رواية ممرضة قلبي البارت الثامن 8 بقلم ندى عمر
رواية ممرضة قلبي الفصل الثامن 8
عمر : يلااااا عايز اشرب بيبسي
احمد : جاي اهو ورايحين يمشوا انصدموا لما لاقي اسراء كانت واقفة
اسراء : كملوا كنتي بتقولي اي يست لميس
لميس : انتي سمعتي حاجة
اسراء : انا سمعت كل حاجة
اسراء : وبعدين اي الرومانسية العامية دي
احمد : رومانسية اي بس انا كنت واقف وهي خبطت فيا بالغلط
اسراء وهي بتغمز للميس: بالغلط بردوا ولا بالقصد
لميس : يعني انا هخبط فيه بالقصد لي يعني
اسراء : انتي وقعتي الراجل في حبك
لميس: يبنتي اسكتي انا خبطت فيه بالغلط يس
اسراء : و لما قلتيله مش تكلم لارا تاني ولو كلمتها تكون في تربتك دي اي بالغلط بردوا
لميس: انا كنت بقوله كدا عشان مش يقع في مشاكل معاها
وقعدوا يضحكوا وقطع ضحكهم لاراااا 🙆🏻♀️
لارا : وانا بقا بعمل مشاكل يست لميس
اسراء: انا همشي اصل الجو حر في المطبخ
لارا : هو الجو حرر لما جيت ولا اي
اسراء : اه شكله كدا وسابتها ومشيت
عمر : فين البيبسي اي التأخير دا كله
اسراء : الحرباية كانت عندنا جوا
عمر : كانت بتعمل اي
اسراء : بتنكد علينا
لارا : انا انكد عليكوا ليه أن شاءالله
اسراء مش ردت عليها : لميييييس يا لمييييس تعالي ومعاكي البيبسي
لميس طلعت وبعدها احمد
لميس : البيبسي اهو
اسراء في سرها والله لأوريكي يا حرباية
وصبت كوباية لعمر وقالت
اسراء : اتفضل يا حبيب قلبي انا عارفة انك كنت عطشان
عمر بصلها باستغراب بس فهم لما اسراء غمزتله
عمر : هاتي يا روحي ربنا يخليكي ليا يارب
لارا كانت متغاظة اوووي كانت حرفيا مولعه 🔥
عمر بص ل لارا وقال: ربنا يبعد عنا عيون الحاسدين
احمد و لميس مش فاهمين حاجة وقعدوا جمب بعض وكلهم قعدوا يتكلموا ما عدااا لارا كانت وحيدة 😂
عمر : الاسبوع دا كله في عمليات مش عايز اهمال وبص ل لارا ولا عايز دلع تمام اللهم بلغت اللهم فاشهد
اسراء : خلاص يعم عرفنا
عمر : طب اسكتي عشان مش اطلعك من التيم ها
_______
بقلمي / ندي عبدالحميد 💗
بعد مرور اسبوع كانوا عملوا 5 عمليات
عمر : يارب نكون احنا احسن
اسراء جريت علي عمر : عمر عمر احنا طلعنا التيم الاووووول هييييييييييه
عمر : بجد طب مين اللي قلك
اسراء : ايوااا مدير المستشفى هو اللي قالي
لميس : في اي حصل اي
اسراء :لميس احنا طلعنا التيم الأول
لميس : هييييه 🥳
والكل كان فرحان ماعدا لارا كانت عادي عشان هي كانت عايزة تموت المرضى بس 😂
اسراء : احنا هنعمل اي بعد كدا
عمر : احنا هنسافر برااااااا
اسراء : هنروح فين هنروح فين
عمر : هنسافر إيطاليا
اسراء : اي دا إيطاليا
عمر : مالها إيطاليا
احمد : هنسافر واقتين
عمر : لسه مش عارف
اسراء راحت عند لميس واتكلمت معاها
اسراء : انا هقله ماشي
لميس : يبنتي مش هينفع
اسراء : خليكي كدا علطول مش هينفع مش هينفع
عمر : في اييييي
اسراء بتفكير : اي رأيك نسافر باريس
احمد : فكرة والله
عمر : هو اي الي فكرة مش ينفع اصلا مش بمزاجنا علفكرة
اسراء : ليييييي
عمر : مش هينفع بقولك
اسراء : انا الي هحلها
عمر : هتعملي اي
اسراء : هتشوف تعالي معايا يا لميس
عمر : انا هاجي معاكي
احمد : وانا هاجي انتوا هتسبوني مع الحرباية 😂
لارا : وانا كمان هاجي
اسراء : اهي الحرباية جت شخصيا
وفضلوا يضحكوا
لارا : انتوا بتضحكوا علي اي
محدش مش رد عليها
اسراء لمدير المستشفى: ممكن نسافر لباريس بدل إيطاليا
مدير المستشفى: ازااي يعني و مالها إيطاليا وبعدين فين رئيس التيم دا
عمر : انا انا رئيس التيم احنا اسفين يلا نروح يا اسراء
اسراء : استني انت كمان
اسراء : احنا طلعنا التيم الأول صح
مدير المستشفى: ايوا تمام
اسراء : يبقى من حقنا نطلب نسافر فين احنا مش طلبنا حاجة خالص ودا هو طلبنا كلنا
مدير المستشفى: خلاص ماشي سافروا باريس
اسراء نطت من الفرحة وقالت : هيييييييييييييييه
الكل ضحك عليها حتي مدير المستشفى
مدير المستشفى: بس انتوا لازم كلكوا تكونوا موافقين
اسراء : اكيد كلنا موافقين
لارا رفعت ايديها وقالت
لارا: انا مش موافقة
التيم كله: ايييييييييي
مدير المستشفى: ....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية ممرضة قلبي) اضغط على أسم الرواية