رواية جحيم عاشقي الفصل السادس عشر 16 بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الفصل السادس عشر 16
فريدة مسكت ايد تقى وقطعت ليها شريانها
تقى بدموع وصوت عالي: آسر
حسن وثريا دخلو ع المطبخ واتصدموا
حسن كان عايز يروح عند تقى فريدة مسكته
فريدة بشر :خليها تموت وإلا بقتل نفسي
حسن :بس...
فريدة :بابا إذا بتحبني خليها تموت
آسر دخل عشان ياخد التلفون
آسر :حبيبتي
ثريا :يالهوي انتي عملتي ايه آسر هيقتلك
فريدة كانت بتتفرج ع تقى وتقى بتحاول توقف ع رجليها
آسر راح ع المطبخ لقى تقى واقعة ع الارض والد'م مغرق المطبخ
آسر جري عليها بخوف :تقى انا هنا
وشالها وراح ع المستشفى
فريدة بغضب :هقتلها انا لازم اقتلها
وراحت ع المستشفى
ثريا :بنتك اتجننت يا حسن
=================
عند تقى في المستشفى
آسر :عايزها دكتورة
الدكتورة :انا هنا يلا دخلوها
آسر :عايزها تعيش وإلا مش هيحصل خير
الدكتورة بخوف:حاضر يا آسر بيه
ودخلت ع العملية
فريدة جريت ع آسر
آسر مسكها من شعرها :انتي السبب وقسما وعظما إذا حصلت حاجة لتقى هدفنك حية
فريدة بوجع وصوت ضعيف :آسر انا بحبك انت ليه مش فاهمني
آسر زقها:حسابك معايا وخرج من المستشفى
آسر اتصل ع زياد
آسر :عايز الحرص عند تقى في مستشفى ******مش عايز حد يدخل عندها
زياد :حصل ايه لتقى
آسر :انا هروح اشوف الكاميرات عشان اتأكد
زياد :اوك انا هتصل لهند
آسر :تمام
وقفل السكة
عند هند
تلفونها رن
زياد :تقى في مستشفى ****
هند بخوف :حصل ايه
زياد :مش عارف روحيلها
هند :حاضر ولبست بسرعة
عمر :مالك ياهند
هند :تقى في المستشفى انا لازم اروح يا عمر
عمر :اوك انا هروح كمان
هند وعمر راحو عند تقى
الدكتورة خرجت
هند :تقى كويسة؟
الدكتورة :للأسف المريضة نزفت د'م كتير ويمكن تدخل في غيبوبة احنا عملنا اللي علينا والباقي ع ربنا
هند بدموع :يارب تشفيها
عند آسر
آسر دخل القصر بغضب
آسر بغضب لعمه:انت لما شوفت تقى واقعة ع الارض ليه ما ساعدتها
حسن :فريدة قالت هتقتل نفسها إذا ساعدت تقى وانت بتعرف انو فريدة بنتي الوحيدة
آسر بغضب :اه فريدة ما تموت بس تقى تموت عادي صح
حسن بخوف :يا ابني
آسر بغضب :مش ابنك انتو عايزين تقتلوا مراتي هديك خيارين بنتك تدخل السجن أو تغورو من بيتي ومش عايز اشوفكم
حسن :بس...
