رواية عشق الشيطان البارت الأول 1 بقلم نورهان اشرف
رواية عشق الشيطان الفصل الأول 1
بقولك اى بطلي عيط بقا انا قرفت من النكد ده وبعدين فى اى يعنى هو عشان دورت على حد يتجوزك بدل مانتى مرميه مش لقيه حد يبص فى خلقتك
رفعت تلك الملاك راسها وهى تنظر لها بعيون تملاها الدموع ارجوك ابوس يدك ما تعمليش في كده ده بابا وصكي علي يا ماما
نظرات لها حنان بسخرية وهى تقول ماما ماما مين يا بت انتي انتى عبيطه وبعدين يا عين امك انا مرات ابوكى مش امك وبعدين بقولك اى بطلة قرف يلا و قومي عشان المعلم جاى هو و الماذون عشان يكتب الكتاب
قالت ذلك وخرجت من الغرفه و تركت تلك الملاك تنظر الى أثرها بدموع لا تصدق انا يوجد امراه بتلك القسوه و القوه لا تعرف اين كان تفكير ولدها عندم جلب لها سيده مثل هذه
نظرات الى تلك الصوره الاخيره التى كنت بين امها و ولدها اخذتها فى حضنها وهى تقول :ليه سبتونى و مشيتوا انا عاوزكم معايا مش قادره اصدق انكم قدرتوا تمشوا وتخلونى مع الست دى لوحدى اخذت تبكى بقوه على حالها لا تصدق ان كل هذا حدث معاها هى التى لم تفعل شيء سئ مع احد سوي انها نشت مع تلك المراه القاسيه متحجرة القلب
مسحت دموعها بقوه وقسمت انها سوف تهرب لان تظل هنا حته لو ثانيه واحده قامت من مكانها واتجهت إلى الدولب لكى تجمع الاشياء المهمه بنسبه لها التى كنت تنحصر فى خاتم الخطبه الخاص بولدتها و تلك السلسله الصغيره تلك الاشياء البسيطه التى كنت بنسبه لها كل شيء فى تلك الحياه و وضعت النقاب على واجهه وخرجت من الشقه بكل سرعه دون أن تصنع اى صوت
.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام فى الغرفه كنت تقف حنان أمام صوره هويده وعلى واجهه ابتسامه وهى تقول اى رايك يا هويده انا كسبت اهو واخدت كل حاجه منك جوزك كان جوزى و بنتك بقت خدامه عندى لا ومش بس كدا لا انا هبعها يعنى قلبك هيفضل محروق علية لحد م تجيلك بس متقلقيش انا هحاول اخليها تجيلك بسرعه فى اسرع وقت ممكن قالت ذلك وظهرت على واجهه ابتسامه ساخره لم تشعر بتلك التى خرجت من الشقه دون أن تحدث اى صوت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى امريكاء كان ينام على الفراش بكل هدوء ولكن ايقظه صوت هاتفه المعلن عن اتصال هاتفي من صديقه الصدوق ادم هو ابنه خالته و اكثر من اخيه حيث بعد وفاة أهله اتجهوا إلى امريكاء و عملوا بكل قوه و جد حته نحتوا أسماهم فى عالم المافيا و السلاح
اجب غيث بملل وهو يقول :عاوز اى يا زفت
ادم بسخرية :اى يا عم انت هى المزه مظبطتش الدنيا ولا اى مع انك واخد الوتكه اللى فى النيت كلاب ولا اى
غيث بقرف :بقولك اى يا ادم انا مش ناقص صداع قول عاوز اى و خلاص
ادم بجديه :اى يا عم انت نسيت ولا اى أن انت ناسي ان احنا هنسافر مصر ولا اى
مسح غيث على راسه بهدوء وهو يقول تمام خلاص مفيش مشكله انا ربع ساعه وكون جاهز
تحدث ادم بغمزه وهو يقول :يبقا البت كنت جامده عشان كدا خاليتك نسيت المعاد بتاعك
