Ads by Google X

رواية حب عفوي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سامية احمد

الصفحة الرئيسية
 رواية حب عفوي الفصل الثاني عشر بقلم سامية احمد

 رواية حب عفوي الفصل الثاني عشر

 عند ريماس وفارس في السينيما*
فارس /يا بنتي انتي جايبانا هنا عشان تفرجينا علي كرتون
ريماس بزعل طفولي /طيب هنتفرج علي اللي انت عاوزه
فارس /لأ وعلي ايه مش ناقص تبويز علي ام الصبح
ريماس بفرح /ههه يعني هنتفرج علي الكرتون
فارس بقله حيله /اه يا سيتي
(راح فارس جاب التزاكر وراح لريماس وكانوا لسا هيدخلوا عشان يشوفوا الفيلم جيه صوت من وراهم )
شخص /ماسه
ريماس وهي بتبص وراها /مين محمد
(ريماس جريت حضنت محمد وفارس اتصدى لأن دي نفس الشخص اللي كان مع ريماس في الصور المتفبركه)
ريماس وهي بتبعد من حضن محمد /وحشتيني قوي قوي يا محمد انتي جاي من السفر بقالك اد ايه
محمد /بقالي يومين
ريماس بزعل مصتنع /طيب ما انت نسيتني
محمد /انا اقدر برضوا يا ماسه
(فارس كل دي كان مش مصدق لأن بعد اللي شافه أتأكد ان الصور دي مش متفبركه
وفجأه فارس خد ريماس ومشي بيها وكان متعصب جدا وراح بيها علي القصر وفي الطريق ماكنش راضي يكلمها اصلا وهي كانت مستغربه هو بيتصرف كيدا ليه )
*عند علي في الشقه*
(سوزي كانت قاعده مع علي بيتكلموا علي لؤي وكانت سوزي لابسه القميص بتاع علي وفجأه دخل لؤي هو وجمال وكانوا في ايديهم هدايا وحاجات للعيد ميلاد بس لؤي انصدم والحاجات وقعت منه
ملحوظه:سوزي كان وضعها مع علي مش كويس خالص😭)
لؤي بصدمه /هو ايه اللي بيحصل دي
سوزي وهي بتحاول تغطي نفسها /يا روحي متفهمش غلط
علي /ايوا متفهمش غلط
لؤي بصوت عالي /ازاي يعني
لؤي بإنكسار /بتخونيني انا انا اللي وقفت جنبك لما عيلتك اعلنت افلاسها
سوزي وهي تتصنع البكاء /افهمني يا لؤي
علي /ايوا انت فاهم غلط
لؤي /لا انا اخيرا ولأول مره افهم صح ومش عاوز اشوف وشك انت وهي تاني انا اصلا اللي غلطان اني وثقت فيكي لؤي وهو بيشاور علي علي /وانتي اي صاحبي قاصدي يالي كنت صاحبي مش عاوز اشوف وشك تاني
(لؤي طلع يجري وجمال جري وراه )
جمال وهو بيمسك لؤي /انت رايح فين
لؤي /في داهيه وهات ٥حقن
جمال بصدمه وخوف /نعم ٥لأ طبعا
لؤي بصوت عالي /هات بقولك والا هرمي نفسي تحت اي عربيه
(جمال خاف ان لؤي يرمي نفسه فعلا فأعطاه ال٥زفت ولؤي خدهم ومشي )
*في عربيه فارس *
فارس /ريماس
ريماس /امم
فارس /تفتكري مين اللي فبرك الصور كيدا وايه مصلحته في كيدا
ريماس /ممكن لو سمحت ما متكلمش في الموضع دي لأني مش قادره ومش طايقه اتكلم فيه
فارس /تمام
*عند ادهم *
ادهم /الو نفر اول ما توصل
مجهول /تحت امرك يا فندم
*عند ريماس *
