Ads by Google X

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الثامن 8 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية ملاك الجاسر والفهد البارت الثامن 8 بقلم رنا احمد عماد

رواية ملاك الجاسر والفهد كاملة

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الثامن 8

في شقه ملاك ..
صوفيا بحده وغيظ /كده صح علشان تبقي تبصي ل فوق تاني دي اول ضربه ولسه الباقي .
ملاك بدموع والم شديد/انتي مين وعايزه مني ايه وضربتيني كده ليه .
صوفيا بغل /بعدين هتعرفي ي حلوه يلا احنا  .
ملاك بدموع وصراخ والم وهي تكاد تفقد الوعي  /اه الحقني ي بابا الحقني ي جاسر ..
من أمام جامعه داليا ....
في السياره ...
داليا بغيظ /اعتبر نفسك أن ده اخر يوم ليك في الشغل.
جاسر ببرود /والله يبقا احسن بدل مافضل في وشك انتي واخوكي .
داليا بغيظ /ومالنا انا واخوانا بقا أن شاء الله الباشا مش طيقنا ليه .
جاسر بحده ووجع يجاهد لاخفاءه/بحسكم مرسومين ملكوش طعم ولا لون كل حاجه تقدروا تخدوها بس علشان معاكم فلوس ومتزوقين زي الشباب الي عماله تشاورلك دي فاكرهم بيموتوا فيكي لا دول فرحنين بالعروسه اللعبه الي قادمهم بجسمك الي هيفضلوا يتفننوا فيه حته حته انزلي يلا انا فيا الي مكفيني .
داليا وهي تنظر لذاتها وهي تشعر بالفعل بأن كلامه صحيح لم تعلم لما لامس كلامه قلبها لتتنهد وهي تنظر إلي الفتيات المحتشمات أمامها لترا بالفعل أن المراه وهي محتشمه اجمل بكثير لتتحدث بتنهيده عاليه /روحني البيت لو سمحت .
جاسر بحده/نعم مش هتتدخلي الجامعه امال جاين ليه .
داليا بعصبيه ودموع تهدد بالنزول /من فضلك روحني.
جاسر بغيظ/خلاص صوتك ميعلاش هتنيل اروحك واحده مجنونه اصلا .
داليا بابتسامه من بين دموعها /شكرا ي سيدي .
جاسر بابتسامه أثرت قلبها /اي خدمه .
في شقه ملاك ....
كان يقف حمدي ومعه فتحيه بقلق .
حمدي بفزع وخوف /ايه ده الباب مفتوح ليه .
فتحيه بغيظ وهم يسيرون لداخل/تلاقي الست ملاك طلعت فوق وسابته يلهوووي البت مالها .
حمدي برعب وهو يتفحصها بدموع ورعب /ملاك رمي عليا ي ضنايا مين الي عمل فيكي كده هاتي التليفون بسرعه واتصلي علي جاسر .
في السياره....
جاسر وهو يرد علي الهاتف /ايوه ي عمي خير .
حمدي بدموع ورعب /الحقني ي جاسر ملاك قطعه النفس وشكلها حد ضاربها وانا مش عارف اتصرف الحقني ي ابني اللهي يسيك .
جاسر برعب عليها /ايه ملاك انا جاي حالا ي عمي جاي .
داليا بقلق /مالها ملاك ي جاسر .
جاسر بوجع وقلبه يكاد يتوقف /معرفش معرفش عني بيقول أنها قطعه النفس وزي مايكون حد ضاربها كله بسبب اخوكي قسما بالله مايكون هو السبب لاقتله .
داليا باستنكار /اخويا واخويا ماله بحاجه زي دي شايفه بلطجي ولا ايه انا مش فاهمه انت شايل منه كده وليه مش طيقه زي مايكون واخد روحك .
جاسر بخفوت ودمع /هو فعلا اخد روحي ...
في المستشفي ...
كان يسرع اكمل الي الداخل ليرا تقي وهي تجلس ببكاء ليسرع إليه مالك .
اكمل بفزع /فيه ايه ي مالك عمي ماله .
مالك بقلق وهمس /عمك بيخلص بس الغريب أنه عايزك انت لوحدك عايز يتكلم معاك لوحدك ادخله بسرعه ي اكمل .
اكمل بلهفه /حاضر هشوفه .
في الغرفه ....
كان يجلس على السرير جميل والد تقي وبيده المحاليل وينظر الي اكمل بابتسامه باهته .
اكمل بحنان /سلامتك جوز عمتي الف سلامه.
جميل بتعب شديد/الله يسلمك ي ابني انا خلاص بموت ي اكمل ..
اكمل وهو يربت علي يده بحنان /متقولش كده ي راجل انت هتبقا زي الفل قوم كده .
جميل وهو يضغك علي يده بمغزا والم /اكمل ي ابني اسمعني كويس اوعدني انك هتنفذلي الطلب ده اعتبره وصيتي ولازم تنفذها ارجوك ي ابني .
اكمل بقلق /خير ي عمي فيه ايه قلقتني .
جميل بتعب شديد/عايزك تتجوز تقي .
اكمل بدهشه /حضرتك بتقول ايه ي عمي .
جميل بتعب ورجاء /ابوس ايدك ي ابني تقي بتحبك ي اكمل بتحبك اوي وانا عايز اموت وانا مطمئن علي بنتي .
اكمل بجمود/اسف ي عمي مش هقدر اعتبرها في عنيا لكن من غير جواز قلبي الي كسرته زمان غالي اوي عندي .
جميل وهو يمسك يده بدموع /صدقني كان غصب عنها بس قسما بالله هي بتحبك وعمرها متمنت راجل ابوس ايدك ي ابني ابوس ايدك انا عايز اموت مطمئن علي بنتي .
اكمل بوجع والم /ايه الي بتقوله ده ي عمي خلاص اهدا اهدا حاضر ي عمي انا هريحك حاضر .
ليسرع الي الخارج ...
اكمل بحده /مالك انزل هات عم حمزه المأذون بسرعه .
تقي بصدمه شديده /ايه مأذون ليه  .
 اكمل بضيق وزهق /علشان برغم انا مش طايق اشوف وشك ولا اسمع صوتك مضطر أن اخليكي دلوقتي مراتي علي ذمتي .
تقي بدموع والم وعصبيه /لا طبعا انا مش موافقه طالما مش طايق وشي عايز تتجوزني .
اكمل بحده /انا مش دايب في هواكي مش عايز اسمع صوتك كل ده علشان خاطر عمي يطمن وبعدها ابقي اعملي انتي عايزاه يلا مالك ...
ليسرع مالك وهو يشعر بداخله بسعاده كبيره من أجل أخيه فهو يعلم جيدا أنهم يعشقون بعضهم كثيرا .
من امام المستشفي ...
كان ينزل فهد ببروده الطاغي من السياره ومعه جده عامر في نفس اللحظه الذي وصل بها جاسر لينقض عليه كالاسد الجريح .
جاسر بعصبية وغضب شديد وهو يمسك بفهد /طبعا انت السبب في الي حصل ده هقتلك ي فهد هقتلك لو بنت عمي جرالها حاجه.
فهد وهو ينفض يده بغضب /ابعد عني انت اتجننت انا السبب فيه ايه.
جاسر بحده/ملاك دي عامله زي الاطفال ملهاش اي أعداء كل الناس بيحبوها الي عمل كده حد تبعك انت .
فهد بغضب شديد/انت واحد مجنون.
داليا بعصبية/مكمن تسكتوا انتوا الاتنين بقا ونشوف الغلبانه الي فوق دي الاول يلا .
في غرفه ملاك ....
كان يجلس والدها بدموع بعدما عملوا الدكاتره اللازم .
حمدي بدموع وضعف /عامله ايه دلوقتي ي بنتي .
ملاك بتعب وخفوت /الحمد لله ي بابا احسن .
حمدي بدموع ووجع /ربنا ينتقم من الي عملوه كده .
جاسر بلهفه وخوف /ملاك حبيبتي عامله ايه دلوقتي .
ملاك بدموع وتعب /جاسر كنت هموت ي جاسر كنت هموت .
جاسر وبدموع وهو يقبل رأسها ويمسك يدها /اوعي تقويلي كده وانا موجود فاهمه ده انا افديكي بروحي .
فهد بحده وغيره /طب ايه النظام نسيبلكم الاوضه ونمشي أحنأ ولا ايه وانت سيب أيدها ايه المنظر المستفز ده  .
جاسر بغل وحقد/بقولك ايه دي بنت عمي ومتربيه علي ايدي يعني في تعب عمي حمدي ومرضه هتلاقيني انا راجالها الي واقف في وشك فاهم .
داليا بغير من علاقته ب ملاك /ي ريت تهدأ شويه ملاك اهي كويسه ياريت نعرف مين الي عمل كده علشان ياخد جزاءه .
فهد بجديه وبرود /قبل مانتكلم في أي حاجه المأذون هيجي دلوقتي حالا هنا .
حمدي بقلق /ليه ي فهد بيه..
عامر باستغراب /مأذون ايه ي فهد .
