رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع بقلم منه عبد العزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع
زينه قاعده قدام التلفزيون جاتلها رساله على الواتس اب
الرساله( اهلا بي حضرتك نورتي العماره كلها
زينه بستغراب: مين حضرتك
.....: انا واحد جارك كده وبشوفك كتير بس قولت اكلمك بنفسي
زينه: جبت رقمي منين
......: مش كل حاجه لازم تعرفيها
زينه عمالت بلوك ودخلت تنام
عدها ايام وجاه معاد فرح إبراهيم وبيري
إبراهيم: يلا ياباسم تعالي معايا نروح نجيب بيري
باسم: روح انت انا هستنا الناس وكده واظبط كام حاجه في القاعه
إبراهيم: ماشي باي
باسم: باي
عند زينه
حلا: عمو باسم بطل يجي بقاله كتير ولا حتي رن علينا
زينه: فعلا ده بقاله كتير اوي من ساعت مدخلك المدرسه بس مش هينفع ارن افرض ابوكي معاه او حد من هناك
حلا: هو بابا مش هيسال علينا
زينه بحزن على بنتها: هو ساعت بيسال عليكي بس عمو باسم بيقولو معرفش وبيقول اني انتي وحشتي بابا جداا
حلا: هو مش اللي بيكدب بيروح النار
زينه: اه
حلا: يبقي بلاش تكديبي يامامي بابي مش بيسال عليا انا كبيره وعارفه كل حاجه. كملت بدموع: بابي بيكرهني ومش بيحبني وهيتجوز وهيجيب بيبي تاني وهيحبه اكتر مني😭
زينه: انتي عرفتي منين انه هيتجوز
حلا بدموع: علي الفيسبوك هيتجوز كمان انهارده هو لي بيكرهني انا بحبه نفسي يحبني زي مابحبه انا بكره نفسي اوي
زينه بحزن: ليه ياحلا
حلا: عشان انا وحشه لاني بابا مش بيحبني انا تعبت نفسي ابقي زي صحابي ابوهم بيحب عيالهم
زينه عيونه لمعت بدموع: اهدي طيب ياخلاص
حلا: انا داخله اوضتي
زينه دخلت هيا كمان اوضيتها وعيطت
زينه: انا اللي غلطانه اني اتجوزت إبراهيم البت كرهت نفسها بسببه واللى هو عملو فيها الله يسامحك ياابراهيم
فون زينه رن من رقم غريب مسحت دموعه وردت
زينه: الو
...؟ عامله اي
زينه: مين معايا
....: هو انتي ليه عملتي بلوك
زينه: هو انت عايز اي
......: عادي نبقي اصدقاء علي فكره بنوتك عسل اووي هي اسمها حلا صح
زينه: اه حضرتك برضو عايز اي
....: انا البشمهندس زين عندي شركه على القد كده وإن شاءلله بكره تكبر 😂 وعادي نبقي صحاب واخوات كده لاني قاعده لواحدك ولو احتاجتي حاجه انا هكون اخوكي بس
زينه: لا شكرا عن اذنك سلام
زين: اص...
