رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها البارت الأول 1 بقلم جاسمين محمد
رواية منتقبه خطفت قلبي بعيونها الفصل الأول 1
ياسمين قامت اتوضت وصلت الصبح وقعدت قرات قران شوي وقامت لبست درس ابيض ومخطط ازرق ولبست نقابها الازرق وطلعت
ياسمين: صباح الخير ياست الكل
=صباح النور ياروحي رايحه فين كدا علي الصبح انتي النهارده اجازه من الشغل
ياسمين: بصراحه حبيت اغير جوه شوي فهروح مع منه الجامعه بتاعتها
=ومنه وافقت انك تروحي معاها كيف
منه: اموله انا جعانه
امل: يابت اتلمي اسمي ماما
منه: لا والله اشمعنا ياسمين لم بدلعك مش بتتكلمي معاها ولا انا كخ يعني
امل: ياريت تكوني ربع ياسمين
منه: ماما انتي عارفه اني مش بحب الكلام ده ومش بحب ابقا زي حد وعجباني شخصيتي كدا
ياسمين: ماما كانت بتهزر معاكي اهدي متتعصبيش المهم ياماما انا جعانه وعايزه افطر قبل مامشي
امل: حاضر ياقلبي ربع ساعه والفطار يكون جاهز تعالي معايه يامنه نجهز الفطار
منه: اشمعنا انا متخديها هي معاكي
امل: بس اهدي خلاص اروح اجهزو لوحدي الراعي هنا عقبال مجهزو واجي
**********************
ياسمين: منه حبيبتي غلط تتعصبي علي ماما كدا
منه: ياسمين لو سمحتي انا مش محتاجه حد يعلمني الصح من الغلط انا عارفه كويس انا بعمل اي
ياسمين: طيب اهدي طيب يابت انتي هتتخانقي مع اختك الكبير ولا اي 😒😒
منه: لا والله انتي عارفه اني مش بخاف من نظرتك دي فريحي نفسك
ياسمين: بجد طيب كدا 🙁🙁
منه: ههههههه ولا دي مش بخاف خالص وانتي عارفه
ياسمين: والله عيله وا**طي المفروض تحترميني شوي
منه: لا وانتي عارفه المهم شغل انك بتقعدي تنصحي البنات بالصح والغلط ياريت ميشتغلش في الجامعه ولا مع زمايلي عشان منزعلش مع بعض انتي سامعه
ياسمين: لاحظي انك بتكلمي اختك الكبير وان شاءلله حاضر
لبني: صباح الخير يابسبوستي اي القمر ده (وجرت حضنتها)
ياسمين: قلب بسبوستك والله 😂صباح الورد اوردتي الجميله
لبني: انتي رايحه فين كدا انهارده اجازتك وانتي هتقعدي معايه 🥺🥺🥺
ياسمين: زي بعضو النهارده هروح مع منه الجامعه وكمان انتي عندك مذاكر كتير فلازم تذاكري
لبني: انا سهرت اليل كله عشان اخلص مذاكرتي عشان اقعد معاكي اليوم كله ونخرج سوء 🥺🥺
ياسمين: ياروحي انا طيب بصي هروح معاها وبوعدك هاجي بدري عشان اقعد معاكي ونخرج سوء اي رايك
لبني: وعد
ياسمين: وعد ياوردتي
امل: وعد اي اللي بتتكلمو عليه
ياسمين: اني هروح مع منه واجي اقعد وخرج شوي مع وردتي
امل: ربنا يخليكي لينا ياروحي وربنا يسعدك ويريح بالك ويرزقك با ابن الحلال اللي يسعدك ويفرحك
ياسمين: يارب بس اخر دعوه دي لسه بدري عليها انا مش هتجوز غير لم اطمن عليهم هم الاتنين مع اللي هيسعدهم واحتمال افضل قاعدها معاكي 🙃😂😂😂
منه: مخلصتوش ولا اي الجوه ده يلا عشان ناكل ونمشي
ياسمين: بسس يلا نفطر عشان نمشي
******************
احمد: هو عمر لسه نايم ولا اي يانتصار
انتصار: ايو ياستاذ احمد لسه نايم
احمد: طيب اطلعي صحيه عشان هيروح الجامعه ويجيلي المكتب عندنا شغل النهارده
انتصار: حاضر هطلع اصحيه
بوسي: صباح الخير ياحبيبي
احمد: صباح الخير ياقلبي
بوسي: شغل اي النهارده مش المفروض عندك اجازه انهارده
احمد: اه بس في اجتماع مهم لازم نعملو النهارده
بوسي: اه ربنا يوفقك ياحبيبي
ملك: صباح الخير لاحل عصافير الحب
احمد: صباح الورد ياقلب بابا
ملك: هو انا قطعت كلام الحبيبه ولا اي ممكن اروح ورجع شوي كدا
احمد: بت اتل"مي بقا امك بقا خدودها حمر زي التفاح 😂😂😂😂
ملك: الهووووي بوسي انتي لسه بتتكثفي لحد دلوقتي 😂😂😂
بوسي: بت انتي اتل"مي ويلا اقعدي عشان تفطري وتمشي علي الجامعه
بوسي حاضر هقعد بوسي اقمر انتي 😉😉
**************
انتصار طلعت وقعدت تخبط علي عمر لحد ما صحي ورد عليها
انتصار: عمر يابني
عمر: ايو ياداد ادخلي
انتصار: استاذ احمد عايزك تحت
عمر: تمام قوليلو هلبس وانزلو
انتصار: تمام يابني بعد اذنك
عمر: اتفضلي ياداد
(عمر قام اخد دش ولبس البدله الزرقه وبيبص في الفون بتاعه لاقي ساره رانه علي كذا مره مرداش يرد عليها وراح نازل تحت)
عمر: صباح الخير
الكل: صباح النور
عمر: بابا كنت قايل ل داد انك عايزني
احمد: اه انت عندك كام محاضر النهارده
عمر: عندي اتنين
احمد: هتخلص علي ايمتا كدا طيب
عمر: ممكن علي الساعه اتنين ليه في حاجه
احمد: اه عندنا اجتماع الساعه 3ونص وعايزك عشان هتظبطلي حاجه في المشروع
عمر: تمام بس فين السكرتير الخاص بتاعتك اللي بتقعد تحكيلنا عليها
احمد: خدت اجازها النهارده
عمر: تمام انا رايح الجامعه
بوسي: مش هتفطر ياحبيبي
عمر: هبقا افطر هناك سلام
بوسي: تمام ياحبيبي سلام
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها) اضغط على أسم الرواية