رواية اتجوزته من الشارع البارت الثامن 8 بقلم الاء فرج
رواية اتجوزته من الشارع الفصل الثامن 8
بصت الاء وراها لقيت أدهم ساند على العربيه وبيبص عليها بنظرات مخيفه
صرخت الاء بخوف وطلعت تجري وادهم طلع يجري وراها ومسكها بسرعه
أدهم : ليلتك سودا بتهربي مني يا الاء؟ بتهربي من جوزك حبيبك
مش عيب بردوا يا بنت الحلال
اتكلمت الاء وهي بتحاول تفك ايدها من ايده : ابعد عني وسيب بنت الحلال في حالها طلقنيييي
ضر*بها أدهم بالقلم وزعق جامد : ما فيش طلاق وزفت على دماغك هتفضلي مراتي ومش عاجبك اشربي من البحر
ضر*بته الاء نفس القلم : هتضر*بني هضر*بك انت فاكرني ياض ما عنديش كرامه ولا أي ده انا هطلع عين اهلك
اتصدم أدهم لأنها ضر*بته عكس المره اللي فاتت فضلت تعيط
ضر*بها أدهم تاني وهي ضر*بته وبدأوا يضر*بوا في بعض في نص الشارع والجيران كلها اتلمت عليهم، ونزلت نور صاحبه الاء بسرعه اول ما شافتها من البلكونه
عضت نور أدهم من ايده : ولاااااا سيب صاحبتي ياولاااا
بدأت الجيران تحوش ما بينهم وزعق أدهم جامد : وحياه امي هوريكي تعالي معايا على البيت حالا والا هطلبك في بيت الطاعه وهتيجي غصب عنك ومش هطلقك بردوا
الاء: ما تطلقني بقا وحس علي دمك وخلي عندك كرامه
ضحك أدهم يأستفزاز: انتي بتستفزيني كده يعني؟؟
بردوا مش هسيبك وهتيجي. معايا البيت لينا كلام تاني لما يتقفل علينا باب واحد يا مراتي
اتكلمت ست كبيره : يا بنتي روحي معاه البيت ربنا يهديكم روحي واتقي الشر
الاء: ده هو الشر ذات نفسه انا مني لله عشان اتجوزتك ااااه ياني على حظي الهباب وا
مسك أدهم الاء من ايدها وجرها وراه ناحيه العربيه والكل سكت ووقف في مكانه ونور حاولت تبعدها عنه بس ما قدرتش بسبب قوه أدهم وركب العربيه ومشى بيها بسرعه
في العربيه
أدهم : يومك مش هيعدي ده انا هوريكي ايام عنب
الاء : ما تقدرش تيجي جمبي اساساً يا جبان والا
وقف أدهم العربيه فجأه وقرب منها جامد : والا اي
عيطت الاء جامد : والا هعيط والله هعيط وما حدش هيعرف يسكتني وديني عند ماما عايزه ماما
ضحك أدهم وكمل سواقه: تؤ تؤ عياط اي بس يا مراتي انتي لسه شوفتي حاجة عشان تعيطي؟ امسحى دموعك هتحتاجيها لما نوصل!
بدأت الاء تعيط وهي خايفه من أدهم جداً : بالله عليك ما تجيش جمبى انا ما عملتش ليك حاجة وا
شاور أدهم على خده : ششش اسكتي وبالنسبه لصوابعك اللي معلمه على وشي؟
انا أدهم سيد الرجاله على اخر الزمن تضربني واحده ست مش بقولك ليلتك سودا
الاء: سيد الرجاله اي؟ انت بتحسب نفسك من الرجاله ليه هو في راجل يضرب ست؟
أدهم : اممممم واي كمان كملي وقلي في أدبك اكتر عشان
اق*طع لسانك ده
مسحت الاء دموعها وبدأت تتكلم :هو ربنا خلقك أقوي مني وخلقني من ضلعك واتجوزتني عشان تضر*بني؟ وتعذب فيا وشغل روايات بير السلم صح؟ والمفروض اسامحك ونحب بعض؟ علي جثتي الكلام ده يحصل انا راسي براسك
وقفت العربيه قصاد العماره ونزل ادهم ونزلت وراه الاء وهي بتبص حواليها وبتفكر تجري
مسك أدهم ايده : امشي معايا وانتِ ساكته بهدوء من غير فضايح كفايه النهارده وامبارح فضحتيني في الشارع
فتح أدهم باب الشقه ورزع الباب جامد والاء اتخضت
قلع أدهم حزام البنطلون وطلعت تجري الاء على المطبخ ومسكت السك*ينه بسرعه
الاء: لو جيت جمبي هزعلك انا معايا سلا*ح خطير هيخليك تطير ابعد ياض
شمر أدهم كم قميصه: اخاف انا كده؟ وانتي بتهدديني بسكي*نه الفاكهه؟ يا إلهي انه امر مذهل
أتوترت الاء ورفعت السكي*نه في وشه : ابعد بقولك
لسه ادهم هيقرب منها سمع صوت جرس الباب راح فتح
البنت : اتفضل يا استاذ أدهم الفستان والبدله اللي حضرتك طلبتهم ومعايا البنات اللي هيجهزوا العروسه طالعين ورايا على السلم
جات الاء من المطبخ وهي بتبص على فستان الفرح والبدله بصدمه: اوعي تقول انك هتتجوز عليا
أدهم : لا يا بيبي انا وانتي هنعمل فرح عشان ما عملناش و٣ بنات اللي متجوزهم عرفي سبيتهم اصل انا راجل بحب التغيير وزهقت منهم الصراحة
الاء: طب انا ما قولتش لحد من اهلي او حتى اصحابي اننا هنعمل فرح؟؟ اي هنبقي في الفرح انا وانت بس ولا اي؟
ابتسم أدهم بخبث وقال بصوت واطي في ودني: اوووه نسيت اقولك دي كمان اني تاجر مخدر*ات واعض*اء وسلا*ح شغال في الماف*يا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية اتجوزته من الشارع) اضغط على أسم الرواية