رواية ملكة الاسد البارت العشرون والاخير 20 بقلم سلمى هاني
رواية ملكة الاسد الفصل العشرون والاخير 20
مليكه : طب التفجير هيكون فين .
باسم :هيكون في المول و كمين العريش ..
مليكه : احنا لازماً نبلغ الفريق
اسد : هنكلم محمود حالاً
باسم :مش لما تتطلع من هنا الاول .
مليكه باستغراب: انت بتقول ايه
باسم قام وقف وضحك:ههه انتِ مفكره اي اني مش عارف الخطه بتاعتك
مليكه واسد:تقصد اي
باسم :اقصد ان كل حاجه انا عرفها قبل ما انتم تيجم .. واكمل بسخريه ... انتم مفكرين اي ان الهبل ده هيدخل عليا
انا باسم الهلالي
مليكه بضحك :ههههه وانت مفكر اني هبله اوووي كده واني معرفش انك عرف كل حاجه شكلك متعرفش هي مين وسكتت
باسم بسخريه:تكوني مين حتت بنت لا راحت ولا جات
اسد بعصبيه:اخسر احسن ليك انت مش عارف بتكلم مين
مليكه بثقه: اهدا ي اسد هو ميعرفش انا مين بجد
باسم باستغراب من ثقه مليكه: مين يعني
مليكه : احب اعرفك ان انا اكون وحش المخابرات .. وال محدش يعرف هي مين انا بس حبيت اقولك قبل ما تموت وتعرف بس مين ال هيسلمك
باسم بضحك:ههههههه واو لا بجد واو انا الوقتي وقف قدام الوحش لالا بجد مش مصدق عيوني
اسد :معتزززززز امسك باسم علشان نمشي مافيش وقت علشان نبلغ اللوا محمود
باسم :ههه انت مفكر دخولكم و طلعكم كده بسهوله
اسد :اكيد انت الوقتي تحت ايدنا
باسم صفر وظهر اشخاص كتيره: اظن كده صعب تطلعوا
مليكه:انت شكلك متعرفش بجد مين هي الوحش واسد المخابرات
واطلقت نار ب احتراف ع رجاله باسم واسد معها ومعتز بيضربوا النار باحترافية وحصل اشتباك كبير بينهم
مليكه بزعق:اسدددد خالي بالك ... معتز احمي ظهري
اسد :مليكه متخافيش انا كويس
مليكه :احمي ظهري اكلم اللوا محمود يبعت قوه
اسد :معتز معكي لازم الحق باسم
مليكه : تمام معتز ورايا
مليكه بجديه:الوو ايوه ي فندم ابعت قوه بسرعه مافيش وقت ... والتفجير هيكون ف المول وكمين العريش علشان لو حصل حاجه يكون معك الاخبار والميكورفيلم اتبعت الاداره
محمود بخوف:مليكه مش هيحصل حاجه وربع ساعه القوه تكون عندكم خالي بالكم..
مليكه:تمام ي فندم .. وقفلت معها ..وبصت اتجاه ادهم
ادهم :مليكه
مليكه وهي تضرب علي بعض الاشخاص:ايوه
ادهم:اسد خرج ورا باسم لوحده وباسم معها رجاله
مليكه بخوف:يعنيييي ايه يكون لوحده
ادهم :هو رفض نطلع معها لازم نلحق اسد
مليكه وهي تخرج:خاليكم هنا انتم وانا هكون مع اسد وخرجت ..
بره مش بعيد عن البيت بس اسد محوط بين كل الاتجاهات ب رجالة باسم
اسد بخسريه: بتحمي في رجالتك اي انت مش رجال ولا ايه
باسم بعصبيه وهو يقرب منه:لا رجل متخلنش اندمك
اسد بعصبيه :هتعمل ايه يعني
باسم بخبث: يعني هعمل مثلا ف حبيبتك زي اختك
اسد بعصبيه: اقسم بالله لو قربت من اي حد يخصني اقتلك مكانك وانت والعرر ال معك
مليكه جات وقفت بعيد شويه وهي بتفكر :طلعت وراها علشان تجيب حقك .. كنت عارفه بس مش لوحدك ي اسد ..
