Ads by Google X

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس والعشرون 25 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل  الخامس والعشرون 25  بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس والعشرون 25

داليدا... وانت وحشتني اووي فونك مقفول ليه 
نور... نحنو هنا يا حلو منك ليها
داليدا... ايه جوزي 
سلمي... الله يكسفك عيله دي تربيتي فيكي
يونس يبضحك وهي مسك في رقبتو وهو شيله وبترد عليهم
داليدا...  هو انا حضنه حد غريب وميلت  راسها علي كتفو دا جوزي 
يونس ضحك بهمس... وحشاني اووي
داليدا ضحكت وبهمس... وانت كمان وحشني اووي اووي اووي
سلمي.. ايه عشق الممنوع دا .هقوم اضربك انت وهي اتلمو وانت يا مهند  نزلها
نور... تربيتك 
يونس...  ايه يا خالتو مش نقصه تسخين 
نور...قصدك اي يا مهزق
داليدا ضحكت ونزلت...  
يونس راح سلم عليهم... وحشاني يا نون
نور...لا متكلمنيش 
ـــــــــــــــــــــــــــــ
انس... بت 
جويريه بصتله...ليا اسم  بت ما تبتك
انس... جويريه هانم
جويريه بصتله بقرف...غصب عنك  عاوزه اروح الحمام 
انس ضم حواجبه...يلا يا ام ش"خه قال  غصب عني قال 
جويريه... مهزق عاوزه الحمام
انس... لا ماليش في 
جويريه... هعملها  يا غبي
انس... وانا مالي 
جويريه...انس قوم 
انس...  الدبان زاد الايام دي
جويريه... انا دبانه يا عرة الرا"جاله
انس... دبانه وقليل الادب يع ابشع شئ
جويريه... لا في ابشع انت قوم بجد مش قادره
انس...اتأسفي
جويريه...وحيات امي وامك وامة لا اله الا الله ما هتأسف ويلا
انس...حلفني علي حلفانك  وقسمن بالله م
قطعتو جويريه بدلع... حبيبي بجد مش قدره 
انس بصله... اممم  لا مش انا النوع دا اللي اريل  علي فكره 
جويريه ضحكت بنرفزه... انس بجد  ثانيه و الجبس هيتبهدل
انس ضحك وقام ساعدها ودخلها...هاا ا اساعدك
جويريه..يلا يا قليل الادب برا 
انس ضحك... براحتك وطلع
ــــــــــــــــــــــ
ماجدي... الولا ه يوسف بقا طول الوقت مسك الفون
هنا...وفيها ايه مش جديده عليه 
ماجدي... لا  غير كل مره  في اختلاف
هنا بهمس...اها  بيحب 
ماجدي بصله وابتسم علي اسلوبها الطفولي اللي عمرو متغير...  امم ما انتي متابعه اهو
هنا بهمس.. اها   ربنا هدا وبقا زايك راجل محترم 
ماجدي... ثبتيني ثبتي 
هنا ضحكت..لا والله ابدا 
ماجدي...ومين بقا تعرفيها
هنا...مين
ماجدي.. اللي  ابننا  بيحبها
هنا... اها  ساره بنت سندس بس هي لا واخد صحبها  بيفكرني بيك بس بصراحه كنت بحبك  وخايفه متحبنيش
ماجدي... يالهوي دا انا يوم ما وافقتي حسيت روحي ردت واللهي ما كنت هقدر حتي ابص لي واحده تانيه انتي العوض اللي ربنا بيعوض بي الانسان والنعمه اللي   بدعي تدوم عليا 
هنا عنيه دمعة...بطل تقولي الكلام دا قولتلك مش بعرف ارد  
ماجدي ضحك وقاعد جمها  وضمها لي وحضنها... مش لزم تردي انا عارف بحبك
هنا حضنته...وانا والله بحبك
ــــــــــــــــــــــــــــ
اياد نزل لي جميله وجي يركب وجي تركب هي كمان  قفل الباب اللي كانت هتركب ناحيتو جميله بصتله  وستغربت
