رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم الاء
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والثلاثون 32
سيف بصلها بنتبه... ايه
شهد... انا رجعت الحسابات بتعت استاذه نور ولقيت في خساره هي شيلها بطرقه غريبه ومفهمتش ازاي يعني اسفه اخد ملفات من عندك ورجعتها قولت يمكن حضرتك متفقين الخساره عليها لقيت انت كمان شيل خساره يعني كده في حاجه غلط روحت الحسابات واخد ملف اتاكده ان انت واستاذ عبد الرحمن واستاذه نور في غلط عندكم وان الصفقه دي بكتير لو خسرتوها هيبقا الخساره مش هتزيد عن 25٪ وانتم شيلين50٪
لكن الاتفقا في الصفقه انكم تشله الخساره وال فرد ال تاني هو ياخد اربح بس روحت رجعت الاتفقا بتاع الصفقه لقيت انكم متفقين ان الخساره حاجه تاني ممكن انتو تشيلوها بكتير ومتزدش عن5٪ ولقيت ان كده حد لعب في الملفات وفي مبالغ كلها يعني كده حد كسب بسرقه 3مليون جنيه من استاذه نور وحضرتك واستاذ عبد الرحمن ورمي الخسارت في حاجات متبنش واساس خساره بتفبركه ما فيش خساره
سيف ضحك وبهمس... ياولاد الك"لب
شهد... حضرتك بتقول حاجه
سيف... لا لا طيب وانتي حد عرف الكلام دا
شهد... لا بصراحه انا قولت لي حضرتك وخوفت اقول لي حد تاني انا مش عايزه مشاكل بس حرام اخبي شئ زاي دا مع ان ممكن اتأذي لان الحركه دي من شخص مش سهل ابدا والمشكله اني لو سكت هكون زاي زاي شخص دا ومن سكت عن الحق شيطن اخرس وانا بابا دايما يقولي لو ايه تقولي
سيف... انتي عارفه هو مين وخايفه علي فكره
شهد بتوتر.. ابدا
سيف... علي فكره انا كنت رائد وفاهم نظرت وعارف كويس انك عارفه هو مين
شهد.... ارجوك انا عندي ابن عايزه اربي
سيف... عمك اللي عمل كده صح وكان متفق مع بتاع الحسابات
شهد بلعت ريقه وبخوف... عمي مؤذي ارجوك بلاش تجبني انا لو مش حرام وهكون باكل ابني حرام كنت سكت انا مش قدو ممكن يموتني انت متعرفهوش انا بهدلوني ازاي بس سكت عشان ابني
سيف.... عارف ومفكريش مكنتش عارف بالعبه الوس"خه بتاعتو دي بس سيبو يلعب لحد ما يقع وانا عارف ازاي تاني حاجه انتي لما اخدي ملفات شكيت انك متصلته وكنت هأذيكي زايك زايو بس احمد ربك انك جيتي وقولتي
شهد بخوف... انا مالي وربنا ماليش دعوه بي صدقني
سيف ابتسم... اهدي انا عارف انك مش معا واللي اكد كده اللي قولتي لو كنتي معا كنتي روحتيلو هو وكان دفعلك فلوس كمان عليهم عشان يداري قرفو
شهد... عمري ما اقبل شئ ميرضيش ربنا علي ابني او عليا وشكلك متعرفش عمي دا لو كنت روحت لي كان خلص عليا اساس انا بس كل اللي طلبه منك وغالوت عيالك تطلعني من كل دا انا قولتلك عشان ربنا بيني وبينك انت عندك عيال اكيد هتفاهم خوفي علي ابني
سيف... اهدي واكنك مقولتيش وانتي اي ملفات تخصو تشليها هنا وحاولي متبينيش لي اي موظف هنا انك بتمسكي اي صفقه تخصو وبذات سكرتير ه تباع عبد الرحمن لانها هي اللي معا
شهد بعفويه... طب تصدق عندك حق ورحمة ابويا انا قولت كده وبعدها انتبهت لي نفسها اسفه حضرتك قصدي فعلا يعني هي
سيف... انا زاي ابوكي علي فكره عندي بنتي ملك قدك اعتبريني ابوكي
شهد... دا شرف ليا طبعا شكرا لي حضرتك بس ارجوك متجبش اي علاقه بيا بالموضوع دا
سيف... وانا كمان بطلب منك دا واحتمال عمك يستخدمك لي هنا ويطلب منك اورق
شهد... لا مظنش عمي دايما يقولي اني غبيه زاي بابا عشان مش بنقبل الغلط
سيف ابتسم... صدقيني هيستخدمك لي حسابه ب اي شكل
شهد... الله اعلم بس دا عمي وانا عارفه يمكن يخاف اجي اقولك المهم هروح انا حضرتك ميعاد مروحي بعد اذنك
سيف... اتفضلي
ـــــــــــــــــــــــــــ
ساره... وريني فونك يا يوسف
يوسف بستغراب... اهو البسورد *** ليه.
