رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد هاني
رواية زعيم المافيا "عشق الشهد" الفصل الثالث والعشرون 23
وراحت دار الايتام وقالت حبايبي تعالوا.
مليكه:ماما شهد هيهيهي وجريت وقالت وحشتني وحشتني اوي ي ماما شهد انا زحلانه منك اوي اوي.
شهد بحب:ي خبر كيكه زعلانه مني لي بس.
مليكه بتعد:علي صوابعها يوم ويوم ويوم وايام كتيره مش جيتي تشوفي كيكه حبيبت شهوده.
مليكه:حققك عليا ستي استني عملالك مفاجأة وراحت فتحت العربيه طلعت منها هدايه كتير وقالت اولادي حلوين ممكن تيجوا عشان تاخدوا الهدايه بس الاول مين الي منتظم علي صلاة.
كلهم:انا.
شهد:مين حفظ جزء عمه من القران.
كلهم:انا.
شهد:برافوا حبايب ماما كل واحد بقا يجي ياخد الهديه بتاعتوا ويدني بوسه.
كل واحد خد الهديه بتاعتوا وراح قال شكرا ماما شهد وبسوها.
شهد:خدت هديه مليكه وقالت هاااا ي ست كيكه شوفي اي رائيك في الهديه وكمان معاها الشكولاته.
مليكه بفرحه:هي هي هي هي احلا ماما شهد بجد وجريت مليكه ودخلت حضن شهد وقالت شكرآ ي ماما شهد من ساعة م جيت هنا وانتي اصبحتي امي ب الظبط.
شهد بدموع:انا فعلاً امك ي مليكه وام كل الاطفال الي هنا بس انتي عندي معزة خاصه يحبك اوي اوي اوي.
كيكه:ياعني ممكن زي البحر والسمكاتوا.
شهد:وكمان قد عدد النجوم الي في سما.
برديس:حاولت تقوم تقف وفعلاً نجحت ولبست واجهزت ونزلت بسررررعه وقالت الحمد لله اني سمعت اسم المستشفي لما خالد كان بيكلم وقفت تاكسي وقالتلوا علي عنوان وفعلا برديس وصلت وحولت علي قد الامكان محدش يشوفها.
شهد:لعبت كتير مع الاطفال مع مليكه وقالت يلا انا همشي ي كيكه ومش هغيب عليكي ان شاء الله خلي بالك من نفسك.
كيكه بعياط: متتاخريش عليا ي ماما.
شهد:حاضر ي قلي ماما وفعلاً شهد مشيت وخدت ورد وراحت المستشفي وصلت وكانت هتخش غرفه صقر سمعت.
برديس:دخلت الاوضه بتاعت صقر بعد م دورت كتير وشافتوا من الازاز ودخلت وبصت كتير لصقر وقالت مشاء الله عليك ي ابني كبرت وبقيت راجل وقربت حبه بحبه وهي بتترعش وقربت من سرير صقر وقالت ابني حبيبي ولمست وشو وعيطت ب حسره وندم وقالت ازاي جالي قلب ابيع حته مني ونزلت علي رجلها باست ايد صقر ورجلي وقالت ونبي قوووم سامحني ي صقررر حقك عليا تعرف نفسي ارجع الماضي وامسحوا بس خلاص الي حصل حصل وقامت وطت باست راس صقررر قالت عمري م قدرت اكرهك ب العكس كونت بحبك بس فلوس وشيطان مش عارفه خلوني خسرت جوزي وابني وخسرت عمري تعرف انا 28سنه بظبط وانا في سجن تعرف مش زعلانه انا نفسي ادفن نفسي صاحيه وعيطت وقالت سامحني ي بني.
شهد:سمعت كل حاجه وفضلت تعيط جامد من منظر.
برديس: قالت ممكن انام جمبك واخدك في حضني وفعلاً نامت جمب صقرر علي سرير وخدت صقر في حضنها وقالت اهاااااا مفيش احلا من حضنك ي ابني وانا ضماك وعيطت وفضلت حضناه جامد وتبوس في وتبصلوا وتحفر ملامحه.
شهد:خبطت ودخلت وقالت السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
برديس:قامت وقالت وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته وقالت انتي مين ي بنتي.
شهد:انا شهد.
برديس عيطت:وجريت نزلت علي رجل شهد تبوسها وتقول ونبي ي بنتي م تسجني صقرر خدني انا بداله انا الي استاهل اتعدم انا الي وصلت ابني لكدا انا شيطانه الي خربت حياتها.
شهد بعياط:نزلت مينفعش كدا ي طنط وقالت اطمني صقؤ الملف بتاعوا اتقفل عشان هو سلم لينا السبب في دمار وكمان كان هيخسر حياته عشان يتوب ويسلم نفسوا والكبير.
برديس:بجد ي بنتي صح الي بتقولي.
شهد:صح ي طنط قومي معايا ثانيه هجبلك تشربي وجابت شهد كوبايه المايه وقالت اتفضلي
برديس:يذيد فضلك ي بنتي وشربت وقالت ربنا يخليكي ي بنتي ويحفظك.
شهد:شكرا ي طنط هو عمو خالد عرف أن حضرتك جتي.
برديس:لالا بس انا هدني مع ابني لحايه م يقوم ويسامحني.
شهد:ان شاء الله اتفضلي انتي عشان ترتاحي.
برديس:لا انا هفضل قاعده تحت رجلي.
شهد:تمام انا خرجه لو احتاجتي حاجه بلغيني دا رقمي.
برديس:حاضر ي بنتي.
مراد:عجبك الخاتم ي نجمه.
نجمه بفرحه:اوي اوي ي مراد شكرا.
مراد:بت انتي هبله ولا مش هبله اي شكرآ دي احنا مخطوبين كدا علي فكره.
نجمه:عارفه عقبال ان شاء الله جواز.
مراد:ان شاء الله يلا ي هبله عشان نروح لشهد.
فارس:يلا ي كيان عشان اروح اشوف صقر واطمن عليه.
كيان:الله الله علي دره المشوي كفايه فخامه رحته.
فارس بحزن:كان صقر بيحبوا اوي كان يخاف يجب وياكل عشان برستيجوا ف كونت اجيب وافرط ليه وادهولوا.
كيان بحزن:م تبطل ذكريات محسسني ان راجل مات وهو يبختوا نايم ست شهور بحلهم دا لما هيصحا مش هيجلوا نوم سنه تعرف ي واد ي فارس كل م بتيجي الاجازة قعد ققول ي هاااا ي بت ي كيان انتي هتنامي اسبوع ومش هتصحي بس ي حسره عليا كونت انام خمسه الفجر الناموس يصحني 10صفح.
فارس بصدمه:انتي قولتي دا كله اي راديوا اتفتح يلا ي ختي نمشي.
خالد:الوو ي شهد خلي بالك من صقر عشان مش هعرف اجي مستشفي خلال شهر عشان شغل بس لو حصل اي جديد بلغيني.
شهد:حاضر مش تقلق ي عمو.
خالد:اه صحيح ابقي روحي شقه الاقديمه عندي بصي علي برديس عقبال م انزل.
شهد: بحيره ققوله انها جت ولالالا لا انا مش هقوله .
خالد:شهد روحتي فين.
شهد:بسرحان روحت مرينا قصدي معاك ي عمو.
خالد:تمام خلي بالك من نفسك ومن صقر.
برديس:طلعت وقالت ممكن اكلم معاكي شويه ي بنتي.
شهد: طبعآ اتفضلي تعالي نقعد هنا.
برديس:هو ممكن صقر يسامحني.
شهد بصراحه:انتي عملتي كتيررررررر اوي ومش سهل انوا يتسامح عليه انتي متخيله انك ترمي ابنك عشان فلوس وبتبعي لابوه عشان مش تنزلي.
برديس بندم:انا ولله اتغيرت واتغيرت جامد ولله.
شهد:بس بعد أي لما مركب غرق.
مراد هو نجمه:داخلين وقالوا شهود.
شهد قامت :وقالت أهلا ب العرساان.
مراد:مين دي ي شهد.
شهد:دي طنط برديس ولده صقر.
فارس بعصبيه من ورا:اي الي جاب
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية زعيم المافيا" اضغط على أسم الرواية