Ads by Google X

رواية عشق احفاد الراوي الفصل السابع عشر 17 - بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

رواية عشق احفاد الراوي البارت السابع عشر 17  بقلم سلمى حجازي

رواية عشق احفاد الراوي كاملة

رواية عشق احفاد الراوي الفصل السابع عشر 17

ورد ببكاء / مااالك الحقني انا مخطو*فه
مالك / اييييه وررد ... الووو الوووو
في مخزن قديم
رجل / هاااتييي التليفوون دهه جيبتييه منيين
ورد ببكاء / حرام عليكم سيبوني انتو عاوزين مني ايي
الرجل / اخرسيي ... متوليي
متولي / ايوا يرايس خالد
خالد / كتفها كويس واكتم نفسها ده لحد ما نشوف هنعمل اي
متولي / اوامرك يرايس
اخذ خالد هاتفه ثم قام بالاتصال بشخص ما
خالد / الو ... كل حاجه تمام والبت معانا اهي .... اوامرك
في الشركه
كان مالك خائفًا بشده ع ورد ولا يعلم ماذا يفعل ولكنه خرج من الشركه وانطلق مسرعا بالسياره نحو منزل احمد
وبعد قليل جدا من الوقت وصل مالك الي المنزل ثم صعد لاعلى ودخل دون استأذان فكان احمد يجلس ع الاريكه يتابع التليفاز ولكنه فزع بشده من دخول مالك اليه بتلك الحاله
ذهب مالك اليه دون ان يتفوه بشئ ومسك ثيابه وكأنه سيلكمه وهو فى غايه العصبيه
مالك بعصبيه / فيييين وررررد
احمد بخوف / وانا اعرف منين يابني اهدى بس في اي
مالك / ورررد اتصلت بيااا وقالتلي انها مخطوو*فه ... اكيييد انت اللي خط*فتهاا .. انطقق قوليي فيين وردد
احمد / والله يابني معرف معقول انا اخط*ف بنتي وهخط*فها لي بس
مالك / ماافيشش غيرك يعمل كدهه
احمد / اخط*ف اي والله ما حصل هو انا ليا ف اي حاجه لما اخط*ف واعمل حاجه كبيره زي ديي ... اهدي بس انا هبلغ البوليس
مالك / اقسم بالله لو طلعت انت اللي خط*فتها لاقت*لك
تركه مالك ورحل من المنزل وعو فى غايه العصبيه والخوف ايضا ع زوجته وحبيبته ورد فحقا هو لا يستطيع العيش بدونها لحظه فمجرد التفكير ف هذا يحزنه بشده وكأن روحه ستصعد لخالقها
كان حمزه يسير بالسياره وهو يفكر في رنا التي لم تحدثه بالمره بعد اخر مكالمه بينهم فهل بالفعل هذه النهايه ؟
هل انتهي الامر بينهم بسبب سوء تفاهم ؟
كان حمزه يدور ف ذهنه الف سؤال وسؤال حتى ارهق من شده التفكير  
كان مالك يلف فى الشوارع لا يعلم الى اين يذهب ولكنه تذكر شئ فاخذ هاتفه وقام بالاتصال بشخص ما
مالك / الو يا محمد محتاجك ف خدمه ضروري
محمد / اي يصاحبي خير
مالك / هبعتلك رقم تعرفلي مكانه فين ... بس بسرعه ي محمد
محمد / حاضر خلال ساعه هكون مكلمك
مالك / مينفعش اسرع من كده
محمد / لا والله
مالك /خلاص ماشي انا فى انتظارك
في منزل الراوي
وصل حمزه الي المنزل وهو يبدو ع ملامحه الحزن الشديد ثم صعد الي غرفته دون ان يتحدث مع احد
كارمن / هو ماله ده
منير / معقول يكون لسه زعلان مني ؟
كارمن / لالا الظاهر عنده مشكله مع الجيرل فريند بتاعته
تسنيم بهمس / اي ياختي الجيرل فريند ده
سناء / حاجه كده ف الشغل باين
تسنيم / اااه ماشي
كارمن / طيب انا هطلع اغلس عليه شويه واعرف في اي
صعدت كارمن الي غرفه حمزه وظلت تدق على الباب بطريقه كوميديه حتى سمح لها حمزه بالدخول
كارمن / قاعد لوحدك لي
حمزه / كده في حاجه ؟
كارمن / اه في