وحطة كاتم صوت للمسدس وضربت نار ع رجاله بسكوت علشان ميعرفوش الاتجاه منين
باسم باستغراب وخوف وهو شايف كل الرجاله بتموت : شوفوا ضرب النار ده منين
اسد بضحك:مين يشوف معتش حد يحرم وبقيت لوحدك
باسم بعصبيه وهو مش شايف حد من رجاله كلهم ع الارض جثث .
باسم بعصبيه :بس هعرف الوقتي مين ال بيضرب وطلق ع اسد نار جمب القلب
مليكه بصدمه وخوف :اسدددددددد لاااااااااا وطلعت تجري عليه
باسم بضحك:ههههههه الوقتي قدرت اكسب بجد
مليكه بعصبيه وجنون :اسد اسد قوم بالله عليك قوم
وبصت ل باسم بعصبيه اطلقت عليه نار في كتفه
باسم بتعب:اهههه دي ال قدرتي عليه
مليكه بعصبيه:انا ممكن اقتلك الوقتي بس مش بسهوله دي انت معرفش مين هي الوحش ... واطلقت ع رجله وقع ف الارض
مليكه :ولسه فاهم حق زينه وبصت ل اسد بدموع وهي تحسس علي وشه هو ع رجل مليكه
مليكه بدموع:اسد اسد قوم ارجوك مش هتسبني لوحدي قوم
اسد بتعب : مل..يكه
مليكه: اسد ارجوك خليك مفتح عيونك ارجوك
اسد بتعب: ملي..كه .. انا ب.حب.ك خالي .. بالك .. من نفسك واغمض عيونه
مليكه بدموع وانهيار :لالااااا اسدددددد قوم بالله عليك قوم .. متسبنش لوحدي قوم ارجوك
ف الوقت ده وصل ادهم ومعتز
ادهم بخوف :اسد اسد قوم معتزززززز اتصل بالاسعاف
معتز بدموع:حاضر حاضر
مليكه بدموع:اسد اسد قوم فتح عينك
ادهم :اسد قوم يلا ي بطل
وللاسف اسد مكنش بيستجب معهم
وعد الوقت وجات الإسعاف اخدتوا اسد وباسم
واللوا قدر يسطر ع التفجير
وادهم كلم ملك وقاله ليها ال حصل علشان يجيم
وبعد وقت وصالو للمستشفي
اميمه بدموع:مليكه اسد فين ابني
مليكه بتعب:في العمليات
عصام:مليكه انتِ كويسه
مليكه بدموع:مش هكون كويسه لما اسد يقوم
عصام هو يخدها ف حضنه :هيقوم ولله هيقوم علشانك انتِ
مليكه بدموع انهيار:ياااااارب
سيف قف بعيد مش قادر يفكر انه ممكن يخسر صديق الطفوله ف غمضت عين هو كان خايف علشان كده مش عاوز يخسره ندا جات وقفت جمبه وطبطبت ع كتفه
ندا : متقلقش هيكون بخير وهيقوم
سيف بدموع:خايف ي ندا .. خايف اخسر اسد .. اسد مكنش صديق بس اسد كان اخويا كان كل حاجه ليا مقدرش اعيش من بعدها
ندا بدموع:هيقوم ولله وهيكون كويس ادعي بس انت
سيف :يااارب ي ندا يااارب
عند ادهم لسه مصدومه وملك وقفت جمبه
ملك :ادهم انت كويس
ادهم بدموع وندم: انا مقتدرش احمي اسد كنت عارف انه راحه وراها علشان يجب حقه بس سبتها
ملك بدموع:انت مليكش ذنب
ادهم حضن ملك وعيط كانه طفل ومحتاج حضن امه محتاج يحس بالأمان
ادهم بدموع:خايف ي ملك خايف
ملك :متخافش هيكون كويس بص للسيف حالته مش كويسه خدوها وانزلو المسجد وادعي ربنا انه يقوم بالسلامه
ادهم بص للسيف ورجع بص ل ملك
ادهم :حاضرر وراح للسيف واخدها ونزلو المسجد
اميمه قعدها بتقراء قران و مليكه قعدها منهاره وبتدعي ربنا انه يقوم بخير
وبعد ساعه خرج الدكتور ... مليكه قامت ع طول
مليكه بخوف:اسد ي دكتور هو كويس صح
الدكتور باسف:للاسف الرصاصه جمب القلب ومحتاج دم ... زمرة دمه نادره .. وللاسف البنك مافيش فيه زمرة الدم
مليكه بعصبيه: ازييي اتصرفوا
الدكتور :بنسال باقي المستشفيات التانيه .. بس للاسف مافيش وقت لان الرصاصه جمب القلب
مليكه لسه جايه تتكلم افتكر ان اسد اتبرع بالدم ليها وقت الحدتثه
مليكه بتسرع: انا انا دكتور ذمرة دمي نفس وذمرة دم اسد
الدكتور:طب كويس .. ورجع بص ليها لحظ انه تعبانه وباين عليه الارهاق
الدكتور:بص واضح انك تعبانه
مليكه بعصبيه:مليكش انت دعوه المهم هو وانا كويسه ... بس اسد لو حصل ليه حاجه مش هيكفني فيكم. حاجه ... انت متعرفش انا مين ... انا مليكه الاسيوطي .
الدكتور بخوف :مليكه أحم انا اسف بس انا خايف عليكي انك شكلك تعبان
مليكه :مش مهم انا المهم اسد
عصام بعصبيه :يعني ايه انتي فاهمه حياتك هتكون ف خطر مش هقدر اخسركم انتم الاتنين
مليكه بهدوء:ماتقلقش انا هكون كويسه بس المهم اسد ..
مليكه :يلا دكتور
دكتور:تمام يلا وراحت مليكه معها هي وممرضه
وبعد وقت اخدت الممرضه دم من مليكه وجات تقوم
ممرضه بخوف:لا مش هينفع تقوم الوقتي اترتاحي شويه
مليكه بتعب :لا انا كويسه مش هقعد هنا
ممرضه :مش هينفع صدقني هيحصل مضاعفات وانتي ضعيفه
مليكه بعصبيه :انتي مش بتفهمي انا مش هعقد هنا واسد ف العمليات اكملت بدموع:انا مش هكون مرتاحه لم اعرف انه بخير
ممرضه: هيكون كويس متقلقش
مليكه بهدوء:يااارب واسفه اني زعقت فيكي
ممرضه بحب:ولا يهمك تعالي اسندك
مليكه : تمام وقامت معها وسندت عليه
ملك بعصبية:انتي قومتي ليييه
مليكه بتعب:انا كويسه وشكرت الممرضه
ملك سندت مليكة:تعالي اقعدي هنا
وبعد تلات ساعات من الخوف والتوتر ..
خرج الدكتور وباين التعب عليه
مليكه قامت بسرعه:اسد كويس صح
الدكتور : الحمدلله كويس بس يعدي 24 ساعه دول بخير لان الحاله مش مستقره و قلب وقف مرتين ف العمليات والحمدلله رجع ينبض تاني
اميمه بدموع:هيكون كويس ي دكتور صح
الدكتور:باذن الله
ملك :شكرا ليك ي دكتور محمد
الدكتور محمد باستغراب:ملك انتِ هنا
ملك:ايوه
الدكتور محمد :هو المريض يكون ليكي ايه
ملك:ابن خالي
محمد:اه .. ان شااء يكون بخير أستأذن انا
عصام :اتفضل
ادهم بغيره:وحضرتك بقي لي كنت بتسالي
ملك:علي ايه مش فاهمه
ادهم بغيره:كنت واقفه مع الدكتور ليه
ملك :ده الدكتور محمد زميلي وكنت بشكره مش اكتر
ادهم:معتش توقفي مع حد تاني احسن
ملك فهمت: تمام
اميمه بصت ع مليكه ال قعدها ودموعها ع خدها وباين عليه التعب وادهم لاحظ كده
ادهم:مليكه قومي اترتاحي انتِ بقلك يومين مش نايمه ولا اكله حاجه هروح اجيب اكل علشان تكلي
مليكه بدموع: مليش نفس و انا كويسه .
