رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الخامس بقلم منه عبد العزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الخامس
.: رايحه فين
زينه بخضه: باسم خضتني
باسم: رايحه فين دلوقتي
زينه: انا مش هعرف اتكلم هكلمك في التلفون وهفهمك كل حآجه قبل محد يشوفني
باسم: طب اوصلك اي مكان عايزه تروحي
زينه: لا اطلع انت احسن
باسم: لا مش هسيبك كده هاتي اشيل حلا
زينه: براحه عشان متصحاش
خرجو بره المنطقه
باسم: رايحه فين طيب
زينه: بابا كان معاه شقه محدش يعرف عنها حاجه وكمان شركه دول محدش يعرف عنهم حاجه الشركه اللي انتو عرفينها كتبتها با اسم إبراهيم
باسم: بس
زينه: عارفه اني ده غلط وبكسر وصية بابا بس اكيد شايف اللي انا فيه وامك وابوك مش رحمني ولا اخوك وانا والبنت تعبنا عايزه ارتاح شويه فا همشي ومش عايزه حد يعرف طريقي والشركه التانيه اللي مشغالها واحد صاحب بابا وبيبعتلي فلوس بس هصرف منها واعيش لاني تعبت اديك شايف عاملين فيا اي
باسم: انا عارفه الشركه التانيه عمي كان قايلي عليها بس نسيت خالص
زينه: المهم دلوقتي محدش يعرف انك شوفتني ولا تعرفهم مكاني بالله عليك انا سمعتهم وهما بيتكلمو فا قولت اعمل انا كده بدل ماهما يعملو كده وبدل مايفضل يضرب لحد ميطلقني
باسم: طب هتطلقي ازاي
زينه: هرفع قضيت خلق هخلي محامي بابا يبقي معايا وبس ولا عايزه اشوف إبراهيم تاني حتي حلا مش عايزه تشوفو
باسم: طب الشقه فين
زينه: في المعادي
باسم: استني هواقف تاكسي
زينه: طب روح انت
باسم: لا لما اطمن عليكم الاول. تاكسي... اركبي
زينه: باسم محدش يعرف حاجه ولا انك شوفتني
باسم: مش عبيط انا عشان اعمل كده انا كان نفسي تمشي من زمان بس قولت هتتبهدلي بالبت
زينه: يلا الحمدلله
باسم: الحمدلله اهم حاجه دلوقتي هاتي خط جديد واكسري الخط ده عشان ممكن يوصلولك من الرقم
زينه: اوصل بس واجيب
حلا صحيت: هو احنا فين
زينه: ا.. اصل
باسم: ريحين شقتكم الجديده
حلا: بجد هو بابا مش هيبقي معانا
زينه: لا هنبقي احنا بس
حلا: هنعيش انا وانتي وعمو باسم
زينه: لا عمو باسم هيوصلنا وهنعيش انا وانتي بس
حلا: ليه عمو باسم عيش معانا انت حنين عليا وبتحبني تعالي عيش معانا
باسم: مش هينفع بس انا هاجي للوقت للتاني اسال عليكم
حلا: بس متتاخرش تيجي تقعد معايا ولما تجيب النونو اللي قولتلي عليها نلعب انا وهي
باسم بضحك: حاضر 😂
زينه: نونو اي
حلا: اصل عمو باسم هيتجوز ويجيب نونه نلعب انا وهي
زينه: اه إن شاءلله ونخدها منه بقي مدام انتي عايزه نونو
باسم: ان شاءلله بس ربنا يسهل الحال
زينه: إن شاءلله خير وكل حاجه تتيسر ؏ خير و تفرحنا بيك
باسم: إن شآء الله
زينه: على جنب هنا يسطاا
باسم: هنا البيت
زينه: اه
باسم: طب اطلعي وانا هجيب شوية حاجات للبيت عشان متنزليش عشان المنطقه غريبه عنك
زينه: متتعبش نفسك هنزل اجيب عادي
باسم: وانا مش عايزاك تنزلي المنطقه غريبه عنك
زينه: حاضر ياباسم الدور التالت الشقه واركب الاسنسير
باسم: ماشي براحه وانتو طالعين
زينه: ماشي
باسم راح يجيب حاجات وزينه طلعت الشقه
حلا: الله ياماما الشقه جميله اووي
زينه: دي شقة جدو الله يرحمه
حلا: وانتي حطه المفرش كده ليه
زينه: كنت حطها عشان الشقه متتبهدلش هنشيلو ونروق الشقه دلوقتى
حلا: اساعدك
زينه: لا ياحبيبت ماما خشي نامي وانا هروق الشقه
حلا: ماشي باي
زينه شالت الفرش وروقت الشقه ودخلت الاوضه تحط هدومهم وكانت صورت باباها موجوده
زينه: وحشتني يااحبيبي معلش ضيعت حاجات كتير من فلوسك والشركه بس اكيد هكبر الشركه التانيه وهخليها اكبر شركه بس انت شايف إبراهيم وعمي ومراته عاملين فيا اي متمرمطه نفسي ارتاح عارف لو مكنش معايا حلا وكنت لواحدي كنت موت نفسي وجتلك عشان وحشتني
الباب خبط مسحت دموعها وفتحت الباب
زينه: اتفضل ياباسم
باسم: اتفضلي دي كل الحاجه اللي ممكن تعوزي حاجات للتلاجه وغسولات للمطبخ والحمام وده الخط
زينه: انا مش عارفه اقولك اي بجد كده كتير ومعلش مش هقدر اقبل كل ده من غير مدفع الفلوس
باسم: لا انا مش هخد فلوس واعتبري دي حاجه كده اني جاي ازورك
زينه: كده كتير وحرام كل الفلوس دي وانا معايا مش هقولك لا لاني معايا والله
باسم: خليها الايام جايه كتير وهتبقي عايزه تجيبي حاجات
زينه: ده احنا هنقعد سنه في الاكل ده انت جايب بزياده
باسم: خليهم مش هيخسرو في البيت
زينه: هدخلهم تشرب اي
باسم: مش لازم فين حلا
زينه: حلا نامت قول بقي تشرب اي
باسم: قهوه
زينه: حاضر ثواني وتبقي عندك
زينه دخلت الحاجه المطبخ وعملت قهوه لباسم
زينه: اتفضل القهوه
باسم: شكرا
زينه: العفو ؏ ايه
باسم: هاتي تلفونك اعملك الخط
زينه: حاضر ثواني
زينه: اتفضل
باسم: هتخدي ارقام من تلفونك
زينه: اه رقم المحامي وصاحب بابا اللي ماسك الشركه
باسم: ماشي
زينه: خايفه اووي ياباسم من إبراهيم
باسم: لا متخافيش مدام كتابتي ليه كل حاجه هيسكت
زينه: وعمي
باسم: ممكن لا عشان حلا وكده وهيبقي عايز يعرف انتي فين وكده بس هو شهر وهيسكتو
زينه: طيب اوعا حد يعرف اني هنا ولو جيت وكده ابقي خلي بالك حد يمشي وراك ويعرف انا فين
باسم: ممكن فتره كده معرفش اجي بس هطمن عليكي في التلفون
زينه: ماشي تمام اشرب القهوه هتبرد
باسم: اتفضلي تلفونك
زينه: متشكره
باسم: لسه فاكره قهوتي
زينه: اه فكرها 🙂
باسم: بس بتعملهالي غير اي حد
زينه: يعني وحش
باسم: لا بالعكس انتي الوحيدة اللي بتعملهلي مظبوط بظبط
زينه: اه انا كنت بعملها الاول زياده وكنت بتشربها بالعافيه عشان متزعلنيش
باسم: ايوه فعلا وبعدها واقفت معاكي وقولتلك بتتعمل ازاي مظبوط وازاي ساده وزياده
زينه: ايوه فعلا
باسم: اه يلا انا همشي عشان هما شويه وهيصحو وهيقولولي كنت فين
زينه: ماشي ولما تبقي بعيد عنهم كلم حلا عشان متزهقش لاني متعوده عليكك
باسم : عنيا حاضر حط ايده على كتف زينه: خلي بالك من نفسك
زينه اترعشت: حاضر
باسم: انا اسف مكنتش اعرف انك متعوره نسيت
زينه: ولايهمك خلي بالك انت كمان من نفسك
باسم: حاضر طمنيني عليكي كل شويه
زينه: حاضر
باسم: باي
زينه: باي باي
زينه دخلت الاوضه وكملت ترويق وخلصت ونامت شويه جنب حلا
باسم وصل البيت بسرعه قبل محد يصحها وطلع شقته ونام
إبراهيم صحي ودخل الحمام غسل وشه وطلع ملقاش زينه ولا حلا
إبراهيم: راحوا فين دول
دور عليهم في البيت ملقهمش
إبراهيم: امي يامه
أم باسم: في اي
إبراهيم: زينه فين وحلا
ام باسم: مانايمين
إبراهيم: محدش في البيت
ام باسم: مصطفى ياراجل قوم
مصطفى: نعم
ام باسم: مرات ابنك وبنت ابنك مش في البيت
مصطفى: ازاي
أم باسم: طفشت
إبراهيم: سايبها ورقها اهي
أم باسم: فيها اي
إبراهيم: بتقول انا كتبتلك الشركه باسمك وفي فلوس في البيت بس مدورش عليا
أم باسم: الكلام ده حقيقي
إبراهيم: اه العقد اهو
أم باسم: طب حلا هتبهدل يالهوي وهتروح فين
إبراهيم: معرفش
أم باسم: رايح فين
إبراهيم: ابنك عارف هي فين
ام باسم: ابني مين
إبراهيم: بأسم
ام باسم: قوم العيال هيموته بعض
ام باسم و مصطفى طلعو
إبراهيم: افتح ياباسم هتفتح ولا اكسر الباب
باسم فاتح: في اي اي الدوشه دي
إبراهيم: فين هي قول وديتها فين
باسم: هي مين
أم باسم: زينه مشيت هي وحلا
باسم : ايييي😳
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية تزوجت ابن عمي القاسي" اضغط على اسم الرواية