Ads by Google X

رواية حورية الاسد الفصل السابع عشر 17 بقلم رحمة هاني

الصفحة الرئيسية

 رواية حورية الاسد الفصل السابع عشر بقلم رحمة هاني

 رواية حورية الاسد الفصل السابع عشر

 


وفجاه انطلقت رصاصه واستقرت في زراع حلمي

نظر حلمي وراءه وجد الرائد اياد

اياد...سلم نفسك مطلوب القبض عليك

حلمي ....بس انا معملتش حاجه ثم أكمل بخبث وطبعا القانون مايقبلش بالظلم

اياد بسخرية...الظلم هاه لا واللهي ضحكتني مكنش ليا نفس اضحك

حلمي..انت تقصد ايه

اياد ...علي اساس انت مش عارف انا اقصد ايه يلا يابا قدامي علي القسم

حلمي بضحك هستري 😂😂.. تصدق ضحكتني  وهتاخدني بتهمه ايه أن شاءالله

اياد ...علي اساس المسدس الي في ايدك ولا الجرائم الي لسه معترف بيها هاه لسه عايزني أكمل ولا دراعك اليمين حمزه الي قتلته

الجميع بصدمه ايه

حلمي بصدمه...انت عرفت منين

اياد...ايه هو مش انت مش بتشتغل في أعمال مشبوهه ولا ايه والقتل والسلاح ده كله وعايزين مقبضش عليك انا مراقبك من بدري بس كنت عايز امسك دليل عليك وامسكت

حلمي ..بس برضو مش هسيبك

اسد  باستغراب...طب انا عملت ايه عشان عايز تنتقم مني

 كده 

حلمي بحقد....عشان انت شبه ابوك في كل حاجه وانا مبكرهش اده فا انا مستحيل اخليك عايش

شخص..وانا مستحيل اخليك تقرب له

حلمي بصدمه..بابا

اسد بصدمه..ابوك يعني هوا جدي

الشخص...ايوا انا جدك

اسد. بجمود..وايه يخليني اضمن انك جدي وده مش خطه بينكم

اياد...لا يا اسد ده بيكون جدك واسمه محمد

محمد..تعالو في حضني يا ولاد سامحوني مقدرتش احميكم منه 

جري اسد وعشق وحضنو محمد 

عشق بدموع...انا انا مبسوطه اوي انا فكرت مليش ضهر وملبس أهل بس ربنا عوضني بيكو وطلع ليا اه وليا جد انا مش مصدقه وفرحانه اوي

اسد..انا حاسس ان انا لسه مصدوم ومش قادر اصدق

محمد بدموع...هعوضكو عن كل العذاب الي شوفتوه صدقوني

أما احمد  فكان يشعر بالغيرة وذهب وجذب عشق إليه انتي استاذنتيني انك هتحضنيه

محمد...وانت مالك انا جدها

احمد...وانا خطيبها وبعدين ايه جو الحزن والنكد ده دا انا وحور كنا فرفوشين  ايه الاكتئاب ده

اسر...وانا ماتنسنيش انا حاسس اني هموت انا معرفش انا بفكر ارجع سنجل ده السنجله جماله

نور ..نعم يا خويا بتقول ايه

اسر بخوف...انا اقصد احمد إنما انتي روحي وحياتي كلها

نور بكسوف...وانت كمان

اياد بعد ماقبض علي حلمي ورجع لهم

اياد بضحك ...لا مسيطر

اسد....لا ده بيسيطر خالص دا بيخاف من الصرصار

فاكر يا اسر ساعه

اسر وهو يضع يده علي فم اسد

اسر....اسكت الله يخليك هو انت عايز تضيع برستيجي وكمان وامه لا اله الا الله والله

اسد بضحك 😂 😂..دا انا كنت عرفت من بريستيجك

اسر ..دا انت هتمسح بيه الأرض الله يهديك يا اسد حط لسانك جوه بوقك احسن

اسد بردح ...نعم يا خويا كنت شايفني مسيبه وانا مش واخد بالي

اسر بصدمه...لا بقولك ليه رجعولي اسد القديم انا بدأت اخاف منك منك لله ياحور يا بنت ام حور  بدل ماترجعيلي الواد بوظتيه 

