رواية تزوجت يهودي البارت الثاني 2 بقلم اسماء عبدالفتاح
رواية تزوجت يهودي الفصل الثاني 2
الشيطان بسخريه/اقدملك مراتي جوليا ومن اكفئ الجاس.وسات الاسر .ائيليه
براءة بصتله بصدمه وبعد كده اغمي عليها
الشيطان بص لجوليا وبعد كده شال براءة ودخلها جوا الاوضه وحطها علي السرير وبعد كده سابها وطلع من الاوضه
جوليا بسخريه /ايه عجبتك ولا ايه
الشيطان وهو بيقرب منها ومسكها من رقبتها وكان بيخنقها
جوليا بالم ونفس متقطع /سبن..ي سب..ببني هموت
الشيطان افتكر حاجه وسابها
الشيطان بهدوء/انتي عارفه عمر محد يسالني او يحب يتذاكي انا اللي امر واسال وبس فاااااهمه ومحدش ليه الحق يدخل في حياتي حتي انتي ملكيش دعوة اطلعي برا شغلي يجوليا علشان متخسرنيش فاهمه
جوليا بخوف / فاهمه فاهمه ثم اكملت بخبث /وبعدين انت وحشتني مبقتش اشوفك زي الاول وبقيت علطول مشغول عني
الشيطان ببرود/وانتي موحشتنيش وسابها ومشي من الشقه كلها
جوليا بغيظ /ماشي ماشي يا شيطان
عند براءة فاقت واتنهدت بتعب وبعد كده فضلت باصه وسرحانه وبتفتكر كل اللي حصل الفتره اللي فاتت وازاي صحبتها طلعت جاسوسه عقلها وقف عند النقطه دي وفضلت تعيط وافتكرت كل اللي حصل في الفتره الي فاتت
Flash back
براءة وهي قاعدها في مكتبها في الاداره
الشاويش بعملية/تمام يفندم
براءة بخضه /اييييه اييييه مية مرة اقول متقولش تمام ونيله بتخضني بتخضننني يبعيد
الشاويش/اسف يفندم بس ساعده اللواء طالبك ضروري
براءة بخوف/ايه في ايه والمصحف المرادي معملت حاجه
الشاويش ببرطمه/ما المشكله انك معملتيش حاجه
براءة بغيظ/بس يااض علشان مشوهش وشك المتشوهه دا
الشاويش وهو يرحل/انا بلغتك يفندم
وقامت وراحت للواء
براءة وهي بتخبط
اللواء/ادخلي
براءة /صباح الاناناس علي اجمل نسناس
الواء /اييه
براءة بخوف/قصدي علي اجمل الناس
اللواء بغيظ/قوليلي امتي هتعقلي وتخلي بالك من شغلك بقي
براءة وهي بتقعد/يحجوج فكك بقي وخليك رووويح
اللواء بصوت عالي/انتباه يحضرة الظابطه
براءة وهي بتقوم بفزع/ايييه اييه في ايه
اللواء/اسك....
وقاطعه رن التلفون
براءة بابتسامه هبله/رد رد يحضرة الظبوطه
الواء /اتكتمي
اللواء/الو محنا مش لاقين تمام تمام هحاول الاقي في اسرع وقت
واغلق معه
براءة /الا مين دا يحجوج
اللواء _دي منظمه التج.سس علي اسرا .ئيل وعايزين جاسوس يتمم العمليه الجاية
براءة /خلاصانه انا في الخدمة
اللواء بغضب /دا مستحيل دي عمليه مهمه وخطيره وانتي يهبل هتروحي فين
براءة بصتله بخبث وسكتت
وبعد وقت كانت براءة في مكتب ابوها اللي هو اللواء وبتدور علي ورق القضيه واخيرا لقيته
براءة بفرحه/واخيرا وبصت فيه ودرسته وبعد كده لبست بنطلون اسود جلد وفنله سوده ولبست فوقهم جاكت ومشيت ووصلت لمكان المنظمه الاسر. ائيليه
وراحت هناك واول مدخلت شافت مكان كان كله خمرة واماكن للكوتشينه والقمار وحاجات من دي كتير براءة حطت ايدها علي بوقها من ريحه الخمور واسحبت وركبت للدور التاني وقعدت تدور علي ورق او اي حاجه وبعد فتره لقيت ورق مهم كان تخيطيط لتفجير اماكن كتير بصت للتخطيط وفرحت
براءة بفرحه /واخيرا هعمل حاجه مهمه وكملت بغضب /اه يولااد الكل.ب بقي عايزين تفجروا كل دا
وبعد كده طلعت من الاوضه ونزلت الدور الاول ولسه طالعه من المكان كان مسد.س محطوط علي دماغها
ولفت كانت رجاله كتير حوليها وحاطين المسد.س علي دماغها
براءة بضحكه هبل/منورين يرجالة عااش عااش
وفي لحظه قرب منها واحد وضربها علي دماغها
بعد وفت فاقت براءة ولقيت نفسها مربوطه وقدامها ناس كتير كانوا قاعدين علي ترابيزه وحاولت تسمع كانوت بيقولوا ايه
شخص ١/احنا نقتلها
شخص٢/عندك حق دا الحل الافضل
شخص٣/لا ما ممكن نستفيد منها
شخص ٤
وكلن باين انه رئيسهم/انا هتجوزها واللي كان الشيطان
كله بصله باستغراب
شخص/بس انا مش وموافق وفيه كام واحد ايدوا رايه
الشيطان /دا انسب حل وكده ممكن اعمل فج.وة في الد..ين الاس..لامي بسبب زواج جاسو.س اسرا .ئلي من ظابطه مسلمه مصريه
كله ايد رايه الا الشخص دا واللي بيكون اسمه جيمي واتنين معاه وكانوا مصصممين علي قتلها
ولكن الشيطان صمم علي انه يتجوزها والباقي ايدوه
لكن براءة رفضت وموافقتش لغايه مهددها با بوها وبعدين وافقت
Back
براءة دمعه نزلت منها بسبب كل االي حصلها وانها اتخدعت في صحبتها
وفجاءة طلع حد من البلكونه وكان مش مبين وشه ولابس ماسك وكل لبسه اسود لسه براءة هتصرخ كان حاطط ايده علي بوقها
الشخص/اهدي اهددي انا من رجاله ابوكي وهو اللي بعتني علشان انقذك
براءة بصتله بزهول كان شخص عيونه زرقه دا بس اللي باين من عنيه
براءة بسرحان /انا رايحه معاك لاي حته مدام معاك
وبعد كده الشخص دا شالها وهرب بيها وهي كانت تايه وبس كانت بتفكر انها اخيرا هترجع لباباهاوكانت فرحانه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية تزوجت يهودي) اضغط على أسم الرواية