Ads by Google X

رواية جحيم عاشقي (2) الفصل الخامس 5 - بقلم زولة وحيد

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني البارت الخامس 5 بقلم زولة وحيد

 رواية جحيم عاشقي الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5

اياد هو بيقرب:وانا مش بهزر.... ياسمين انا بحبك
ياسمين :ايه انت اتجننت ولا ايه
إياد :كل الناس بيقولولي كدا بس انا بحبك والله العظيم 
ياسمين :بس انا مش بحبك 
إياد :ليه 
ياسمين :لانك بتعرف انه انا بحب باسل 
وزقته وجريت 
عند آسر وفريدة
فريدة وهي في حضن آسر :انا بحبك اووي مش مصدقة اننا هنتجوز
آسر :آه كنت عايز اتجوزك بس غيرت رأيي 
فريدة :ليه
آسر :انتي متجوزة ازاي هتجوزك
فريدة بسرعة :لالا انا مش متجوزة
آسر :بجد.... طب وبنتك
فريدة :دي مش بنتي دي بنت رفيقتي 
آسر ضربها قلم
آسر بغضب :وبتكدبي علينا علشان تتجوزيني
فريدة :بس... 
آسر :اخرسي تطلعي من بيتي بكرة الصبح انتي والبنت دي
وطلع من الاوضة
في اوضة تقى
تقى كانت قاعدة ع السرير وشاردة
آسر دخل
آسر :سرحانة فين
تقى :لأ ولاشي
آسر راح حضنها :وحشتيني
تقى :وانت كمان وحشتني ها هتتجوز امتى
آسر بضحك:قولتلك مش هتجوز يامجنونة
تقى :بس.
آسر :فريدة كدابة البنت دي مش بنتها وحكالها كل القصة
تقى :طب وهنعمل ايه يزن مش هيسيب البنت
اسر :انا هخليها تسيبو وهو هجوزو لغزل انا شايف انه غزل بتحبه وشايف غيرتها من البت مروة
تقى :آه وحتى أنا لاحظت بس يزن بيعتبرها اخته
آسر :لا هيتجوزها غصب عنو دة الحل الوحيد علشان ينسى مروة
تقى :اوك
عند يزن
كان معصب وكل شوية بيتذكر كلام أدهم بيعصب اكتر
يزن :انا ليه معصب اصلا انا مابحبها لييييه قلبي بيوجعني لما اشوفها معاه
مروة دخلت
يزن بغضب :عايزة ايه
مروة :حبيبي في ايه
يزن :اخرسي
يزن طلع من الاوضة بغضب
عند غزل كانت قاعدة بتفكر في كلام أدهم وبتضحك
يزن دخل بغضب
يزن :ليه بتضحكي
غزل بغضب :يزن قولتلك الف مرة خبط البااااب انا مش مراتك علشان تدخل بالطريقة دي
يزن بغضب :اولا جاوبيني هتتجوزيه؟
غزل باستغراب :ليه بتسأل
يزن :لاني مش هسمحلك تتجوزيه
غزل :هو انا قولتلك مرة ماتتجوز مروة
يزن بغضب:ماقولتيلي بس انا ليا الحق اقول
غزل بغضب :ليييه
يزن بغضب وهو بيمسكها من ايدها بقوة:كدا
غزل بوجع :ااااه بتوجعني يايزن
يزن قرب منها
فجأة دخلت ياسمين 
ياسمين :يالهوي يزن انت بتعمل ايه يافضيحتك يابن آسر ياخيبت مامتك يابن تقى 
يزن راح حط ايدو ع بوقها بسرعة
يزن :اخرسي انتي اتهبلتي ولا ايه 
ياسمين نزلت ايدو
ياسمين :لا مااتهبلت انت كنت عايز تبوسها 
يزن :لا انا...... انا...... انا بس كنت بشوف وشها كان فيه حاجة
ياسمين :كداب 
يزن :طب اسأليها
غزل :مابعرف كان هيعمل ايه بس اللي بعرفه انه كان ماسك ايدي بعنف وكان اكيد عايز يكسرها
ياسمين بصت عليه بابتسامة :برضو هكلم ماما 
واتجهت ع الباب
يزن مسكها 
يزن :حبيبتي ياياسمين انا بحبك اوي اطلبي اللي انتي عايزاه وانا هنفده
ياسمين بابتسامة خبيثة :انا عايزاك ماتتجوز مروة وتتجوز غزل
يزن :ليه ان شاء الله 
ياسمين :بصراحة يا أخي أنا ماحبيت مروة بس بحب غزل اوي وصدقني لو اتجوزتها هتعيشو في تبات ونبات
يزن :لا... انا مش هكسر قلب مروة علشان بنت بعتبرها زي اختي
فجأة فون غزل رن
غزل :الو
أدهم :وحشتيني ياحبيبتي
يزن سمع الكلام لأن صوت الفون كان عالي 
يزن اخد الفون بغضب وحظر الرقم 
يزن ضربها قلم
يزن بغضب :لا وكمان مسجلاه ب حبيبي
غزل بدموع :مش انا اللي سجلته  
ياسمين بغضب: يزن انت ازاي تضربها هو انت مفكر نفسك جوزها
يزن :انتي ياست غزل ممنوع تكلمي الإنسان دة مفهوم
غزل بشجاعة وغضب :لا هكلمه يزن انت ولا اخويا ولا جوزي ولا ابويا علشان تضربني كدا ومش هسمع كلامك
فجأة إياد دخل 
إياد :ياجماعة يلا العشاء وغزل انتي ليه بتبكي في ايه 
غزل مسحت دموعها
غزل :لا مفيش 
إياد :يزن انت بتعمل ايه هنا
يزن طلع من الاوضة 
وكلهم نزلوا 
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات
مروة:لا فريدة انا مش هطلع من البيت دة القصر دة كبير اوي وكمان كل حاجة عايزاها يزن بيجيبهالي انا مستحيل اتخلى عن الرفاهية دي
آسر :اتفضلي الصك دة اكتبي اللي انتي عايزاه فيه
مروة اخدت الشيك وطلعت هي وفريدة
عند غزل كانت جهزت علشان تطلع الجامعة 
في الجنينة غزل كانت طالعة
يزن :انتي رايحة فين
غزل :ع الجامعة
يزن :انا هوصلك
غزل :اوك
يزن وغزل ركبوا العربية
يزن :ترجعي من الجامعة ع البيت 
غزل :مانا هعمل كدا 
تلفون غزل رن
غزل :الو 
أدهم :صباح الخير 
غزل :صباح النور... مين
أدهم :حظرتيني ف اضطريت اشتري رقم جديد
غزل :أدهم انا هقفل 
أدهم :ليه
غزل :باي
وقفلت السكة
يزن :كويس انك قفلتي. اديني فونك
غزل :ليه
يزن :كدا انا عايزه
غزل :لأ 
يزن بغضب :غزل 
غزل :يزن ممكن اعرف ليه انت بتتصرف بعصبية لما تشوف أدهم اوتسمع اسمو
يزن :لا مش ممكن 
غزل ادتو الفون 
يزن حظر رقم أدهم الجديد ورجعه
غزل بغضب :حظرت الرقم ليه
يزن ببرود :كدا 
غزل :وقف العربية
يزن :لأ 
وزاد السرعة
غزل :يزن وقف 
يزن :...... 
غزل سكتت وبدأت تعيط في صمت
يزن بص عليها ووقف العربية
يزن :في ايه 
غزل مسحت دموعها وفتحت باب العربية وجريت ركبت تاكسي وراحت ع الجامعة
يزن بغضب :حسابك معايا يا ست غزل
بعد مدة غزل رجعت القصر 
لقت الكل مجتمع وباصين عليها
غزل :في ايه ليه كلكوا باصين عليا كدا
ياسمين:...
google-playkhamsatmostaqltradent