حمزه / اي
كارمن / فى ان انا مبحبش النكد وانت شكلك متنكد وانا مبحبش اشوف حد متنكد فجيت اعرف انت متنكد لي
حمزه / اي الغتاته دي
كارمن / هااا الحق عليا اني جيت اشوف مالك ... اوعي تكون متنكد عشان قولتلك انك مز امبارح
حمزه / اه خلتيني افقد الثقه فنفسي بعد كميه البنات اللي عرفتها دي
كارمن / واو اخويا باد بوي ... بجد انا فخوره بيك
حمزه بضحك / انتي هب*له يا كارمن
كارمن / طب بس بس متش*تمش ... انا اصلا كنت متوقعه كده وكمان توقعت ان نكدك ده سببه الجيرل فريند بتاعتك صح
حمزه / لماحه ما شاء الله
كارمن / شوفت بقا ... ها احكيلي بق
حمزه / انتي هتصاحبيني ولا اي
كارمن / انت تطول
حمزه / احترميني طيب ده انا اخوكي الكبير ... ده انا مصدقت لقيت حد اصغر مني ف البيت ده يحترمني شويه
كارمن بضحك/ يعيني شكلك هفأ ف البيت ده
حمزه / هفأ!! مستحيل  انتي تكوني جايه من لندن خالص
كارمن / لا ده انا بنت بلد اوي ... المهم ها احكيلي اصل بص مش هسيبك الا لما تحكيلي ها هتحكيلي ولا لا ؟
حمزه / هيييح هحكيلك وامري لله
قص لها حمزه كل ما حدث مع رنا من البدايه حتى الان
كارمن / امممم .... سهله انا هخلصلك الموضوع ده
حمزه / ازاي يعني
كارمن / ملكش دعوه هات بس رقمها وانا هظبطك
حمزه / هتعملي اي
كارمن / هات بس ومش هتندم
حمزه / خدي مع اني عارف انك هتعكيها بس يلا هي كده كده خربانه
تخذت كارمن هاتفها ثم قامت بالاتصال ب رنا فلم تجيب رنا عليها فقامت بالاتصال بها مره اخرى حتى اجابت
رنا / الو مين معايا
كارمن / الو يا رنا انا يارا
رنا / يارا مين ؟
كارمن / اللي كنت مع حمزه ف العربيه وانتي شوفتينا وفهمتي غلط
رنا / فهمت غلط اي ان.....
كارمن / قبل ما تكملي كلامك اسمعيني .... انا اللي غلطانه ومافيش بيني وبين حمزه اي حاجه انا كنت صديقته زمان وكنت بقالي كتير مشوفتوش ف كان رده فعلي اني احضنه ومكنتش اعرف انه مرتبط بيكي الا لما شوفتك .... انا حبيت افهمك الموضوع بس ومتظلميهوش انا اكتر حاجه اكرها ومستحيل استحمل اني اكون السبب فيها هي الفراق بين اتنين ... انا اسفه بس صدقيني مكنتش اعرف ومافيش بينا اي حاجه
حمزه بهمس / يبنتاللعيبه
كارمن بغمزه / ها هتسامحيه
رنا / هو قالي فعلا الكلام ده بس انا مصدقتوش
كارمن / لا صدقيه ي رنا حمزه عمره ما بيكدب عليكي
رنا / طيب تمام شكرا انك فهمتيني
كارمن / لا العفو يحبيبتي ده واجبي طبعا .... عاوزاكي بقا تروحي تكلميه وتصالحيه كده الواد معملش حاجه ومظلوم
رنا / هشوف كده
كارمن / تمام يروحي مع السلامه
حمزه / اي دههه يخربيت دماغك
كارمن بغمزه/ عييب عليك
حمزه / لا بجد ابهرتيني
كارمن / يابني ده انا مافيش مشكله كده الا لما بحلها طول ما انت معايا هتبقي ف السليم
حمزه / متأكده انك عندك 18 سنه
كارمن بضحك / بيقولوا
قطع حديثم رنين هاتف حمزه باسم رنا
كارمن بضحك/ اي خدمه ي نجم اسيبك انا بقا مع المزه
حمزه / حبيبي
قام حمزه بالرد ع رنا
حمزه / الو
رنا / ازيك يا حمزه
حمزه / كويس
رنا / ع فكره يارا كلمتني
حمزه / والله .. وقالتلك اي ؟
رنا / قالتلي ع اللي حصل ... انا اسفه بس كان لازم افهم كده لما الاقي واحده مرميه ف حضنك
