رواية بنات الخالة الفصل الحادي عشر بقلم شروق حجازي
رواية بنات الخالة الفصل الحادي عشر
نور : يلا بقي نروحلهم المطعم
أينور : يلا
أينور : اي ده مش ده يزن ابن عمي
نور: اه وده فهد
أينور: هما بيعملوا اي في المول
نور : مش عارفه
أينور: ايه ده ومين المسهوكة اللي لزقة في فهد كده
نور: مش عارفه
بقولك اي احنا مالنا يلا نروح المطعم
أينور: لا استني
نور: انتي ناويه علي اي
أينور: اقفي بس هنا راقبي المكان
أهي دخلت الحمام
لو حاجة حصلت اديني رنة
نور: ماشي بس انتي هتعملي اي
أينور: لما أجي بس
في الحمام
أينور بتتسحب
أينور بصوت واطي: انا هوريكي ازاي تتلزقي كده فيه
بس هعمل اي هعمل اي
أينور ضحكت: حلو كده
بس أكيد في واحد هنا بس حطينه فين فين
أهو هناك أهوه
أينور لقت جردل المسح
خدته وملته مايه
أينور من ورا الباب
واحد اتنين ثلاثة
وقامت رامية الماية من فوق الباب وطلعت تجري
نور: ها عملتي اي
أينور: تعالي بس قبل ماحد يشوفنا وهحكيلك
عند فهد ويزن
فهد : هي العميله اتأخرت كده ليه في الحمام
يزن: مش عارف دي بقالها كتير في الحمام
فهد: طب روح شوفها عاوزين نخلص الاجتماع ده
يزن: ماشي
بعد وقت قصير
فهد: اي حصل
يزن: في حد وهي جوه في الحمام رمي مايه عليها
فهد ضحك بخبث
فهد :كنت متأكد
يزن:متأكد من أي
فهد:مفيش تعالا نروح يلا
يزن : يلا
في المطعم
مريم : بجد حرام عليكوا كل ده
انا جوعت
أينور:معلش يلا ناكل بقا عشان انا كمان جعانة أوي
مريم : يلا
وبعد انتهاءهم من الاكل
حمزة: يلا بقا عشان نروح
البنات : يلا
في القصر
دخلوا البنات والشباب
مريم : انا خلاص هموت وأنام
سيلين :مين سمعك احنا لفينا كتير أوي
أسر: أمال احنا نعمل اي بقا جينا من الشغل عشان نرتاح
دبستونا حسبي الله
أمندا بضحك: ماخلاص بقا انت مبطلتش من ساعة ماخرجنا
أسر بغمزة: عشانك انت بس ياقمر
أمندا برفعة حاجب:قمر بالستر
كل ده وفي واحده واقفة هتولع من الغيرة علي أسر
مريم: لو خلصتوا انا طالعة
أسر بخبث: والله لو فضلت من النهاردة لبكرة مش هنخلص صح ياقمر
أمندا:لا كده كتير انا طالعه أنا كمان
كلة ضحك علي أسر وأمندا
وبعدين كل واحد دخل أوضتة
في أوضة مريم
ماشي ياأسر والله لأوريك انت فاكر كده انك بتغيظني
يعني
أسيل من وراها
انتي اللي عملتي في نفسك كده
مريم بدموع: يعني عاوزاني أعمل اي لما أشوف ابن عمي
وحبيبي في حضن واحده هاا عاوزاني أعمل اي
أسيل: بس متعيطيش
انتي مديتهوش فرصة يشرحلك
مريم:حطي نفسك مكاني ياأسيل
لما تلاقي حد بعتلك صور لحبيبك مع واحده في أوضاع
وحشة ومش بس كده اللي باعت الصور كمان باعتلي
عنوان ويقولي لو روحتي هتلاقي حبيب القلب هناك
أنا والله ماصدقتش الصور وقولت أكيد متفبركة
وقولت مش هروح العنوان ده
ولما مروحتش العنوان الشخص ده بعتلي ڤيديو لأسر هو
البنت دي فطبيعي بعد ما اشوف الڤيديو وأشوف أسر
بنفس اللبس اللي كان خارج بيه من البيت الصبح أشك
ولما روحت اتأكدت وشوفته وهو حاضنها ياأسيل
أسيل: يحبيبتي مهو انتي مسمعتيش منه انتي أول
ماشوفتهم جريتي
مريم: يعني عاوزاني أقف أعمل ايه بعد اللي شوفته
أسيل:يحبيبتي انا والله حاسه بيكي
مريم: لا محدش حاسس بيا
حتي هو مش حاسس بيا
أسيل: متعيطيش بس أنا مش بحب أشوفك كده
أسر والله بيحبك بس هو زعلان عشان انتي حتي
مديتوش فرصة يشرحلك سوء التفاهم
وان شاء الله الأمور تتحل وترجعوا زي الاول
مريم: ان شاء الله
في أوضة أينور
أينور لسه داخلة الأوضة وبتقيد النور
أينور : اه مش قادره اي اليوم ده كان طويل بشكل
بس حبيته في الاخر
فهد من وراها
ما طبيعي تحبية بعد اللي عملتيه
أينور بخضة
انت بتعمل هنا اي
فهد : جاي أشوفك عملتي اي في المول
أينور: هكون عملت ايه كنت بشتري شوية حاجات
وبعدين انت عرفت منين اني كنت في المول
فهد :هو انا مقولتلكيش
أينور بخوف بس بداريه: تصدق لا
فهد: مش أنا كان عندي اجتماع وكان في مطعم في المول
أينور: لا والله
فهد: أه والله
أينور:طب عملت اي في الاجتماع
فهد: مش اتلغي الاجتماع
أينور: اتلغي ليه بس
فهد:مفيش العميله دخلت الحمام وفي طفلة شقيه حبتين
لا هي مش شقيه هي ناقصة تربيه وان شاء الله تربيتها
علي ايدي رمت مايه علي العميلة وغرقتلها هدومها
أينور: طب ليه الغلط بس
فهد : اي ده هي تقربلك ولا حاجة
أينور بتبلع ريقها: وانا أعرفها منين أنا بقول مينفعش تغلط وخلاص
فهد: ماشي انا قولت أعرفك بس ان حسابها تقل معايا
أينور: وانا مالي أنا
وبعدين اطلع يلا عشان عاوزة أنام
فهد : بس كده حاضر تصبحي علي خير
أينور: وانت من أهل
فهد طلع وأينور قفلت الباب وراه بسرعة
أينور: يعني شوفتني وكمان بتقول عليا ناقصة تربية
ماشي يا فهد
عند فهد
فهد : حسابك تقل ياأينور بقا تبوظيلي الاجتماع ماشي
بس لحد هنا البارت خلص ياحلوين
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية بنات الخالة"اضغط علي اسم الرواية