رواية عشق المراد البارت الواحد والعشرون 21 بقلم نورا رمضان
رواية عشق المراد الفصل الواحد والعشرون 21
عشق بصدمه :مراد
روز :ماله مراد يا عشق
جوه الدكاتره بداوء ينعشو مراد ويحطو جهاز إنعاش القلب ومراد مكنش بيستجيب
عشق :مراد في العمليات
عشق فتحت باب العمليات ودخلت جري ووراها روز
عشق اتصدمت من شكل مراد وشه كله بيجيب د*م وجسمه كله كدمات ودماغه متعوره ومتوصل باجهزه كتير اوي :مراد
الدكتور :انتي ازاي دخلتي هنا اتفضلي اخرجي برا
الدكتور للممرضات :خرجوها من هنا يلا
عشق بصريخ :ألحقه انت واقف تتكلم وسايبه بيموت ألحقه بسرعه مررراادد
روز وهي بتهديها :اهدي يعشق هيكون كويس متقلقيش
الدكتور :اتفضلي بره عشان اعرف اشتغل
عشق بصريخ:انا مش هخرج انا مراته ألحقه بدل ما انت بتتكلم
الدكتور سابها وراح عند مراد وبينعشه
الدكتور :دي اخر محاوله لو مستجابش يبقا للاسف مات
عشق بانهيار :مراد والنبي متسبنيش مراد انا بحبك متبعدش عني ارجعلي يمراد انا مش هسيبك تاني
الدكتور حاول للمره الاخيره ومراد اخيرا قلبه اشتغل
الدكتور لعشق:اتفضلي بره عشان اعرف اكمل شغل
عشق :لا مش هسيبه
روز :يلا يعشق نخرج دلوقتي عشان الدكتور يعرف يكمل شغله
عشق بخوف :ماشي يلا
وخرجوا
روز وهي بتهدي عشق :خلاص يعشق هيرجع كويس روحي صلي وادعيله
عشق بدموع :طيب هروح اصلي وارجع انا مش همشي
روز :ماشي بس روحي صلي وادعيله وانا هاجي معاكي
اخدتها روز وراحوا يصلوا عشق كانت بتصلي وهي بتعيط والناس سامعه صوت عياطها
خلصوا صلاه ورجعوا تاني عند غرفه العمليات
قعدوا وعشق خايفه علي مراد وعماله تعيط وروز جنبها بتهديها
بعد فتره الدكتور خرج عشق جريت عليه
عشق بعياط :طمني عليه حالته اي بقي كويس صح فاق ولا لسه
الدكتور : اديني فرصه اتكلم الحمدلله قلبه اشتغل تاني بس للاسف حالته خطيره
عشق :اي اللي حصله طيب وحالته اي
الدكتور :هو جاي في حادثه عربيه وللاسف مقدرش احكم علي حالته غير لما يفوق وهيفوق الصبح ولو مفاقش قبل 24ساعه للاسف هيدخل في غيبوبه
عشق :طب ينفع ادخل اطمن عليه
الدكتور :للاسف مش هينفع
الدكتور مشي
روز :اهدي يعشق ان شاء الله هيبقي كويس
عشق :يارب ياروز يارب
روز :يلا نروح تغيري هدومك وتستريحي وبعدها نيجي تاني
عشق :انا مش هسيبه تاني وامشي
روز :قعدتك دي مش بفايده الدكتور قال مش هيفوق دلوقتي
يلا انتي تعبانه انتي لسه خارجه من الجلسه ومش قادره تقفي يلا نروح تاخدي دش وتاكلي ونيجي تاني
عشق استسلمت لأنها مش قادره
عشق:ماشي ومشيوا علي البيت وصلوا وعشق دخلت اخدت دش ولبست وخرجت
روز :اقعدي ناكل وتستريحي ساعه ونرجع تاني
عشق قعدت تاكل واستريحت شويه هي ورزو ورجعو تاني
الدكتور شافهم :انتو رجعتوا تاني ليه هو مش هيفوق دلوقتي ممكن يفوق الصبح فانتوا روحوا وتعالوا الصبح وكمان باين عليكوا الإرهاق فروحوا
روز : تمام يدكتور
روز:يلا نروح يعشق انتي سمعتي كلام الدكتور وانتي اهو مش قادره تقفي
ومشيوا
عشق موبايلها رن
عشق فرحت لما شافت اسم ملك
روز :مين ملك دي
عشق :دي ملك اللي حكتلك عنها
روز :تمام
عشق ردت :الو عامله اي يا ملك
ملك : الحمدلله يقلبي مرضتش اتصل عليكي الايام اللي فاتت قولت اسيبك براحتك شويه عامله اي ومراد عامل اي
عشق بدموع :مراد عمل حادثه يملك
ملك بخضه:ازاي وهو عامل اي دلوقتي
عشق : حادثه عربيه و حالته خطيره
ملك:اهدي يعشق هيبقي كويس وهيقوم بالسلامه يحبيبتي
عشق :انا خايفه عليه اوي ياملك مش هقدر اعيش من غيره انا حبيته اوي
ملك :هيبقي كويس يروحي وفضلت تطمن فيها
وقفلوا وعشق وروز وصلوا ودخلوا ينام وروز نامت جنب عشق وبقت تهديها
وناموا
عند ملك
ملك :اكيد دي عين سالي وفوزيه الكلب*ه يعيني عليكي يعشق يوم متفرحي يحصل كده ربنا معاكي يارب
وراحت تنام وهي زعلانه علي عشق ومراد
عند اسد بدأ المهمه وراح هو والعساكر الاماكن اللي ههتفج*ر
اول مكان راحوا كان المول ودخل بقي عمال يبص علي الناس
ولقوا وحدا ماسك شنطه وعمال يتلفت حواليه اسد شك فيه ومشي وراه ولقاه بيحط قنبله في المحل اسد مسكه وفضل يضرب فيه لغايت ما اغما عليه وراحوا وقف القنبله
وراح المكان التاني وبرضوا وقف القنبله راح المكان التالت كان مستشفي العساكر مسكوا الإرها*بي وأسد اخد القنبله وطلع يجري ووقفها
وخلص المهمه ورجع للمكان اللي قاعد فيه ونام من كتر التعب
عند سالي وفوزيه
سالي بغيظ :عشق راحت باريس ومتصوره هناك هي وجوزها ومتهنيا مش كنتوا تخلوني انا اللي اتجوزه كنت زماني انا اللي عايشه في العز ده كله مش هيا الخدامه الجربوعه الزباله
دي
فوزيه :حقك عليا يبنتي بس لما ترجع انا عندي خطه عشان جوزها يسيبها وانتي تاخدي
سالي :خطه اي قولي
فوزيه :هقولك ********"**********
سالي ضحكت بشر :العز ده كله هيبقا بتاعي انا بس هههههههه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية عشق المراد) اضغط على أسم الرواية