اياد... انتي رفضه ليه نكون اصحاب
جميله... عادي انا مش عايزه  
اياد...من حقي اعرف السبب
جميله... اسباب شخصيه
اياد... لا من حقي اعرف انتي رفضه اني اكون   صحبك ليه
جميله  ... انا عمري ماكان ليه صاحب او اتعامل مع حد  ودي حياتي وتعود علي كده 
اياد... كدابه
جميله... وغالوت تيتا عمري مكان ليا حد غير تيتا وانا مش بكدب  
اياد...كدبه لان مش دا السبب
جميله بعصبيه... اها مش السبب الاساسي  ولو سمحت عاوزه تيتا  اللي اخدتو دي 
اياد نزل لي مستوه طولها  بصله بنظر تخوفها...مافيش تيتا الا لما تقولي الحقيقه
جميله  بخوف... ايه دا  هتاخدوها
اياد...لو قولتي  هرجعهالك 
جميله...احلف
اياد.. واللهي ها الحقيقه ايه
جميله عدلت نضارتها....عشان هتبعد وانا مش عايزه اتعود علي وجود حد اتعود كفايه ماما وبابا سابومي هيبقا حضرتك كمان وبعدين انا محدش يستحملني  بخاف من كل حاجه ومافيش اي شئ يخليك تصحبني اساس انا شخصي روتيني جدا وممله يعني هتصحبني ليه لا انا شبه اللي كانت عندك  ولا شبه اي بني ادم طيبعي عشان تصحبني
اياد رفع حاجبه.. ايه اللي مش زاي بني ادم طبيعي ايه بربع رجول انتي عبيطه يا جميله
جميله...شكرا بس انا مغلطش فيك 
اياد ضحك...  طيب انا اسف ياستي حقك عليا
جميله... عايزه تيتا
اياد...  طيب  ينفع زاي ما سمعتك تسمعيني
جميله... اشوف تيتا
اياد... هتشوفيها بس تسمعيني ينفع نتمشا شويه 
جميله... تيتا الاول 
اياد ضحك....يابنتي وربنا هتشوفيها مش هخطفها عندي تيتات كتير  
جميله.. خلاص انا معنديش غيرها رجعهالي  
اياد....احيه عليا  وربنا طب بصي تعالي نتكلم في سكه لي تيتا يلا  اركبي
جميله ركبت وهو ركب
اياد... مبدائن متشبهيش نفسك باللي كانت فوق دي لان انتي احسن منها ويباختوواللي تكوني في حياتو تاني حاجه انا لو كله بعد عني بسببك فا دا شئ يسعدني لان مش هلاقي شخص ب اخلاقك وياريت كل ناس زايك وقسمن بربنا ما بجامل ولا بجبر بخاطرك عشان فاهم نظرتك دي 
جميله... هتزهق انا ممله ودايما بخاف
اياد... هطمن وهساعدك تتغلبي علي خوفك دا
جميله.... بتكلم كتير  ومش ببطل كلام لما بزعل من حاجه
اياد...  هكون ليكي  اذان صاغيه
جمليه... مش بعرف اتكلم عدل اللي في قلبي علي لساني
اياد...وانا  عوز اكون صحبك عشان   كده شخصيه وضحه مش منافقه
جميله...وشكلي 
اياد...دا ليكي مش لحد وانا كنت متخلف  اسف
جميله...طب
اياد...ماطبش بقا ياشيخه وافقي وواعد مش هبعد وياستي امضيلك علي شيك لو بعد تطلبيني  في بيت الطاعه
جمليه ضمت حواجبه... ازاي    الشيك تتسجن اما بيت الطاعه  دا لو جوزك
اياد ضحك...جوزي يعع   
جميله ضحكت... انت  اللي قولت كده
اياد...طيب ايه وافقي ووعد ياستي هفضل جمبك
جميله...خايفه
اياد.. وربنا يقف بيني وبينك يوم القيمه ياستي لو خذلاتك  واوعد بيني وبين ربنا مش هبعد 
جميله.ضمت حواجبه وحزن طفولي...مش هتعمل زاي ماما تقول كلام  وحش 
اياد وقف العربيه وبصلها وجيي حط ايدو  علي خدها جميله بربشت وبعدت  وجسمها اتنفض
اياد..ايه مالك اهدي خوفتي ليه انا كنت  هحط ايدي علي خدك  اطمنك بس