(ريماس وصلت وطلعت في البيت بتاعتها بعد ما دخلت اتقن الباب بيخبط فتحت فجأه واحد ضربها علي دماغها فقدت الوعي )
*في عربيه فارس *
(فارس كان نروح بس لاقي رنه موبايل غريبه في العربيه بيبص لاقي مامات ريماس بتتصل عليها
ايوا ريماس نسيت موبايلها)
فارس /الو يا طنط
هناء/هو انت فين ريماس
(افتكر فارس ان مامت ريماس مسافره وان ريماس لواحدها فقلق ولف العربيه ورجعلاها )
فارس /طنط هكلمك باعدين
*عند ريماس *
ريماس /طيب انتوا مين ومكتفني كيدا ليه
مجهول /اخرسي
(الباب خبط وكان فارس )
مجهول /اهلا انت فين دي احنا مستنيينك من بدري
ريماس /فارس الحقني
فارس بتفهم /اديني جتلكم هتعملوا ايه بقي فرجوني
(هنا كانوا شخصين بس )
(في شخص منهم طلع مسدس )
المجهول بضحك /ها ابتدي بمين فيكوا الأول
فارس بسخريه /اللي عندك اعمله
مجهول /يبقي نبدء بيك
(كان مقرب المسدس من دماغ فارس بس بحركه سريعه من فارس قدر انه ياخد منه المسدس ومسكه وقعد يضرب فين
والشخص التاني كان ماسك ريماس )
مجهول ٢/لو قربت مني هموتها
(طلع فارس المسدس وبسرعه ضربه طلقه في رجله خلاه يقع علي الأرض
بعد كيدا كتفهم وبدء يستجوبهم)
ريماس بعياط /يا ماما
فارس وهو بيحضن ريماس /هش مافيش حاجه متخافيش انا جنبك
(ريماس كانت ماسكه فيه دي القطط 😂)
فارس /ايه هو انا ههرب منك ما تسبيني عشان اشوف مين اللي باعتهم عشان اللي باعتهم اكيد هو اللي فبرك الصور )
ريماس /امم
فارس /هتقولوا بقي زي الشطار انت وهو مين اللي بعتك ولا عاوزين شويه وقت تتروقوا فيهم
الشخص اللي اضرب في الطلقه في رجله /ادهم بيه هو اللي باعتنا
فارس /كنت حاسس
ومستعدين تقولوا الكلام دي في النيابه
مجهول /اه مستعدين وكمان كان معاه ٢نسوان وهو بيتفق معانا بس مش عارفين اسمائهم
فارس بتفكير /اكيد مياده واميره
فارس /ريماس اطلبي البوليس
ريماس /تمام
(طلبت ريماس البوليس وبالفعل جم اخدوهم )
*في المستشفي*
الدكتور /اتفضلي يا انسه تقدري تدخلي ديلوقتي
(دخلت نور عند لؤي وكانت خايفه جدا وبتعيط
لؤي كان شبه نايم )
نور بعياط وهي بتمسك يد لؤي /ليه كيدا ليه انت تعرف كام حد بيحبك انت تعرف ان بسببك العيله كلها بتعيط وانا اكترهم انت لو تعرف انا بحبك اد ايه ومن امتي ماكنتش عملت كيدا
بس تعرف انا مبسوطه قوي ان دمي بيجري في شراينك ديلوقتي
لؤي وهو يستعيد وعيه بإبتسامه باهته /بتزليني عشان شويه دم ياه دي انتي قلبك اسود
نور وهي بتمسح دموعها /ليه عملت كيدا
لؤي /اني اتعاطيت ولا اني ذودت في الجرعه
نور /الإتنين
لؤي /اتعاطيت لاني كنت مخنوق في مره وبعد كيدا ادمنت
وزودت الجرعه لأني اكتشفت اني اكبر نغفل في الكون
نور /ماتقلش علي نفسك كيدا
لؤي/سوزي طلعت بتخوني مع اعز صديق عندي
نور بشهقه/يالهوي ما يا ما قولنالك وانت مبتصدقش كلام حد غير نفسك