ساره بصتله وضمت حواجبه .... انت متوترتش ليه
يوسف...اتوتر ليه انتي سالتي مقاس هدومي الد"خليه
ساره بصتله بصدمه...انت قليل الادب وربنا
يوسف ضحك...اصل هتوتر ليه مش فاهم
ساره.... مش متربي
يوسف ضحك...ربيني طيب
ساره.... يوووه وحدفت الفون وطلعت
يوسف بضحك... انتي ابت
ـــــــــــــــــــــــــــــ
مكه..حمزه
جمزه...نعم
مكه....انا بحبك اووي
حمزه اتعدل... ايه
مكه...بحبك في ايه انت زعلت
حمزه...ازعل ايه بس قولي وربنا
مكه...وربنا
حمزه ضحك...لا قصدي قولي انك بتحبيني
مكه..اها ماشي بحبك
حمزه بضحك..لا بجد هو في ايه مش مرتاحه في ايه
مكه بتوتر.... احلف مش هتزعل
حمزه ضحك...ايوا كده صح في ايه بقا
مكه... بصراحه في بنت رنت عليك وقالت دكتور حمزه وتكلمت بسهوكه فقولتلها لا انا مراتو قالتلي ايه دا هو اتجوز يخساره انا قلبي وجعني بجد هي قالت كده وانا اتعصبت بصراحه روحت شتمتها وقفلت السكه في وشها وحدفت الفون اتكسر والفون بقا كده وطلعت الفون لقه متكسر خالص
حمزه تنح...
مكه...انت زعلت
حمزه...انتي بتتعصبي زاينا
مكه...اها ليه
حمزه ضحك... انتي مدغده ام الفون يا مكه ليه كده يا بنتي
مكه كانت هتعيط...اسفه
حمزه ضحك...اهدي فادكي بس بجد مش مصدق انك.بتتعصبي
مكه....ليه ما اول مره اتعصبت عليك في مطبخ مع خالتو نور
حمزه...اها تصدقي
مكه....زعلان مني صح
حمزه باس راسها...لا المهم اعصابك مرتاحه وفضل يضحك بجد انتي اتعصبتي
مكه بعصبيه بطفوله....يووووه بقا انت بتتريق
حمزه بضحك علي شكلها وهي متعصبه ...هموتت
مكه....هزعل بجد
حمزه بيحاول يبطل ضحك... خلاص اهو هسكت المهم قوليها كده
مكه.... لا انت عمال تضحك عليا
حمزه....خلاص يلا اهو
مكه بصتله ومتعثبه بكسوف طفولي....بحبك
حمزه ضحك جامد...
