رواية جحيم العز البارت الأول 1 بقلم سمية فراج
رواية جحيم العز الفصل الأول 1
: عز انا بحبك
- بس.... انتي زي اختي
: بدموع... يعني انت مش بتحبني ي عز
- انتي اختي والله
ومشيت الفتاه منهاره من العياط
بعد 13 سنه
عز: اه ي مراد عرفت حاجه عن معاذ
مراد: لا ي عز بس احنا قالبين الدنيا عليه
عز بغضب: لينـااا ست سنين بندددوور... مال غا"رر فين
مراد: متنساش ي عز انو هارب... ومعاه 20 مليون دولار مش مبلغ قليل ده برضو ده مبلغ كبير
عز: مصيرروا يجي تحت رجلي واليوم ده هيكون دمار ع الكل
مراد: هنجيبو ي عز
اريان دخل
اريان: اي مالك صوت زعيقك واصل لاخر الشارع ف اي
مراد: معاذ
اريان بزعيق: لسه ملقتوش ابن ال**** ده
مراد: اهااا... لسـه
اريان: لما نشوف اخترتها
عز: بره انتو الاتنين
اريان بضحك: ماشين يعم يعني دخلنا عليك الحمام
مراد: هيموتك اجري
... وطلعو وعز فتح الابتوب وبدأ يشتغل
.. واريان ومراد مشيو
.. في احد الحارات الشعبيه
منار بزعيق: انتتي ي حوور الز"فت رتبتي اوضتي
حور: ايوه رتبتها
منار: اعمليلي قهوه يلاا وغو"ري ع شغلك علشان تعملي بعيشك هناا
حور بكسره: ماشي
.. حور عملت فنجان القهوه وادتو لـ منار
.. وخبط الباب
نور: ي حوور
حور: اديني ي نور يلا بينا
نور: يلا اوصلك
.. ونزلو ركبو العربيه
نور بضيق: انا بكره بنت خالتك دي س'م بنت ملزقه كده اي القرف ده
حور بدموع: منك لله ي عمي اخدت كل الاملاك وسبتني
نور: فكك ي صحبي من الاحزان دي اشغلك اغنيه
حور بضحك: شغلي يختي
نور بصوت عالي: وووسط دمووع وجرراح وخرراب... جيتي ساعدتك كملتيهاا.... قلتي احسن خليني صحاااب... وجروحي طبعاً زوتيهاا... عاادي مش فاارقه...
حور بصوت عالي: مااا كلووو بااع قصه ممله انتي قفلتيهااا
نور: انااا انسان كررهتوو دنيتوو... سررقت منو جميع املاكوو.... كل الصحبه قووام نسيتو ويقولهم انا كنت معاكوو
حور: حتي فلوسو.. كمان فرقتو مبقاش حتي ف جيبو البااكوو
نور: يسلاام عليكي ي بت ايوه كده فكي
حور: بحبهاا اوي الاغنيه دي
نور: وانا كمان
... و نور وصلت حور ومشيت
عند حور ف المكتب
المدير: انسه حور انت هتبدأي تشتغلي ف شركه المنشاوي لـ معمارات
حور: بس لي النقل ده
المدير: انتي من اشطر المهندسين اللي عندنا وشركه المنشاوي عاوزه مهندسين شطار فملقتش غيرك.. ودي هتكون نقله ليكي ف مجال المعماريات
حور بفرحه: شكرآ ي بشمهندس
.. وكانت فرحانه لانها هتبدأ تشتغل ف شركه كبيره زي دي ومكنتش عارفه اي اللي مستنيهاا....
ف بيت عز المنشاوي
سيلا: عز
عز: اي
سيلا: ممكن اطلع اسهر مع صحابي انهارده
عز: لا
اريان: ما تخليها تروح
عز: ملكش دخل ي اريان
اريان: ازاي مليش دخل مش هي اختي زيك
عز بزعيق: بطل التحكم بتاعك ده ي تسكت ي تغو"ر اوضتك
اريان اتعصب وقعد ويزن نزل من فوق
يزن: بابي عز وحشتني
عز بفرحه: وحشتيني اوي ي يووزي
.. يزن باسو من خدو
.. وسيلا ركبت اوضتها و وراح وراها اريان
اريان: فكك منو
سيلا: عادي... انت مالك لسه فاكر
اريان بحزن: ولا في عمري ما هنسي ضيعتها بايدي وكنت انا السبب والمي عليها ده انا اكبر واحد كنت سبب فيه
سيلا: هي قلبها ابيض وهتسامحك
اريان بحزن: هتسمحني... هتسمحني ع اي... ع دموعها اللي كانت كل يوم بتنزل بسببي... وكل حاجه هتمحني ع اي بس
سيلا حضنتو
سيلا بدموع: خلاص يحبيبي هترجعو لبعض والله انا واثقه.... هي متقدرش تبعد عنك
اريان ببكاء: بعد كل اللي حصل تقدر
عند عز ف الاوضه
.. كان قاعد وحدو وبص ف المرايا وقال
: انا اسف لنفسي... لكل حاجه
وبعدين ناام
.. واريان خبط
عز بنعس: ادخل
اريان: ممكن تروح الشركه مكاني بكره تستقبل العملا الجداد علشان تعبان اوي ومش قادر اروح
عز: ماشي ي اريان اي تاعبك تروح لدكتور
اريان: لا ي عز انا كويس..
عز: اريان.. هتنساها صدقني
اريان: مش قادر
.. بعدين طلع وراح اوضتو
ف بيت حور
.. كانت حور بتكلم نور
حور: هشتغل ف شركه كبيره
نور: يسلام شركه مين دي
حور: شركه المنشاوي للمعماريات
نور بفرحه: ياااه يحبيبتي الف مبروك هتكون نقله كبيره ليكي ان شاء الله
حور: ان شاء الله واعرف ارجع حقي ي رب
نور: ي رب.... هتبدأي امتي
حور: بكره اول يوم
نور: ع خير يروحي
حور: ان شاء الله
.. وقفلت معاها ونامت
.. تاني يوم الصبح صحيت ع جردل ميه بيتكب عليهاا
حورر بخضه: يلهووي ف اي
سعاد: قومي ي موكوسه حضري الفطاارر بدل نومتك دي
حور: قايمه اهو
.. وحضرت الفطار وفطرت وشالت الاكل وغسلت المواعين وبعدين لبست وراحت
.. ف الشركه
.. كان فيه مهندسين كتير وحور قعدت ف مكان وبعدين ندهو ع اسمها ودخلت مكتب اريان اللي موجود فيه عز
عز: اتفضلي
... دخلت حور وعز كانت الصدمه ع وشوو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جحيم العز) اضغط على أسم الرواية