آسر :انا هتصل ع الشرطة
حسن :لا خلاص هنروح ومش هتشوفنا تاني
آسر :يلا اطلعوا من بيتي وإذا تاني بنتك قربت من مراتي هدخلها السجن واخليهم يعدموها
حسن بخوف :حاضر
وراح
آسر راح ع المستشفى
هند قالتله الكلام اللي قالته الدكتورة
آسر راح للدكتورة
آسر بغضب :فوقيها انا عايزها تصحى دلوقت
الدكتورة :بس يا آسر بيه مش كل حاجة بالغصب انا مش هقدر اعمل حاجة وانتو لازم تدعوا ليها
آسر خرج وبقي يدعي ليها
الممرضة خرجت
الممرضة :المدام تقى فاقت
آسر جري ع اوضتها بس وقف لما لقاها بتعيط
آسر راح مسك ايدها: خلاص ياحبيبتي انا هنا
تقى بدموع:هي عايزة تقتلني يا اسر
آسر مسح دموعها :خلاص ياقلبي مش هتقرب منك تاني
تقى بدموع :طلعها من البيت دي شيطانة انا مقدرش اعيش معاها
آسر :خلاص هتطلع هي وابوها وامها ومش هنشوفهم تاني انا هروح وهاجي وطلع
هند دخلت وحضنتها
هند :ياحبيبتي خوفتيني عليكي
تقى :انا كويسة اهو
هند بدموع :مين عمل فيكي كدا
تقى : اللي اسمها فريدة... خلاص بلاش السيرة دي هو انتو كويسين
هند :اه الحمد لله وعمر هنا
تقى :خليه يدخل
عند آسر وعمر
آسر كان رايح لقا عمر قدامه
آسر :اللي جوة مراتي وانا مبسمحلكش تدخل ليها
عمر :صدقني مفيش حاجة بيني وبينها احنا بس رفقات وانا حبيت اطمن عليها بس
آسر :هي كويسة
هند طلعت وسمعت اسر
هند :ياجعفر مراتك قالت عايزة تشوف عمر
آسر بغيرة:ايه
هند :زي ماسمعت يلا ياعمر ادخل
آسر كان عايز يلحقه بس هند وقفته
هند :هو بس رفيقها يا آسر وتقى بتعتبره اخوها وبس
آسر :اوكي بس عشان انتي صاحبت مراتي انا هصدقك
هند بمرح:تسلم ياجعفور
آسر :اسمي آسر مش جعفور
وراح برا
هند :انت جعفر مجعفر جعفور كمان وجريت ع الاوضة
لقت عمر ماسك ايد تقى
هند :ياغبي ابعد عنها جوزها المجعفر دة هيقتلنا
تقى ضحكت
وعمر بعد عنها
==============
عند آسر
آسر :أيهم احنا مش هنروح معك لأهلك وحكالو كل اللي حصل مع تقى
أيهم بخوف:وهي دلوقت كويسة؟
آسر :اه الحمد لله
أيهم :طب انا هروح
آسر :اوكي
بعد مدة اسر اخد تقى ع القصر
بس اول ما دخلو اتصدموا
تقى بدموع وصوت عالي: آسر
حسن وثريا دخلو ع المطبخ واتصدموا
حسن كان عايز يروح عند تقى فريدة مسكته
فريدة بشر :خليها تموت وإلا بقتل نفسي
حسن :بس...
فريدة :بابا إذا بتحبني خليها تموت
آسر دخل عشان ياخد التلفون
آسر :حبيبتي
ثريا :يالهوي انتي عملتي ايه آسر هيقتلك
فريدة كانت بتتفرج ع تقى وتقى بتحاول توقف ع رجليها
آسر راح ع المطبخ لقى تقى واقعة ع الارض والد'م مغرق المطبخ
آسر جري عليها بخوف :تقى انا هنا
وشالها وراح ع المستشفى
فريدة بغضب :هقتلها انا لازم اقتلها
وراحت ع المستشفى
ثريا :بنتك اتجننت يا حسن
=================
عند تقى في المستشفى
آسر :عايزها دكتورة
الدكتورة :انا هنا يلا دخلوها
آسر :عايزها تعيش وإلا مش هيحصل خير
الدكتورة بخوف:حاضر يا آسر بيه
ودخلت ع العملية
فريدة جريت ع آسر
آسر مسكها من شعرها :انتي السبب وقسما وعظما إذا حصلت حاجة لتقى هدفنك حية
فريدة بوجع وصوت ضعيف :آسر انا بحبك انت ليه مش فاهمني
آسر زقها:حسابك معايا وخرج من المستشفى
آسر اتصل ع زياد
آسر :عايز الحرص عند تقى في مستشفى ******مش عايز حد يدخل عندها
زياد :حصل ايه لتقى
آسر :انا هروح اشوف الكاميرات عشان اتأكد
زياد :اوك انا هتصل لهند
آسر :تمام
وقفل السكة
عند هند
تلفونها رن
زياد :تقى في مستشفى ****
هند بخوف :حصل ايه
زياد :مش عارف روحيلها
هند :حاضر ولبست بسرعة
عمر :مالك ياهند
هند :تقى في المستشفى انا لازم اروح يا عمر
عمر :اوك انا هروح كمان
هند وعمر راحو عند تقى
الدكتورة خرجت
هند :تقى كويسة؟
الدكتورة :للأسف المريضة نزفت د'م كتير ويمكن تدخل في غيبوبة احنا عملنا اللي علينا والباقي ع ربنا
هند بدموع :يارب تشفيها
عند آسر
آسر دخل القصر بغضب
آسر بغضب لعمه:انت لما شوفت تقى واقعة ع الارض ليه ما ساعدتها
حسن :فريدة قالت هتقتل نفسها إذا ساعدت تقى وانت بتعرف انو فريدة بنتي الوحيدة
آسر بغضب :اه فريدة ما تموت بس تقى تموت عادي صح
حسن بخوف :يا ابني
آسر بغضب :مش ابنك انتو عايزين تقتلوا مراتي هديك خيارين بنتك تدخل السجن أو تغورو من بيتي ومش عايز اشوفكم
حسن :بس...