مكه مسكت شلة وضرب بيها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد... انتي عبيطه ابت اوعي
جنات... بالله عليك يلا غني
فهد... جنات بس عشان متعصبش
جنات... عشان خاطري
فهد....مش هعرف مره تاني
جنات...انجز انت مش ام كلثوم دا انت فهد
فهد بصله...الله انتي بتعلي صوتك
جنات ضحك... يلا عشان خاطري
فهد... اغني ايه
جنات...اي اغنيه انت بتحبها
فهد....اغاني كلها حزينه شوفي انتي
جنات... اي حاجه
فهد وبداء يغني وعكس الاغنيه اكن بيغنيها لي بنت مش ولد ...أنا حبيتك حب فوق الحب وإديتك سنين عمري وسميتك حبيبت قلبي
وصدقيني ما صدقت إن أنا لقيتك
وأقول من تاني نفسي تبقى الدنيا سمعاني غرامك ليّ وداني لدنيا معاكي
ونفسي أعيد معاكي كل اللي فات تاني
حبيبت قلبي هنا روحي لقيت فرحة سنيني معاكي
جنات ضحكت بكسوف ..دي اغنيه امال ماهر بس مكانتش بتغنيها كده
فهد... عارف وانا عايز اغنيهالك انتي
جنات ابتسمت بفرحه... بحبك
فهد ضحك وحضنها... وانا كمان
ــــــــــــــــــــــــــ
ملك... معتصم انا مش عايزه اكمل
معتصم... مش تكملي ايه مش فاهم
ملك... معاك
معتصم رفع راسو بصله... نعم
ملك... ايه مش عايزك اكمل
معتصم.... غوري ابت من هنا
ملك... ايه دا مش عايزه
معتصم... روحي نامي ولا اعملي اكل ولا اكشفي علي اي حد شوفي تيتا امل كانت مسك قلبه من شويه روحي شوفيها
ملك... ايه دا
معتصم.. قسم بربي هقوم ارزعك قفا امشي
ملك... ااا
معتصم قام... تعالي بقا عشان
ملك جريت..
معتصم بصوت عالي.. ابقا المحك بقا وقاعد ربنا يهديكي
ـــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
عده الوقت كلهم اتجمعو مع بعض في القصر سيف قال لي نور انه عايزها بعد ما يتعشو
وبعد اكلو كلهم طلعو عشان شغلهم ونور سالت سيف كان عايز ايه وحكلها عن اللي حصل اليوم كله ونور خافة علي انس الصغير وسيف طمنه وقال ان كلم فهد ومحمد ويوسف ويونس ان يشوف حد كويس يرقبهم ويرقب شهد لان برضو مش لزم يطمنو ليها
ونور كان كل ال في بالها انس بس وعده اليوم ونور كانت خايفه اما باقي كان مبسوطين ان كل واحد مع حببتو واياد كان بيحاول يفكر يطمن جميله ويخليها تتطمن لي وعدت الايام و كل واحد بيتعلق بالشخص اللي بيحبو اكتر وشهد اسكرتيره. نور كانت بتطلب منها كل فتره تخليها تشوف انس ويقاعد معاها وانس كان بيبقا مبسوط. والبنات كانو متعلقين بي و انس كان متعلق بنور اكتر وجه في يوم فهد ومعتصم ويونس وزياد وحمزه يكلمو جدهم عاصم ان يتجوزه ايه لزمة الماده دي حددو ميعاد ان بعد شهر يعملو فرح ليهم راح اياد ومحمد وانس ويوسف هما كمان يعملو الفرح. وعااصم رفض وبعد محيله وتدخل نور وافق كالعاده مادام فيها نور والعيله كله فرحت وعدت الايام وجه يوم شهد دخلت لي سيف وهي مرعوبه
شهد... استاذ سيف ابوس ايدك الحقني
سيف... اهدي في ايه
شهد... اللي قولتهولي حصل بس بتهديد مش بمبلغ
سبف.. مش فاهم اهدي يا بنتي وفاهميني
شهد... عمي بيهددني ان لو ما اخدش ملف من استاذ عبد الرحمن واستاذه نور المشترك ما بنهم هيأذيني وقالي انه مرقبني وحكيلي حاجات ياما تثبت ان انا مغبتش عن عينو دا حتي عارف ان انس عندكم
سيف.. اهدي وانا عارف اهدي ومتخفيش وعمك اساسا مرقبك من اول يوم جيتي هنا عموما اهدي وانس في حميتي وانتي كمان.ومتخفيش المهم لمي حاجاتك دلوقتي انتي خلصتي شغل
شهد... اها ودا الملف اللي كان بتاع استاذه نور المشترك اما ملف اللي عند السكرتيره تاني مقدرتش اجيبو
سيف...اوعي تكوني طلبتي او دخلتي ليها
شهد... لا لا تفكيري كله اتشل اول ما كلمني جيتلك علطول
سيف... تمام حلو حاجاتك معاكي ولا في المكتب
شهد... في مكتبي
سيف...تمام روحي هاتيها
شهد راحت لي مكتبها تلم حاجاتها اما سيف كلم نور انها تخلي بالها من انس واياها تطلع من البيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس... جويريه متخوتنيش امشي من قصادي
جويريه...بتكرشني من شركتك يا انوس
انس... ااه ياختي
جويريه...انوس او انوسي عشان بتاعي وكده
انس ضحك... انتي لو حد سمع كلام دا شكلي هيبقا مسخره
جويريه.... يلا طيب
انس... بت غوري من وشي ورايا شغل
جزيريه.. عشان خاطري طيب وغالوتي عندك.