لؤي /حتي وانا تعبان عاوزه تخانقي معايا
نور بندم /معلش بس لازم تدخل مصحه بعد ما تخرج من هنا
لؤي /هحاول
نور /مافيش حاجه اسمها هحاول في حاجه اسمها اكيد يا استاذ
لؤي بإبتسامه خفيفة/هتفضلي جنبي صح
نور /اكيد انا عمري ما هسيبك
لؤي بغمزه/دي انتي باين عليكي واقعه عندك حق انا شاب قمر اصلا وكل البنات بتموت فيا
نور/يا اخي انت فيك نفس
لؤي بهزار /يلا يا نكديه من هنا
نور /انا ماشيه يا سيدي ارتاح انت وهجيلك بكره
لؤي /نتتأخريش
نور /طيب
*في القصر *
ريماس وهي بتخبط ريماس قدام الكل علي صدره /انت مجنون انت ازاي تتعصب عليا كيدا قدام محمد لأ وكمان بتجرني كأنك بتجر حماره
فارس وهو بيمسك ريماس من شعرها /ما هو الحمار احسن منك علي الأقل عنده شوف مش بيبيعه عشان فلوس
ناصر وهو بيبعد فارس عن ريماس /ايه اللي انت بتقوله دي انت مجنونه
(ريماس بعدت عن فارس)
فارس بإستهزاء /مش كيدا يا حلوه قوليلهم اني بقول الحقيقه دي حتي ذبون قديم لسا مقابلك من شويه اظن انك حنيتي
(فجأه ريماس ضربت فارس جامد بالقلم فارس انصدم بس صدمه العيله كانت اقوي ازاي حد يقدر يمد ايده علي حفيد ابليس زي ما بيسموه )
ريماس بصوت عالي وعياط /انت ازاي افكر فيا كيدا ولو انا كيدا ليه اتجوزتيني ليه ومحمد اللي انا قابلته النهارده يبقي ابن عمي الكبير وبقاله سنين عايش في امريكا هو ومراته وعياله
فارس بصدمه من القلم والحقيقه اللي قالتها /وايه الدليل
 (طلعت ريماس موبايلها و فرجته علي الصور بتاعتها هي ومحمد ومراته وبنته وفارس ابتدئ يقلب في الموبايل ولحسن الحظ لاقي صوره ريماس لواحدها وبعديها صوره محمد لواحده فعرف ان في حد هكر الموبايل واخد من عليه الصور وركبها )
فارس بإرتباك /انا انا
ريماس /انت اخري خالص وانا هروح عند ماما وورقتي توصلي انا اللي غلطانه اصلا اني افتكرت اني ممكن اغير واحد زيك واحد معندوش قلب ًلا احساس
(ريماس مشيت وسابت فارس )
*عند لؤي *
(لؤي وصل القصر ودخل قضته وابتدي انه يتعاطي الحقن
نور كانت رايحه ناخد الغسيل من قوضه لؤي لقت لؤي مرمي علي الأرض وجسمه ازرق وبقه بينزف دم
ملحوظه :لؤي كان مزود جامد عن الكميه المعتاده )
نور بعياط /لؤي لؤي قوم يا لؤي عشان خاطري
(نور شافت الحقن )
نور /الحقونييييييي الحقونييييييي
(اكمل اللي في البيت طلعوا يجروا علي قوضه لؤي مكان ما الصوت جاي )
فارس بخضه وهو بيحضن لؤي /لؤي لؤي قوم مالك يا حبيبي
عصام بزعيق /حد يطلب الإسعاف بسرعه
صفاء /حبيبي يا بني
فارس وهو بيمسك الحقن /مخدرات مخدرات يا لؤي
نور بعياط وهي بتهز في لؤي /لؤي قوم عشان خاطري لؤي انا مقدرش اعيش من غيرك
(الإسعاف جات وخدتت لؤي )
*عند محمود *
محمود بعدم تصديق /انتي بتقولي ايه
هيام بحب /بقول اني بحبك ومش لازم اننا نطلق بعد الجواز
