه... انا اسف ومشي
مكه تنحت وفضلت ساكته في نفس الوقت نور كانت شايفه حمزه طلع ووشه مالينا كذه معنا راحت لي مكه تفاهم اللي حصل
نور...في ايه
مكه بصتله وترمت في حضنها وعيطت..
نور بطبطبه...في ايه اهدي حصل ايه
مكه قالتلها...بس
نور.. طيب ما عندو حق انتي رد فعلك مش عايزه وهو عمل كده انتي زعلانه ليه
مكه...لا انا مش عايزه كده
نور ضمت حواجبه...في ايه انا مش فاهمه حاجه انتي بتحبي ولا لا
مكه.... اها
نور ضحكت...اومال ليه عملتي كده
مكه بكسوف...مش بعرف واللهي هو جه قالي مره واحده كده وانا ماليش في كلام دا وبعدين هو مفروض يفاهم
نور بضحك..انا مش فاهمه اساسا انتي بتقولي ايه
مكه بعياط...خلاص وجي تمشي
نور بضحك...تعالي هنا بس واخدتها وقاعدو فهميني في ايه
مكه... دلوقتي هو جه قالي كده وانا لقيت نفسي بحبو بس مش عارفه اقوله حاجه ولا عارفه هو جه عايز ايه مني
نور بضحك...اسفه واللهي بس انتي ايه السوال دا هو ايه اللي عايز ايه مني عايز يعرف ردك ايه حبه ولا لا دلوقتي مفكر انك مش حبه ورفضه وانك مش عايزه كنتي قولتيلو وفاهمتي
مكه.. يا خالتو انا مجرد ما اعترف وانا ما بشوفه قلبي بيطلع من مكانه وببقا مش اتلم علي بعضي مش عارفه ايه اللي بيحصلي
نور...اقاعدي معا وكلمي وفاهمي طبعك فاهم وقدر موقفه تمام اما لو لا يبقا خلاص مع الف سلامه مع اني حمزه تربيتي هيفرح وهيبقا مبسوط انك بس بتحبي
مكه...لا بيفضل يبصلي بصه غريبه دا قليل الادب دا بيغمز يا خالتو
نور بضحك...مش عارفه اقولك ايه قوليلو انا مابحبش كده دا لزم تعرفي ولا بقا هتنبسطي لما تلاقي واحده اخدتو منك
مكه بصتلها بصدمه...يبقا ما حبنيش يا خالتو الراجل اللي واحده تاخدو يبقا محبنيش
نور... ما انتي محبتهوش بيبقا عايز ينسا مش اكتر وبعدين انتي عارفه دايما حمزه كان بيخالي بالو منك وبينصحك وانتي اللي كان بيضايقك بس زعيق علي لبسك صح
مكه... اها طب اعمل ايه ما خلاص مشي
نور.. بعد بكره الفرح اقاعدي وقوليلو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد سيف...جوجو بقولك انا كنت عايز طلب معلش عشان ملك بقولها كل شويه تقولي ثانيه
جني مازن...نعم
محمد...ينفع تكوي القميص دا وعايز تعمليلي قهوة عقبال ما اخد دوش بس عشان متأخر
جني...رايح فين
محمد...شغل عادي بس مستعجل ينفع
جني...تمام وشدت القميص وجريت تعملو
محمد.ضحك علي طفولتها وطلع اوضه. بعد وقت
.جني بتخبط عليه... محمد
محمد طلع من الحمام.... ايوه وبيفتح مادد راسو من الباب نعم
جني...القميص اهو والقهوة اهي
محمداخد الميص...ثانيه ولبس وفتح. ادخلي
جني...القهوة
محمد اخدها ومسك خدها ...تسلمي بجد شكرا جدا يا صغنن
جني ابتسمت بطفوله...صحيح هتيجي امتا
محمد...باليل علي 1كده ليه
جني...لا عادي بسال المهم عايز حاجه تاني
محمد...لا شكرا يا صغنن
جني...طب دوق وقول رايك
محمد ضحك وبيدوق القهوة عجبتو...الله انتي بجد اللي عملها ولا حد تاني
جني بطفوله.... لا وربنا انا
محمد بضحك...ماشي في ايه من غير حلفان مصدقكك
جني بفرح انها عجبتو... طيب انا هنزل بقا اشطا
محمد...اشطا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد بص لي جنات وهمس...انا همشي متطلعش من هنا ومتمشيش انا كلمه عمو عبد الرحمن وتفقنا هتقاعدو لحد الخطوبه تمام
جنات عبد الرحمن...حاضر
فهد ادم....لو رن عليكي زاي ما اتفقنا تمام
جنات...حاضر
فهد...عايزه حاجه
جنات...لا خالي بالك من نفسك بس
فهد... وانتي باي ورجع وبصلها علاجك يتاخد تمام
جنات... حاضر
فهد بصله...من امتا مش بتقوحي
جنات.... مش قادره والله افوق بس
فهد ضحك... تمام باي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
يونس احمد...انا همشي بقا عشان الشغل
داليدا مازن... خالي بالك من نفسك طيب
يونس..اشطا وانتي كمان باي
يوسف ابن ماجدي...استنا جي معاك
ساره بنت سندس...استنا انت مخلصتش الدور ماليش في
كلهم ضحكو
هبه.... البنت مكانتش بتتكلم نطقتها
ساره ... استني بس يا تيتا ومسكت في دراع يوسف مش هتمشي الا ما نخلص الدور
يونس...لما يرجع يلعب معاكي
ساره بعصبيه...بس يا يونس دا كده يتهبل دا دوري
يونس بضحك...ينهار اسود اقاعد.يا عم لما تخلص البت شكلها هتضربنا انا ماشي
يوسف بضحك..هجي والله باليل بس لزم امشي
ساره...وربنا ابدا ماليش في انت عمال تستهبلني
امل...اقاعد.يا بني دي عنيده اقاعد
فريده...مجاتش من ساعه
يوسف بضحك وقاعد..وربنا مجنونه هاتي وبيلعبو بعد وقت
ساره كسبت.. لولولولولولي شوفت عشان كده كنت عايز تمشي
يوسف بضحك...انتي مجنونه علي فكر انا كسبتك عشان عايز امشي
ساره ضيقت عنيها وبصالو بتحدي وبتقرب ...احلف يا كدب
يوسف...وربنا انتي كسبتي بمجهودك في ايهااا يامااا ابعدي وضحك
نور طلع... جننت البنت
ــــــــــــــــــــــــ
زياد ابن احمد... الو ياللي هتشليني ايه اللي بعتي دا
منه ياسين... انا بعت ايه
زياد...كل شي قسم ونصيب
منه...اهاا دا كنت بتخيل كذه حاجه كده وخلفت مش هكمل معاك بس افتكرتلك كام حاجه سمحتك
زياد...هتجلط وربنا انتي خلتيني اسيب المحاضر و الطلاب وطلعت بسبب المسدج دي
منه بضحك...الله متخيلش يعني
زياد...ربنا يوقعك في واحده زايك كده
منه بضحك...قلبي اهون
زياد ضحك بنرفزه...للاسف لا اساس مافيش زايك
منه..احبك وانت واسفك
ـــــــــــــــــــــــ
جويريه ادم... ايه بصصلي ليه
انس سيف ... انتي عيله بارده برود انتي بكلمك من الصبح وعماله تطلعي من موضوع تدخلي في موضوع
جويريه... اعملك ايه طيب
انس...جويريه انتي فاهمني متعصبنيش
جويريه... لا اله الا الله عايز ايه
انس...انتي عارفه كويس
جويريه... مش عارفه
انس بغضب...لا عارفه
جويريه...لا بقولك بجد مش عارفه وربنا
انس... مش عارفه ايه انا قولتك اني بحبك
جويريه.. وانا مش عارفه انا ايه بحبك ولا لا انت مش فاهم ردي دا يرجعلك
انس...ازاي بس انا حبيتك
جويريه... شكرا كتر خيرك بس انا معرفش اذاكان حبيتك ولا لا
انس.. ازاي
جويريه...هو ايه اللي ازاي يا انس بجد انا مش عارفه حبيتك ولا لا
انس ضم حواجبه وبضيق...تمام في حد تاني
جويريه بصتله بطرف عنيه...وبتقول عليا غبيه انت غبي يلاه بقول مش عارفه ما لو في كان زماني قولتلك لا واني بحب غيرك
انس هبد ب ايدو علي التربيزا...غيري مين
جويريه تنحت وفضلت تضحك...ياعم لو لو مافيش وبعدين اي اسلوبك دا ماتهدا كده وضحكت هو انا مدوباك كده اووي ربنا يحفظني
انس...جويريه بطلي اسلوبك دا
جويريه... الله ما انت اللي وقع في شوشتك اعملك ايه ربنا يحميني من غيرمجهود خاليتك تحبني بجد انا مبهور بيا
انس مسك فك وشها...بطلي استفزاز يا مستفزه
جويريه بضحك... ايدك ياعم انت
انس...حطي في دماغك مش هتكوني لحد غيري انتي فاهمه كتك القرف وسابها ومشي
جويريه متنحه...ايه دا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معتصم ياسين...ملوكه
ملك سيف....مش هعملك حاجه
معتصم مسك ايديها وحطها علي راس... قهوه واللهي ما قادر اقوم
ملك بخضه بوصتله...انت حرارتك عليا جدا وقامت جر ورجعت امسك اشرب دا وخد دا كمان واطلع خد.شاور
معتصم بضحك...اهدي انا تمام بس عايز قهوة
ملك...قهوة ايه انت سخن جدا يلا عشان خاطري اطلع
معصم...تمام اخد العلاج وطلع في نفس الوقت ملك عملتلو شوربه واكل جمبه وطلعت لي كان هو قاعد علي سرير مهمد من السخنبه
ملك...يلا رجع ضهرك وكول
معتصم بصله وضحك...ايه يا امي انتي انا سخنيه بسيطه مش للدرجه
ملك...معتصم يلا بالله عليك مش بعرف اتحيل يلا
معتصم...امري لله وخد وفضل ياكل لحدما حسه انه عايز ينام الحمد الله شبعت
ملك اخدت بالها...يلا نام طيب وريح جسمك وشويه.وهطلع اشوفك تمام. وبتقوم
معتصم مسك ايديها وبتعب.. بتحبيني
ملك بكسوف ووشها احمر...ايه السوال دا
معتصم...قولي
ملك بتشد ايديها وبكسوف...بحبك وطلعت بسرعه وقفلت الباب ومسكت قلبه وضحكت
معتصم ابتسم علي كسوفها ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنات كانت خايفه فهد.يتأذي لانهم علي كلامهم ان فارس بيلعب علي المكشوف ويقصد ايه من اللي عملو امبارح انه كان هيخطف جنات فضلت تحاول تلهي نفسها لحد ما حسيت قلبها مقبوض رنت عليه
فهد ادم.... الو في حاجه انتي كويسه
جنات عبد الرحمن...لا ابدا كنت بطمن عليك عادي
فهد... لا انا تمام مافيش حاجه اخدي العلاج
جنات...الحمد الله.هو ممكن يأذيك بسببي
فهد ابتسم... بصي انتي مجرد وسيط ما بنا مش اكتر يعني اساس هو حطاني في دماغو لان عارف لو صممت اكشفو هكشفو يعني مهما حصل مش هيكون بسببك بلعكس انتي اللي لو حصلك حاجه هيكون بسببي بس
جنات برتياح...طيب الحمد الله كنت شيله همك اووي
فهد ضم حواجبه بستغراب من ردفعلها....ينهار اسود ايه دا
جنات بخضه...ايه في ايه
فهد...انتي اللي في ايه ايه كمية الدبش دي يعني لو موت عادي ضميرك مرتاح
جنات...اها ليه لا مقصدش بعد الشر برضو
فهد....برضو اقفلي يا جنات اقفلي كتك القرف وقفل سكه في وشها
جنات بغيظ... مهزق دا جزاتي بكلمو واطمن كتك البلاه
ــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