انس... جويريه انا حرفيا ورايا حاجات بالهبل بعدين
جويريه... هي بقت كده
انس...
جويريه.... خلاص هاخد. اخويا فهد وهروح معايا
انس... مش هيوافق
جويريه... ماشي هشوف اي حد. من اصحابي يجي
انس... بمعنا.
جويريه... هوايه اللي بمعنا
انس... ايوا انتي طلع كده هتاخدي مين
جويريه... هشوف اي حد من زميلي بقا
انس.. علي اساس انا قر"ني
جزيريه... لا حول ولا قوة الا بالله ما انا طلبت منك تيجي قولت لا وان في شئ اهم مع ان انت عارف انا هبقا متحاجك انت حتي لو اهلنا كلهم حواليا ومينفعش محضرش المؤتمر دا عموما انا هتصرف ومش هاخد حد غريب
انس... الزفت امتا
جويريه... زفت علي دماغك مش عايزه اشوف وشك اساسا لو جت هخليهم يرفضو دخولك وجي تمشي انس في لمح البصر كان واقف قصاده
انس..بكلمك عيب كده
جويريه... ومش عيب اللي انت عملتو دلوقتي اكني بشحت انت بقت جوزي مفروض تدعمني مش انا اللي اتحايل بس دا غباؤ مني الحاجه دي بتبقا من شخص مش بتطلب
انس... جويريه انا
جويريه قطعتو... عارفه مضغوط ربنا معاك عموما انا خلاص مش هروح المؤتمر هيبقا بايخ ربنا يوفقك وبعدتو عنها ومشيت
انس...اوووف بقا
جويريه طلعت وعيونه ماليانه دموع ومن جوها....انا غبي دي مفروض هو اللي يبقا نفسو يبقا جمبي مش انا احيه غبيه بجد علي تصرفي في حد. يطلب كده بس لا مش محتاجه هو او غيرو وهروح المؤتمر وواقفة تاكسي وركبت وقالت علي مكان المؤتمر وقرارت تبقا لي واحده وانها مش محتاجه اي حد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس ابن شهد... نور هو فين جدو
نور.. انو جد فيهم
انس...جدو عاصم
نور. هتلاقي في مكتب
انس...اها.
نور بضحك..متروح
انس... لا بسال بس وفين جميله
نور بضحك...اهي نزل
جميله...انس بيسال عليا
انس جري عليها وحضنه... وحشتيني
جميله... قلباااي
انس...فين بقا الحاجات اللي قولتيلي عليها
جميله...تعال نشتريها يلا
نور بخوف ولهفه...لا لا
جميله...في حاجه ياخالتو
نور.. هاا لا بس شهد محلفاني ميطلعش وانتي كمان انتي قولتي لي اياد
جميله...لا
نور... طيب ادخلو وانا هبعت حد يجيب يلا
انس... يبقا اعمليلي كيك
جميله ضحكت... نعمل كيك
واخدتو ودخلو المطبخ نور اتنهدت برتياح
ـــــــــــــــــــــــــــ
معتصم... الو
زياد... ولا اختك دي هبله ولا عبيطه
معتصم ضحك... منوش عملت ايه
زياد... دي هتجلطني ياعم
معتصم... اهدا حصل ايه
زياد... طلبه كانت عندي هي وزميلها وكنت واخد منهم الكرنيه بسبب اتعاركو فا شاب قل ادبو علي زميلتو قصادي فا انا زعقت لي شاب منه تسكت
معتصم...لا طبعا استحاله
زياد... بالظبط راحت قدامهم وتقول بتحمي ليه كده يا زياد راحت الطلبه بكل احترام قالتلها يادكتور وكانت مفكرها معانا وقالتلها ان زميلها هو بيقل ادبو ودكتور زياد بيجبلي حقي منه تسكت
معتصم بضحك... لا طبعا
زياد... راحت وقسمن بربي معرف عملتها زاي نطت علي بنت وقالتلها كسر حوقك جوزي يحمي ليا انا بس زميلها اللي كان قرفن منها بقا عمل يحوشها ويبعد منه وانا متنح مش قادر استوعب
معتصم بضحك..وبعدين
زياد.. فضلت انا وزميل البنت بنبعد منه عنها لحد ما الطلب قلي شد انت مراتك وانا هسحب زميلتي وفعلا عملنا كده وبنت طلع من المكتب حرفيا متشلفطه وزميلها اللي كان دخل بيتعارك طلع سندها وانا طلع عليا اتاسف للبنت كله دا عشان اختك الشبر ونص شبر ونص ايه دي شبر
معتصم ضحك... منه فين
زياد.... زعلت مني ومشيت لما قولتلها انتي مجنونه راحت بصلي بص يا معتصم وربنا انا اللي خوفت ولسه هرجع لي ورا لتمد ايدها لقتها مشيت وقالتلي يا عجر علي دخلت عم محمود
معتصم بضحك ...مين عم محمود دا كمان
زياد... بتاع الشاي ايه دا هي هتفرق يامعتصم انت كمان انا اتهزقت من اختك
معتصم بضحك... انت مسخره وربنا ياعم انت اللي مدلعه وقولتلك منه لزم تشوف وش خشب لما تعمل حاجه لكن انت بتضحك علي تصرفاتها يتيجي تشتكي وتقول لا مش هسكت ولا بتعمل حاجه
زياد.... اضربه يعني
معتصم..عشان اكسر ايدك اللي مدتها عليها
زياد... انتم عالم مجنين يابه
معتصم بضحك...يا غبي اقصد شوف انتم حياتكم ازاي وشيل حاجه من اسلوبكم مع بعض اللي تخليها تلاحظ ان في شي اتغير وتفاهم ان دا عقاب اما مد ايد دا انتم مش حيوانات عشان تضربو دا حتي لو كده حيوان ربنا حرم اننا نأذي
زياد... تمام اما نشوف اخرتها مع اختك دي
معتصم ضحك... يا عم ولما بتكلمك بتبقا قطع كلامو
زياد...اقفل اقفل بترن
معتصم... الله يخربيتك اومال اختك ومش اختك ياخروو
زياد بضحك...يا عم بقا اقفل
معتصم ضحك...لا جدعه منوش وربنا مسيطره سلام
ــــــــــــــــــــــــــــ
انس.. جميله انتي فين مامتك وباباكي
جميله بصتله وابتسمت بوجع... معرفش
انس... عند ربنا زاي بابا
جميله اتنهدت ب ألم... حتي دي معرفهاش
انس... ازاي في حد ميعرفش اهلو فين
جميله مسكت خدودو بحنيه... انا
انس.... امم وحشوكي انا بابا وحشني وانتي
جميله ضحكت... حتي دي معرفش
انس....يووووه طب هتعرفي تعملي الكيك ولا لا دا كمان
جميله ضحكت... اعرف يا لمض
ــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحدث
سيف اخد.شهد وروحو علي القصر واول ما وصل اخد نور وشهد وراحو لي عاصم وفاهمو ان شهد لزم تفضل في القصر هي وانس لان عمها مش هيسكت وعاصم قرار انها تفضل معاهم فعلا وهيزودو الامن القصر واي شخص علي افراد العيله اما عند اياد روح من شغلو راح لي جميله ولقا انس قاعد معاها فضل يلعبو عقبال ما تخلص وتعملو اكل كمان
اما انس خلص شغلو وبيكلم جويريه لقه فونها مقفول روح مالقهاش في البيت فضل يرن لقها دخل وميك جايزه
انس... كنتي فين
جويريه ملامحه بهتانه... في مؤتمر
انس بتوتر... نعم هو وو
جويريه... ومقولتش ليه وضحكت اوع الله يكرمك انا حرفيا مهدوده
انس.. روحتي مع مين
جويريه... مع نفسي لان اكتشفت انا اللي تعبت ووصلت كده مكانش شئ هيضفلي لو حد جه بعد اذنك بجد محتاجه انام وطلعت
انس بصلها بندم... غبي وطلع وراها
ــــــــــــــــــــــــــ
اياد قرب من جميله.... وحشتيني.
جميله... لا حول ولا قوة الا بالله
اياد ضحك... يا بت اناجوزك وربنا
انس... جوز مين.
اياد... جميله يا ابو نص لسان
انس... اها وهي تعمل ايه يعني لما تكون جوزها تقوم تزغرط لو سمحت متعطلهاش عشان اكل و الكيك بال تشكيله
ايا دتنح... مين الراجل العجوز دا تشكيله ايه
جميله ضحكت... دا القمر اللي منورنا تشكيله يعني هعملها تورتا
انس... انتي اللي جميله يا جميله
جميله ضحكت... يا حبيبي انت يا قمر
انس.... لو بتحبيني بجد اعملي بسرعه
جميله... من عيني واحلي كيك كمان ليك يا قمر
اياد واقف متنح...ايه دا دا انتي عمرك ما قولتيلي الكلام دا
جميله ضمت حواجبه... كلام ايه
انس... وتقولك ليه انت مش اخوها ولا حبيبيه ولا صاحبه ابعد عنها وراح حضن جميله
اياد بنرفزه..ايه دا انا جوزها ياعم انت
جميله ضحكت.... هموتتت ونزلت حضنت انس ربنا يحفظك يارب
اياد بغيره بعد انس عنها.. اوعي هو في ايه
انس ضحك...اياد انت بتغير
اياد... اها
انس بضحك... تؤ تؤ تؤ بتغير من طفل
اياد بتوتر... هاا لا انا مش حابب حد يجي ناحية حاجاتي
انس رفع حواجبه... عشان بتغير يا دودي
جميله فضلت تضحك... هموت
اياد ضحك.... دودي. ايه دا بجد
جميله... جميل اووي ربنا يحفظو يارب
اياد بضحك... انت فرحنا ياختي ما انا اهو مش بتقولي الكلام دا ليه
جميله... برا يا اياد عشان اخلص
انس... تعال يا اياد نتمشا المطبخ للبنات بس
اياد... وربنا راجل كبير وعمل نفسو صغير يلا ياخويا قدامي
انس مشي قدامو واياد ورا ورجع تاني
اياد... اياكي تدلعي حدغير تمام
جميله بصتله... فجعتني انت مش طلعت وبعدين دا طفل
اياد قرب منها... وانتي مراتي وبتعتي انا محدش يقرب منك دا انتي حضنتي وانتي معملتيش معايا كده
جميله بصتله وضحكت... لا ثانيه هو انت بجد زعلان عشان حضنتو احيه انا فكرتك بتهزر ولا اكيد انت بتهزر
اياد...لا مش بهزر ومتقربيش لحد تاني
انس من ضهرهم... ياعم دا انا زاي اخوكم الصغير هتعمل عقلك بعقلي
جميله بضحك... اهو الطفل الصغير قالك
اياد... مين دا واخدو وطلع
جميله فضلت تضحك ورجعت تعمل اللي بتعملو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس بيخبط... جويريه
جويريه مسحت دموعه ودخلت الحمام تغسل وشها...
انس.. يا جويريه
جويريه... ايوا وفتحت ايه
انس جز علي اسنانه لما لقها معيط ... اسف
جويريه..علي ايه
انس...انتي عارفه
جويريه.... لا بجد معرفش
انس... اومال معيطه
جويريه... لا ابدا انا بس محتاجه انام تعبانه جدا اليوم كان طويل مش اكتر المهم هنام وبكره نتكلم معلش تصبح علي خير وقفلت الباب في وشه مكانتش عايزه تسمع اي حاجه منه حتي لو اعتذار
انس بغضب...تستهل وراح اوضه
بعد وقت انس راح لي اوضتها تاني وخبط ودخل من غير ما يستنا توافق بدخوله ولا لا
جويريه كانت تقريا بتنام قامت علي هبدات الباب...ايه في ايه
انس...قومي
جويريه...في ايه وبتقوم
انس... انا اسف وعارف اني غلطان وان كتر وقت المفروض انا اللي اكون في مش حد تاني وان لو العالم كله جمبك هتبقي عايزني انا اسف واللهي انا غبي عارف اعتذاري مالوش لزمه وان الجايزه اللي اختيها مكانش ليها طعم بسبب غبي اسف بجد
جويريه...