محمود /من امتي
هيام /محمود (بخجل)
محمود /قلبه
هيام /يا سيدي ابتديت احبك من انا مخطوبه للزفت اللي اسمه كريم كنت بشوف اهتمامك باي صداقه بس بعد كيدا فهمت انه حب ومع الوقت حبيتك
محمود /يعني انتي كنتي عارفه اني بحبك
هيام /من زمان اصلا كان باين عليك
محمود /طبعا كان لازم يبان لاني حبي ليكي كبير قوي يا هيام
هيام /عارفه يا محمود انا بحمد ربنا انه رزقني بيك بجد مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه في الدنيا دي
محمود وهو بيحضن هيام /وانا بحمد ربنا انه رزقني بزوجه قمر زيك
هيام بتذمر/لسا يابابا متجوزناش
محمود /انتي جيتي في جمل تعالي معايا
هيام بضحك /علي فين يا مجنون
محمود /هنتجوز حالا
هيام /طب والله انت مجنون
محمود /بحبك
*عند ريماس *
(ريماس راحت علي البيت فتحته وقعدت فيه لأن مامتها مش هناك )
ريماس بعياط /انا يا فارس تشك فيا بالطريقه دي
(موبايل ريماس رن )
ريماس وهي بتمسح دموعها /الو يا نور
نور بعياط /الحقي يا ريماس لؤي تعبان قوي واحنا في المستشفي وانا خايفه عليه قوي
ريماس بخضه / قوليلي العنوان وانا جايه
نور /……..
ريماس /مسافه الطريق واكون عندك
(قفلت ريماس مع نور ومشيت بسرعه المستشفي)
*في المستشفي*
(الدكتور طلع وكل العيله جريت عليه )
فارس بلهفه /خير يا دكتور في ايه
الدكتور /هو حالته مش كويسه خالص خصوصا انه بيتعاطى بقاله فتره كبيره دي اللي باين في التحاليل
فارس /يعني ايه
الدكتور /احنا الأول عاوزين نقل دم لحد من عيلته
فارس بلهفه /انا اخوه خد مني
ناصر بإعتراض /لأ
نور بتسرع /خد مني انا فصيلتي زيه بالظبط
ادهم /نور
نور بعياط وصوت عالي /بقولك خد مني
الدكتو ر/اتفضلي معايا يا انسه
(دخلت ريماس مع الدكتور وبالفعل خد منها كميه دم كبير ه لأن لؤي نزف كتير
طلعت نور وكانت دايخه )
ريماس وهي بتجري نحيه العيله /ايه لؤي عمل ايه
ناصر /مش عارفين يا بنتي
ريماس /خير انشاء الله متخافيش
(بعد مده كبيره الدكتور خرج )
فارس /ايه لؤي كويس صح
الدكتور /الحمد الله هو عدي مرحله الخطر كلها يومين ويخرج من المستشفى بس لازم انه يروح مصحه عشان يبطل الزفت دي
فارس /دي اكيد شكرا يا دكتور
ناصر /ونقدر ندخله امتي
الدكتور /بعد ساعه بس شخص واحد بس هو اللي يدخل
نور بإندفاع وعياط /انا انا اللي تدخل يا دكتور
الدكتور /تمام روحي فرقته التعقيم عشان تستعدي
نور /تمام
ريماس /طيب انا هطر استأذن ديلوقتي لأن الوقت أتأخر وانشاء الله هاجي بكره اطمن عليه
صفاء /تعبناكي معانا يا بنتي
ريماس بإبتسامه باهته /ولا يهمك يا طنط تعبك راحه
صفاء /روح وصلها يا فارس ماتسيبهاش لواحدها الساعه دي
ريماس بإعتراض /لا يا طنط انا هروح لواحدي
صفاء /يا بنتي انا مش قادره اتكلم كتير خلي بروحك
(ريماس حسن ان فعلا صفاء تعبانه فحبت انها ما تتعبهاش اكتر ووافقت)*عند ريماس *
ريماس /اتفضل
فارس /بتطردوني بعد ما انقذت حياتك
ريماس ببرود /كنت سيبني اموت محدش طلب منك تتدخل
فارس/طيب اوعي خليني ادخل انام
ريماس / تنام فين يا بابا روح علي بيتك يلا وطلقني بالزوق احسن ما اخلعك
(فارس شد ريماس في حضنه وكان بيتكلم هو بيبص في عنيها وهي مرتبكه )
فارس /ماسمعكيش بتجيبي سيره الطلاق دي علي لسانك تاني انتي فاهمه
ريماس /ها
فارس وهو بيقرب منها اكتر وبيبتسم/بقولك ماتجبيش سيره الطلاق
(ريماس بعدت عن فارس بسرعه)
ريماس /يلا بقي عشان انا نعسانه ونبقي نشوف الموضوع دي باعدين
فارس وهو بيمسك ريماس من ايدها وبيدخل بيها القوضه /يلا ننام
ريماس /حيلك حيلك مين اللي ننام دي
فارس /بقي بصي انتي مش هتباتي هنا لواحدك عشان تبقي عارفه يعني
ريماس بنفاذ صبر /طيب
(ريماس خدت غطا وحطيته علي الكنبه )
ريماس بإبتسامه شر /يلا روح نام هناك
فارس /نعم انا هنام جنبك علي السرير اظن اني جوزك يعني مافيهاش حاجه
ريماس بعصبيه وهي بتقوب من فارس /وانا ماكنتش مراتك انا كنت بترميني علي الكنبه
فارس/انتي هتتحولي ولا ايه خلاص هنام عليها
(راحت ريماس نامت علي السرير وفارس نام علي الكنبه )
*في القصر بعد ما روحوا كلهم من المستشفي *
ناصر /اطلعوا يا ولاد استريحوا شويه  اليوم النهارده كان كله تعب
ادهم /عندك حق يا بابا
(دخل الحارس بتاع القصر ومعاه البوليس )
ناصر /خير يا حضوه الظابط في ايه
الظابط /معانا قمر بالقبض علي مياده احمد جلال وادهم النشارتي واميره حسن
ناصر /بخضه ليه في ايه
الظابط /كانوا متفقين مع ناس عشان يقتولوا فارس النشارتي وريماس
ناصر /لا استحاله ادهم يعمل كيدا
الظابط /لا عمل يا بيه ومعانا الناس اللي بعتهم
نور بعياط /بابا مش ممكن يعمل كيدا
سيف/مياده انتي عملتي كيدا طيب ليه
مياده /ايوا عملت كيدا عشان انا بحب فارس واما اتجوزتك اتجوزتك عشان اقرب من فارس مش اكتر
ولما ريماس جت خدتوا مني فكان لازم يموتوا مع بعض
(سيف ضرب مياده بالقلم جامد وهي قعدت تضحك بصوت مرعب لأنها اجننت
والحكومه خدتهم ومشويوا )
سيف /احنا مش هنقوملهم محامي يا جدو
ناصر /لأ يا بني عشان او طلعوا من ناصر مش هيسيب حقه وكمان هنا غطوا ولازم يتعاقبوا
صفاء /وفارس
ناصر /متخافيش هو لسا مكالمني من ربع ساعه يعني هو كويس بس مش عارف ليه مقاليش علي الي حصل
صفاء /م عارفه
ناصر /اطلع يا عصام انت ومراتك فوق وانت يا سيف تعالي ورايا المكتب انت ونور

 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

  •  الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حب عفوي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent