رواية جحيم مراد البارت العاشر 10 بقلم إسراء الاتربي
رواية جحيم مراد الفصل العاشر 10
مراد رجع الاوتيل و راح الاوضه بس ملقيش، ياسمين في الاوضه نهائي نزل جري يدور عليها في كل مكان بس ملقهاش اتجنن مكنش عارف يعمل اي.
ركن عربيته في مكان علي النيل وفضل يتشمي وهو مخنوق ومدايق ودموعه محبوسه مش قادره تنزل. وفجاءه سمع صوت عياط بيبص لاقي ياسمين.
مراد: ياسمين... ياسمين قامت علشان تمشي.
مراد جذابها من ايدها بغضب: انتي رايحه فين عارفه انا كان هيجرالي اي بسببك وانتي طالعه نص اليل مخفتيش. حد يتعرضلك.
ياسمين ببكاء: سيب ايدي.. انا مش عايزاك مش عايزة اعيش معاك.
مراد شالها بالغصب وحطها في العربيه ومشي وصل الاوتيل. شدها من ايدها بعنف وطلع علي الاوضه رزع الباب وساب ايدها فضل يقرب منها وياسمين كانت مرعوبه من نظراته. وبتبعد.
مراد وقف قصادها وجذبها من خصرها بعنف.
مراد بغضب: عارفه كان ممكن يحصلك اي وانتي طالعه في نص اليل تعرفي ولا تحبي اعرفك انا.
ياسمين برعب: مراد ارجوك ابعدد:
مراد: لا مش هبعد.قرب ايده من وشها ومسح دموعها برقه. وياسمين كانت مغمضه عينها وبتترعش من الرعب.
مراد: افتحي عينك وبصيلي.. انا قولتلك انا مستحيل اذيكي تاني ي ياسمين.
ياسمين فتحت عينها وبصتله وحست بصدق كلامه.
ياسمين: انا خايفه ي مراد.. مكنتش عارفه هروح فين.انت اللي بتخوفني منك بتصرفاتك. مش قادره اسمحك.
مراد ضمها ليه وهي بدون وعي ومن كتر خوفها دفنت راسها في حضنه.
مراد: انتي مش مدياني فرصه ي ياسمين اصلح حاجه دايما بتعصبيني وانا قولتلك انا مبقدرش اتحكم في اعصابي.
ياسمين: انا محتاجه ابعد ي مراد يمكن اقدر اسمحك.
مراد بعصبيه بعدها عنه: ياسمين تبعدي عني لا مش هقدر. انا كنت هتجنن لما مشيتي.
ياسمين بغضب: اللي انته عاملته فيا مش سهل اني انساه وانت موجود في وشي علطول انا حتي وشك مش طايقه ابصلك ي مراد. مره قهرتني وانت جايب معاك واحده الفيلا وبعدها دبحتني انت عيشتني في حالة رعب. انا مش عايزاك.
مراد بوجع وحزن: يعني اي ياسمين.
ياسمين: يعني تطلقني، ي مراد.
مراد بجمود مزيف: وانا موافق بس مفيش طلاق قبل ما تولدي يلا احنا هنرجع البيت دلوقتي.
ياسمين: وليه الطلاق ميكنش دلوقتي انت عايز تاخد البيبي مني.
مراد بغضب: ياسمين كفايه.. كفاية كلام انتي شايفاني وحش لدرجادي. مراد جذبها من ايدها ونزله وبعد وقت كانو وصله البيت. ياسمين دخلت اوضتها.
ومراد دخل اوضته حط وشه بين ايده.
مراد: انا مستحيل اطلقك يا ياسمين. مراد غير هدومه لابس بنطلون قطن رمادي وتيشيرت اسود.. حاول ينام بس معرفش قام اتسحب علي اوضة ياسمين لاقها نايمه وشعرها نازل على وشها.. شاله برقه. وطلع اخدها في حضنه ونام.
مر اسبوع ومراد وياسمين مبيتكلموش مع بعض نهائي مراد رجع يشرب بسبب حزنه علي ياسمين.. وياسمين مبقتش توثق في. بقا يرجع بليل متاخر عشان ياسمين متشفوش.
في شركة مراد كان قاعد علي مكتبه وكان حزين ومرهق لانه مش بينام. وفجاءه الباب خبط.
اسر بإبتسامة: واحشاني ي ميرو اي الاخبار.
مراد بابتسامه باهته: ياااه اخيرا خلصت شهر العسل.
اسر بمرح: تلاقيك بصصلي في والله. وكمل اي اخبارك مع ياسمين.
مراد بحزن: مصره علي الطلاق. وانا قولتلها لما تولدي.
اسر: اوعي تطلقها ي مراد.
مراد: بس انا تعبت ي اسر مفيش بينا كلام نهائي كل يوم بدخل اتسحب زي الحراميه وهي نايمه علشان بس اخدها في حضني واعرف .انام. رافضاني مش عايزاني في حياتها.
اسر بحزن: مراد اهدي وصدقني كل حاجه هتتحل حاول تتحكم في اعصابك شويه علشان متخوفهاش منك.
مراد: مخوفهاش دي بتترعب قالتلي مش بطيق اشوفك. وبتكرهني ي اسر.
اسر طبطب علي كتفه: هي بتضغط عليك علشان تطلق ي مراد اوعي تسيبها اتمسك بيها.
مراد خلص شغله و راح سهر في البار زي كل يوم و زود في الشرب .روح بعد نص اليل وكان معاه واحده.
ياسمين كانت صاحيه ساعتها خرجت من اوضتها علي صوت ضحكت البنت اللي كانت معاه. وكان حضنها بايده من خصرها.
ياسمين بعصبيه: مين دي ي مراد.
مراد وهو مش دريان بحاجه: ملكيش دعوه مش انتي بتكرهيني ومش عايزاني في حياتك. وسحب اللي كانت معاه ودخل اوضته وفجاءه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جحيم مراد) اضغط على أسم الرواية