رواية بنات الخالة الفصل الثاني عشر بقلم شروق حجازي
رواية بنات الخالة الفصل الثاني عشر
فهد : بس كده حاضر تصبحي علي خير
أينور: وانت من أهل الخير
فهد طلع وأينور قفلت الباب وراه بسرعة
أينور: يعني شوفتني وكمان بتقول عليا ناقصة تربية
ماشي يا فهد
عند فهد
فهد : حسابك تقل ياأينور بقا تبوظيلي الاجتماع ماشي
في صباح يوم جديد
سيلين بتجري وبتقول بصوت عالي الحقوا الحقوا
وهي بتجري خبطت في زين
زين : في اي براحة شوية هو في حد بيجري وراكي
سيلين: انا مش فاضيالك وسع من وشي
زين: أوسع من وشك
سيلين: يوه مش وقتك خالص
وسابيته وجريت
زين:ايه قلة الذوق دي
سيلين: سمعتك علي فكره
زين: امشي يبت من هنا
سيلين : تك مشش
زين قلع الشبشب ولسه هيحدفه في سيلين طلعت تجري
من قدامه
زين: مجنونة وهبلة كمان
سيلين يابنات الحقوا
سيليا: في اي
أمندا: انتي فرحانة بصوتك ده
سيلين: تصدقوا أنا غلطانة ومش هقولكوا في اي
أسيل: اخلصي قولي في اي
سيلين: عشانك انتي بس
أسيل: ماشي قولي بقا
سيلين: النتيجة بانت
سيليا: يالهوي يالهوي
أمندا: أنا خايفه
أسيل: وانا كمان بس لازم نجيبها عشان نعرف عملنا اي
سيلين: عاوزين لاب توب
أسيل : تعالوا نروح ليزن نجيب منه اللاب
أمندا: يلا
راحوا البنات عند يزن
يزن: خير متجمعين كده ليه
أسيل: عاوزين اللاب بتاعك عشان النتيجة ظهرت
يزن: ان شاء الله خير وتدخلوا الكلية اللي نفسكوا فيها
متقلقوش
أسيل: بإذن الله
سيلين: هات اللاب توب
يزن: قولوا أرقام جلوسكوا
أنا هجيبهالكم
سيليا: ياريت عشان احنا علي أعصابنا أصلاً
زين: طب اندهي ياأسيل زين وخليه يجيب اللاب بتاعه
عشان أكيد الموقع عليه ضغط فانحاول احنا الاتنين
أسيل: حاضر
بعد وقت
زين جه وجاب اللاب بتاعه
يزن: يلا حد يملي زين وحد يمليني
سيليا: رقمي .........
يزن:ثواني
يزن: مبروووووك جيبتي 97%
سيليا: بتهزر
يزن ضحك:لا بجد
أمندا جريت علي سيليا وحضنتها وقالتلها مبرووووك يروووحي مبرووووك
سيليا: الله يبارك فيكي عقبالك
أسيل: وانا رقمي ........
زين: مبرووووك يارووحي 96%
أسيل :احلف كده
زين فضل يضحك عليها
زين: ماإحنا عارفين انك دحيحة
أسيل: قركوا ده اللي جايبني لورا
زين : علي أساس جه بفايده دا انتي جايبة96%
ياشيخة حرام عليكي
أسيل: حد يلحقني هيجرالي حاجه
زين : دا انتي صحتك بومب
أسيل: اعتق أمي العيانة
هناء من وراها: مالها أمك
أسيل: تعالي شوفي ابنك يامرات عمي هيجيب أجلي
زين : أجيب أجلك ايه دا انتي جايبه96%
هناء :يانهار أبيض ألف مبرووووك يروووحي
وانتوا يابنات عملتوا اي
أسيل:الله يبارك فيكي يانوءه
أسيل:سيليا جابت 97%
هناء : مبروووك ياسيليا ياقمر
سيليا: حبيبتي يانوءه
زين: ايه نوءه دي انتي وهي
سيليا: بندلعها مندلعهاش
أسيل:عندك مانع
سيلين: أصل اللي يشوفها ميقولش انها مخلفه شحت زيك
زين : بتقولي حاجة
سيلين: لا بقول شوف نتيجتي يلا
أمندا: وانا وأنا هاتولي النتيجة يلا
زين: هاتهالها يايزن قبل مايجرالها حاجه
أمندا:انت بتقول فيها
يزن: قولي رقمك
أمندا:..........
يزن: مبرووووك96,5%
أماندا: والناجح يرفع ايده هيه هاااااااا
سيلين : وانا
زين: قولي رقمك
سيلين: .........
زين بص لسيلين وسكت
سيلين: في اي بتبصيلي كده ليه
زين : معلش
سيلين:متقولش خلاص
ماطبيعي طالما انت اللي جايبها
يعني أنا ملقتش غيرك وتجيبلي النتيجة يعني
ماطبيعي مجبش مجموع
زين: اي في اي بلاعة وطفحت
وبعدين تصدقي اني غلطان اني قاعد بجيبهالك وسايب شغلي
سيلين: ياريتك ماجيبتها
زين: افصلي شويه الموقع تقيل لسه ماجبتهاش
سيلين:وسايبني كل ده
زين:انتي ادتيني فرصه دا أنا كنت لسه بقولك معلش الموقع تقيل
سيلين: معلش هاتها يلا انا علي أعصابي
زين:انا هجيبهالك بس عشان عارف توترك بغض النظر علي طول لسانك
سيلين: ماخلاص بقا وشوف النتيجة
هناء قعدت تضحك: في اي يولاد عاملين زي القط والفار
كده
زين: انتي مش شايفاها ياماما
هناء: معلش ياحبيبي
زين: أهي بانت
سيلين: كام كام
زين:اديني فرصة طيب أقول مش كده
سيلين:اخلص
زين: 98% أعلي واحده فيهم
سيلين: قول الله العظيم
زين ضحك:والله العظيم
سيلين فضلت تزغرط لحد ما البيت كله اتلم
زين:خلاص يامجنونة
سيلين :سيبني أفرح ياعم
زين: افرحي بس مش كده
الجد: في اي يولاد
يزن: البنات نتيجتهم ظهرت ياجدي وجابوا مجاميع عاليه
الجد :ألف ألف مبرووووك يابنات
سيلين: الله يبارك فيك ياجدي
نور: جبتوا كام
أسيل: انا جبت 96%
سيليا :وانا 97%
أماندا:وانا 96,5%
سيلين:وانا 98%
نور: ألف مبروووك ليكوا
أينور: كده هتدخلوا الكليات اللي انتوا عاوزينها وانتوا مرتاحين
سيلين: بس يارب التنسيق يكون حلو
زين: انتي مالك ومال التنسيق انتي جايبه 98%
سيلين: يختاااي الدور كان علي أسيل ودلوقتي عليا
الجد: خلاص يولاد بقا
زين: عشانك انت بس ياجدي
مريم: صحيح يانور انتي وأينور
هتعملوا اي في كليتكم دي أخر سنة ليكوا
حرام تضيعوها
الجد: ويضيعوها ليه
هم في كلية اي
مريم: في تجارة انجلش زي ياجدي
الجد :خلاص يحولوا للجامعة هنا معاكي
مريم وأوراقهم
أينور: ورقنا لسة في جامعة القاهرة
الجد: بسيطة فهد له معارف هناك يقدر يحولكم
صح يافهد
فهد: أيوا ياجدي اللي تؤمر بيه
الجد: خلاص من بكره تروح تحولهم للجامعه هنا مع مريم
فهد:حاضر ياجدي
فاطمة(عمتهم): هتدخلوا كليات اي يابنات
سيليا : انا ان شاء الله هدخل طب
أمندا: وانا كمان ولو ملحقتش هدخل أسنان وخلاص
أسيل: انا زيك ياأمندا
فاطمة: وانتي ياسيلين
سيلين: انا كنت علم رياضة ياعمتوا هدخل هندسة
فاطمة: كده العيله هيكون فيها اتنين مهندسين
سيلين لسه هتتكلم قاطعها دخول شخص
أسيل جريت عليه وحضنته
أسيل: وحشتني خالص ياياسين
كل ده بعيد عننا أنا زعلانة منك
ياسين: غصب عني والله ياحبيبتي
فاطمة: ابعدي بقا شوية ابني وحشني
أسيل: مهو أخويا برضوا وحشني
فاطمة: ابعدي يابت
ياسين ضحك : وحشتني ياماما أوي
فاطمة : وانتي ياإبني وحشتني
كل دي غيبة
ياسين: انتي عارفة طبيعة الشغل
وبعدين أسر واخد أجازه وساب كل الشغل عليا
أسر من وراه: بتجيب في سيرة أسر لية
فاطمة :اي ده انتوا جايين مع بعض
أسر: أيوه ياعمتي كنت بجيبه
فاطمة: اخص عليك ياأسر يعني انت كنت عارف أنه جاي ومعرفتنيش
أسر: هو اللي قالي معرفكوش والله عشان يعملهلكم مفاجأة
فاطمة: برضوا مكنتش سمعت كلامة
ياسين:هو ملهوش ذنب أنا اللي قولتله
فاطمة : طب ادخل يلا سلم علي جدك
ياسين باس ايد جده وحضنه
وسلم علي عمامه وولاد عمامه
ياسين: انتوا أكيد سيلين وسيليا صح
سيلين: عرفت منين
ياسين : عشان أسر قالي في اتنين توأم وقالي اسمكم
سيلين: انا سيلين وهيا سيليا
ياسين : ازيكوا
سيلين وسيليا: تمام
مين بقا أينور
أينور: انا أينور
ودي نور ودي أمندا
ياسين : البيت نور بيكم
أينور: منور بصحابة
ياسين بضحك:أمال انتوا اي
كله ضحك
أينور بإحراج: تصدق معاك حق
الجد :يلا يا ابني اطلع غير هدومك وانزل عشان ناكل
ياسين :حاضر ياجدي
طلع ياسين أوضتة غير ونزل تحت كان الكل اتجمع علي السفرة
أسيل: ياسين
ياسين: اي يارووحي
أسيل:عندي ليك مفاجأة
ياسين: اي هي
أسيل:أنا نجحت وجيبت 96%
ياسين:مبرووووك يروووحي ألف مبروووك
أسيل: وبعد مبروك
ياسين: هاتي من الاخر وقولي عاوزه اي
أسيل بضحك:أخويا اللي فاهمني
ياسين:مصلحنجية أوي
أسيل: هدية النجاح
ياسين: انا عينيا ليكي
أسيل:لا أنا مش عاوزه عينيك انا عاوزه الهديه
كله ضحك علي أسيل
ياسين: معفنه أوي
حاضر يستي هجيبلك اللي عاوزاه
أسيل: أخويا القمر
ياسين: دلوقتي بقيت قمر
حمزة: ان كان ليك حاجه عند الكلب
ياسين: وانا الكلب صح
حمزة: عيب متقولش كده علي نفسك
ياسين: ماشي اصبر عليا بس ياذومي
سيليا بضحكة: ذومي مش قادرة
حمزة:عجبيتك أوي يختي
سيليا: وانا مالي يالمبي هو اللي قالك
ياسين: ماتخليكي محضر خير
حمزة: ماشي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية بنات الخالة"اضغط علي اسم الرواية