رواية جحيم مراد البارت الحادي عشر 11 والأخير بقلم إسراء الاتربي
رواية جحيم مراد الفصل الحادي عشر 11 والأخير
مراد خلص شغله و راح سهر في البار زي كل يوم و زود في الشرب .روح بعد نص اليل وكان معاه واحده.
ياسمين كانت صاحيه ساعتها خرجت من اوضتها علي صوت ضحكت البنت اللي كانت معاه. وكان حضنها بايده من خصرها.
ياسمين بعصبيه: مين دي ي مراد.
مراد وهو مش دريان بحاجه: ملكيش دعوه مش انتي بتكرهيني ومش عايزاني في حياتك. وسحب اللي كانت معاه ودخل اوضته.
وفجاءه ياسمين دخلت جبتها من شعرها بغيره اول مره تحسها وطردتها.. ودخلت.
ياسمين بغضب: انت اقذر انسان انا شوفته في، حياتي ي مراد.. وضربته بالقلم.
مراد قرب منها بعصبيه: انتي مشتيها ليه مش انتي بتكرهيني ومش عايزاني. ولا اي رايك تبقي انتي مكانها.. وقرب منها وياسمين زقته وضربته قلم تاني.
ياسمين بغضب: فوق ي مراد فوق مش انت قولتلي هبطل شرب رجعت تاني ليه. انا بحاول انسي اللي حصل وانت بترجع ابشع من الاول.
مراد قرب منها وجذابها لحضنه.
مراد: ياسمين سمحيني ارجوكي انا مش قادر اشوف نظراتك ليا بشرب علشان انسي.
ياسمين برغم ان مراد كان شارب بس اول مره تحس بدفئ في حضنه. ومتخفش منه.
ياسمين: اوعدني انك مش هتشرب تاني. ي مراد.
مراد: وعد مش هشرب تاني ي ياسمين بس خليكي معايا ومتبعديش عني ارجوكي.
ياسمين رفعت ايدها وطبطبت عليه بدون وعي.
ياسمين: حاضر ي مراد بس انت كمان اوعدني تخليني انسي اللي حصل.
مراد: اوعدك اخليكي تنسي كل حاجه اوثقي فيا. وشالها حطها برقه علي السرير وحوطها بايده ونام بسرعه لانه مرهق وياسمين ممنعتش. لان حالت مراد كانت صعبه جدا الحزن والندم باين عليه.
تاني يوم ياسمين صحيت قبل مراد وقامت حضرتله القهوه. ودخلت كان مراد صحي.
ياسمين : اشرب القهوه علشان تفوق.
مراد: ياسمين انا اسف علي اللي حصل امبارح انا زودت في الشرب جامد. وبعدين افتكر كلامهم.. هو اللي حصل امبارح ده كان حلم.
ياسمين باستغراب: اي ده اللي حلم.
مراد: هو انا نمت هنا عادي وحضنتك وانتي ممنعتيش هو انتي بجد مش هتسبيني.
ياسمين: لازم تبطل شرب الاول ي مراد.
مراد: اوعدك هبطل. وشرب القهوه وغير هدومه ونزل علي شغله.
مر شهرين كمان مراد بطل شرب وياسمين ابتدت توثق فيه وفي يوم رجع بليل لاقي ياسمين قاعده قدام الشاشه وقدامها اكل كتير وبتاكل بنهم.
مراد بصلها وكان منظرها يضحك مقدرش يمسك نفسه.
ياسمين: بتضحك علي اي ي مراد.
مراد بضحك: لا ي حبيبتي ولا حاجه.
ياسمين بطفوله: طب بطل ضحك. جبتلي الشكولاته ولا لا.
مراد: حاضر وطلع شكولاته من جيبه وادهلها ياسمين فرحت بيها جدا.
ياسمين: الله شكولاته انا بحبها اوي.. ياسمين قربت منه وطبعت قبله علي خده.
مراد اتصدم من اللي عاملته. حط ايده علي وشه.
مراد بزهول: هو ده بجد.. ياسمين اتكسفت وطلعت جري علي اوضتها.