انس قرب منها...سمحيني
جويريه انفجرت في العياط... كنت حسه اكن ماليش حد وكلهم كان شخصهم المفضل جمبهم
انس حضنها...اسف واالله سمحيني بصي وبعدها عنه يلاغيري هدومك
جويريه بصتله...ايه
انس...نخرج مش كان نفسك نروح البحر باليل يلا وهنسهر لحد ما تقولي يلا نروح
جويريه...بتهزر الساعه دخل علي 10
انس...متدخل هي هتدخل علي حد غريب انتي عبيطه بقولك كده كده هنسهر
جويريه ضحكت وبتمسح دموعه.... لا مش لزم
انس...بيتزا ولب وحاجات حلاوه كتير ونقعد قصاد البحر ونستنا الشروق ولا الملاهي وبعدها البحر ايه رايك نعمل كذه حاجه ويا ستي هغنيلك كمان
جويريه بضحك وفرحت ... انت بتتكلم جد
انس... واللهي يلا بس عشان هنعمل كذه حاجه
جويريه... وشغلك
انس بزعل وحزن... يولع الشي اللي كان هيخسرني اغلي شخص
جويريه... انا مش زعلانه خلاص روح نام
انس.... وربنا ابدا يلا عشان جي في دماغي كذه حاجه يلا بس . جويربه ضحكت وحضنته ونسيت الزعل مجرد ما جه وتأسف ومرضاش يسبها نايمه زعلانه
ــــــــــــــــــــــــــــــ
انس الصغير كان قاعد هو واياد وجميله ومعتصم و ملك ومنه وفهد وجنات في جنينه
انس... هي ماما مشيت ولا ايه
معتصم.. لا جوه مع خالتو نور
ملك... ايه يا انوس زهقت من القاعده ولا ايه
انس.. ابدا يا كوكي بس خوفت تكون نسيتني ومشيت
معتصم... كوكي
اياد.... اها وبيقولي يا دودي دا راجل كبير علي هيئه طفل
انس... عارفين هو مش طيقني ليه عشان جوجو حضنتني وهو لا
جميله ضحكت...
منه.... جوجو مين
جميله بضحك... انا
منه بضحك... اها فاهمة يا انوس يا مسيطر انت
انس... حببتي يا منوش
فهد... ينهار ابيض دا طفل دا
انس ضحك وراح قاعد علي رجلو.. انت عارف يا فهد انت الواحيد اللي مش لقي ليك دلع ادلعك بي
فهد بضحك... تدلعني تنسنر يبني دي مراتي مفكرتش في يوم تدلعني وباس راسو
انس باسو من خدو...انا بحبك عشان فيك من بابا وبحس انه لسه معايا مسبنيش زاي اكنه لسه معايا بحبك اوي يا فهد
كلهم بصو لي بعض زعلو عليه
جنات حولت تغير الموضوع عشان ميعيطوش...انا طيب دلعي ايه
انس بصلها... انا محتار جنتي بس دي بقولها لي جني وجوجو دي لي جميله انتي بقا اقول نوجه ايه رايك
كلم ضحكو
اياد....وربنا راجل علي هيئه طفل
فهد.. بس ياض انس باش براحتو يعمل اللي عايزو ويقول اللي عايزو
انس حضنو وطلع لسانه لي اياد...