ملك بنت سيف كانت بتطلع كل شويه تطمن علي معتصم ابن ياسين وتتاكد ان الحرار بتنزل وفعلا لقتو بقا كويس. ونايم اما جنات كانت مطمنه وهما حواليها وفي نفس الوقت جوها شعور خوف بس مش عليها علي فهد ومش فاهمه هي شغله تفكيره بي ليه اما مكه بنت عبد الرحمن كانت عماله تفكر تعمل ايه وفي نفس الوقت مكسوفه من حمزه ابن عز اما جني بنت مازن كانت بتفكر تعمل ايه تتفرج علي الصور اللي كانت متصورها مع محمد وبتعمل علي فيديوهات ودتهالو مفجاءه بما انهم اصحاب اما ساره بنت سندس كانت هي ويوسف بيتكلمو فون اما انس كان في شغل وبيفكر في جويريه وتصرفتها وردها اللي مش مفهوم اما جويريه كانت هي نفسها مش عارفه هي عايزه ايه عده اليوم تاني يوم كلهم كانو بيهيصو مع بعض القصر مالينا فرحه بس حمزه مجاش ومكه قالت لي نور انها كده خلاص ومش هيجي تاني وموضوع اتقفل نور فضلت تفاهم فيها ان لسه واكيد هيجي بكره
وعده اليوم وتاني يوم كلهم اتجمعو في اوضة داليداا بت مازن
جويريه....الف مبروك يا بنويت
جنات عبد الرحمن كانت سرحانه ومش عارفه النهارده هيحصل ايه من ناحية الخطوبه اللي بتمثلها او من ناحيه شغل اللي خايفه منو
مكه عبد الرحمن... مالك يا جوجو انتي زعلانه
كلهم بصو عليها
ملك سيف... انا حسه ب كده
ساره بنت سندس بستغراب... اوعي تكوني مش حبه فهد
منه ياسين.... ولا انتم متعاركين
داليدامازن..لا لا اكيد مش كده هو تلاقيها مكسوفه بس
جني مازن...اهدو ياجماعه جنات مالك
جنات...
مكه بتهز فيها.. جنات مالك
جنات فاقة من سرحان وتفكير...ايه وبصت لقتهم كلهم بصين ليها ايه دا في ايه بصين كده ليه
داليدا...دي مكانتش هنا اصلا
جنات...اسفه سرحانه شويه
جويريه بضحك...في اخويا صح
جنات ابتسمت ومن جوها.... في كل اللي بيحصلي مش هو بس
نور وسلمي واميره دخلو...
نور... نهاركم ابيض انتم لسه مالبستوش ليه ميك اب ارتست جت
سلمي بصت لي داليدا وجني... بال ابوكم طويل انجزي ابت منك ليها
اميره بصت علي جويريه... انجزي يا جويريه انتي بتقاعدي سنه
نور.. لا لا ملك بنتي اكتر دي علي قلبها مراوح
فرح دخلت... ايه يابنات قطع كلامها لما لقتهم مش بيجهزو ايه دا انتم ليه بت جنات انجزي يلا انتي بالك طولي
مكه.. انا محدش يكلمني انا في دقيقه
فرح...الحاجه الواحيد العدله اللي فيكي
نور...طب يلا اجهزو عقبال نخلص امورنا اللي تحت
البنات قامو يجهزو وكل واحده بتفكر هيطلع شكلها ايه اما جنات بتفكر هيحصل ايه
بعد وقت كلهم جهزو
جنات كانت قاعده وبتفكر برضو وراحت تكلم فهد لقت محمد بيخبط
محمد...ادخل يا عروسه ابوبس ايه القمر دا
جنات بصت...عروسه ايه بس انا حسه اني مستني عزرائيل
محمد...ينهار اسود علي كميه الحباط تفاؤل يا جماعه
جنات...بص انا مسك نفسي بالعافيه
محمد دخل وقفل الباب وقاعد علي ركبو وهي كانت قاعد علي السرير
محمد.... اهدي واللهي كل اللي خططنا هيتعمل والفرح مش هيتأجل ولا هيحصل اي حاجه باذن الله صدقيني
جنات... انا لو حد جرالو حاجه عمري ما هسامح نفسي
محمد...مش هيحصل صدقيني
جنات...فهد فين
محمد...مع يونس ويوسف جهزو وقالو رايحين مشوار اللي متفقين عليه
جنات بدات تعيط...
محمد...اهدي الله يرضا عليكي الحاجات اللي انتي حطها هتبوظ هتبقي شبه زومبي وانا بخاف اووي
جنات بصتلو ضحكت...عايزه نص برودك
محمد بضحك...لا دا متكلف وهما بيتكلمو فهد رن علي جنات
جنات بستراب وخوف .... دا فهد
محمد...ردي
جنات.. الو
فهد...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية أحببت مجنونة 2" اضغط على اسم الرواية