جميله... فكرتك هتضربني 
اياد بصلها بستغراب.. اضربك  ازاي  انتي بنت
جميله...معرفش بقا 
اياد... سوال بس من غير زعل هوومين كان بيضربك
جميله...بابا دايما وماما  كتير  بس تيتا عمرها مضربتني 
اياد بتنهيد...اسف بجد.بس واللهي ما قصدي
جميله... بس عيب برضو انك تحط ايدك علي خدي تمام  بما اننا اصحاب يعني
ايادبفرحه...بجد انتي موافقه
جميله...اها مع اني مش وثقفه بس لو خذلاتني عمري ما هسامحك تمام
اياد... اشطا موافق 
ـــــــــــــــــــــــــــــ
فهد وصلها البيت...ينفع طلب 
جنات بصتله...خير
فهد...حضن  بجد.محتاجك
جنات...ليه عيل  ومشيت وسابتو 
فهد  ابتسم بحزن ورجع يركب  عربيتو  لقها بتشدو من التيشرت من ضهرو فهد لف لقها هي 
جنات... عشان جوزي بس وترمت في حضنه واكن اهي اللي كانت طلبه الحضن مش هو
فهد ابتسام وضمها لي... بحبك اوووي 
جنات ساكتت ومردتش بس من جوها ...وانا كمان اووي
فهد ابتسم لما لقه صوت نفسها زاد فاهم انها مكسوفه... عارف عارف وانا كمان 
جنات تنحت وبعدت عنه ووشه محمر
فهدضحك.... يبنتي انا جوزك وربنا
جنات جريت علي جوه  فهد فضل يضحك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث 
  فهد راح لي جويريه المستشفي لقه نايم وانس مسك ايدها ونايم  ضحك وراح جاب كرسي ونام جمبهم اما يونس قاعد شويه وروح يرتاح   وحمزه جه يشوف مكه  بعد ما خلص شغل وكان بين عليه التعب بس كان عارف انه مقصر معاها  اما محمد وجني روحو وقاعدو مع جدت  جميله  اما زياد  وصل منه البيت وسلم عليهم وروحت اما   اياد وصل هو وجميله ودخلين يضحكو  
اياد... يادنيا طفيتي شمعي 
جميله بضحك... ياناس كترتو دمعي
الجده بصدمه...جميله بتضحك
كلهم بصو بي  بعض  بستغراب...
نور...لا عادي اصل اياد ينطق الجبل
اياد بضحك... والعمر راح غدر
جميله ضحكت ...مش فاكره الباقي 
اياد.بضحك... ولا انا 
منه... عشق النساء جه
اياد بصلها... حربايه مالك صورمك لفف حوالين رقبتك ليه 
نورين...ايه يا  انقح ما جبت
ملك....الا معتصم
معتصم....حببتشي
ملك....ربنا ميحرمنيش منك 
نور...محنو اتلمي  
داليدا....شوفتي اهي بنتك زاي 
ملك...دا جوزي عادي
معتصم ضحك... متسكتيش يابت
نور... هقول ايه ابن ياسين
جميله راحت سلمت عليهم.. يلا ياتيتا
هبه.... يلا ايه لا انتم بيتين معانا
امل... لا مافيش حد هيروح
نور... اللي هيفكر يطلع هنزعلو وبصت لي جدت جميله 
الجده ضحكت...والله انتي مشكله عموما انا موافقه الكل يرجع لي جميله
جميله...لا مش هينفع مره تاني
اياد بهمس ليه ...باتيوهنعمل فشاره ونفشر للصبح
جميله ضحكت...مش هينفع 
اياد....لا هينفع  بت احربايه خديها اديها اي بجامه من  عندك
منه... تعالي يا جوجو اعسل انت واخدتها وطلعت
الجده...شكرا يا ابني بجد
اياد بستغراب...علي ايه 
الجده...عمرها مكانت بتضحك ومبسوطه كده 
اياد ابتسم...لا وبقينا اصحاب كمان
نور بتحذير...ايام وربنا بقطع معاك لو زعلتها
اياد... عيب يا صحبي دي زاي الحربايه اللي طلعت قصدي اختي
الجده ضحكت...واللهي منه جميله كلكم ناس طيبين 
ــــــــــــــــــــــــ