جني نزله ومحمد معاها...شوفتو
محمد بضحك... واحدي الله لحد ما نقاعد
ملك بضحك... في ايه
داليدا نزله جري... جماعه شوفتو
جني.... لا انا اللي هقول
داليدا.... لا انا انا اختك الكبيره
جني.. هزعل
داليدا... قولي
منه.. متقوله في ايه
جني بصت لي انس بفرحه .. انوس هيعيش معانا
انس قام وفضل يتنطط من الفرح....هييه هيه هيه بجد هفضل معاكم
كلهم ضحكو علي فرحتو
جني... اها واللهي
انس... وماما طيب
جني.... اكيد طبعا
انس بص لي اياد وراح...طب وانت مش هتضايقه من وجودي
اياد بستغراب... انا
انس... اها عشان جميله بتحبني اكتر منك لو كده همشي عشان مضايقكش
اياد ضحك... طب المفروض اقوله ايه لي دا لا يا عم انا بحبك برضو اكتر منها لو مش هضايقك انا بوجودي يعني امشي لان دا بيتك وانت اخونا كلنا
انس... انتم حلوين اووي وحضنو احسن من عم ماما دوله وحشين اووي
اياد طبطب عليه.... ربنا يحفظك
جني... انوس تعال عملتلك مفجاءه
محمد... الله يسهلك يا انوس انا متعمليش حاجه
جميله بهمس لي اياد...انت بتحبو اكتر مني
اياد ضحك.. احسن حسي زاي ما حسبت يا جزمه
جميله... جزمه دي اللي هضربك بيها بتحبو اكتر
اياد... وريني عشان افشفشك وانتي اساس مفكيش زقه وعموما هو بعتبرو زاي معتصم ومنه اخواتي وانتي مراتي اعسل انت قمر
جميله بضحك.... مش بتعرف تعاكس وربنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور دخلت شهد اوضه بتعتها وراحت لي سيف اوضتهم
نور.. سيف
سيف...نعم
نور... انا خايفه علي شهد وانس دي اكن الاحداث هي هي تاني
سيف... عم شهد جبان مش هيقدر دا بوق بس لزم اعمل اللي عليا
نور... ربنا يستر
سيف حضنها... متخافيش وبعدين هو في قمر كده وهو خايف
نور رفعت راسه بصتله... انت فايق ورايق وربنا
سيف... عشان انتي معايا
نور... محنو
سيف...تصدقي انا غلطان وبعد عنها مش وش دلع ولا رومنسيه حتي
نور... ولا وشك يا سوسه انت ولاه انت عمل مصيبه
سيف...ولاه انا جوزك عيب كده
نور... نينيني هببت ايه من ورايا
سيف...شكلك انتي اللي فايقه وراح نام وداها ضهرو
نور شالت الغطه ومدت راسه وهو نايم وبصتله ... في ايه الاول تدلعني وبعدها تتقمص في ايه
سيف ضحك علي شكلها... اوعي عايز انام
نور...نامت عليك حيطه في ايه
سيف بضحك...انتي نايمه اهو
نور ضمت حواجبه بعدم فهم لما فاهمة... نهارك اسود انا حيطه وشدت ايد وعضته
سيف بضحك وبيشد ايدو وبيزوقها كانت هتقع نورعضتو اكتر بس مكانش قصدها كان في بالها تلحق نفسها سيف لقها هتقع علي الايزاز اللي وراها لفه بسرعه ولف دراعو حوالين وسطا وشدها
سيف بضحك...سيبي انتي سنانك لزقت
نور سبتو وبتاخد نفسها...عبو شكلك كنت هقع
سيف بضحك وبصص علي ايدو اللي حرفيا شكل الفك اسنان نور مرسوم بالظبط علي ايدو
سيف.. يالهوي انتي جبروت بصي
نور بصت لقتها وصلت للدم زعلت... انا اسفه.بس كنت خايفه اقع مش عايزه اتخيط
سيف ضحك... سيبك شايفه اسنانك عمله زاي افتحي بوقك كده
نور... اخافه
سيف... بالله عليكي افتحي
نور فتحت بوقها...
سيف بضحك....طب وربنا سنانك بالظبط وفضل يضحك
نور.. ايه المضحك يا مهزق
سيف ضحك وحضنها....مش عارف بس مبسوط انك معايا
نور... اها انا اتلهيت انت هببت اي قولي
سيف....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية أحببت مجنونة 2" اضغط على اسم الرواية