رواية جحيم عاشقي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الفصل الرابع والعشرون 24
زينب :لما كنا صغيرين مكنتش بتزهق مني
زياد :يعني انتي متذكرة
زينب :آه كنت بمثل اني مش ناسية
زياد :بس أيهم قالي..
زينب :انا اللي خليت أيهم يكدب عليك
زياد حضنها :طيب ليه يازينب ليه عملتي كدا
زينب :قدرت اخدعك وأخيراً
زياد بضحك:مجنونة بس ماتكرريها
زينب بتفكير :امممم لا هكررها
زياد :كنت مفكر انو ليلة الدخلة هتروح عليا
زينب :دة كل همك يازبادي
زياد باسها بحب
زينب :ايه دة ياقليل الادب
زياد :لسة انتي شوفتي حاجة
زينب :انا عايزة اكل
زياد :حاضر
بعد مدة
زياد راح جاب الاكل
زينب اكلت
زياد :بالهنا ياحبيبتي
زينب :عايزة اندومي
زياد :معقولة ماشبعتي بعد كل دة
زينب :عاااايزة اندومي
زياد :أمري لله
وراح جاب الاندومي
زينب اكلت
زياد :خلاص
زينب :عايزة كيكة
زياد :يووووه بقى طلباتك كتيرة يازينب
زينب :عايزة كيكة وعصير وشيكولاتة ومية بس
زياد :مفيش
زينب :بس...
زياد :عارف انك عايزة تتهربي بس لأ
وقرب منها وبا'سها ووووو
(نسيب العرسان ف حالهم بقا)
=================
في صباح يوم جديد
في السفرة
زياد :احنا هنروح ع بيتنا
آسر :ليه يازياد
زياد بغمز لزينب :اصل انا عايز نكون لوحدنا انا ومراتي
زينب خدودها احمرو
هند :الله شوفو مين اللي بيتكسف
أيهم :ع اساس انتي ما بتتكسفي
هند :انا؟
أيهم :جدو انا والست هند هنروح شهر عسل
تقى :ياجدو لو لاحظت أحفادك كلهم اتجوزونا بدون فرح انا نفسي في فرح ياجماعة
المنشاوي :حاضر يابنتي هعملك احلى فرح
تقى بفرح :بحبك اوي ياجدو وراحت حضنتو
آسر مسكها من ايدها وقعدها ع الكرسي
آسر بهمس :هتشوفي هعمل ايه بعدين
تقى في نفسها :استر يارب
زينب :وانا مليش فرح يعني ياجدو
المنشاوي :آه لأنو انتو هتسيبونا ف الأحسن تعملو فرحكو لوحديكو
زينب :لأ احنا مش هنروح مكان انا عايزة أفضل معاك
زياد :وانا هقعد لوحدي في بيتي ولا ايه
زينب :انا مليش دخل عايز تقعد هنا أهلا وسهلا عايز تروح بيتك روح لوحدك انا مش عايزة
زياد :طب انا كمان هقعد ومش رايح
زينب :تمام
هند :وانا كمان عايزة فرح ياجماعة
أيهم :خلاص هنعمل فرح جماعي
تقى :انا موافقة
زينب :وأنا
هند :وانا موافقة
بعد مدة
عند آسر وتقى
آسر فونه رن تقى مسكته لقت الاسم منى
تقى:آسر مين منى دي
آسر اخد التلفون وفتحو
آسر :آه جبتي الحاجة
منى :ايوة يا آسر بيه
آسر :طب ابعتي ها مع الخدم
منى اوكي
تقى :حاجة ايه
آسر :ملكيش دخل وبعدين انتي ليه حضنتي جدي
تقى :الله... حضنتو لاني كنت مبسوطة
آسر :اوكي انا هروح بقى اجيب حاجتي
بعد مدة آسر دخل وفي ايدو علبة مغلفة
تقى :ايه دة
آسر :حاجة متخصكيش جابتهالي منى
تقى بغيرة:ومنى دي مين بقى
آسر :ملكيش دخل وراح حط العلبة جمبو ع التربيزة
آسر :اوعى تقربي منها
تقى :مش عايزة ولا عايزة اعرف فيها ايه
آسر :تمام
آسر راح ياخد شاور وتقى كل دقيقة تبص ع العلبة
في النهاية قررت تروح تفتحها
وفي نفس الوقت آسر طلع من الحمام ومش لابس قميص
آسر :بتعملي ايه
تقى :كنت عايزة اشوف شكل العلبة اصل شكلها عجبني
آسر :بس هي عادية
تقى :لأ دي مش عادية لأنها من منى
آسر :آه عارف
بعد مدة آسر راح ع الشغل
وتقى راحت قعدت في الجنينة
بعد مدة دخل ابوها
تقى :انت ازاي دخلت وعايز ايه
احمد :يابنتي انا عايزك تسامحيني انا غلطت
تقى بدموع :في النهاية انت ابويا انا مسامحاك
أحمد راح حضنها
أحمد :تعالي عايز اخدك ع مطعم ونتكلم براحتنا
تقى :بس...
أحمد بمقاطعة :مش عايز ولا حرف ليا سنين مااتكلمت معاكي عايز اعيش باقي حياتي معاك
تقى :اوكي
أحمد اخد تقى ع العربية
تقى :بابا انت رايح فين مفيش مطعم هنا
أحمد ضربها ضربة احترافية في رقبتها واغمى عليها
عند أيهم
أيهم :هند مشوفتيش تقى؟
هند باستغراب :لأ
أيهم :انا مش لاقيها دورت في القصر كله ملقتهاش
هند :طب اتصل ل آسر
أيهم اتصل لاسر
آسر :الو
أيهم :تقى مش موجودة في القصر هي معاك
آسر :لأ انا سبتها في القصر وروحت الشغل
أيهم :مش موجودة
آسر بخوف :طب اسأل الحرص
أيهم راح سأل الحرص
أيهم :قالو انها طلعت مع واحد عجوز
آسر بغضب :ابن ال....
أيهم :عرفتو؟
آسر :آه دة أحمد
أيهم :ابوها؟
آسر :آه أيهم انا عايزك تعرفلي فين هم بأسرع وقت تقى وابني في خطر
أيهم :حاضر
بقلمي زولة وحيدة
==================
عند تقى
فاقت لقت نفسها في بيت صغير وكانت مربوطة في كرسي
تقى بتعب:فين انا
أحمد :انتي في بيتي
تقى :ليه انت قولت انه هنروح مطعم
أحمد :لأ كنت بكدب ياحبيبتي انا عندي أوامر اني اقتل ابنك
تقى بدموع :لأ يابابا حرام تقتل روح بريئة
:انا اللي قولتلو يقتلك علشان نتخلص منك ومن ابنك
تقى بصدمة :........
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية جحيم عاشقي) اضغط على أسم الرواية