غيث بقرف بقولك اى بطل قرف يلا
قال ذلك واغلق الهاتف فى واجهه ادم دون أن يقول اى شئ
قام من على الفراش واتجاه الى المرحاض لكى يغتسل بعد مرور دقائق كان يخرج من المرحاض وهو يجفف شعره ويلف خصره بمنشفة أخرى نظر الى تلك الساقطه التى كنت استيقظت للتوا
نظرات له تلك الفتاه بابتسامه وهو تقول:صباح الخير عزيزى اتمنا ان تكون شعرت بسعاده معي
نظر له غيث بقرف وهو يقول :اصمتى و اغربي عن واجهي لا اريد ان ارى وجهك مره اخرى
قامت الفتاه من على الفراش حته انها لم تهتم عن وقوع الملايه عن جسدها واتجهت إليه وهى تتميل فى مشيتها وهى تقول ماذا بك هل لم تسعد بي لذلك تتحدث معي بتلك الطريقه
نظر لها غيث بقرف وهو يقول :سوف ادخل الى غرفه الملابس ارتدى ملابسي عند خروج لا اريد ان ارى وجهك
أعطها ظهره ثم عاد إليها وهو يقول اه ثانيه واحده قال ذلك واتجاه الى درج التسريحه وأخرج بعض الأموال من الدرج ورمها على الفراش وهو يقول تلك الموال لكى
قال ذلك و داخل الى غرفه الملابس
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند حنان كنت تخرج من غرفتها وهى تجواب الشقه بانظرها لا تعلم اين ذهبت تلك العينه دخلت الى غرفتها ولكن لم تجدها اخذت تبحث عنها فى المنزل يكملها ولكن لم تجدها
وقفت فى نصف الصاله ونظرات بغضب وهى تقول ماشي يا بنت هويدا وحيات امي لرجعك تانى وتكون تحت الجزمه مبقاش انا حنان لو مخلتكيش انتى ترجعى تبوسي راجلى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كان يخرج من مطار القاهره شيطان الاقتصاد و رئيس اكبر شبكه مافيا فى الشرق الأوسط بكل غرور و كبرياء لا يليق سوي بها نظر له ادم صديقه وهو يقول يابنى ما كان الطياره توصلك لحد البيت احسن ميه مره من العربيه
نظر له غيث بملل وهو يقول انا زهقت عاوزه اتحرك براحتى فى البلد زهقت من الطياره
ادم بجديه: براحتك بس انا بقول كدا عشان خاطر عليك انت
حرك غيث راسه بملل واتجاه الى السياره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كنت تسير فى الطريق لا تعلم اين تذهب لا تريد شيء في تلك الحياه سوي ان تموت وتتخلص من كل ذلك العذاب التى هى فيه لا تريد ان تظل فى تلك الحياه القاسيه التى حكمت عليها بكل شيء قاسي كانها تعاند فيها لم ترى اى شئ جيد بعد وفاة أمها و ابيها كنت تفكر فى كل مأمر عليها فى تلك الحياه حته انها لم تلاحظ تلك السياره التى ظهرت من عدم وفجاه شعرت أنها تطير فى الهواء عندم شعرت بتلك الهواء ظهرت ابتسامه على واجهه كنت تشعر انها سوف ترحل و تذهب الى امها وتترك كل تلك المشاكل كان يجلس غيث فى السياره بكل هدوء ينظر إلى شوارع المحروسه بكل سعاده يتذكر عندم خرج منها وهو لا يملك ولا مليم والان أتى لها مره الأخرى وهو يملك من المال الكثير يملك من المال ما يجعله يلمس النجوم بيده أخرجه من شروده صوت ادم وهو يقول له مالك يا غيث بتفكر فى اى
غيث بجديه : بفكر يا ادم بفتكر ازاى خرجت من البلد وبفكر ازاى رجعت انا مش مصدق انى وصلت لده كله
ادم بسخرية مش مصدق اى بظبط مش مصدق انك بقيت غنى بقا معاك فلوس ولا مستغرب انك دخلت طريق مش هتعرف تخرج منه غير بالموت
غيث بسخرية:موت انت فكر ان اخر الطريق ده الموت ياريت يبقا الطريق ده الموت بس مش اكتر من كدا يا ادم الطريق ده لعنه على كل الى قريبين منا مش علينا احنا بس ياريت الطريق ده موتنا يكون اخر حاجه بس للاسف لا
ابتلع ادم رايقه بتوتر وهو يقول :وانت بقا ادام عارف ان الطريق ده لعنه دخلتنا فيه ليه ادام انت عارف ان الطريق ده آخره غلط خلتنا ندخل فيه ليه برجلنا
نظر له غيث بسخرية وهو يقول :وانت عايزنى اعمل اى انت عارف ان اهلنا ماتوا ومحدش ساب منهم ربع جنيه مخروم فاكر لم روحنا لعمك عامل اى قفل الباب فى وشنا وحته مفكرش ان دول عيال اخواته فاكر احنا عايشين ازاى لحد ما جمعنا فلوس السفر مكنش فى حل غير نمشي فى الطريق ده مكنش فى حل غير كدا
ادم بسخرية:اه وبقا معنا فلوس كتير بس كمان مفيش امان بقينا بنخاف نمشي كل شويه يبقا فى صراعات اكتر من الاول
غيث بجديه بقولك اى يا ادم الطريق ده انت اختارته معايا انا مضربتكش على ايدك ولا حته جبرتك لا انت دخلت معايا الطريق ده وانت عارف آخرته اى يبقا بلاش تعمل نفسك مظلوم أو مجبور على الحكايه دى
ادم بجدية:ماشي يا غيث باشا انا اسف لو إزعاجت حضرتك انا بس كنت بتكلم مع اخويا و صديقي مقصدش حاجه
كدا أن يرد عليه غيث ولكن أوقفه ايقاف السياره امام بوابه القصر
حيث دخلت السياره دخل تلك الأرض الواسعه تحوطها الأشجار العاليه من كل مكان بعد أكثر من ربع ساعه من السير داخل تلك الأرض الواسع ظهر قصر أقل ما يقال عنه قصر من قصور الخيال توقفت السياره امام بوابه القصر ترجل منها غيث بتلك الحاله الغاليه التى تساوى الف الدولارات و واضع تلك النظاره الغاليه وهو يقول الى ادم بطريقه ساخره :لولا الطريق الى احنا شايفين انه غلط مكانش وصلنا لده كله
قال ذلك وادخل الى القصر دون ان يضيف اى كلمه اخرى ام ادم هز رأسه بهدوء لا يعرف ماذا عليه ان يفعل مع ذلك الاخ والصديق الغبي من واجهه نظره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كنت تفترش عشق الارض ويقف امامها ذلك الراجل وهو يشعر برعب كبير لا يعرف ماذا عليه ان يفعل نزل ابنه من السياره بسرعه وهو يقول اى يا بابا اهداء شويه أن شاءالله هتكون بخير تعال بس ناخدها على اى مستشفى نشوف اى إلى حصلها
نظر لها محمود بصدمه وهو يقول يابنى البت مش بتتحرك خالص ابوك هيدخل السجن خلاص انا مش عارف اصطبحت بوش مين الصبح ثم أكمل بعويل اه اصطبحت بوش امك انا لازم أطلق امك هي سبب كل ده
ركع ابنه على ركبته وهو يقول بضحك:لا متخفش هى كويسه وأمى مش هتطلق يلا بس ناخدها على مستشفى قال ذلك وحملها وتجاه بها إلى أقرب مستشفى
بعد مرور ربع ساعه كان يخرج الطبيب من الحجره
نظر له مصطفى بهدوء وهو يقول :خير يا دكتور
الدكتور بهدوء :خير المريضه سليمه مفيش فيها اى حاجه خالص جسدي بس هى اتعرضت لحاله انهيار عصبي قوه شويه وده إلى خالها فقدت الواعى