مراد: ياسمين خدي بس هقولك ي مجنونه انتي.
ياسمين دخلت الاوضه وقلبها كان بيدق جامد.
مراد جاله تلفون صحي غير، ونزل قبل ما ياسمين تصحي.ياسمين قامت طلعت ملقتش مراد واليل جه والوقت اتاخر وهو لسه مجاش، وفجاءه لاقت الباب اتفتح ومراد دخل.
ياسمين جريت عليه بلهفه: مراد كنت فين قلقتني عليك وليه تلفونك مقفول. مراد جذبها لحضنه وفضل يبكي. وياسمين اتصدمت من حالته.
ياسمين: مراد مالك
مراد ببكاء: جدتي ماتت هي، اللي ربتني، بعد وفاة والدي والدتي. اوعي تسبيني انتي كمان ي ياسمين. ياسمين طبطبت عليه.
ياسمين بحزن: مش هسيبك ي مراد.
عدي كمان شهر ومراد وياسمين علاقتهم اتحسنت عن الاول بكتير.
مراد: ياسمين انا رايح الشغل وهاجي بدري اجهزي علشان في حفله وعايزك تكوني معايا.ومشي، رجع بليل لاقي ياسمين جهزه وكانت جميله جدا.
مراد قرب منها وطبع قبله علي جبينها اي القمر ده وحط ايده في ايدها ونزله.
مراد: ياسمين يلا انزلي. مراد مسك ايد ياسمين ودخله اوتيل فخم جدا مرادسحبها وطلعه اوضه كانت متزينه بباللين و ورد وشموع.
ياسمين: هو مش المفروض اننا هنروح حفله.
مراد بعشق: تؤ تؤ دي حفله علشانك انتي.
ياسمين: علشاني انا ازاي. مراد طلع ورق كان في ايده.
مراد: عارفه اي ده. انا قدمتلك في الجامعه علشان تكملي دراستك.
ياسمين: بجد ي مراد.
مراد بعشق: بجد ي قلب مراد. ياسمين اترمت في حضنه.
ياسمين: انا بحبك اوي ي مراد.
مراد بصدمه: قولتي اي
ياسمين بعشق: بحبك ي مراد.
مراد ضمها ليه بقوه: وانا بعشقك ي قلب مراد. اخيرا ي ياسمين وقرب منها وباسها برقه وغابه في عالمهم الخاص.
مر اربع شهور.. وفي يوم بليل مراد اتفزع من صوت ياسمين.
ياسمين بصريخ: مراد الحقني انا بولد. منك لله ي مراد.
مراد: طب بتدعي عليا ليه طيب.
ياسمين: انت السبب الحقني
مراد قام بسرعه ولابسها شالها ونزل علي المستشفى. وبعد مرور وقت. ياسمين ولدت.
مراد: حمدالله على سلامتك ي يا ياسمينتي. وناولها البيبي كانت بنوته.
ياسمين: الله ي مراد دي جميله اوي.
مراد بعشق: مش اجمل منك ي روح مراد. هسميها ياسمين علي اسمك.
ياسمين بصتله بحب: بحبك ي مراد
مراد بعشق: وانا بموت فيكي ي يامجننه مراد.
تكملة الفصل الاخير
بليل متاخر مراد رجع من شغله لاقي ياسمين الصغيره والكبيره كمان بيعيطوا
مراد بقلق: في ي ياحبيبتي مالك بتعيطوا ليه.
ياسمين ببكاء: ياسمين مش عايزه تبطل عياط. وانا تعبانه ي مراد مش عارفه انام.
مراد قرب واخد ياسمين الصغيره من ايدها ومسح دموعها.
مراد بحنيه: متعيطيش ي قلب مراد روحي ارتاحي وانا هفضل مع ياسمين. مراد فضل يلاعب ياسمين الصغيره لحد ما نامت حطها في سريرها. وغير هدومه واخد ياسمين في حضنه اللي كان باين عليها الارهارق بسبب قلة النوم فضل يملس علي شعرها. لحد مانام.