حور بردح..نعم نعم ياعنيا بقا انا في حد في رقاب وجمالي اصلا الي يغير مننا يجي ويعمل زينا روح العب بعيد ياشاطر 

اسر ..بقا كده طيب أن ماوريتك ياحور

وكان ذاهب ليها بس وقفه اسد

اسد ..رايح فين ياض

اسر لدراما..انا رايح فين انا راجع تاني

الكل ضحك عليه

الشرقاوي ..اتشرفت بيك ياحج انا اكون ابو احمد وحور وده زي ولادي بالظبط صح بأولاد

كلهم صح يا بابا

محمد..وانا اتشرفت بيك وفرحان انك رجعتلهم الفرح وبسببك هما رجعو لبعض وعرفة أنهم اخوات

الشرقاوي..مش بسببس دي تدابير ربنا هو مرتب كل حاجه وهو الي جامعهم وجمعكو كلكو

حور بوجع..أتاه

اسد بخوف وقلق عليها ..مالك ياقلبي مالك ياحوريتي فيكي ايه

حور ..لا مفيش حاجه انا بس الجرح شد عليا 

اسد وهو يحتضنها ..حقك عليا ياريتني كنت بدالك

حور.. بعد الشر عليك ياحبيبي

اسد...انتي قولتي ايه

حور  بكسوف..لا مقلتش حاجه

اسد ..لا قولتي قوليلي تاني نفسي اسمعها

حور بكسوف ..انا قلت بعد الشر عليك

اسد.. الي بعدها

حور بكسوف شديد وخوددها احمرو ...ياحبيبي

اسد ..واخيرا ثم قام باحتضنها

احمد بغيره شديده علي أخته..ايه رايح فين ازاي تتجراء وتحضنها هيا وكاله من غير بواب

اسد ..اي يابني الغيره دي كلها وبعدين مانت حضنت اختي وماتكلمتش

احمد....ولو برضو ماتقربش من اختي

اسد وهو يحتضن عشق ..وانت كمان ماتقربش من اختي

احمد ..نعم ياعنيا وكمان بتحضنها

اسد ...اعمل ايه دي حتي اختي

احمد ..لا عشق بتاعتي انا وبس

حور ..هو احنا هنقضيها خناق ولا ايه انا زهقت طلعوني من المستشفى

اسد.. مستحيل لما تتحسني الاول وتبقي كويسه

حور ..انا كويسه بس مابحبش القعده دي

اسر ..انا هسال الدكتور  اوينفع بمضيلك خروج

حور ..هو ميعرفش اني الدكتوره حور الجراحه لانو مش عرف شكلي بس طول مايعرف اني الدكتوره هيمضيلك علي خروج

اسر ..ايه يابنتي الغرور ده كلو 

حور ..اومال هو حد قدنا

اسر ..انتي هتقوليلي

ذهب ا سر ومضلها خروج وخرجت وبدأ الجميع يجهز ليوم الخطوبه

اسد ..ايو ياحبيبتي

حور ..نعم ياحبيبي

اسد..مجهزلك مفجاءه هتعجبك اوي

حور بفضول .. ايه هيا

اسد..منا لوقولتهالك مش هتبقى مفجاءه بكره هوريهالك

وقفل معاها

عند عشق وأحمد

احمد... عامله ايه ياروحي قلبي 

عشق بكسوف.. كويسه ياقره عيني

احمد..الي يشوفنا دلوقتي مايشوفناش واحنا ناقر ونقير

عشق..عندك حق

احمد..بقولك مجهزلك مفاجاه بكره انما ايه

عشق ..ايه هيا

احمد..بكره هقولك ونامي كويس بكره يوم طويل

سلام وقفل

عند نور وأسر

اسر ..ازيك ياقلبي وحياتي كلها

نور ..كويسه يا نور عيني

اسر ..تصدقي وحشتيني اوي

نور ..وانت كمان

اسر ..وانا مجهزلك مفجاءه إنما ايه جنان

نور .. بجد بحبك اوي ايه هيا

اسر ..ياه كان نفسي اسمعها منك من زمان بحبك بس المفاجأة بكره لان لو قلتلك عليها مش هتبقى مفجاءه

وقفل معاها

وجاء ثاني يوم وهو يوم الخطوبه 


google-playkhamsatmostaqltradent