زينه قفلت السكه وعمالت بلوك
زينه: اي القرف ده
زينه قامت تشوف حلا لقيتها قافله الباب علي نفسها
زينه: افتحي ياحلا
حلا لا رد
زينه بخوف: حلا حبيبت مامي يلا افتحي تعالي نكلم عمو بأسم
حلا لا رد
زينه فضلت تخبط في الباب جامد: حلا افتحي متقلينيش عليكي. حلا افتحي بقي
زينه قعدت تزق الباب لحد متكسر
زينه: بنتي حلا قومي ياحلا قومي عشان خاطر ماما عشان خاطري قومي
زينه جابت تلفونها ورنت علي حد
زينه بعياط: بأسم الحقني
بأسم بخضه: في اي
زينه: حلا مش بترد عليا الحقني بسرعه بنتي بتروح مني معرفش اي مستشفي
بأسم بقلق: اهدي انا جايه متتحركيش سلام
بأسم: إبراهيم انا همشي ورايا مشوار مش هتاخر
إبراهيم: ماشي
بأسم: ركب العربيه وساق باقصه سرعه
زينه فتحت الباب
بأسم: فين
زينه بعيط: هي في الاوضه
بأسم: طب يلا انزلي انا هشيلها وهنزل
زينه: حاضر
نزله وراحوا المستشفى
بأسم بزعيق: دكتور بسرعه
الممرضين: دخلها الاوضه دي بسرعه ودكتور جاي
الدكتور: ممكن بس اتفضلو استريح برا لحد مكشف عليها
بأسم: تمام
زينة بدموع: بنتي هتروح مني ياباسم
بأسم: اخده في حضنه: اهدي هتبقي كويسه والله ادعيلها انتي بس وهي هتبقي احسن من الاول
زينه بدموع جامد: يارب يارب يقومك بسلامه يابنتي ياريت كنت انا وانتي لا ياريت😭
بأسم: بعد الشر عليكم اهدي هتبقي كويسه
الدكتور طلع
باسم بلهفه: طمني يادكتور
الدكتور: بلاش الزعل عليها ولا الخنقه وبلاش لو نفسها في حاجه تقولولها لا البنت نفسيتها تعبانه ودي صغيره وكمان مينفعش تتعرض لدكتور نفساني لاني صغيره
زينه بدموع: هي هتقوم امتي
الدكتور: انا اديتها مهدا لاني نبض بتاعها كان سريع وكان ليها منهدها هيا شويه وهتفوق بس بلاش زعل عارف انكم مش عايزنها اي حاجه تنفذ لا هو بالمقول يعني بلاش اي حاجه لا فاهمني
بأسم: حاضر يادكتور
الدكتور: شويه وهتفوق تقدري تدخلي
زينه: تمام
الدكتور: عند اذنكم
زينه قعدت علي الكرسي وحطيت رسها بين ايديها
بأسم: هي اي كويسه اهدي
زينه: الحمدلله
بأسم: هو اي بقي الحصل
زينه حكت لبأسم كل حاجه واني حلا عرفت اني ابراهيم هيتجوز انهارده وكده
بأسم: عندها حق كان نفسها ابوها يحبها اي بنت بتتمنا كده
زينه: انا حاسه بيها عشان انا بابا سبني وانا وهي زي بعض اتعظبنا وتعبنا بس إبراهيم مكنش رحمني ولا انا ولا البت
بأسم: معلش وقت متحب تشوف ابوها انا هخدها واجبهالك تاني
زينه هزت دماغها بنعم
بعد شويه زينه وبأسم دخلوا لحلا
زينه بدموع: عامله اي
حلا لا رد
زينه بصت لبأسم
بأسم: اي بقي يوم ماجي اشوفك الاقيكي تعبانه
حلا لا رد
زينه: مالك ياحلا انتي كويسه
حلا برضو مش بترد
بأسم: اي ده مش هتردي عليا امشي يعني
حلا بصت لباسم وهزت دماغه براحه بلا
بأسم: امال مش بتردي ليه
حلا بصتله وابتسمت
زينه: بأسم في اي
بأسم: مش عارفه انا هنادي الدكتور
زينه بخوف: ماشي
الدكتور: اي ياصغنن مالك
حلا لا رد
الدكتور: هو انت تقدري تتكلمي
حلا هزت دماغها براحه بلا
الدكتور بص لباسم ورجع بص لحلا
زينه: بنتي فيها حاجه يادكتور
الدكتور: ممكن بس استاذن حضرتكم استنه برا
باسم: حاضر
زينه برا.: بنتي فيها اي ياباسم
بأسم: اهدي هنعرف دلوقتي
الدكتور خرج
زينه: طمني يادكتور
الدكتور: بصي ا. انا مش هخبي عليكي بس
بأسم: بس اي يادكتور
الدكتور: هي مش هتقدر تتكلم دلوقتي
باسم: ليه
الدكتور: هي عندها صدمه وده مقصر علي الكلام ولسانه تقل من الصدمات والزعل
زينه: اي😳
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية تزوجت ابن عمي القاسي" اضغط على اسم الرواية