مكه بتبص جمبها  لقت   مر واحده راس علي كتفها بصت لقت حمزه نام وبين عليه التعب  ابتسمت وبصت لي معتصم
مكه بهمس...معتصم
معتصم بص.. قلبه (معتصم بيعتبرها مش اختو دي بنتو من كتر برائيتها وخجولها)
مكه...ينفع تطلع حمزه ينام فوق شكله تعبان جدا
معتصم بص عليه وضحك... من عيني
محمد بص لقها بيسند حمزه... استنا وبيساعدو  وحمزه حرفيا نايم ومش حاسس ب اي شي
امل... يا حبيبي الولد دا بيصعب عليا
الجده...هووتعبان ولا ايه
فريده...لا بس طحن نفسو في شغل دايما مش بينام 
الجده.. ربنا يقوي يارب 
مكه طلعت ورهم وهما حطو علي سرير  وطلعو 
معتصم... غطي بقا  واحنا كده عملنا اللي علينا
محمد... اها والله انا حاسس ضهري  في ذمة الله
مكه ضحكت...شكرا بعد الشر عليك. محمد لعب في شعرها ونزلو 
مكه بصت لي حمزه وابتسمت بحب.وغطتو  وباست راسو وطلعت 
ـــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
محمد اول ماسيف رجع من الشغل بص لي جني ومقدرش يستنا وراح  قالو انه عايز يتجوز جني  وسيف ضحك وقاله انه عارف ويروح يقول لي مازن ولد جني بنفسه  ويقوله انه  هيستنا لحد ما جويريه تفوق وفعلا راح قال  ومن حسن حظو جدهم عاصم كان قاعد   واتفقو ان الظروف تعدي ويعملو خطوبه  اما  اياد فضل قاعد جم جميله ويضحكو ويهزرو ونور كانت مركزه وخايفه من  اياد يوجع جميله لان شايفه نظرت اياد مش صحاب  وانه في اعجاب اما الجده كانت مبسوطه وهي قاعد مع امل وتهاني وشمس وهبه وفريده  وعيالهم  وعده اليوم تاني يوم اياد راح يصحي جميله عشان الجلسه  
جميله فتحت الباب وماكنتش حسه بنفسها وشعرها كان مكنوش وكانت لبسه تيشرت قط وبنطلون وسع   مع ان لبسها  مقفول  عموما   بس دا لبس منه 
اياد تنح اول ما شافها...
جميله...اي يا تيتا قولتلك متصحنيش بدري
ايادد.. ينهار ابيض 
جميله.... اي يا تيتا  بقا سبيني
اياد  ضحك...انا مش تيتا يا جميله انا اياد 
جميله... ماشي وقفلت ودخلت كملت نومه اياد فضل يضحك وراح نزل وستنا لما جدتها تقوم تصحيها
ــــــــــــــ
ممرضه دخل تتدلع علي انس.. صباح الخير 
انس بصله وضحك... مالك 
جويريه... شكلو حد لسعها في لسانها عمومادا جوزي 
الممرضه بصتلها وتكسفت ومن جوها...  اومال الرجل النا"قص كان بيبصلي بحب ليه اول امبارح واللهي لو مش متجوز وهخرب بيتو كنت قولتلها بس يلا ربنا ياهدي وبصت لي انس بقرف
خلصت شغلها وطلعت
انس... جوزك هاا وغمز
فهد فاق من نوم...  مين اتجوز
انس ضحك..  اختك قالت لي الممرضه  اني جوزها
جويريه...  اها طبعا كنت حابب تتسهوك عليك
انس ابن نور وسيف ضحك... تتسهوك ايه دي فكرتني ب ماما لما تحاول تدلع  بس بتفشل البنت شكله غلبان اساس 
فهد ضحك.... بت انتي عبيطه  دي ممرضه عيب كده وبعدين دي اللي بتساعدك كتر خيرها انها طيقكي اساس 
جويريه... انتم بدفعو عنها كده ليه طب وربنا هقول لي جنات مراتك
فهد...  لا انتي مجنونه بدفع عشان عيب دي زاي اختي وانا مقبلش عليكي كلمه  فا اللي مرضهوش عليكي مرضهوش علي بنات الناس  وانا كل البنات اللي هنا اسلوبهم محترمه تلاقيها متقصدش وتلمي علي الصبح ويلا   اعدلها يا انس عقبال مغسل وشي واجبلكم فطار
