رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل السابع بقلم رنا احمد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل السابع
في المحل ...
كان يقف اسد بينهم يحاول خلاص ذلك المسكينه من يد حور الذي مصممه علي اقتلاع جزور شعر الفتاه في يدها .
حور بغيظ شديد/بقا انا معزه ي كلب البحر ليه عاد شيفاني داخله بقول مااااا ولا ماسكه حزمه البرسيم في ايديا .
اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/ي بت اهمدي بقا كفايه .
الفتاه بغيظ شديد/انتي زعلانه اوي ده انا ظلمت المعزه اصلا لما شبهتها بيكي ده انتي قراضه انا عايزه اعرف بس ي استاذ انت مشاء الله زي القمر مزززز اخر حاجه تاخد العربجيه دي ازي .
اسد وهو يضحك بشده/ههههه نصيب بقا .
حور بغيظ شديد وهي تقلع شبشبها لتقذف به الفتاه/ده نصيب اسود منيل علي دماغها ودماغ الي جابوها بقا بتتغزلي فيه قدامي أنا مش عارفه هلاقيها منين ولا منين ي ولاد الفرطوس.
اسد بغمزه ومرح/ايه ده بقا ده انتي غيرانه عليا بقا.
حور وهي تندفعه بارتباك /ابعد انت كده شويه ي اخويا ولا مناقصه محن تعالي بقا قسما بالله مهسيبك .
في القسم .....
كانوا يجلسون اسد وحور كانت تنظر حور الي الفتاه نظرات ناريه لتتمتم بهمس وغيظ/قسما بالله مهسيبك .
اسد بغيظ /أنا عايز افهم ايه الثقه دي الي انتي فيها ده هي الي في مركز قوه كل الشهود الي كانوا في المحل شهدوا انك انتي الي ضربتيها .
حور بغيظ شديد/بلا مركز قوه بلا مركز الفشن هنخرج من هنه وهنشوف .
حسان بغيظ وتوعد /عملتيها ي بت كنت عارف أن آخرتك القسم ي جلابه المصائب وانت ي اسد بيه ايه الي توجع راسك معاها سيبها خليهم يحبسوها ونخلصوا منيها.
حور بغيظ وهمس /خليك محضر خير احنا في القسم يدل مادخل لحضره الظابط واقوله علي الحشيش الي في جيبك انت والصيع الي بتشرب معاهم قلمين وهتقر بكل حاجه.
حسان بغيظ شديد/ده انت حقنه ي ساتر .
زهره بابتسامه وسعاده وهي تحتضن اسد بحب /اسد حبيبي وحشتني اوي .
اسد وهو يبادلها للحضن بسعاده /حبيبتي ي زهرتي عامله ايه.
زهره بحزن مصتنع /لا انا زعلانه منك كده بعد ماروحت العنوان الجديد متسالش فيا لا زعلانه .
حور بغيظ شديد وهي تعض في يد حسان بغيظ /اه ي أما ي اني ومين دي كمان وانا الي كنت بقول علي جاكلين قادره ده دي فاقت الكل وقعتك سودء انت كمان مانا خلاص مبقاش ورايا غير ابعد معجبين تامر حسني ده معانا يارب .
اسد بابتسامه /طب خلاص انا هصالحك بطريقتي كده كده كنت لسه هكلمك لأن فرحي بكره وطبعا مينفعش من غيرك اصلا .
زهره بغيظ /برضه مصمم علي البنت دي ي اسد لعلمك هتخسر كده قوي .
حور بغيظ وتوعد /هيخسرك انتي وهي الي علي ايديا أن شاء الله ابقي قابلنيي أن روحتي الفرح .
اسد بابتسامه /خلاص بقا ي زهرتي متزعليش طبعا كنت جايه ل رووف باشا مش كده .
زهره بابتسامه/ايوه ي حبيبي خود بقا الكارت ده في عنواني الجديد خالي بالك من نفسك ي قلبي .
اسد وهو يقبل وجنتيها بحب /وانتي كمان يروحي مع السلامه.
حور وهي تكاد تصاب بالجنون وتلفتت يمينا ويسارا/هو فيه ايه ي جدعان هو انا في القسم ولا في الجنينه ازي دول كده وسابوهم ده المفروض يلفوهم في الملايه .
حسان بغيظ شديد وهمس /ده انا الي هلفك في الشوال وارميكي في البحر علشان مشافش خلقتك تاني .
حور بغيظ شديد/ال ويقوله الخال والد ده محصلش قريبنا من بعيد حتي.
