رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني البارت الثالث 3 بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3
إياد :بابا ماما انا عايز اتجوز
هند بفرحة :وأخيراً هفرح بيك امال مين المحظوظة
إياد :انا هتجوز ياسمين
أيهم :ايه انت اتجننت
إياد :ليه يابابا في ايه إذا اتجوزت بنت ابن عمك
أيهم :البنت صغيرة وهي حتى مكملتش ال18
إياد :عادي
أيهم :لأ مش عادي انا مش هقبل بكدا ولا حتى آسر
هند :طب يا إياد انتظرها لحد مايبقى عمرها18 وهتتجوزها اوعدك
إياد :طب اخطبها بس
ايهم :لأ
إياد طلع من الاوضة
عند آسر
في اوضة يزن
آسر بغضب :امك قالتلك ايه
يزن حكالو كل حاجة
آسر بغضب :انت عارف الحاجة اللي عايزاها فريدة من مامتك ايه
يزن :لأ بس ماما عارفاها وموافقة ايه المشكلة يعني
آسر ضربو قلم
يزن :مالك يابابا في ايييه
آسر :انت ولد قليل ادب وانا هربيك وفك الحزام ورفع ايدو علشان يض'ربو
تقى مسكت ايدو
تقى :آسر انت اتجننت عايز تض'رب ابنك وهو عمرو 22
آسر بغضب :كله بسببك الولد دة انتي دلعتيه كتير ياتقى بس انا هربيه من اول وجديد
تقى :لأ يا آسر مش هت'ضربو الولد مش غلط
آسر بغضب :اهو دي مشكلتك لما يغلط مبتشوفيش اغلاطه.... بس اقولك حاجة خليه كدا خليه يقلل ادب معاكي
واتجه ع الباب ودار وشو عليها
آسر :ويخليكي عارفة انا مش هتجوز فريدة
وطلع من الاوضة
يزن :ماما يعني الحاجة اللي عايزاها فريدة انها تتجوز بابا
تقى :لالا ياحبيبي
وطلعت من الاوضة
راحت ع اوضتها
آسر كان نايم
تقى :انت نمت
آسر :..........
تقى راحت نامت بالجهة التانية وفضلت تعيط آسر كان سامع صوت شهقاتها ووعد نفسه انو مستحيل يتجوز فريدة
في صباح يوم جديد
في المطبخ
تقى :غزل روحي نادي ع يزن
غزل :اوك
عند أيهم كان نايم ومش لابس قميص
غزل دخلت ووقفت قدام الباب
غزل :يزن يلا الفطار
يزن :.........
غزل بصوت أعلى :يزززززن
يزن :.........
غزل راحت ناحيته كان متغطي
رفعت الغطاء
وصرخت في ودنه :يزززززن الفطاااار
يزن قام بخضة
غزل حطت ايديها في وشها لما شافتو مش لابس قميص
يزن بضحك :ايه ياقطتي بتتكسفي
غزل نزلت ايدها :متقولش قطتي وأكملت بخبث وبعدين هتقولي كدا قدام مراتك
يزن :آه عادي فين المشكلة
غزل :يزن انت بتحبها بجد؟
يزن :مش بحبها بس دانا بعشقها
غزل :وهي؟
يزن :طبعا بتحبني
غزل :اوك انا هروح اجهز علشان الفطار جاهز
يزن :يابنتي عارف قولتيلي مليون مرة
غزل نزلت بسرعة وعيونها كانت مدمعة فهي تحب يزن منذ الطفولة ولا تريد تصديق انه سيكون لفتاة غيرها
في السفرة
بعد مدة يزن نزل وكان طالع شيك اوي
راح قعد جمب غزل
يزن :ازيك ياقطتي
غزل بغضب :يزن خلاص قولتلك الف مرة متقولش قطتي
يزن باستغراب :في ايه يابنتي اهدي
ياسمين بابتسامة خبيثة :شكلها زعلانة منك في حاجة
يزن :معقولة انا زعلتك في ايه ياقطتي
هند :يزن حبيبي بلاش تقول ليها كدا
زينب :آه يابن أسورة بلاش تزعج ابني
يزن باستغراب :أسورة؟
آسر بغضب :زززينب
أيهم :زوزو حبيبتي الناس دول كلهم زهقانين بلاش هزار هزري مع جوزك لو عايزة
زياد :لا انا كمان زهقان
غزل :بابا انا عايزة ادرس في برا البلد حاسة اني مخنوقة هنا
زياد :اوك حبيبتي
يزن :بس مخنوقة من ايه ياغزل
غزل :ملكش دخل
وقامت من السفرة
زينب :انا هشوف مالها
يزن :بابا انا مش هروح الشغل النهاردة لانو مروة وفريدة هيجو
آسر :مش مهم وقام راح ع اوضتو
تقى لحقتو
تقى :حبيبي في ايه
اسر :.........
تقى :ليه مش عايز تكلمني يا آسر
آسر :ازاي اكلم واحدة باعتني
تقى :يعني اذا اخترت ساعدة ولدنا معناها اني بعتك
آسر :وانا.... مش ليا حق اعيش سعيد؟
تقى :بس....
آسر بمقاطعة :انا هروح
وطلع من الاوضة ومن القصر كله
تقى اتنهدت بحزن وراحت تنام
عند ياسمين إياد دخل
إياد :ياسمين انا اسف ع اللي عملته امبارح
ياسمين :مش مشكلة انا مسامحاك
إياد :ممكن اشوف اللي اسمو باسل؟
ياسمين بفرحة :آه ممكن بعد شوية هروح للكلية هقولك لما اكون رايحة
إياد :تمام
وطلع من الاوضة
بعد مدة إياد وياسمين راحو ع الكلية
ياسمين :إياد دة هو باسل
إياد في نفسه :حتى انو مش حلو
باسل :ازيك ياحبيبتي دة هو إياد اللي قولتيلي عليه
ياسمين :اه
إياد :تعال انا عايز اكلمك
ياسمين :ليه ماتتكلموا قدامي
إياد :لا دي حاجة مهمة هو هيقولك عليها
ياسمين :اوك
إياد اخد باسل ع قاعة فاضية
ونزل فيه ض'رب
باسل :مالك ياعم انت
إياد :لا انا بس بض'ربك علشان حضرتك حبيت ياسمين
باسل :طب اهدأ علشان نتفاهم
إياد بعد عن باسل
باسل وهو بيمسح الد'م من منخيرو :في ايه ايه انت ليه مزعوج اني بحبها
إياد :لأنها حبيبتي انا وبس ومش هتكون ليك ولا في الأحلام فاهم ولا لأ
باسل :أنت مجنون؟
إياد :لأ بس هبقى مجنون إذا سمعت ان حضرتك بتكلمها ولا بتخرج معاها
إياد طلع من القاعة
وراح ع عربيته
في القصر
فريدة ومروة دخلو القصر
يزن راح حضن مروة وغزل شافتهم واتغاظت اوي
مروة :مين البنت اللي هناك يا يزن
يزن :دي غزل اللي قولتلك عليها
مروة :اها
فريدة :امال فين امك علشان تستقبلنا
يزن :ثواني هناديها
غزل :لا انت خليك مع حبيبتك انا هروح اناديها
يزن :اوك
في الاوضة
غزل دخلت شافت تقى بتصلي
انتظرتها لحد ماخلصت
غزل :فريدة وبنتها وصلو وقالت عايزاكي
تقى عيونها دمعت
غزل راحت عليها
غزل :خالتي في ايه
تقى حضنتها
تقى بدموع :انا مش عارفة اعمل ايه فريدة لازم تتجوز آسر علشان يزن يعيش سعيد في حياتو
غزل بصدمة:طب انتي ليه وافقتي
تقى :كان لازم أوافق علشان يزن
غزل :بس.....
نرجس دخلت
نرجس :يزن بيناديكي ياتقى
تقى :اوك
تقى نزلت
فريدة ازيك ياتقى
تقى :الحمد لله
آسر دخل
فريدة راحت حضنته :وحشتني اوي
يزن باستغراب :انتي ليه بتحضني بابا
فريدة :لانو باباك كان حبيبي
آسر :كان يعني مش حبيبك دلوقت
فريدة :لأ طبعا حبيبي لحد ما اموت
آسر :تقى :انتي حابة امتى اتجوزها
يزن :تتجوزها ليه يابابا
آسر :في ايه مش انت اهو هتتجوز حبيبتك وانا كمان عايز اتجوز حبيبتي
يزن :بابا انت بتقول ايه
هند بفرحة :وأخيراً هفرح بيك امال مين المحظوظة
إياد :انا هتجوز ياسمين
أيهم :ايه انت اتجننت
إياد :ليه يابابا في ايه إذا اتجوزت بنت ابن عمك
أيهم :البنت صغيرة وهي حتى مكملتش ال18
إياد :عادي
أيهم :لأ مش عادي انا مش هقبل بكدا ولا حتى آسر
هند :طب يا إياد انتظرها لحد مايبقى عمرها18 وهتتجوزها اوعدك
إياد :طب اخطبها بس
ايهم :لأ
إياد طلع من الاوضة
عند آسر
في اوضة يزن
آسر بغضب :امك قالتلك ايه
يزن حكالو كل حاجة
آسر بغضب :انت عارف الحاجة اللي عايزاها فريدة من مامتك ايه
يزن :لأ بس ماما عارفاها وموافقة ايه المشكلة يعني
آسر ضربو قلم
يزن :مالك يابابا في ايييه
آسر :انت ولد قليل ادب وانا هربيك وفك الحزام ورفع ايدو علشان يض'ربو
تقى مسكت ايدو
تقى :آسر انت اتجننت عايز تض'رب ابنك وهو عمرو 22
آسر بغضب :كله بسببك الولد دة انتي دلعتيه كتير ياتقى بس انا هربيه من اول وجديد
تقى :لأ يا آسر مش هت'ضربو الولد مش غلط
آسر بغضب :اهو دي مشكلتك لما يغلط مبتشوفيش اغلاطه.... بس اقولك حاجة خليه كدا خليه يقلل ادب معاكي
واتجه ع الباب ودار وشو عليها
آسر :ويخليكي عارفة انا مش هتجوز فريدة
وطلع من الاوضة
يزن :ماما يعني الحاجة اللي عايزاها فريدة انها تتجوز بابا
تقى :لالا ياحبيبي
وطلعت من الاوضة
راحت ع اوضتها
آسر كان نايم
تقى :انت نمت
آسر :..........
تقى راحت نامت بالجهة التانية وفضلت تعيط آسر كان سامع صوت شهقاتها ووعد نفسه انو مستحيل يتجوز فريدة
في صباح يوم جديد
في المطبخ
تقى :غزل روحي نادي ع يزن
غزل :اوك
عند أيهم كان نايم ومش لابس قميص
غزل دخلت ووقفت قدام الباب
غزل :يزن يلا الفطار
يزن :.........
غزل بصوت أعلى :يزززززن
يزن :.........
غزل راحت ناحيته كان متغطي
رفعت الغطاء
وصرخت في ودنه :يزززززن الفطاااار
يزن قام بخضة
غزل حطت ايديها في وشها لما شافتو مش لابس قميص
يزن بضحك :ايه ياقطتي بتتكسفي
غزل نزلت ايدها :متقولش قطتي وأكملت بخبث وبعدين هتقولي كدا قدام مراتك
يزن :آه عادي فين المشكلة
غزل :يزن انت بتحبها بجد؟
يزن :مش بحبها بس دانا بعشقها
غزل :وهي؟
يزن :طبعا بتحبني
غزل :اوك انا هروح اجهز علشان الفطار جاهز
يزن :يابنتي عارف قولتيلي مليون مرة
غزل نزلت بسرعة وعيونها كانت مدمعة فهي تحب يزن منذ الطفولة ولا تريد تصديق انه سيكون لفتاة غيرها
في السفرة
بعد مدة يزن نزل وكان طالع شيك اوي
راح قعد جمب غزل
يزن :ازيك ياقطتي
غزل بغضب :يزن خلاص قولتلك الف مرة متقولش قطتي
يزن باستغراب :في ايه يابنتي اهدي
ياسمين بابتسامة خبيثة :شكلها زعلانة منك في حاجة
يزن :معقولة انا زعلتك في ايه ياقطتي
هند :يزن حبيبي بلاش تقول ليها كدا
زينب :آه يابن أسورة بلاش تزعج ابني
يزن باستغراب :أسورة؟
آسر بغضب :زززينب
أيهم :زوزو حبيبتي الناس دول كلهم زهقانين بلاش هزار هزري مع جوزك لو عايزة
زياد :لا انا كمان زهقان
غزل :بابا انا عايزة ادرس في برا البلد حاسة اني مخنوقة هنا
زياد :اوك حبيبتي
يزن :بس مخنوقة من ايه ياغزل
غزل :ملكش دخل
وقامت من السفرة
زينب :انا هشوف مالها
يزن :بابا انا مش هروح الشغل النهاردة لانو مروة وفريدة هيجو
آسر :مش مهم وقام راح ع اوضتو
تقى لحقتو
تقى :حبيبي في ايه
اسر :.........
تقى :ليه مش عايز تكلمني يا آسر
آسر :ازاي اكلم واحدة باعتني
تقى :يعني اذا اخترت ساعدة ولدنا معناها اني بعتك
آسر :وانا.... مش ليا حق اعيش سعيد؟
تقى :بس....
آسر بمقاطعة :انا هروح
وطلع من الاوضة ومن القصر كله
تقى اتنهدت بحزن وراحت تنام
عند ياسمين إياد دخل
إياد :ياسمين انا اسف ع اللي عملته امبارح
ياسمين :مش مشكلة انا مسامحاك
إياد :ممكن اشوف اللي اسمو باسل؟
ياسمين بفرحة :آه ممكن بعد شوية هروح للكلية هقولك لما اكون رايحة
إياد :تمام
وطلع من الاوضة
بعد مدة إياد وياسمين راحو ع الكلية
ياسمين :إياد دة هو باسل
إياد في نفسه :حتى انو مش حلو
باسل :ازيك ياحبيبتي دة هو إياد اللي قولتيلي عليه
ياسمين :اه
إياد :تعال انا عايز اكلمك
ياسمين :ليه ماتتكلموا قدامي
إياد :لا دي حاجة مهمة هو هيقولك عليها
ياسمين :اوك
إياد اخد باسل ع قاعة فاضية
ونزل فيه ض'رب
باسل :مالك ياعم انت
إياد :لا انا بس بض'ربك علشان حضرتك حبيت ياسمين
باسل :طب اهدأ علشان نتفاهم
إياد بعد عن باسل
باسل وهو بيمسح الد'م من منخيرو :في ايه ايه انت ليه مزعوج اني بحبها
إياد :لأنها حبيبتي انا وبس ومش هتكون ليك ولا في الأحلام فاهم ولا لأ
باسل :أنت مجنون؟
إياد :لأ بس هبقى مجنون إذا سمعت ان حضرتك بتكلمها ولا بتخرج معاها
إياد طلع من القاعة
وراح ع عربيته
في القصر
فريدة ومروة دخلو القصر
يزن راح حضن مروة وغزل شافتهم واتغاظت اوي
مروة :مين البنت اللي هناك يا يزن
يزن :دي غزل اللي قولتلك عليها
مروة :اها
فريدة :امال فين امك علشان تستقبلنا
يزن :ثواني هناديها
غزل :لا انت خليك مع حبيبتك انا هروح اناديها
يزن :اوك
في الاوضة
غزل دخلت شافت تقى بتصلي
انتظرتها لحد ماخلصت
غزل :فريدة وبنتها وصلو وقالت عايزاكي
تقى عيونها دمعت
غزل راحت عليها
غزل :خالتي في ايه
تقى حضنتها
تقى بدموع :انا مش عارفة اعمل ايه فريدة لازم تتجوز آسر علشان يزن يعيش سعيد في حياتو
غزل بصدمة:طب انتي ليه وافقتي
تقى :كان لازم أوافق علشان يزن
غزل :بس.....
نرجس دخلت
نرجس :يزن بيناديكي ياتقى
تقى :اوك
تقى نزلت
فريدة ازيك ياتقى
تقى :الحمد لله
آسر دخل
فريدة راحت حضنته :وحشتني اوي
يزن باستغراب :انتي ليه بتحضني بابا
فريدة :لانو باباك كان حبيبي
آسر :كان يعني مش حبيبك دلوقت
فريدة :لأ طبعا حبيبي لحد ما اموت
آسر :تقى :انتي حابة امتى اتجوزها
يزن :تتجوزها ليه يابابا
آسر :في ايه مش انت اهو هتتجوز حبيبتك وانا كمان عايز اتجوز حبيبتي
يزن :بابا انت بتقول ايه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية جحيم عاشقي) اضغط على أسم الرواية