انس بضحك....  حاضر وبيسعدها راحت عضتو  اهااااا
جويريه بغل...  احسن اضبو انت 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت   وكل العيله جت  ماعده جميله واياد راحو العياده وبداء يشتغل ليها وقال ليها فضل جلسه وبعدها  التقويم واخدها وراحو يتمشو  واياد كان متعمد. يتأخرو عشان تبات معاهم تاني   اما يوسف خلص شغلو وتاكد ان ساره راحت هي  ولدتها سندس   المستشفي لي جويريه   وراح وقاعد جمبها وفضلو يتكلمو  اما زياد ومنه راحو يطمنه علي جويريه وبعدها خرج زاي مكان وعدها واما عند حمزه كان مكسوف انه بات ونام وهو قاعد وطول ما هو معاهم في المستشفي بصص لي مكه وهي بصلو وساكته   عده الوقت وجويريه قالت لي باباها انها عايزه تمشي وانها البيت احسن ليها وبعد اسرار وافق وعملو الاجراءت وروحة  واياد كلم نور وفاهمها ان تمسك في  الجده عشان جميله تقاعد  ونور اتاكدت من احساسها وفضلت تاكده عليه ان لو زعلها هي اللي هتقف قصادو  وفعلا جميله  قاعده معاهم   اما جنات كانت في بيتها فهد بيكلمها
فهد... يعني اروح انتي تمشي
جنات...  شغل بابا  ولزم اخلصو انت فاكر دا من ايام فارس المحمدي لو مش ابويا كان  زماني اتنفخت
فهد ضحك... ربنا يقويكي
جنات... وانت يارب  فهد هو انت  هتصحا امتا
فهد..   عايزه تنامي
جنات... لا بسال لو كده يعني تيجي توديني مكان شغلي
فهد بفرح انها هي اللي بدات تحب تتقرب منه...  وقت ما تحبي هو امتا
جنات...  9باذن الله
فهد...  8 هكون عندك 
جنات بفرحه..   تمام
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
جني بص لي محمد.. 
محمد حس حد بصص لي بصله وضحك...  بص كده ليه
جني... مبسوطه
محمد...  اممم ليه
جني.    بابا قالي انك طلبت ايدي
محمد... اها وايه فيها
جني..  انك اتكلمت ومستنتش ودخلت موضوع جد
محمد... ودا المفروض عشان ربنا يبارك في موضوعنا لان احنا معملناش غلط وطلع كلهم عرفين  اساس
جني... بجد
محمد...  امم  المهم انك مبسوطه 
جني...  فرحانه انك صحبي هتبقا جوزي
مخمد... يالهوي ياماااا قوليها تاني جوزي كده
جني  ضحكت بكسف...  جوزي
ــــــــــــــــــــ
يونس...  بس وقبضنا عليهم
داليدا...  شاطر ياروحي انا بحبك اووي
يونس..   مش مطمن للحب المفجأه دا
داليدا..  لانك وحشتني. مثلا
يونس....  وانتي والله
داليدا...  ربنا يحميك ليا يارب
يونس باس راسها...  ويحفظك ليا 
ــــــــــــــــــــــــــ
جويريه بصت لي انس وبتشاور لي
انس قام وراح ليها.... نعم
جويريه... حمام  
انس ضحك وفرح انها مطلبتش من حد غيرو ...حاضر ومسك ايديها  وب ايديه التانيه راح حطها علي وسطها وبيقومها 
جويريه بوجع... لا لا 
انس بصله...مالك 
جويريه... جسمي وجعني اووي مش قدره
انس....قولتلك بلاش تقعدي وانتي لسه جسمك محتاج يتفرد  يا جويريه  ومسك ايديها وحطه حوالين راقبتو وشالها
جويريه بعياط...براحه بالله عليك براحه
انس...اسف والله بس  استحملي هطلعك. وتدخلي الحمام وبعدها تنامي شويه
جويريه.... براحه بالله عليك مش قدره
اميره...ياروحي وعيطت علي كل بنتها  
انس مهمس...اسف والله  وطلعها 
اميره فضلت تعيط
نور.. اهدي يا حبيبتي كده  اهدي دا طبيعي معلش 
ــــــــــــــــــــــــ
انس دخلها وبعدها ساعدها تنام  
انس... افرضي نفسك بقا ورتاحي خالص 
جويريه... مش قدره الوجع رهيب
انس مسك ايديها وباسه...اسف انا السبب
جويريه...منك لله 
انس  ضحك...المفروض تقولي مكتوبلي ولا يهمك  
جويريه...هيهمك في ايه حته الش*خه بقت صعبه
انس... الله يقرفك 
جويريه...  انت القرف نفسو
انس... يلا تخمدي
جويريه...ان شالله انت  وبعدين هو انا قاعده علي راسك وانت مالك وخمده لما تخمدك
انس... مقص هيحل كل القرف دا
جويريه...قرف لما يقرفك
انس مسك المخد وحطها علي وشها... نامي نامي عوذ بالله
جويريه...يا غبي راسي وزقت المخده 
انس...هي الجاموسه بتحس 
جويريه... ليه هو انا زايك
انس مسك خدها وقاعد قصاده... لمي لسانك دا
جويريه بتكشير طفولي... اوع
انس  ضحك... مع انك مطلع عيني بس بحبك
جويريه ضحكت...بجد 
انس  ابتسم..وبموت فيكي كمان
جويريه بفرحه وابتسمت... ماشي
انس.... وانتي
جويريه بصتله بحب وعفويه... بعشق امك
انس بصله وتنح...امك
ـــــــــــــــــــــــــــــ
اياد بص علي جميله لقها قاعده عماله تبص لي كل حد ما يجي يتكلم زاي الاطفال 
اياد... مندمجه معاهم 
جميله  بصتله... انا ابدا
اياد...دي عينك رايح جي معاهم
جميله... عادي لكن مش مركزه
اياد... اممم طيب متيجي نتمشا في جنينه
جميله...ماشي
اياد استاذنهم وطلعو
اياد... ايه اكتر اكله بتحبيها
جميله بطفوله.. ال بنيه  والبيتزا  
اياد ابتسم...والحلويات
جميله...مشبك وزلابيه
اياد...وشكولاته
جميله... لا لا مبحبهاش عادي يعني بس اخري حته صغننه
اياد...اممم طيب بتحبي ايه تاني
جميله...الب الابيض وسوداني  والقهوة وشاي بالبن وانت
اياد...زايك بس زودي البشامل والكيك
جميله بستغراب... ازاي مع ان حضرتك رياضي  انا تخينه 
اياد...نعم فين دا لاانتي  ولا تخينه ولا رفيعه حلوه
جميله بفرحه...بجد
اياد بضحك....اها والله
جميله...شكرا لي حضرتك
اياد...جميله احنا اصحاب بطلي حضرتك دي اسمي اياد
جميله. ... ماشي يا اياد 
اياد ضحك...ماشي يا جميله المهم نفسك  في ايه
جميله....اقول ومتتريقش
اياد...تؤتؤتؤ قولي 
جميله... اقعد في وسط الزرع اللي هناك وشاورت  علي مكان حواليه شجر واكل كتير
اياد...بجد
جميله اه والله وكمان يكون في فيلم او روايه بقراءها وفضل قاعده لحد.الصبح   وتنهدت بس  استحاله تحصل وانت نفسك في ايه
اياد....هجيب بتاع اوريكي نفسي في استني خاليكي هنا 
جميله...طب ينفع اقاعد.علي الكرسي دا 
اياد...اشطا ومش هنتاخر وراح  وبعد نص ساعه لقت رجع وجيب لاب توب وسندوتشات 
اياد...يلا
جميله  تنحت.... ايه دا
اياد... دا سندوتشات ناكل وهناقاعد مكان اللي انتي حبه دا ولاب توب نتفرج علي فيلم اللي تحبي 
جميله ضحكت  كان هو راح حط الاكل والاب ومستنياها تيجي لقها بتضحك ووافقه متنحه مش مصدقه ان عملها اللي عايزها دي اول مره تحصل ان حاجه تتمنها تحصل او حد.يهتم
اياد راح شدها...يلا