مليكه قامت لم شافت الدكتور رايح عند اسد : دكتور ممكن اشوف اسد
الدكتور :مش هينفع الوقتي
مليكه بضعف ودموع :ارجوك خمس دقائق بس
دكتور :تمام خمس دقائق اتعقمي وادخلي
وبعد شويه دخلت مليكه ل اسد .. اول ما دخلت انهارت ف البكاء وقربت منه ومسكة ايدها
مليكه بدموع :قوم علشان خاطري ي اسد انا مليش غيرك
مليكه :انا بحبك اوووي قوم علشان انا وفضلت شويه وخرجت ... و اول ما خرجت اغمي عليه
ندا بخوف: مليييكه
ادهم هو يجري عليه :مليكه قام و حمله واتجاه للغرفه وطلب الدكتوره
وبعد شويه خرجت الدكتوره
الدكتوره: متقلقوش هي كويسه .. بس عندها هبوط حاد و متعرضه للصدمه وان شااء هتكون كويسه هي الوقتي نايمه
ملك :شكرا ليكِ ي. دكتوره
الدكتوره:العفو عند اذنكم
ندا:اتفضلي
وبعد عدد ساعاات ومليكه لسه مافقتش ..
وعده يوم ومليكه حالته ضعيفه عن الاول
مليكه بتعب:اسدد
ملك :مليكه انتي كويسه
مليكه بتعب:اسد كويسه عاوزه اشوفه حات تقوم حاسة بدوخه اهااا
ملك قامت سندتها :مليكه خليكي انتِ مش كويسه ورجعتها ع سرير
مليكه:طب اسد كويس صح
ملك :ايوه كويسه وعاده 24 ساعه دول بخير وانتي تعبانه وهو الحمدلله فاق وكويس
مليكه بفرحه: بجد هو فاق عاوزه اشوفه
ملك :اه لسه من شويه ..وحاضر بس اشوف الدكتوره الاول علشانك واجي
مليكه:بس انا كويسه
ملك بتريقه:اهاا هتقوليلي خليكي هنا .. وخرجت
عند اسد بعد ما فاق
اسد بتعب :مليكه
سيف بمزح:حتي وانت بتموت ي اخييي دي اختييييي ولله
ادهم :شوف المحن
اسد بتعب:بس منك ليه فين مليكه .. وافتكر ال حصل وقال بخضه هي كويسه حصل ليها حاجه
دخلت هي من الباب وباين التعب عليه ..
مليكه:انا كويسه اهو محلصش حاجه
سيف راح جري ع مليكة وقال بعضب :قومتي ليه وانت تعبانه
مليكه :ولله كويسه مش تقلقش
اسد : انتي حصلك حاجه
ادهم بعمزه:لا ي اخويا بس علشان كانت هتموت
اسد :ازي
ادهم:اتبرعت ليك بالدم هو اسااسا ضعيفه كان بقله يومين مش بتاكلو حاجه
اسد بعصبيه:انتي غبيه وليه تعمل كده وانتي عارفه انك هتعبي
مليكه بمزح:لا مش تخاف انا بس كنت برجع ليك دمك كنت حسه انه تقيل
اسد بضحك:ههه بجد يعني دمي تقيل يعني مكنتش خايفه عليا
مليكه :لا خاااالص اخاف عليك لييه
اسد بحب:يعني علشان بحبك ..
مليكه بخجل وحب :وانا بحبك اوووي ي اسد مكنتش هقدر اعيش من غيرك كنت هموت لو كان حصل ليك حاجه ..
سيف بزعق ومزح:لا ولله يختي وانا ايه هنااا طب احترامني طااا
ندا بضحك:هههه بس ي حبيبي دي فرصه مش تتعوض مليكه بتقول شعر
عصام واميمه بضحك:هههه حصل ...
عصام:يلا قوم بخير علشان افرح بيكم
اسد : طب ما الوقتي
مليكه :الوقتي ايه انت تعبان
اسد :هكون كويس وانا ف حضنك
مليكه بخجل :بسسس بقي
سيف:ايوه اتكسفي. كده يختي
ندا بضحك:ماخلاص ي سيف بقي
............................ وعده واسبوع اسد خارج من المستشفي و بيجهزو للفرح وده كان طلب اسد ..