تاني يوم الصبح ياسمين صحيت مراد كان نايم. ياسمين فضلت بصاله بحب وبتلعب في شعره. مراد صحي.
مراد: صباح الخير ي حبيبتي نمتي كويس.
ياسمين: انا مش عارفه اوصفلك السعادة اللي انا فيها معاك ي مراد.
مراد باس ايديها بعشق: انا هعوضك عن كل حاجه ي روح مراد.. علفكره انا مش هروح الشغل اسبوع علشان نسافر.
ياسمين بسعاده: بجد ي ميرو.
مراد: بجد ي قلب ميرو. تعرفي الواد اسر كان علطول يقولي ميرو.. بس مكنتش اعرف انها هتبقا حلوة اوي كده منك انتي. انا عندي شوية شغل في الشركه هخلصهم احتمال اتاخر.
مراد راح الشركه... وياسمين غيرت هدومها هي وياسمين الصغيره وحبت تجيب هديه لمراد وتعمله مفجاءه. خلصت ونزلت.
عند مراد في، الشركه الباب خبط. وكانت السكرتيره.
مراد بيه في واحده بره عايزه تقابل حضرتك.
مراد: مقلتش اسمها.. تمام دخليها.
السكرتيره طلعت... واللي علي الباب دخلت
اي ي ميرو معقول موحشتكش.
مراد بغضب: انتي اي اللي جابك هنا.
قربت منه وحوطت رقبته بايدها.
اي مكنتش عايز تشوفني بقالك كتير مجتش البار.. ولا حتي سالت عن ناري حبيبتك.
مراد.. كان لسه هيبعد ايدها ويرد فجاءه الباب اتفتح ودخلت ياسمين.
ياسمين نزلت جري ومراد نزل وراها.
مراد: ياسمين استني انتي فهمتي غلط. ومسك ايدها.
ياسمين بغضب: فهمت غلط مش دي اللي انت جبتها البيت قبل كده ي مراد.
مراد: ايوه هي بس والله انتي فهمتي غلط ان... ياياسمين قاطعته.
ياسمين بصريخ: مش عايزه افهم حاجه انت ضحكت عليا انت متغيرتش ي مراد. انت واحد خاين.
مراد بغضب: ياسمين انا مخنتكيش هي اللي جت وانا كنت هبعد ايدها بس انتي دخلتي وفهمتي الواضع غلط. وفجاءه ياسمين الصغيره ابتدت تصرخ وتعيط.
مراد: تعالي نروح البيت ونتكلم.. وشال ياسمين الصغيره. بعد وقت وصله البيت. ياسمين الصغيره نعست مراد حطها في سريرها.
ياسمين: طلقني ي مراد
مراد قرب منها جذابها من خصرها وقيد حركتها.
مراد: ممكن تهدي وسيبك من الطلاق والكلام ده... كل حاجه كانت من الماضي وانتهت ي ياسمين وانتي لازم توثقي فيا وتصدقيني علشان نفهم بعض.
ياسمين بصريخ: عايزني اعمل اي يعني اسقفلك وانت حضنها.
مراد: ياسمين انا محضنتهاش مفيش، اي حاجه من اللي في دماغك.
ياسمين: لو انت اللي شوفتني في الوضع ده كنت هتعمل اي.
مراد بغضب جنون وغيره: كنت هقتلك ي ياسمين واياكي تقولي حاجه زي دي تاني. انا قولتلك اللي حصل مش زي ما فهمتي.
ياسمين فضلت تبكي مراد ضمها ليه بحنيه ومسح دموعها.
مراد بصلها بعشق: والله بحبك.
ياسمين: وانا كمان ي مراد بحبك اوي. مراد شالها ودخل اوضتهم نزلها وبصلها بعشق قرب منها وقبلها برقه وجنون ليغيبو في عالمهم الخاص.
تمت .. النهاية.. اقرا ايضا رواية فتاة في الجيش كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول عبر الرابط: (رواية جحيم مراد) اضغط على أسم الرواية