رواية بين العشق والانتقام الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة الشاهد
رواية بين العشق والانتقام الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2
مفيش كتب كتاب هيتم
نظره إلى مصدر الصوت بصدمه تحدث بحر: لي يا نانا
-عايده : بقى كده عايزين تكتبه الكتاب من غيري
- كريم : هو إلي كان مسعجل
- بحر : لا ابوس إيدك أن مصدقت أنكل مالك رضي
- صقر : ألف مبروك يا حضرت المقدم
- بحر : خاليها بحر على طول من غير ألقاب الله يبارك فيك
- عايده : أمال فين واتين مش شيفاها
- نهال : صحيح يا فيروز كانت معاكِ
- فيروز : لا يا طنط أنا صحيت الصبح مكنتش موجوده ومشوفتهاش
- كريم : يعني ايه الكلام دا
- المأذون : يا أسدسه أنا عندي شغل خلصوني
- عايده : خلاص يلا أكتبه الكتاب وبعد كده ابقه شوفوها وأنت يا صقر دور عليها
- صقر : بعد اذنكم
- كريم : أستنا هاجي معاك
- شمس : لا خاليك وأنا هروح معاه وإي جديد هبقى معاك على التليفون يلا يا صقر
بيتم كتب الكتاب على جملت المأذون الشهير بيقرب بحر على فيروز و بيضبع قبله على يديها ثم توجه إلى المصرح لـ يرقصه سلوى بعد أنتهائهم بيحملها وبيدوخ بيها
- فيروز : بحر نزلني هقع
- بحر : عمري ما أقدر أوقعك
- فيروز : مشوفتش يوسف
- بحر بقرف : لي السيره دي هتتلقيه جاي دلوقتي
- فيروز بضحك : مالك قرفان لي
- بحر : أنا قلقاً أوي على واتين خالكِ هنا ثواني
- فيروز : رايح فين
- بحر : هعمل مكلمه وهرجع على طول
_____________
في السياره صقر بيعمل أتصلات لـ معرفت أين أبنت عمه بعد أنتهائه بيغلق الهاتف
- شمس : وصلت لـ حاجه
- صقر : لا لسه
- شمس : تفتكر تكون فين
- صقر بغموض : هعرف كل حاجه مستني تليفون بس هاتفه بيعلاً عن أتصال بيرود عرفت المكان
- الشخص عبرا الهاتف : رقم الأستاذة واتين في ڤيلاة الأستاذ مالك
- صقر : والرقم التاني
- الشخص : الرقم التاني في المستشفى
- صقر زود سرعة السياره : ابعتي لوكيشن بسرعه أنها حديثه وأغلق الهاتف
- شمس بقلق : في ايه
- صقر : يوسف في المستشفى وأكيد واتين معاه
_____________
في القاعه كان يتحدث عبر الهاتف وبجانبه ولده ومالك
- بحر بغضب : زين أنطق بقى
- زين: المعلومات كلها مع صقر على العموم تليفون أختك في ڤيلاة مراتك أما يوسف في المستشفى واحتمال كبير تكون هي معاه أدم أختفت في نفس الوقت
- أغلق بحر الهاتف ونظر إليه بصدمه : في المستشفى
- كريم : خاليك هنا وأنا هروح أنا ومالك
- بحر : أنا مش هسبكه تروحه لوحدك هاجي معاكم يلا
- مالك : وفرحك
- بحر : خيلص
________________
بيوصل شمس و صقر المستشفى بيدلفه إليه بيجده أسم واتين إلي موجود بيتوجه إلى الغرفه بينظر صقر إلى يوسف بغضب بيتجه إليه و بيمسكه من لياقة قميصه
- صقر بزعيق : قوووم دا أنت نهارك أسود
بيلـ.. كمه صقر من شدة الكـ.. مه يوسف بيقع بيتجه إليه صقر وبيـ.. لكمه عدة لكـ.. مات متتاليه شمس بيحاول يبعد صقر
من على يوسف بيبعده شنس هو وبعض الدكاتره بيتعدل يوسف وهو لا يبالي لما مر به مسح الـ.. دماء التي تنزل من فمه
- يوسف : أنا هبقى أحسن منك ومش هردلك الضـ.. رب علشان أنكل شمس بس
- صقر بزعيق : نعم ياروووح أمممك أنت لسه شوفت حاجه
- شمس : صقر أسكت وأنت لسه حسابك بعدين
- يوسف : أنته هتعتبوني على حاجه عملتها مكنتش في واعي
بيوسل الجميع بيبعد بحر وشمس صقر من على يوسف مريم بتقرب عليه بخضه
- مريم : يوسف أنت كويس لي كده يا صقر أنته اخوات
- صقر بعصبيه : شوفي البيه ابنك عمل ايه وإي سبب مجيت واتين المستشفى
- نهال بخوف : بنتي بنتي مالها هي عامله ايه فين الدكاتره إلي هنا حد يرود
- كريم بعصبيه : ما تروده بنتي مالها
- الطبيب بمدخله : مين والد المريضه
- كريم : أنا يا دكتور
- الطبيب : عايز حضرتك على انفراد
- نهال : بنتي مالها قول أنا امها واعمامها محدش غريب رد يابني
- الطبيب : للأسف الأنسه أتعرضت لحالة أغتـ.. اب
بتشهق نهال بترجع للخلف بخضه بيسندها كريم قبل ما تقع
- بحر بغضب : أنت إلي عملت كده في أختي أنا همـ.. وتك همـ.. وتك
بحر بيقرب عليه بيلـ. كمه بيردله يوسف نفس الـ.. كمه بيرجع بحر من قوتها بيقرب مره تانيه بيـ.. لكمه بيوقع يوسف على
الأرض أثر الضـ.. ربه صقر بيمسك بحر من الخلف بيحقم حرقة إيده بيحمله وبيرجع إلى الخلف كريم بيطرق يد نهال
ليمسك يوسف بس نهال بتمسك يده وبتقع فاقده الوعي في حضن كريم بيتجه إليها قمر و مريم بخوف
- كريم بحد لـ : شيلي إيدك الوسـ..ه من على مراتي
- مالك بيقرب وبيصـ.. فعه على وجهه: أنت مش أبني ولا أعرفك
- مريم ببكاء : قلبي وربي عضبنين عليك لـ يوم الدين
- بحر بحد : أنتِ طالق...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية بين العشق والانتقام) اضغط على اسم الرواية