حمزه / امممم يعني انتي صدقتيها ومصدقتنيش ماشي
رنا / لا يا حموزه مش كده
حمزه بضحك / يا ايه ؟؟
رنا / حموزه
حمزه / انا ع اخر الزمن يتقالي حموزه
رنا / انا اقولك زي ما انا عاوزه ولا انت عندك مانع
حمزه / با معنديش يا قلب حموزه
رنا بابتسامه / طيب انا جعانه تعالي نخرج نتغدي بره
حمزه / بس كده ... خمس دقايق واكون تحت البيت عندك
رنا بفرح/ اشطاا انا رايحه البس يلا باي  
حمزه بضحك / بااي
ف الشركه
كان رحيم يجلس فى مكتبه يتابع عمله حتى وجد احد يدق ع باب المكتب فسمح له بالدخول
فريده / لا بقا انا زهقت من الشغل اللي مبيخلصش ده انت بتنتقم مني ولا اي
رحيم / مش عاجبك تعالي اشتغلي معايا ف المكتب هنا
فريده / والله ... هشتغل اي بقا
رحيم / انا هشتغل وانتي تشجعيني
فريده / تصدق فكره حلوه ... وكل ما تخلص اسرع ليك مكافأة
رحيم بغمزه / اي هي
فريده / طلقتين ف دماغك عشان نخلص من تفكيرك قليل الادب ده
انف*جر رحيم ضاحكا ولكن بعد ثوان قطع ضحكاته صوت رنين هاتفه باسم مالك فأجاب عليه
مالك / رحيم روح بسرعه بلغ ف القسم ان ورد مخطو*فه وانا هجيلك ع هناك
رحيم / ايييه ... اتخ*طفت ازاي ولا حصل اي
مالك / هي كلمتني من رقم وقالتلي انها مخطو*فه والخط اتقفل ع طول بعدها هبعتلك الرقم دلوقتي وتطلع تبلغ
رحيم /طب تمام تمام
فريده / في اي ؟
رحيم / ورد اتخط*فت
فريده / اييييه ... طب استني انا جايه معاك
خرج رحيم من الشركه مسرعا ومعه فريده متجها الي قسم الشرطه
وصل رحيم بالفعل الي قسم الشرطه وقدم بلاغا وقص للضابط كل ما حدث ثم اعطاه رقم الهاتف التي تحدثت منه ورد مع مالك
طلب الضابط ان يرى مالك ويتحدث معه فقام رحيم بالاتصال به واخباره بذلك فقال له مالك انه خلال نصف ساعه سوف يكون ف القسم
بعد مرور نصف ساعه وصل مالك الي قسم الشرطه ولكن قبل دخوله وجده هاتفه يرن باسم محمد فاجاب عليه
مالك / ها يا محمد عرفت المكان
محمد / ايوا ده مخزن قديم ف حته مقطوعه هبعتلك اللوكيشن
مالك / طيب طيب بسرعه
دخل مالك قسم الشرطه وطلب رؤيه الضابط فذهب اليه مسرعا ثم قص عليه ما حدث فذهبوا جميعا الي تلك المخزن ومعهم قوات
بعد مرور ساعه وصلوا جميعا الي المخزن فذهب مالك مع الضابط الي الداخل وكان رحيم سوف يذهب معهم ولكن امره مالك بأنه يظل مع فريده حتى لا يتركها وحدها
هجم القوات ع المكان وقاموا بتكسير الباب وقام الضابط باطلاق بعض الرصا*ص ف الفراغ
دخل مالك بسرعه فوجد ورد تجلس ع الارض ويديها معقوده فى خيط وقديميها ايضا وكان فهما مكتوم بقطه من القماش حيث قام مالك بحل تلك العقد بسرعه من يديها وقدميها وفهمها ايضا ثم قام بضمها الي بشده حتى بادلته ورد ايضا وهي تبكي وقام الضباط بالقبض ع جميع الرجال
مالك / ورد حبيبتي انتي كويسه حد عملك حاجه ؟
ورد / لا انا كويسه
مالك / طب الحمد لله يا حبيبتي متخافيش انا معاكي
ذهب مالك الي الضابط لكى يعلم من هو الشخص الذي قام باختطافها
مالك / لو سمحت يا حضره الظابط بس ممكن اعرف مين اللي عمل كده
الضابط / فى واحد من الرجاله اعترف دلوقتي وقال ان اللي امرهم يعملوا كده واحده اسمها هدير
مالك بصدمه / هديييررر؟!!


google-playkhamsatmostaqltradent