جميله بعفويه حضنته....شكرا بجد
اياد استغرب رد فعلها وضحك... علي ايه الصحاب  لزم يحققو لي بعض اللي نفسهم قي
جميله بعدت عنه... صحيح فين اللي نفسك في
اياد....انتي متبعديش ومهما حصل اتاكدي انك صحبتي الواحيده واني انا اللي بعد عنهم
جميله...بسببي
اياد...اها لان انتي انضف منهم واحسن ونفسي ابقا زايك ينفع انا اللي نفسي ابقا زايك يا جميله
جميله مكانتش فاهمه...زاي ازاي
اياد.  في حاجات انتي ممكن متعرفيش عنها بس اول ما يجي  وقت وهحكيلك بس  تعرفيني الاول
جميله...اللي يريحك يلا ورحت قعدت   بطفوله ضحك وراح  وراها
ـــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
اياد  وجميله قاعدو لحد الفجر ويتفرجو ويتكلمو شويه وجميله كانت فرحانه اما انس وجويريه هوانس فضل قاعد جمبها لحد مانامت جاب كرسي وحطو جمبها ونام زاي اكنه لسه في المستشفي اما يوسف كان بيفكر يلاقي اي حجه يشوف بيها ساره  لان شافها لكن معرفش تكلم معاها  اما جني اكتشفت انها بتحب محمد.بس ما قالتش وحمزه كان بيحاول يخلص شغل ان يكلم مكه  اما فهد كان مضايق بعدم وجود جنات جمبه بس كان اللي مفرحو انه هيشوفها  وعده اليوم   
تاني يوم جميله روحت وفهد راح لي جنات وكان مبسوط وهي كمان وجويريه وانس  كانو مع بعض انس راح جاب شغل بتاعو وقاعد قصاد جويريه واشتغل وجويريه كانت مبسوطه وقاعده بصالو اما جني محمد  اخدها ووداها اماكن كانت نفسها فيها  اما زياد  ومنه فضلو يتكلمو مع بعض  اما جميله اياد كلمها وطلب يخرج معاها ورفضت بسبب تعب جدتها قال انه هيجلها ويطمن اما يونس اخد داليدا وخرجو  ومكه حمزه قال انه هيجي يقعد معاها باليل وساره كان يوسف بيكلمها بستمرار وهي كانت مبسوطه بكده وملك ومعتصم   كانوبيتعلقو ببعض اكتر  عدت الايام واياد  عمل التقويم لي جميله وكان زادها جمال  واياد كان مش عارف ازاي حاجات بسيط  كانت مغطيه علي جمالها وكان بيحاول يزود ثقتها ب نفسها  وكل وقتو كان معاها  وكل واحد. بيتعلق ب حبيبو اكتر  او صاحبو وبدات جويريه تتحسن  وفكت الجبس اللي في درعها اما رجلها دكتور قال فضل عليه اسبوع عشان يكون احسن ليها  وفي الفتره دي جميله بقا جدتها واياد شئ اساس ولو زعلت من اياد بتشتكي لي نورين و نور  ويوسف كان بيتحجك لي ساره  عشان يكلمها   كلهم جم يباركو لي جويريه علي فك دراعها  وحددو الخطوبتهم وكتب كتابهم امتا  لي انس و وجويريه ومحمد وجني وحددو ان بعد.اسبوعين تكون فكت الجبس وكمان ارتاحت اسبوع    وباركو ليهم يوسف كان بصص لي جميله وبيتمنا ان كان كويس  ومش عارف اتمنا ليه كده وايه الشعور دا بس خاف  وهما قاعدين جميله قامت تتكلم في الفون في الجنينه ومكنتش منتبها وقعت في البسين وهي مش بتعرف تعوم  في نفس الوقت اياد استغرب تأخيرها راح يشوفها  ملاقهاش   في الجنينه وهو بيرجع عشان يسالهم  لمح ان. في حاجه  في البسين راح يبص  لقها هي  في عمق البسين   واكنها نايمه
اياد بلهفه وصوت شبه  صريخ  و يهز القصر.... جمــــــــــــــــيلــــــــــــــه 




google-playkhamsatmostaqltradent