آسر :انا هتصل ع الشرطة
حسن :لا خلاص هنروح ومش هتشوفنا تاني
آسر :يلا اطلعوا من بيتي وإذا تاني بنتك قربت من مراتي هدخلها السجن واخليهم يعدموها
حسن بخوف :حاضر
وراح
آسر راح ع المستشفى
هند قالتله الكلام اللي قالته الدكتورة
آسر راح للدكتورة
آسر بغضب :فوقيها انا عايزها تصحى دلوقت
الدكتورة :بس يا آسر بيه مش كل حاجة بالغصب انا مش هقدر اعمل حاجة وانتو لازم تدعوا ليها
آسر خرج وبقي يدعي ليها
الممرضة خرجت
الممرضة :المدام تقى فاقت
آسر جري ع اوضتها بس وقف لما لقاها بتعيط
آسر راح مسك ايدها: خلاص ياحبيبتي انا هنا
تقى بدموع:هي عايزة تقتلني يا اسر
آسر مسح دموعها :خلاص ياقلبي مش هتقرب منك تاني
تقى بدموع :طلعها من البيت دي شيطانة انا مقدرش اعيش معاها
آسر :خلاص هتطلع هي وابوها وامها ومش هنشوفهم تاني انا هروح وهاجي وطلع
هند دخلت وحضنتها
هند :ياحبيبتي خوفتيني عليكي
تقى :انا كويسة اهو
هند بدموع :مين عمل فيكي كدا
تقى : اللي اسمها فريدة... خلاص بلاش السيرة دي هو انتو كويسين
هند :اه الحمد لله وعمر هنا
تقى :خليه يدخل
عند آسر وعمر
آسر كان رايح لقا عمر قدامه
آسر :اللي جوة مراتي وانا مبسمحلكش تدخل ليها
عمر :صدقني مفيش حاجة بيني وبينها احنا بس رفقات وانا حبيت اطمن عليها بس
آسر :هي كويسة
هند طلعت وسمعت اسر
هند :ياجعفر مراتك قالت عايزة تشوف عمر
آسر بغيرة:ايه
هند :زي ماسمعت يلا ياعمر ادخل
آسر كان عايز يلحقه بس هند وقفته
هند :هو بس رفيقها يا آسر وتقى بتعتبره اخوها وبس
آسر :اوكي بس عشان انتي صاحبت مراتي انا هصدقك
هند بمرح:تسلم ياجعفور
آسر :اسمي آسر مش جعفور
وراح برا
هند :انت جعفر مجعفر جعفور كمان وجريت ع الاوضة
لقت عمر ماسك ايد تقى
هند :ياغبي ابعد عنها جوزها المجعفر دة هيقتلنا
تقى ضحكت
وعمر بعد عنها
==============
عند آسر
آسر :أيهم احنا مش هنروح معك لأهلك وحكالو كل اللي حصل مع تقى
أيهم بخوف:وهي دلوقت كويسة؟
آسر :اه الحمد لله
أيهم :طب انا هروح
آسر :اوكي
بعد مدة اسر اخد تقى ع القصر
بس اول ما دخلو اتصدموا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية جحيم عاشقي) اضغط على أسم الرواية