رواية احببته رغم قسوته الفصل الحادي عشر بقلم ملك محمد
رواية احببته رغم قسوته الفصل الحادي عشر
دياب :لأن عمري ما افكر اتجوز واحدة زبا"لة زيك.
جميلة :انت اتجننت يا دياب.... ازاي تقول عليا كدة .
دياب :روحي شوفي مين ضحك عليكي وجاية تلبسيها فيا .
جميلة :ماشي يا دياب ،انا مش هرد عليك دلوقتي ،بس انت هتندم وهتتمني انك ترجعلي وانا مش هوافق يا دياب .
دياب بحدة:روحي شوفي شغلك يلا انا مش فاضي للكلام ده.
جميلة :ماشي يا استاذ دياب .
خرجت جميلة وقعدت تشتغل ودياب مقضيها طلباات طلبات لحد ما جميلة طلع عينيها .
بعدها دخلت له واحدة من الموظفين وادتله كوباية عصير وهي بتقوله :بالهنا والشفا يا دياب بيه .
شرب دياب كوباية العصير وبعدها بشوية كان تعبان وسخن واغمي عليه في المكتب .
جميلة دخلت عليه لقيته بالمنظر ده اتخضت وحاولت تفوقه ببرفان لحد ما فاق قرب منها وقالها :انا عايزك معايا يا جميلة انا تعبان اوي .
اتنهدت جميلة لكن اضطرت توافق لانه في النهاية جوزها .
خرج دياب وجميلة بتسنده وراح علي العربية وروحتوا بيت راشد .
دخل دياب وقالها :ايه انتي مش هتدخلي معايا .
جميلة بصت له وقالت له:لا انا هروح لماما زمانها قلقانة عليا عن اذنك يا دياب بيه .
دياب حس أن فعلا في حاجة كانت بينه وبين جميلة لكنه تجاهل الموضوع لان أبوه قاله انها بنت مش كويسة .
دخل دياب وراح علي أوضته .
ودخل عليه راشد وهو بيقوله :ازيك يا دياب ....عامل ايه انهاردة .
دياب :كويس يا بابا ...كويس .
راشد بتوتر :معلش بس يا دياب كنت عاوز توقيعك علي حاجة تخص الشركة .
دياب :اوي اوي هات الورق اشوفه وهمضي.
راشد بتمثيل :بقا هنشوف الورق ورا ابوك يا دياب ...كدة يا دياب مش واثق فابوك.
دياب :مش حوار مش واثق يعني بس هات الورق همضي عليه .
دياب :بص علي الورق لقي الكلمة فيها عقد تنااازل!!
دياب بص لراشد وقاله باستغراب :انت عايزني أتنازل عن ايه يا بابا .
راشد :هاا لا خلاص يا دياب هات الورق وكمان شوية هاجي اكلمك .
دياب استغرب اوي من تصرفات أبوه بس اتجاهل الموضوع .
دياب كان قاعد بيفكر في جميلة لانها فعلا اسم علي مسمي وهي فعلا جميلة وملامحها جذابة وكل حاجة فيها جميلة .
مسك موبايله لقي في نمرة متسجلة باسم جميلتي .
اتصل بالرقم لقي جميلة بترد .
دياب :الو.
جميلة:اهلا يا استاذ دياب حضرتك محتاج حاجة .
دياب :لا شكرا يا جميلة عن اذنك سلام .
جميلة قفلت واستغربت تصرفاته بس هي كانت حزينة وبتعيط في صمت علي كل اللي حصل سواء كان محاولة ق"تل دياب علي ايد ابوه راشد وعمها جلال ولا فقدان دياب للذاكرة ولا عدم تصديقه ليها وتكديب الجوازة مكنتش عارفة تعمل ايه !!
"عند الساعة العاشرة مساءاً بقلمي #Malak_mohamed"
دخل راشد علي دياب وهو بيقوله :دياب يا حبيبي ...واحد صاحبي هو وبنته عازمينك علي حفلة صغيرة كداا ماشي.
دياب :ماشي يا بابا ...هجهز واجيلك.
لبس دياب بكلون وقميص لونهم اسود والساعة بتاعته ونزل .
راح هو وراشد بالعربية مكان زي الديس"كو بالظبط !!!
دياب كان مستغرب لأن طول حياته عمره ما دخل مكان زي ده قبل كده!!!
دخل هو أبوه وراح سلم علي صاحبه وعلي بنته اللي كانت لابسة قصير وحاطة فل ميك اب وللاسف كانت داليا !!
داليا حض"نته وقالت له وحشتني اوي يا دودو .
راشد خد صاحبه وقال لدياب عن اذنك يا دياب هنخرج نعمل حاجة وهنيجي خليك مع داليا .
داليا خدته وقعدوا يرقصوا وخليته يشرب لحد مكنش شايف قدامه خدته داليا وراحوا علي الفيلا اللي كان عايش فيها دياب وجميلة !!!
"عند جميلة في البيت بقلمي #Malak_mohamed"
جميلة بعد تفكير طويل قررت انها هتروح تجيب عقد جوازها من دياب من الفيلا .
راحت جميلة ركبت تاكسي وراحت الفيلا .
في الوقت ده كانت داليا بتحاول تقرب من دياب لكنه كان بيبعدها لحد ما دخلت جميلة وهي شايفة دياب وجنبه داليا علي السرير !!!
جميلة بصت بصدمة والشنطة وقعت من ايديها دياب قام بخضة وووو......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببته رغم قسوته " اضغط على أسم الرواية