Ads by Google X

رواية حب عفوي الفصل الاول 1 بقلم سامية احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب عفوي الفصل الاول بقلم سامية احمد

 رواية حب عفوي الفصل الاول

 

 في بيت بطلتنا بيت بسيط في حاره شعبيه
هناء /يا بنتي تعبتيني معاكي اشحال لو ما كنتيش انتي اللي حيلتي
ريماس /مش بحبه يا ماما ايه هتجوزيتي بالعافيه يعني
هناء/لأ يا بنتي ولا بالعافيه ولا حاجه اللي تشوفيه
ريماس /طيب بعد ازنك بقي عشان انا نازله
هناء /تعالي هنا يا فاشله انتي قاعده من الشغل النهارده ليه
ريماس /عادي تعبت قولت اريح شويه
هناء /طيب رايحه فين
ريماس /رايحه عند نور
هناء/طيب ما تتأخريش يا بنتي
ريماس /حاضر يا ست الكل
*في قصر ناصر النشارتي *
تتجمع عائله علي سفره كبيره يرأسهم رجل يبلغ من العمر ٨٠عام يدعي ناصر النشارتي
ناصر /ايه يا عصام ابنك مش هينزل ياكل معانا برضوا
عصام (ابن ناصر )/مش عارف والله يا بابا
ناصر /طيب ابعت حد من الخدامين ينادولوا
عصام بإرتباك/اصل
ناصر /انطق في ايه
عصام /ما اهو يابابا بقي فارس منبه علي الخدامين ان حد فيهم يصاحيه وهو نايم واما حضرتك بعت سماح امبارح طردها ومن ساعتها وهما الخدامين بيخافوا يجوا نحيته
ناصر /لأ بقي دي مابقتش عيشه ايه الواد دي مافيش حد عارف يلمه ولا ايه
ادهم(ابن ناصر )/ماتعصبش نفسك يا بابا دي ولد مترباش اصلا
عصام بخفوت/منك لله يا فارس بتجبلنا الكلام من اللي يسوا والي ميسواش*عند فارس *
يستيقظ من النوم  شاب في اوائل التلاتينات لديه جسد رياضي وعيون بنيه تشبه البندق وشعر بني يشبه لون عينايهي و  بشرته خمريه ويمتلك لحيه تزيده جملاً فوق جماله
اتجه فارس ليجهز للعمل (فهو لديه شركاته الخاصه الذي أنشأها بمفرده بعيداً عن شركات عائلته
 يقف بكل رجوليه امام المرأه يرش من عطره الخاص
ثم نزل علي الدرج متجهًا نحو العملناصر /اقف عندك يا ولد رايح علي فين
فارس بسخريه /رايح الشغل ثم ان من امتي  وانا بقولوكم رايح فين وجاي منين وتلزم  حدودك معايا يا ناصر يا نشارتي عشان انا لحد ديلوقتي عامل حساب انك جدي برضوا
ادهم/اتكلم مع جدك بأسلوب كويس احسنلك
ادهم /ليه يعني هتعمل ايه وانا اتكلم بالأسلوب اللي انا عاوزه
ادهم /شايف ابنك يا عصام
عصام /عيب يا فارس كيدا
فارس بزعيق/في ايه علي الصبح  
ناصر /مافيش يا بني هو حد جيه جنبك
فارس وهو يرتدي نظارته /هو حد يقدر اساساً
(ذهب فارس وترك  الجميع )
اصتدمَ فارس في فتاه تضع سماعات في اذنيها
فارس بزعيق /مش تفتحي
البنت  وهي تضع رأسها في الارض دون ان يري فارس وجهها/انا اسفه
جات نور بتجري (بنت عم فارس )
نور /خلاص يا فارس دي صاحبتي
(ذهب فارس)
نور /ايه ياريماس مش تحاسبي
ريماس بإرتباك /ماكانش قاصدي بجد
نور /يا سيتي ولا يهمك*في المقر الرئيسي لشركات فارس النشارتي *
فارس /يعني ايه غايبه ازاي يعني ايه الاهمال دي
ريهام (سكرتيره فارس )/مش عارفه واللهي ا فارس بيه
فارس /ازاي تغيب وهي معاها اوراق مهمه زي دي
هيام /مش عارفه والله يا فارس بيه
فارس بعصبيه /قدامكم ساعه لو البت دي والاوراق دي ماكنوش موجودين في مكتبي اعتبروا نفسكم مرفوضين عشان تبقوا تدوا لواحده مهمله زي دي اوراق مهمه تاني
وذهب فارس لمكتبه وتركهم في حيره مع تلك الفتاه اليافعةالتي حمولنها مسؤليه اكبر منها
هيام /منك لله يا ريماس منك لله
نادر/لا ما هو مش وقته ندم هنترفد
تعرفي بيت الزفته دي
هيام /اه اعرفه في ………..
نادر /تمام انا هروحلها اجيبها واجي
هيام /تمام بس متتأخرش
نادر /حاضر ربنا يستر

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حب عفوي" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent