Ads by Google X

رواية ليس ذنبي الفصل السادس عشر 16 - بقلم ريم يوسف

الصفحة الرئيسية

رواية ليس ذنبي الفصل السادس عشر 16 بقلم ريم يوسف

  رواية ليس ذنبي الفصل السادس عشر 16

سيليا  سند ممكن تتجوزني 
سند بهدوء بس دا برضر مش حل ي سيليا 
سيليا سكتت وبصتله بزعل
سند بسرعه انا مش برفضك بس لا دا حل ولا انا حتي جاهز اتجوزك دلوقتي 
سيليا خلاص ي سند انا كنت عاوزه اشوف اي حل ابعد بيه عن البيت 
سند متزعليش بس 
سيليا بمقاطعه خلاص انا اتسرعت ومتشكره اوي ليك
سند مفيش الكلام دا بس انا لو حتي اتجوزتك مش هتعرفي تعيشي في المستوي دا
سيليا انا مببصش لمستوي ي سند انا عاوزه بس اعيش في هدوء مع ناس بتحبني
سند اكيد هنلاقي حل ي سيليا
سيليا  بأمل ان شآء الله 
عند محمد 
دخل ثروت المكتب بعصبيه 
ثروت اي الي قولته دا انت اتجننت 
محمد لا بس طلبك مرفوض
ثروت مش انت الي اتقول انا قولت كلامي ولو متنفزش انا هنهيك ي محمد
وسابه ومشي
عند داليا  
بتكلم زياد في التلفون 
داليا زي م بقولك كدا خلصني منه بقا
زياد مفيش فايده فيكي ي داليا 19 سنه ولسه متغيرتيش برضو 
داليا متعصبنيش انا اعيش مع واحد مش عاوزاه لي يعني 
زياد اتكسفي بقا وحسي شويه 
انتي كبرتي شوفي بنتك الي بقت في الجامعه 
داليا بكره بنتي اهي دي الي مبيناني كبيره انا لسه صغيره ومكنش ليا اتجوز بدري كدا 
زياد بسخريه بدري اي ي داليا انتي كنتي 
داليا بمقاطعه ايوه بدري ي زياد ومتدخلش لو سمحت خلصني من محمد بس
زياد  دا بعينك ي داليا
وقفل 
عند سند وسيليا 
سيليا  سند انا مقولتش حاجه  واحنا صحاب زي م كنا
سند بأبتسامه طبعا ي سيليا 
فون سند رن 
سند ابتسم ورد 
عامله اي يروحي 
..... 
حاضر ي ياسمين 
....... 
ساعه وجاي وحشتك ولا اي ي ياسمين
..... 
سيليا سمعته بيتكلم وزعلت وقامت مشيت 
سند خلص المكالمه وانتبه ملاقاش سيليا رن عليها
سيليا مردتش 
فضل يرن وفي الاخر ردت 
سيليا بعياط نعم 
سند في اي ي بنتي مشيتي لي وليه بتعيطي
سيليا سيبتك تتكلم براحتك 
سند  هو انتي غيرانه؟ 
سيليا هغير ليه يعني
سند بأبتسامه ياسمين دي ي ستي تبقي مامتي 
سيليا بفرحه وبتقول لمامتك ي ياسمين
سند بحب ايوه عشان بعتبرها صاحبتي م امي
سيليا بأبتسامه وحب  ربنا يخليهالك 
انا مشيت باي بقا ونتقابل بكره 
سند تمام وانا كمان هروح باي 
عند داليا بتكلم ثروت في الفون 
داليا ي ثروت باشا ولا يهمك سيبك من محمد خالص 
ثروت خلصي الموضوع دا انتي ي داليا وبسرعه
داليا اوامرك ي باشا اعتبره خلص 
ونتشرف بيك بكره عشان نقرا الفاتحه
ثروت تمام ي داليا كدا انتي فاهمه
داليا اكيد ي باشا العقود هتبقي مع حضرتك بكره عشان نمضيها؟ 
ثروت اها طبعا انا كلمتي واحده زي م قولتلك 
داليا تمام ي  باشا
سند رجع البيت وشاف ياسمين قاعده مستنياه 
ياسمين سند عاوزاك في موضوع 
سند نعم 
ياسمين انتي دلوقتي كبرت ومفروض تتجوز
سند بتكشيره وعرفتي الموضوع دا لوحدك كدا 
ياسمين لا بس طنط مها بنتها سما كبرت 
دول كانوا قاعدين معايا من شويه 
انا شيفاها مناسبه اوي ليك وهتوافق تعيش معايا هنا
سند لا ي ياسمين انا مش عاوز اتجوز دلوقتي 
ياسمين ودا لي يعني 
سند ريحي نفسك ي ياسيمن وطنط مها دي كمان مبطقهاش ولا سما بنتها حتي 
ولو هتجوز فأنا بحب واحده معايا في الكليه 
ياسمين قول كدا بقا 
طب سيبك من مها وبنتها قولي مين دي
سند بضحك لا خليكي بفضولك كدا انا هغير وانزل الشغل سلام ي ياسمين 
ياسمين قعدت تفكر بفضول 
عند سيليا وصلت الفيلا 
ودخلت شافت داليا قاعده 
داليا تعالي ي سيليا 
سيليا نعم س مامي
داليا جهزي نفسك بكره ومفيش طلوع مكان 
جايلك عريس وهنقرا الفاتحه بكره 
سيليا بصدمه لا طبعا انا لسه صغيره 
وم عاوزه اتجوز
داليا لا م صغيرة وانا اتفقت خلاص 
دا ابن ثروت باشا 
عارفه هتعيشي معاه ازاي 
سيليا بعياط لا مش موافقه وهقول لبابي
داليا  محمد موافق 
سيليا بصدمه  بابي موافق

  • تابع فصول الرواية عبر الرابط التالي (رواية ليس ذنبي) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent