رواية الشقي كان اسم على مسمى البارت الخامس 5 بقلم حنين عادل
رواية الشقي كان اسم على مسمى الفصل الخامس 5
عاصم يضحك بخبث:انا هوريك يا ادهم طالعلي بأختك السما ورفضتني انااا شوف يا ادهم ايه اللي هيحصلك بسبب اختك 🤣🤣ههههه
مرت الأيام وماجد مبسوط وراضي بالمكالمات القليله اللي بيكون هوا المتصل وبيبرر ده أن خجل من نور ..
وجه يوم الفرح ماجد مبسوط جدا الفرح في قاعه كبير
لبس بدله العريس واتجهز وهوا شكله زي توم كروز بحكم أنه
وسيم جدا بعيون زرق وشعر بني وراح يجيب نور من
الكوافير دخل الكوافير اتفاجأ من جمالها ورقتها كانت زي
الأميرات اللي في ديزني ابتسم وراح مأنكچها وقالها: احلي عروسه في الدنيا انتي عارفه أن دا اجمل يوم في حياتي🥰
ابتسمت نور بخجل
ركبوا العربيه وراحوا القاعه ادهم كان في انتظارهم حضن نور وقالها : احلي عروسه في الدنيا ربنا يسعدك ويوفقك
بكت نور وحضنته بقوه
ادهم: المكياج هيبوظ الوقت اهو
نور وماجد:☺️☺️هههههه
ادهم: انت يلا يا ماجد عارف ان زعلتها هاعمل فيك ايه
ماجد: نور في قلبي يا ادهم ربنا يقدرني واخليها اسعد واحده
في الدنيا دي روح الروح
نور ترسم الابتسامه😊
ادهم: ربنا يسعدكم ويوفقكم
رقصوا سلو وهما بيرقصوا حضنها وشالها ودار بيها كان في قمه السعاده والحب وهمس في ودنها وقالها: دا اسعد يوم في حياتي انت النور اللي هينور حياتي انت الحاضر والمستقبل السعيد ..
نور تبتسم بخجل ولا ترد
ماجد: اكتر حاجه عجباني فيكي ابتسامتك دي سحرتني بجمالها وبتخلي قلبي يرفرف لفوق كدا
نور لنفسها: اي بنت غيري كانت تتمناك يا ماجد بس انا قلبي مش ملكي
اتزفوا احلي زفه وطلعوا الشقه وادهم سلم عليهم
وهمس لماجد في ودنه: شد حيلك يا عريس
ماجد همس لأدهم في ودنه: ما تخافش هشرفك
ادهم: براحه عليها يلا
ماجد: في عيني وبعدين ما لكش دعوه مراتي يا عم
ادهم: بقت كدا يعني ماشي يا ماجد
ماجد: حبيبي يا باشا انت باشا قلبي
ادهم: هههههههه
سلم ادهم علي نور وقال: ربنا يسعدك
نور ارتمت بحضنه ومش عايزه تبعد عنه
قالها : ما تخافيش يا حبيبتي
وسابها ومشي
ماجد قفل باب الشقه ونور قلبها بيدق جامد جدا وقرب منها ومشت من قدامه
قرب منها ومشت برده ابتسم ماجد
ومسكها من ظهرها وحضنها وقالها انهارده اجمل يوم في حياتي انا ربنا بيحبني عشان بعتك ليا وشالها دخلها اوضت النوم وحطها عالسرير
نور خايفه جدا بس حاسه ان هوا حنين اوي وبيحبها بس هيا قلبها مش ملكها هيا بتحب عاصم
مع أن ماجد حنيه الدنيا فيه
بعد ما حطها عالسرير قعد يبوس فيها زي العاشق الولهان ويحسس علي جسمها وهيا بتعيط جامد بصلها وقالها في ايه يا نور؟!!!
نور : كمل انت فاكر أن انت اول واحد يلمسني
نظر ماجد بصدمه وراح ضربها بالقلم بقوه
وش نور احمر وحست أن دماغها لفت من أثر الضربه
اتكلمت وهيا بتعيط: ايوه مش اول واحد يلمسني انا مش بحبك انا بحب عاصم ابن عمي وعملت معاه كل اللي بيعملوا المتجوزين وادهم اللي مرضاش يجوزنا
ماجد مصدوم من اللي بيسمعه المفروض دا يبقي اسعد يوم في حياته بقا كابوس نفسه يصحي منه
ماجد بدون وعي ضربها جدا جدا ما سابش حته سليمه ولم الايباد واللابتوب والتليفون واخدهم من الأوضه وطلع بره
نور اترمت عالسرير تعيط من الالم ومن اللي بيحصلها
ماجد قعد في البلكونه يدخن سيجارة واحدة في واحده
اسعد يوم في حياته اتحول لكابوس مش مصدق اللي سمعه بقي نور تبقي كدا اد ايه اللي حصل معاه صعب جداً
فضل كدا طول الليل لحد الصبح راح نائم عالكنبه ونور عيطت لحد ما نامت وصحت بدري يدوب قادره تدوس علي رجلها اتسحبت وخدت تليفونها ودخلت الاوضه ورنت علي عاصم
نور: ايوه يا حبيبي
عاصم: وحشتيني يا حبيبتي عملتي ايه
نور: عملت اللي قولتلي عليه قولت له انك مش اول واحد تلمسني وضربني وخد الموبايل وكل وسايل الاتصال وسابني ونام عالكنبه
عاصم: معلش يا حبيبتي استحملي عشان نكون مع بعض طلقك
نور: لأ لسه
عاصم: اطلبي منه الطلاق عشان نتجوز بقا
نور: حاضر يا حبيبي باي بقا اصل الحيوان ده يصحي
عاصم: خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي بااي
وقفلوا السكه
عاصم بيضحك ضحكه بخبث: هههههههه لما اختك ترجعلك مطلقه يا أدهم بعد يوم من الفرح والسبب ايه السبب أنها غلطتت مع حد يبقي شكلك ايه يا خسارتك في الموت يانور ههههههههه
اتسحبت نور وحطت التليفون جمب ماجد بعد ما مسحت رقم عاصم من عليه....يتبع
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الشقي كان اسم على مسمى" اضغط على أسم الرواية