رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها البارت العاشر 10 بقلم جاسمين محمد
رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها الفصل العاشر 10
عمر وهو قاعد عمال يهزر مع منه ولبني اخوات ياسمين التلفون بتاعو رن فاستاذن منهم ومشي
منه: عارفه ياياسمين انا مكنتش اعرف ان الدكتور عمر دمه خفيف كدا وبيهزر احنا اه عرفين انه بتاع بنات والكلام ده بس عمرو مهزر مع بنت في الجامعه خالص طيب اقولك حاجه انا بعتالو علي الخاص فيس من زمان ومردش عليه خالص لحد دلوقتي بصي هو احنا عمرنا مشوفنا مع بنت بس اللي بنسمعو انه بتاع بنات
ياسمين: اعملو اي بتاع بنات ولا لع هو ابن المدير بتاعي في الشغل وخلصنا
منه: طيب ياختي انا غلطانه اني بتكلم معاكي غوري اتخمدي عشان تروحي بكرا الشغل
ياسمين: عيله واطي والله غوري يلا تصبحي علي خير
منه: وانتي من اهل الخير
ياسمين بعد ما منه طلعت مسكت الفون بتاعها وفضلت تقلب علي الفيس لحد ما وهي بتقلب لقت بوست لعمر نازل علي صفحت احمد المصري دخلت علي الصفحه بتاعتو وفضلت تقلب فيها وبعدها بشوي
ياسمين: اي اللي انا بعملو ده وطلعت من الصفحه ياسمين انا اي دخلني صفحتي هوووف وقفلت الفون ونامت
عمر روح ودخل اوضته لقي ساره فيها
عمر: انتي مين سمحلك تدخلي اوضتي
ساره: فيها اي ياحبيبي مهو انا وانت لم نتجوز هعيش فيها
عمر: ده في احلامك اطلعي بر اوضتي وكان بيتكلم بصوت علي فكل اللي في البيت سمعو وطلعو يجرو علي فوق
بوسي: عمر ياحبيبي في اي
عمر:: مين سمحلها تدخل اوضتي انا قال محدش يدخل اوضتي ابدا مين قالها تدخل
بوسي: اهد طيب هي تلاقيها نسيت ودخلت وكانت عايزاك في حاجه وقالت تعملك مفاجاء
عمر: تطلع بر اوضتي واياك اشوف حد فيها تاني انتو سامعين اوضتي محدش يدخلها غيري انا اللي اطلب منه يدخل غير كدا لا
احمد: اهد طيب ياعمر حصل خير يلا ياساره تحت
عمر: حصل ولا محصلش متدخلهاش تاني واياك تنسي ماشي عشان المره الجاي مش عارفه ممكن يحصل اي ماشي
ساره بخوف: ماشي ماشي
كلهم طلعو معاد ملك
ملك: اهد ياعمر محصلش حاجه
عمر: انتي عارفه ان من ساعت مهي اختفت وانا مانع حد يدخلها لان محدش هيدخل اوضتي دي غيرها هي بس لانها ملك ليها هي وصاحب الاوضه حد غيرها لع
ملك: طيب اهد وسمعني هي خلاص اختفت ومحدش عارف اذا كانت عايشه ولا ماتت
عمر: مستحيل تكون ماتت عارفه ليه
ملك: ليه
عمر: واحنا صغيرين وعدتني انها مش هتسيبني غير لم تاخدني معاها يمكن الزمن فرقنا بس الموت مش هيفرقنا وهيرجعنا لبعض تاني وهلاقيها بس المره اللي هلاقيها فيها مستحيل اخليها تبعد عني تاني لو اي حصل
ملك: اهد طيب ولو فعلا ربنا كاتب ان انتو تلاقو بعض ويبقا في نصيب هتلاقو بعض
عمر: مكتوب وانا حاسس اني هلاقيها قريب
ملك: يارب ياروحي يلا نام ورتاح شوي عشان هتروح الشركه بكرا او الجامعه
عمر: حاضر تصبحي علي خير
ملك: وانت من اهل الخير ياروحي
بوسي: ليه دخلتي اوضته ياساره يعني كل محاول اقربك ليه تبعديه عنك
ساره: انا نفسي اعرف ليه مش حاببنا ندخل اوضته من زمان وهو مانع اي حد يدخلها
بوسي: انتي نسيتي انه مانع اي حد يدخل اوضته من ساعت ما حور اختفت
ساره: يووووو هو لسه هيفضل مستنيها هي خلاص اختفت ومحدش يعرف عنها حاجه دي مختفي من يجي اكتر من 17سنه وهي مختفي ومحدش يعرف عنهم حاجه
بوسي: معرفش وانتي طول السنين دي كلها معرفتيش تملكي حته حتي صغير من قلبه
ساره: هعمل اي طيب ده مش بيديني فرصه اقرب ليه
بوسي: فكري وتصرفي لاني مش هعرف اساعدك الفتره دي لاني هسافر
ساره: تمام
ياسمين صحت اتوضت وصلت وفتحت الدولاب بتاعها وطلعت منه صندوق صغير وقعدت علي السرير وفتحتو وطلعت صورها فيها ولد وبنت بس صغيرين
ياسمين: وحشتني اوووي يابابا نفسي اشوفك واحضنك وتقعد تحكيلي حوديد وتجبلي ورد وشوكلاته زي زمان بقا كدا مفكرتش حتي انك تدور علي وترجعني ليك
امل دخلت عليها
امل: مالك بتعيطي ليه وصورت مين دي
ياسمين: صورتي انا وعمر
امل: اي فكرك بيه
ياسمين:انا معرفتش انسا عشان افتكرو بس مش عارفه ليه جبت الصندوق وفتحتو مع اني قفله من زمان بس مش عارفه ليه وحشني جامد ياماما
امل: احنا منعرفش عنهم حاجه ولا هم يعرفو عننا حاجه وحتي مدوروش علينا طول السنين دي انسي بقا يابنتي وفكري في حياتك
ياسمين: انتي عارفه اني عمري محبيت حد ولا هقدر احب حد غيرو هو كان كل حياتي ياماما وانتي عارفه كل حاجه
امل: بجد مش هقدر اتكلم معاكي لان انتي صعبه في الموضوع ده بس حاولي تبصي لحياتك يابنتي
ياسمين: ان شاءلله هقوم البس عشان اروح الشركه
امل: ماشي قومي
عمر صحي ومتعود قبل مايفتح عيونه ويشوف صورت حوريتها بس المره دي شاف ياسمين فراح مفتح عيونه بسرعه
عمر: كيف ده يحصل كيف اشوف ياسمين مش حوريتي مستحيل انا لازم ابعد عن البنت دي لان محدش هيقدر ياخد مكان حوريتي ابدا وقام خد دش ولبس وقرر انه يتجنب ياسمين وراح الجامعه
فضلو كدا يجي اكتر من اسبوعين عمر قرر انه ميرحش الشركه خالص مدام هي هناك وهي بدات تروح وتروح بدري عشان امتحانات كانت قربت لحد ما في يوم عمر كان مروح من الجامعه وشافه واقفه بعيد علي الطريق وقرر انه يمشي بس لم لاقي اتنين شباب بيقربه منه راحلها
عمر: واقفه ليه كدا
ياسمين: سلام عليكم
عمر: اسف وعليكم السلام عامله اي
ياسمين: الحمدلله بخير انت اخبارك اي
عمر: الحمدلله تمام واقفه ليه كدا
ياسمين: كنت بجيب حاجه من هنا ومروحه بس مافيش موصلات بس انت عرفتني كيف
عمر: اممممم عادي المهم تعالي اوصلك بدل وقفتك دي
ياسمين: لا شكرا انا هروح لوحدي
عمر: بصوت عالي قولت يلا
ياسمين: بخوف من كلامه لا مش هروح وسابته ومشت
عمر نزل من العربيه ومسكها من درعها وركبها العربيه بالعافيه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها) اضغط على أسم الرواية