فهد بجديه/هكتب علي ملاك واخدها بيتي واعرف هناك احميها كويس .
جاسر بغل وغيظ/ي عني أن شاء الله ملهاش أهل ولا ايه مش هيحصل الكلام ده .
فهد ببرود وخبث وهو يقترب منها /ملاكي مش عايز تكون مع فهد حبيبها ولا ايه.
ملاك بخجل وبراءه/لا طبعا عايزه بس ازي وانا كده .
فهد بابتسامه خبيثه /هتتعالجي ونقضي شهر العسل في المكان الي بتحبيه حبيبتي انا خايف عليكي عايزك في بيتي وفي حضني هكون مطمئن عليكي .
ملاك بابتسامه وسعاده/وانا موافقه ي فهد .
جاسر بحده ووجع/لا طبعا انا مش موافق .
فهد ببرود وخبث/انت ملكش اصلا انك توافق او لا ابوها موجود ولا ايه ي عم حمدي .
حمدي بخوف وقله حيله /وانا موافق ي فهد بيه .
جاسر بحده/انت بتقول ايه ي عمي .
فتحيه بغيظ شديد/انا مش فاهمه انت عامل زي الديك ليه واحده وواحد بيحبوا بعض وهيتجوزوا اطلعي منها انت ي ابن ناديه علشان تعمر .
فهد وهو يقترب من ملاك بجديه /احكيلي بقا ي حبيبتي مين الي عمل كده .
ملاك بدموع وتعب /معرفش واحده معرفهاش كان معاها اتنين نزلوا فيا ضرب .
جاسر بغيظ /وضربتك كده من الباب للطاق ولا قالتلك حاجه.
ملاك بدموع والم /ايوه قالتلي احنا بينا حساب هنصفيه ومتبصيش الفوق مره تانيه ودي مش هتكون اخر مره.
جاسر بغل وحقد/ايه رايك ي فهد بيه اظن الكلام واضح .
الماذون بابتسامه/سلاموا عليكم.
فهد بجديه /اهلا وسهلا اتفضل ي سيدنا الشيخ .
الماذون بابتسامه/ها ي ست العرايس موافقه .
ملاك بابتسامه وهي تمسك يد جاسر /طبعا موافقه يلا ي جاسر علشان هتمضي علي عقد جوازي .
جاسر بوجع وكسره وهو يحدث ذاته/ده انا حاسس اني بمضي غلي ورقه موتي وانا بسلمك الحيوان ده بس انت الي اخترتي ي ملاك .
وبالفعل قد تم عقد القران وأصبحت ملاك زوجه فهد.........
فهد بانتصار وخبث وهو يحتضن ملاك /مبروك ي ملاك الف مبروك بقيتي ملك الفهد .
ملاك بخجل وارتباك/الله يبارك فيك .
حمدي وهو يحتضنها بحنان/الف مبروك ي ضنايا ربنا يحفظك يارب .
داليا بابتسامه مرحه/الف مبروك ي مرات اخويا .
ملاك بطفوله وبراءه/الله يبارك فيكم كلكم .
فهد وقد تذكر موعده /طب معلش ي جماعه افتكرت ميعاد مهم جدا للشغل ساعه بالظبط وهرجع .
ليسير فهد الي الخارج بتوعد ليسرع وراءه جاسر ليعرف ماذا يخبئ تحت انشغال الجميع ب ملاك ..
في اليخت ...
كانت تقف صوفيا وهي تصب مشروبها لتبتسم بدلال ودلع عندما رأت فهد ليقترب منها اما جاسر فقد اسرع للاختباء عن أنظارهم .
صوفيا بدلع ودلال/وحشتني اوي اوي ي روحي .
فهد بغضب جحيمي وهو يمسكها من شعرها لتصرخ الما /بتشتغليني ي روح فكراني لعبه في ايدك ازي جاتلك الجراه تعملي كده تروحي للبت وتبهدليها كده بتتحديني .
صوفيا بصراخ وغيظ /ايوه بتحداك كان لازم اعمل كده وكان المفروض اقتلها كمان أنها خددتك مني وبعدين انت هتعملهم عليا ولا ايه البنت متهمكش في حاجه اصلا ولا نسيت أنها صفقه وانك متجوزها علشان فلوس جدك الي وعدك بيها اوعا تفتكر نفسك احسن مني انت اوسخ مني بكتير اوي.
لما يعايروا بمن يقف بغضب  جحيمي وتوعد بعدما سمع كل شي ليتوعد الآخر بمزيد من الانتقام ..
google-playkhamsatmostaqltradent