وأنهارده اليوم الموعد ..❤️
مليكه وملك وندا كانو في البيوتي سنتر والشباب ف القصر
ادهم بفرحه :انهارده فرحي ي جدعان عاوز كله يبقي تمام
سيف بضحك:ايوه عارف انك فرحان بس مش بصوتك المعفن ده
اسد بضحك:سيف معها حق ولله
ادهم بتمثل الزعل:بقي كده طب تمام انا مشي
سيف راحه عندها وحضنه:انا بهزار اي زعلتي ي بطه هههههه
ادهم بعد سيف عنه:ابعد ده انت رخمممم
اسد سرح ف مليكه وعد نفسه انه يسعدها ويعوضها خير
ادهم وسيف راحو عندهو :اي بتفكر في ايه
اسد بحب :هيكون في مين يعني غير ال سرقت قلبي ..
ادهم :معك حق ولله
سيف بجديه:ادهم اسد بعيد عن الهزار ... مليكه وملك خالي بالكم منهم انا معندش اغلي منهم لو واحده جات ف يوم زعلانه صدقوني مش هرحم حد خالي بالكم منهم
اسد قرب من سيف:مليكه دي حياتي ورحي ي سيف مستحيل ازعله ف يوم ... انت كمان افتكر دايما لو زعلت ندا ف يوم انا هقف قصدك فاهمه اوعي ف يوم تزعل ندا
ادهم:اسد معها حق اوعي تزعل ندا في يوم احنا هنا اخواته ... واما ملك دي روحي وكل حياتي ومش اقدر ابعد عنها ثانيه ولا عمري ممكن ازعله ف يوم
سيف:انا كده مطمن علي اخواتي
ادهم واسظ برفع حاجب :لا ولله
سيف :اه ولله ويلا بقي ننزل
اسد وادهم:يلا
وراحو عند البيوتي سنتر
وكل واحد راحه عند ال خطفت قلبه
عند ملك وادهم
ادهم واقف مصدوم من كتله الجمال .. ملك كانت جميله اووي بفستانه والحجاب بتعها
ملك :اي وحش
ادهم :ده انتي قمر بسم مالله مشاء الله بحبك اوووي ي ملك
ملك بخجل :وانا بحبك اووي ي ادهم
ادهم : اخيررررررر سمعتها
...................
عند سيف وندا
سيف دخل ومصدوم من جمال ندا
سيف بغمزه :اي القمر ده ي ناس
ندا بحب : بجد .
سيف بحب: بجد ي قلب سيف ... بحبك اوووي
ندا: وانا بحبك اووي ي سيف مش هتندم ع يوم انك اتجوزت واحده يتمه زي
سيف بحب: ندا مش هنرجع للنفس الموضوع ... انا بحبك انتي ومش حد تاني
ندا حضنت سيف :انا بحبك اوووي ي سيف
سيف :وسيف بعشقككككككك ..
.......................
عند اسد ومليكه
اسد دخل وانصدم من مليكه لانه كانت لبست النقاب
اسد بدموع:مليكه ده بجد
مليكه بحب:ايوه ...
اسد بحب :بسم الله تبارك الرحمن بجد قمرر اوووي يروحي
مليكه : يعني مش هتزهق مني علشان لبست النقاب .
اسد بحب: استحاله هو في حد بزهق من روحه انتي روحي ي مليكه والنقاب .. انا كنت هقولك تلبسه بس مكنتش لو مكنتش عاوزه مكنتش هقولك حاجه .. بس بجد انا مبسوط اوووي
مليكه:انا بحبك اوووي ي اسد .. انت غيرتني من واحده مكنتش بتهتم لا اي حاجه غير شغل وبس .. جيت انت وخطفت قلبي وبحبك اوووي
اسد :وانا بحبك اوووي لا انا بقت بعشقككككككك مش بحبك بس انتي حياتي ورحي ي مليكه انا من غيرك ولا شي ربنا يخليكي ليا .. ♥️
مليكه بدموع :انا بحبك اووي .. ربنا يخليك ليا ♥️♥️
وكل واحد اخد العروسه ونزل ع القاعه
وكانت اجمل يوم ف حياتهم ومن اجمل الساعات وسط ناس فرحانه بيهم وبتحبهم وبيتمنوا ليهم السعاده
تمت ..النهاية
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ملكة الاسد" اضغط على أسم الرواية