مراد بفزع وقلق/فيه ايه ي اسد ايه الي حصل .
حور بغيظ/مفيش ي مراد بيه عاركه كده وهتتفض أن شآء الله.
مراد بصدمه /عاركه.
اسد بزهق وضيق /بقولك ي مراد البنت دي عملت محضر في حور اتخنقوا مع بعض والبنت مصممه علي المحضر .
مراد بفزع وصراخ/هي الي واقفه هناك دي .
حور بغيظ/ايوه هي شوفت حاجه مش مستاهله واصل بس بنت النتن مش ساكته.
مراد بغيظ/فعلا مش مستاهله ده البت داسها قطر ربنا ينتقم منك ي شيخه اما اشوف هعمل ايه .
اسد بغمزه ومرح/دي بنت ي عني هتسلك معاها انا برضه الي هقولك .
حور وهي تنظر إلي مراد الذي بالفعل استطاع أن يجعل الفتاه مطيعه بين يديه لوسامته الطاغيه لتتحدث حور بغيظ شديد/مشاء الله كلهم شمال .
وبالفعل تم التنازل عن المحضر وخروج حور وأسد..........
في العين السخنه....
كان يجلس زين بدموع وقهره وهو ينظر إلي أخيه الذي ذهب الي عالم آخر بعدما أخذ ذلك السم .
سمير بشر وخبث/توتو خليك راجل كده ومتعيطش ده لسه هتتحسر علي اخوك اكتر واكتر .
زين وهو يمسكه بغضب جحيمي/انت ي كلب ي شيطان الي وصلتنا ل كده انا هقتلك.
سمير وهو يدفع يده بغضب /محدش ضربكم علي ايديكم ي حبيبي انتوا وقعتوا في الفخ بمزاجكم انا الي كنت عايز اثبت ل نفسي اني صح انكم متفرقوش عنى في حاجه ومش احسن مني في حاجه انا كنت دائما أحرق في دمي الي اسمعكم تتكلموا عن اسد اخوكم وقد ايه بيخاف عليكم وكل النجاح الي انتوا وصلتوا له بسببه انا بقا غيركم بقت فاشل وصايع وكل ده بسبب ابويا الي مكنش وراءه غير الفلوس لحد ماضيعني بس ادينا اهو بقينا زي بعض تفتكر اسد باشا لما يعرف الي حصل لإخواته أن واحد بقا مدمن وواحد نام مع بت شمال تفتكر ممكن يحس بيه هيتكسر ستين حته لانه هيحس أن كل الي عمله راح علي الفاضي .
زين وهو يمسكه بغضب ودموع لاتتوقف /انت وسخ وسخ .
سمير وهو يدفعه بعيدا بسخرية/كلنا بقينا واسخين ي زين يلا علشان نلحق نروح القاهره ورانا امتحان ولازم نركز..
زين وهو يحتتضن سليم بقهر ودموع وصراخ /يارررب ارحمنا ي يارب .
في منزل مراد ...
كانت تجلس رنا وهي تشاهد التلفاز وبجانبها والدتتها تتلوا الآيات القرآنية لينفزعوا علي صوت طرقات الباب لتسرع رنا الي الباب ليدخل ذلك الثائر ..
يوسف بحده وغضب /الواطي اخوكي فين .
رنا بغضب /احترم نفسك ي بنادم انت ايه ده طور داخل علينا .
يوسف بغضب /احترمي نفسك ي بت انتي .
رنا بعصبية وغيظ/ولا تقدر تعمل حاجه اصلا .
صباح بقلق وضيق /فيه ايه ي يوسف ي ابني ايه الي انت بتعمله ده .
يوسف بحده/والله لما اعرف ان الي بنعتبره اخونا يطلع واطي وندل وبيخونا يبقا لازم اعمل اكتر من كده ده غير الي هيتعمل فيه .
رنا بغضب شديد/احترم نفسك ولا تقدر تعمل حاجه وبعدين اخويا انظف خلق الله وهنلاقيه في الاداره اخويا مش صايع ي سي يوسف .
يوسف بحده/ماشي .
رنا بغيظ شديد/اوووف ارخم انسان في الدنيا .
في الاداره .....
في مكتب اللواء محمد....
كانوا يجلسون اسد ومراد لاتفاق علي كيفيه مراقبه امجد البحيري والقبض عليه في الفرح .
محمد بتنهيده /اتمنا تكون شكوكك في محلها ي اسد .
اسد بجديه/أن شاء الله ي افندم انا متاكد كل الخطوط بتوصل ل كده ده غير أن معترضتش علي أنه يعمل الفرح في فيلته لاني هدخل الفيلا وان شاء الله هوصل ل كل حاجه.
مراد بجديه /وانا أن شاء الله هراقب الطريق حول الفيلا ومعايا القوه بحيث لو فكر يهرب يبقا جابه لنفسه .
محمد بتنهيده/ربنا معاكم ويوفقكم يارب ...
في الخارج ...
اسد باستغراب /مالك ي مراد شكلك عايز تقولي حاجه.
مراد بابتسامه /طول عمرك بتفهمني ي اسد انا بصراحه طالب ايد اختك سما .
اسد بخبث ومكر/بس انا مش موافق سما لسه صغيره استنا اربع خمس سنين .
مراد بغيظ شديد /نعم ولا شهر واحد قسما بالله لاتجوزها دلوقتي وانت عارفني مجنون واعملها .
اسد بضحك /ههههه خلاص ي مجنون هجوزهالك عز انا عندي اعز منك اديله اختي ي مراد .
مراد بسعاده /ربنا يخليك ليا ي اسد .
مراد بغضب جحيمي وهو ينقض علي مراد /طبعا عمال تتضحك معاه وعادي وخالص ولاكانك بتتطعنه في ضهره ي واطي .
اسد بحده وهو يمسك مراد /ايه الي بتعمله ده ي مجنون فيه ايه.
مراد بغضب جحيمي/اسال الحيوان ده الي ماشي مع اختنا من ورانا وبيخدعنا ي اسد .
اسد بنبره حاده/كلمه كمان ومش هرحمك ي يوسف الي بتتكلم عنه ده اخويا زيك بالظبط ولو جبت سيره اختك علي لسانك هقطعه انا عارف كويس من الي سخنك وملأ دماغك بالكلام وحسابه معايا عسير وعلي فكره مراد طلب ايد سما مني وانا وافقت بس اخلص من موضوع فرحي وبعدين نشوف هنعمل ايه .
مراد بمضض وخجل من ذاته/مبروك .
مراد بتنهيده/الله يبارك فيك ي دكتور .
في فيلا اسد ...
كانت تجلس وهي تمتم بكلمات غير مفهومه لتذهب إليها سما.
سما بابتسامه/مالك ي حور .
حور بغيظ شديد/ابدا مخنوقه ي سما مش عارفه مالي.
سما بابتسامه/بقا معقول حور الي بتقلب المكان جنان تسكت كده انتي قررتي تعتزلي الجنان ولا ايه.
حور بمرح وغرور /فشر مش هيحصل ده انا لسه بدبر المصيبه جديده اهو .
سما بضحك/ هههههه ربنا يستر اه .
حور بفزع /مالك ي سما فيكي ايه.
سما وهي تمسك قلبها بالم /ها لا مفيش هو وجع كده بيجي من وقت التاني باين من المروحه.
حور بعدم إقتناع /ماشي ي سما ربنا يحوش عنك .
اسد بابتسامه/مساء الخير.
سما وهي تحتضنه بحنان/حمد لله على السلامه ي أسدي.
اسد بغمزه ومرح/طب جهزي نفسك ي عروسه علشان العريس هيجيب أهله ويجي بعد يومين .
سما بارتباك /عريس مين قصدك ايه.
حور بغيظ شديد/شوف المحن بتاع البت هيكون مين ي عني مراد باشا طبعا.
اسد بغيظ /حتي دي لما عرفتيها ي ام لسان .
في الخارج ...
كان يضع زين الشنط في ذلك الحجره حتي لا يشعر اسد بأنهم اتين من سفر فوالدتهم قد اقنعته أنهم يمكثون يوما مع صديقهم .
زين بوجع وكسره/سليم ابوس ايدك امسك نفسك اسد لو حس بحاجه هنبقا انتهينا بجد .
سليم بكسره ومراره /يريتنا كنا انتهينا علي ايد اسد للاسف احنا انتهينا علشان عصناه ومسمعناش كلامه يلا ندخل .
في الداخل ...
كانوا يسيرون بقلق وترقب ليقف أمامهم اسد وهو يتفحصهم بقلب يخبره أن صغاره ليست علي مايرام ليتحدث بخوف اخفاءه سريعا /مالكم فيه ايه.
زين بارتباك وقلق/ها ابدا ي اسد مفيش معرفناش ننام بس عند رحيم هتعبنين .
اسد وهو ينظر إلي سليم بقلق /وانت مالك فيك ايه .
عند هاذا الحد لم يستطيع سليم الصمود ايراني داخل أحضان أبيه بدموع وصراخ جعل الواقفين جميعهم يشعرون بشي ما .
اسد برعب وقلق /فيه ايه ي سليم مالك .
سليم بدموع وتعب /خايف خايف اوي ي اسد .
اسد بحده/خايف من ايه انطق قول .
سليم وهو يمسح دموعه سريعا /مفيش حاجه ي اسد خايف من الامتحان ي عني هخاف من ايه يلا ي زين ننام .
ليصعدوا الي الاعلي تحت نبضات قلب الاسد الذي أخبره أن صغاره ليست علي مايرام ليزعم علي التخلص من ذلك المهمه الثقيله ليعلم بعدها مابهم .
في يوم الفرح ....
في فيلا اسد ...
كان الجميع يستعد لذلك العرس اما ذلك المجنونه كانت تخطط لشئ ما كانت تنظر إلي الساعه لترا أن قد تبقي ساعتين علي ميعاد الفرح لتمسك بيدها ذلك الكارت الذي يوجد به عنوان زهره لتزعم علي منعها من حضور الفرح ستتخلص من واحده وتتفرغ الثانيه لينزل اسد بلدلته الكلاسيكيه وطلته الساحره لتنظر الي بتمعن وابتسامه ساحره خلف نقابها علي ذلك الوسيم في كل شي ليقترب منها بخبث .
/ايه رايك تفتكري هتعجب جاكلين .
حور بغيظ شديد/أن شاء الله عنها معجبت ابوها متفرقش واصل .
اسد بابتسامه ساحره /المهم البدله عجبتك انتي .
حور بهيام وحب/كل حاجه فيك بتعجبني احمم قصدي حلوه مش بطاله .
اسد بضحكه مكتومه /شكرا .
نيرمين بجديه/اسد متروحيش لوحدك هنروح سواء وتعال عايزاك .
حور بغيظ شديد/شكرا ايه عاد هو أنا بديله سندوتش لتبتسم بخبث ايوه بقا عاد هي دي فرصتي اروح الحيه الاولي ست زهره دي وبعدين ارجع لنفتلين .
لتسرع الي أخذ تاكسي لتذهب الي بيت زهره لاتمام مهمتها.
كانت تقف أمام الشقه لترن الجرس بخبث ومكر لتفتح زهره بابتسامه /ايوه خير حضرتك .
حور وهي تنظر إليها بتوعد /انا حور لأخذ الأرواح وليالي الملاح .
كانت زهره لتصرخ لترش عليها حور من ذلك المخدر الذي أسقطها أرضا .
لتدفعها بغيظ الي الداخل ..
في الحمام...
كانت تكتفها حور في البانيو بغيظ شديد لتفتح هي عيناها تتدريجيا لتصرخ بفزع .
/انتي مين وعايزه مني ايه.
حور بغيظ شديد/انا مين انا حور ومحدش ميعرفش حور ثانيا عايزه منك ابعدي عن اسد خالص احسالك .
زهره باستغراب /اسد .
حور بغيظ وهي تفتح المياه/ايوه اسد اسيبك بقا تببلطي في المياه سلام ي حلوه.
في فيلا اسد ...
كان يقف اسد وهو يحاول مرارا وتكرارا الاتصال عليها لكن لا يوجد رد ليغتابه القلق .
حور بابتسامه واسعه/العوافي عليكم .
نيرمين بقلق بالغ/اهلا ي حور جرب تاني ي اسد .
حور باستغراب /فيه ايه عاد مالكم .
نيرمين بفزع/اختي كان المفروض توصل هنا من ساعه برن عليها مبتردش هموت من الرعب.
حور بقلق /طب ي عني هي صغيره س نيرمين هانم دلوقتي هتيجي أن شاء الله الغايب حجته معاه .
نيرمين بقلق /دي صغيره ي حور قدك كده في السن عامله زي الاطفال لو شوفتيها هتحبيها خالص .
اسد بجديه/ماهي شافتها ي امي .
حور باستغراب /شوفتها فين عاد .
اسد بجديه /ي بنتي الي شوفناها الصبح في القسم زهره تبقا هي خالتي .
حور بصدمه قاتله /خالتك .
نيرمين وهي تمسك اسد بفزع /تعال نروحلها انا مش هقدر استنا يلا .
حور وهي تلطم علي خديها بحسره/احيييه احييه طلعت خالته ي وقعتك السوده ي حور ي نهار اسود ده انا نسيت اقفل المياه ده تلاقي الوليه غرقت في البانيو الله يرحمك يا حور اسد هيلعبني السح الدح امبو أدوا الواد لابوه .....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد) اضغط على أسم الرواية