رواية حب عفوي الفصل العاشر بقلم سامية احمد
رواية حب عفوي الفصل العاشر
*عند لؤي *
لؤي /الو انا جهزت انزلي يلا عشان نروح لصحابك
نور /بفنش الميك اب ونازله
لؤي بسخريه /والنبي لو حطيتي ميك اب العالم كله مش هتبقي حلوه برضوا
نور بخبث /ايه رايك ونتراهن
لؤي /موافق
نور /لو عجبتك هطلب منك طلب
لؤي بقلق /موافق لأني متأكد انك مش هتعجبي حتي كلب اجرب😂
نور بغيظ /ماشي هنشوف سلام*في جناح فارس *
(فارس كان قاعد بيشتغل علي الاب توب ودخلت ريماس الجناح )
فارس /كنتي فين
ريماس /كنت عند جدو
فارس /ليه يعني
ريماس /كنت بديله العلاج وبعشي وقعدت معاه شويه عشان ياحرام قاعد لواحده من الصبح
(ابتسم فارس علي تصرف ريماس الحنين مع جده)
فارس /وانتي فين الصبح
ريماس /كنت عند ماما
فارس /ليه يعني
ريماس /كنت بجيب لبسي وبصالحها
فارس/وصالحتك
ريماس بفرح /اه صالحتني
فارس /عاوز اسألك علي حاجه
ريماس /اتفضل
فارس /انتي تعرفي الراجل دي
(اعطي فارس لريماس الموبايل وعليه صوره الراجل اللي اتبعتتلو مع ريماس طبعا بعد ما قص ريماس من الصوره)
ريماس بتعجب /انا اول مره اشوفه
فارس بتفكير /تمام روحي نامي انتي ديلوقتي
ريماس بفرح /هنام علي السرير وانت علي الكنبه النهارده صح
فارس بإبتسامه خبث /لأ بس لو عاوزه تنامي جنبي ماعنديش اي مانع
(فارس غمز لريماس في اخر الكلام )
ريماس وهي بتاخد غطي من علي السرير عشان تنام علي الكنبه /لأ لأ وعلي ايه كل واحد ينام في مكانه ياسطا
فارس /ياسطا طيب
(نامت ريماس علي الكنبه وفارس سهر يفكر في موضوع الصور )
*عند لؤي ونور *
(لؤي كان وافق مستني نور قدام العربيه )
لؤي بإستهزاء /دي لو كانت عروسه كانت خلصت
(خرجت نور وكانت لابسه فستان لونه اسود وكان شكله جميل قوي مع بشرتها البيضه وكانت فارده شعرها ماكنتش عملاه كيرلي زي كل مره مع ميكب بسيط كانت شبه الحوريه بكل معني الكلمه )
نور /ها ايه رايك
لؤي بتوهان /فرصه 😂
نور /عارفه اني قمر بس اتكلم بأسلوب كويس
لؤي /بس شعرك كيدا احسن من الاول بكتير
نور /مش فارقه
لؤي /بس بجد الجمال دي كله كان مستخبي فين
نور بتكبر مصتنع /انا طول عمري جميله وقمر كمان بس انا اللي مش حاطه في دماغي
لؤي /يلا يا بايره قدامي
نور بزعل /انا بايره
(لؤي حس انها زعلت فحب يصالحها لأنه هو فعلا شايفها ملاك مش بس جميله )
لؤي /لا سيتي دي انتي ست العرايس
نور بفرح /طيب يلا بقي عشان منتأخرش علي صحابي
(مسك لؤي ايد نور وحطها في ذراعه)
نور بخجل /ايه اللي انت عملته دي
لؤي /ايه مش انت ابن عمك برضوا
نور بغضب مكتوم /طبعا
لؤي في نفسه /ايه القمر دي لو مكنتش بحب ومرتبط مكنتش سيبتك ابدا يا نور*في جناح مياده *
مياده /سيف سيف قوم
(سيف كان نايم )
سيف/ايه يا حبيبتي في ايه بتصحيني ليه
مياده /بتحبني
سيف /ودي اسمه كلام يا روحي اكيد طبعا بحبك
مياده /طيب نام
سيف وهو بينام /اه يا بنت المجانين
(مياده بعد ما اتأكدت ان سيف نام رنت علي شخص )
مياده /الو عملت اللي قولتلك عليه
مجهول /اه يا استاذه وبكره انشاء الله هتكون مطلقه من فارس
مياده بإبتسامه خبث/وانا حولتك الفلوس علي حسابك
مجهول /لو عوزتي اي حاجه تانيه ابقي رني عليا
مياده بشر /لا متخافش دي انا محتاجك كتير بعد كيدا
مجهول بفرح /انا تحت امرك يا فندم
مياده /تصبح علي خير انت بقي
(قفلت مياده التلفون )
مياده /ابقي وريني بقي يا زفته انتي هتاخدي مني حب عمري ازاي*عند لؤي نور في السهره *
احمد (صديق نور )/نور يلا نرقص
نور بفرح /يلا يا سطاا
(لؤي مسك يد نور وهي قايمه وشدها وقعت علي صدره و وشهم بقي قريب من بعض جامد جدا )
نور بخجل /ايه اللي انت بتعمله دي
لؤي /انتي مش قاعده جنبي ازاي تقومي عشان ترقصي مع حد غريب
نور /دي صاحبي مش غريب
لؤي بغضب مكتوم /اسمه زميلي مش صاحبي
نور/طيب سيبني الناس بتتفرج علينا
لؤي /عاوزه ترقصي
نور /امم
(قام لؤي وقوم نور وابتدوا يرقصوا مع بعض وكل اللي في الحفله كانوا مصدومين من جمالهم مع بعض )
احمد /هو دي يبقي ابن عمها صح
مني (صاحيه نور )/اه يا سيدي بس قمور قوي انا اول مره اشوف قمر كيدا
كريم (صاحبهم )/اهدي يا بت في ايه
مني /قمر يا كريم
كريم /طيب اتنيلي ديلوقتي
(نور ولؤي خلصوا رقص والناس كلها صقفتلهم وراحوا قعدوا مع صحابهم)
مني /لؤي انت بتدرس ايه
لؤي /هندسه
مني / بس قولي بقي الجمال دي واخدوا من بابا ولا من ماما
لؤ ي بغمزه /اقولك باعدين
(نور ضربت لؤي من تحت الترابيزة)
نور /احنا لازم نمشي ديلوقتي
مني /ماتخليكوا شويه
نور /معلش اصلنا اتأخرنا
لؤي /في ايه يا ست انتي ضربتيني جوه وقولتي اننا هنمشي من غير ما تاخدي راأيي حتي
نور بعصبيه /هو جدو باعتك معايا عشان تشقط بنات
لؤي بمرح/يا سيتي انا اللي اتشقط
نور/لان اللي شقطتك عاميه زيك
لؤي/انتي يا بت انا جبت اخري منك بجد ما تحترمي نفسك معايا
نور /بقي انا مش محترمه
لؤي /اه
نور بزعل /شكرا شكرا قوي يلا بقي عشان نروح
لؤي /نور في ايه انا بهزر معاكي
نور /ازاي تكلم بنات وانت معايا مش انت مخلتنيش ارقص مع احمد وانت قاعد ازاي بقي تكلم وتغازل الأستاذه مني وانا قاعده
لؤي بإستفزاز/هي اسمها مني الله اسمها حلو قوي
نور بعصبيه /كاتك حلي في عيونك
(لؤي بطلقائيه شد نور وحضنها وقعد يملس علي شعرها عشان تهدي )
نور/ل
(قاطع كلامها لؤي )
لؤي /هش اسكتي خالص
(نور حسن ان قلبها من كتر الدق هيخرج من مكانه )
لؤي /مال قلبك يا نور عمال يدق جامد ليه
نور/ها مش عارفه
(لؤي بعد عن نور )
لؤي /يلا بقي نروح عشان الساعه ٣
نور/يلا
*تاني يوم الصبح *
(كان فارس بيجهز للشغل وجات من وراه ريماس وحطت ايديها علي عنيه )
ريماس وهي بتحاول تغير صوتها /انا مين
فارس يإبتسامه /لؤي
(خبطت ريماس فارس علي كتفه)
ريماس بزعل طفولي /بقي انا صوتي شبه الولاد
فارس /اه
ريماس بخبث/ماشي
(قريت ريماس من فارس وحطت راسها علي كتفه بمعني اصح حضنته )
ريماس بدلع /بقي صوتي زي الولاد يا فارس
فارس بإرتباك /في ايه يا بت ما تدعيديلي
ريماس وهي بتبعد عن فارس /شوفت بقي اني او عاوزه اتحكم في صوتي واخليه رقيق هخلي
فارس بقله حيله من المجنونة اللي ربنا بلاه بيها /امم
ريماس /فارس
فارس /امم
ريماس /انا مخنوقه خودني معاك
فارس /اخذك فين انا رايح رحله
ريماس بزعل طفولي /طيب هروح لماما
فارس /مافيش خروج من البيت
ريماس وهي خارجه من الجناح /دي مابقتش عيشه الواحد حاسس انه في شحن منك لله يا فارس يا ابن ام فارس
(ريماس دعت علي فارس وجريت منه لأنها خافت انه يمسكها😂)
فارس /يا ربي خلصني منها قريب
*عند نور *
(نور كانت بتجهز وريماس خبطت عليها )
نور /اتفضلي
ريماس /مش هتنزلي ولا اي
نور /نازله اهو
ريماس بغمزه /قالك ايه امبارح
نور بخجل /بس بقي
ريماس بشك /مش عارفه ليه حاسه انك وقعتي
نور /لا طبعا هو بيحب وانا استحاله اخطف حد من حبيبته
ريماس /بذمتك يا شيخه مش حاسه انه بيحبك
نور بغباء /تؤ
ريماس /طيب احكيلي كل حاجه حصلت امبارح بالتفصيل
(نور حكت لريماس كل حاجه بالتفصيل )
ريماس بتصقيف/واو حضنك واو
نور /بس يا فضاحه لحد يسمعك
ريماس /طيب طيب وانتي هتطلبي منها ايه
نور /مش عارفه
ريماس /طيب انا من رأيي اهلي الطلب دي لوقت الحاجه
نور /وانا بفكر في كيدا برضوا
ريماس /طيب يا ختي يلا عشان ننزل نفطر
نور /يلا
ريماس /انتي هتنزلي كيدا
نور /وحش الفستان
ريماس /جميل بس قصير شويه
نور /لأ مش قصير كيدا حلو
ريماس بغمزه /علي شوقك يا جميل
نور/يلا
(نزلت ريماس ونور )
*تحت *
(الكل كان قاعد مستني نور وريماس )
صفاء /اتأخرتي كيدا ليه يا بنتي وفين فارس
ريماس /بيلبس ونازل يا طنط
(فارس كان نازل علي السلم وريماس جريت عليه زي الطفله 😂)
ريماس /يلا عشان تفطر
فارس /لأ مش هلحق عندي اجتماع مهم ولازم امشي
ريماس /طيب ماتنساش تبقي تفطر
فارس /حاضر حاجه تانيه ولا امشي
ريماس /لا خلاص امشي
(ريماس راحت عند السفره )
مياده بإستهزاء /لحقتي تطفشي
ريماس /ابقي تعالي انتي ريحي طالما انا مش ماليه عينك
(الكل انصدم من جراة ريماس )
سيف /ايه اللي انتي بتقولي دي
ريماس /سكت مراتك وانت مش هتسمع مني الكلام دي
ناصر /بس انتوا الاتنين وانتي يا نور اطلعي صحي لؤي عشان ينزل يفطر
نور /حاضر يا جدو
(طلعت نور وقعدت تخبط كتير علي لؤي بس هو ماكنش بيرد ففتحت الباب ودخلت للفت لؤي نايم من غير تيشرت )
نور بصويت /عااااااا
(قام لؤي مفزوع من النوم حط ايده علي فم ريماس عشان تسكت )
لؤي بهدوء /ايه في ايه بتصوتي ليه
(لؤي شان ايده من علي بوقها)
لؤي /انطقي
نور /ازاي تنام من غير تيشرت
لؤي /دي طبيعي لان دي فوضتي وانتي ايه بقي اللي دخلك من غير ما تخبطي
نور ببراءه /والله خبطت كتير بس انت كنت نايم
لؤي برفعه حاجب /امم
نور /ممكن تبعد عني بقي
(لؤي بعد عن نور وبص علي لبسها بضيق )
لؤي /ايه القرف اللي انتي لبساه دي
نور بعدم فهم /ماله دي جميل
لؤي /روحي غيري
نور بعناد /لا وانت مالكش دعوه اصلا
لؤي بغضب /ماهو انتي اصلا مش هتخرجي بيه كيدا ويلا علي قوضتك قبل ما اعمل حاجه هتزعلي منها
(جريت نور علي قوضيتها عشان تغير الفستان لأن فعلا شكل لؤي كان متعصب قوي وهو بيكلم )
*عند لؤي *
لؤي /الو انا جهزت انزلي يلا عشان نروح لصحابك
نور /بفنش الميك اب ونازله
لؤي بسخريه /والنبي لو حطيتي ميك اب العالم كله مش هتبقي حلوه برضوا
نور بخبث /ايه رايك ونتراهن
لؤي /موافق
نور /لو عجبتك هطلب منك طلب
لؤي بقلق /موافق لأني متأكد انك مش هتعجبي حتي كلب اجرب😂
نور بغيظ /ماشي هنشوف سلام
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حب عفوي" اضغط على أسم الرواية