رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب الفصل الثامن والعشرون بقلم حبيبة احمد
رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب الفصل الثامن والعشرون
فرحه بصدمه/مش معقول كمال و اسراء مع بعض ثم ذهبت الي غرفتها
فرحه لنفسها/لازم اتأكد الاول و نامت
عند رغد
رغد بحزن/يارب. مش عارفه اعمل اي سامحني يا سليم غصب عني بس مش هقدر اتكلم مش هقدر و نامت و الدموع في عنيها
عده الليل و كل واحد بالو مشغول فيهم الموجوع و فيهم العاشق و فيهم الخاين و لكن لم نعرف ماذا يخبي القدر
تطلع الشمس بيوم جديد يحمل الكثير من الاحداث
تحت
تجمعوا كلهم علي الفطار
كمال/فرحه في برنامج اسمو للقدر رأي اخر مطلوبه فيه هتقعدي مع المذيعه و هتسألك شواية اسأله و هيدفعولك 250 الف دولار
فرحه بجمود/الوقت قد اي
كمال/حوالي نص ساعه او ساعه بالكتير اووي
فرحه/امتا
كمال/انهارده بليل
فرحه/تمام موافقه
زين/بليل تكوني جاهزه هعدي عليكي
فرحه/لا رد
زين/يلا يا كمال.. سليم خلص و تبقي تعالا علي الشركه
سليم/تمام
خلصوا و كل واحد راح يشوف عمله
في الجنينه
رغد/سليم سليم
سليم/نعم
رغد/هو انت ليه متجهلني ليه عملتني كدا امبارح
سليم بجمود/عادي
رغد بدموع/لا يا سليم في حاجه
سليم/مفيش
رغد شافت حد فقالت بسرعه/خلاص يا سليم تقدر تمشي دلوقتي و نتكلم بعدين
سليم بشگ كيف تغير حالها هكذا/تمام يا رغد
بعدما ذهب سليم اتنهدت رغد بأرتياح بسيط
رغد بغضب/انا اي اللي جابك هنا
كريم/جيت عشانك يا موزه
رغد/عايز اي
كريم/جيت افكرك بميعاد الساعه 4 في........ باي يا قمر
رغد بغضب/ربنا يخدك و بصت في الساعه فكانت 3
رغد/يالهويي الحق امشي بسرعه ده باين عليه مجنون رسمي
كان يتابع كل هذا و هو يكاد ان ينفجر و يصرخ فكيف لها ان تفعل هكذا؟؟
رغد/تكسي تكسي و ركبت و مشيت لحقها سليم
في مكان ما
كريم/اهلا بالبطله
رغد/عايز اي يا كريم
كريم/عايز كتيير اووي مش هتعرفي تعدي
رغد/اخلص
كريم بغضب/الانتقام.... الانتقام يا رغد
رغد/انت السبب
كريم و هو يمسكها من شعرها و تكلم بغضب/مين السبب!! انتي ناسيه انتي عملتي اي ولا اي يا بت انتي
رغد بدموع و هي تبعده/اوعا كدا انت فاكر نفسك راجل
كريم بغضب ضربها بالقلم
و تفاجأءه بيد تضربه في وشه
سليم بغضب/ازاي تتجرأءه ترفع ايدك عليها بووووووم و فضل يضرب فيه ذي المجنون
كريم بتعب/خلاص حقكك عليا بس سبني امشي
سليم بغضب/غور من هنا و ذهب كريم و هو يجري
رغد بدموع و توتر/سليم
سليم بغضب/يلاااا
رغد بدموع/طيب اسمعني
سليم/في الفيلا امشي و ذهبوا
في الفيلا
كان يمسك ايديها بغضب لحد م وصله الي غرفتها
سليم بغضب/اتكلمي
رغد بدموع/مش هقدر
سليم بغضب اكتر/رررغد اتكلي بدل م اعمل تصرف مش هيعجبگ
رغد بخوف/ح حاضر
بعد م بابا و ماما توفوا كنت مخطوبه لكريم مكنتش بحبه بس ده كان طلب بابا ليا قبل م يموت كان بتاع بنات و اهم حاجه عندو هي الفلوس بس كنت عايشه و اقول جايز يتغير لحد م اكتشفت انوا تاجر مخدرات ساعتها بلغت عنوا و رجعت الصعيد بسرعه ملقتش فرحه قدرت اني اوصلها و جيت علي القاهره معرفش خرج ازاي ولا عرف مكاني منين و بدأ يهددني
سليم/و متكلمتيش ليه
رغد بدموع/عشان انتوا ملكوش ذنب انكم تتأذوا بسببي انا مكنتش اعرف انوا تاجر مخدرات مكنتش اتوقع كدا
سليم بتوتر/خير اهدي انتي كدا و انا معاكي و هدعمك و هخلصك منو متخفيش انا جنبك و ذهب
زين و هو يدق علي باب الغرفه/فرحه خلصتي
فتحت الباب و هو انبهر و انصدم بجمالها كيف تخرج معايا هذه كيف يسمح انهم يشوفوها بهذا الجمال ده عنيها التي بنظره منها انسي همومي و احزاني شعرها الطويل الرائع
فرحه لاحظت نظراته و خجلت/خلصت شكلي حلو؟
زين بحب و توهان/احلي من القمر
فرحه بخجل/شكرا و خدها و نزلوا
في العربيه
زين/لو سألتك سؤال معرفتيش تجاوبي اهربي منوا بلطافه
فرحه بثقه/ان شاءلله
وصلوا
المذيعه/مدام فرحه جاهزه
فرحه/جاهزه
المذيعه/السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معاكم في حلقه جديده من برنامج للقدر رأي اخر و معايا ضيفه شرف و هي مدام فرحه مرات اصغر رجل اعمال في الشرق الاوسط المرأه الوحيده التي قبلت ان تكون الزوجه الثانيه
المذيعه/اهلا و سهلا يا مدام فرحه شرفتينا
فرحه/تسلمي
المذيعه/عرفينا بنفسك. كدا قدام جمهورك
فرحه/...........
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب"اضغط علي اسم الرواية