مصطفى بابتسامه:يعنى هى كويس طب هتفوق امته
الطبيب بجديه يعنى بكرا بكتير بس انا بطلب من حضرتك انك متحولش تعرضها الى اى حاجه تزعلها أو تخليها تتعب أو حته تاثر على حالتها النفسية
هز مصطفى راسه بجديه وهو يقول:شكرا يا دكتور بجد مش عارف اشكرك ازاى
الطبيب بابتسامه:ده واجبي بعد اذنكم قال ذلك وترك مصطفى ينظر الى ولده بهدوء وهو يقول :هنعمل اى يا بابا
محمود بتفكير :مش عارف والله يابنى خائف نسيب البنت تضيع وفى نفس الوقت البنت مكانش معاها حاجه نعرف نوصل بيها اى أهلها
مصطفى بهدوء:يبقا مفيش حل غير نسيب رقم تلفون بتاعنا فى المستشفى عشان لو فاقت يتصلوا بينا
محمود بجديه :تمام يلا بينا
تحرك محمود و مصطفى وتركوا عشق فى رعايه الخلق
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كنت تجلس حنان أمام المعلم عبدالله بدموع وهى تقول وآلله يا معلم معرف راحت فين ده انا بعملها زاى بنتى مش عارفه راحت فين
عبدالله بسخرية تقصدى اى قصدك انها هربت لم عرفت انى عاوز اتجوزها
حنان بدموع :معرفش يا معلم وبعدين هى تطول تبقا مراتك ده هى إلى خسرانه
عبدالله بخبث :طب هى اخدت البطاقه بتاعتها من هنا ولا فين
نظرات له حنان بتسال وهى تقول :ليه يا معلم السوال ده
نظر لها عبدالله بسخرية:بقولك اى يا حنان قومى شوفى البطاقه من غير لك كتير
هزت حنان راسها وهى تقول حاضر يا معلم
قالت ذلك واتجهت غرفه عشق تبحث عن البطاقة بكل قوه فى خلال دقائق كنت تخرج من الغرفه وهى تقول :انا ملقتش البطاقه بس فى صوره منها
عبدالله بخبث:مش مهم أهي هتقضي الواجب وازياده
نظرات له حنان بستغراب وهى تقول:واجب اى يا معلم
عبدالله بهدوء:اصل هتجوز عشق زغرطى يا وليه
قال ذلك وخرج من الغرفه وترك حنان تنظر لها بصدمه لا تصدق ما قاله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى قصر غيث
كان ينزل من على الدرج بكل سرعه نظر له ادم بستغراب وهو يقول اى يا بنى انت رايح فين كدا ده احنا مكملنش تلات ساعات من ساعت ما وصلنا
غيث بجديه:فى اى يا ادم ماده الطبيعي يعنى مفيش حاجه جديده وبعدين انا عاوز اخرج
ادم بسخرية:على اساس انك متعرفش أن فى خاطر على حياتك
غيث بسخرية اكبر :لا عارف بس انا عندى معاد مهم مع الفواج الى جاى من فرنسا و ايطاليا ثم أكمل بجدية وبعدين متقلقش انا واخد الحرس معايا المهم عقبال مارجع عاوز تجبلى كل الاخبار عن عائله عمك لانى حابب اعمل زياره سريعه ليهم قال ذلك وخرج من القصر وترك ادم ينظر بصدمه لا يعرف ماذا يريد غيث من عائلة عمه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند تلك الملاك كنت تنام على الفراش تحلم بأنها مع امها و ولدها فى مزرعه كبيره ولكن فجاه هبت النيران واكلت كل شيء امامها وظهر ذلك الضخم الذي كانت تره دائما فى أحلامها وفجاه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية عشق الشيطان) اضغط على أسم الرواية