رواية حماتي دمرت حياتي البارت الثاني 2 بقلم هويدا زغلول
رواية حماتي دمرت حياتي الفصل الثاني 2
ايه
معلش انا اسفه لازم امشي من هنا مش عايزه
كلام محرج معلش
الحما
اقعدي هنا مالك يا بسنت فيكي اي
بلاش طريقه كلامك دي قولتك كام مره
لما تشوفي حد عندي بلاش طريقه كلامك
دي ادخلي اعملي ليا فنجان قهوه اشربه
ايه
تمام حاضر فين المطبخ معلش وبعدها قالت
ليا علي المطبخ
بسنت
اي اللي جاب البت دي هنا يا حماتي معلش
انا مش عايزها هنا بعد اذنك
حماتي
بسنت با حبيبتي انا ببقي عايزه حد يعملي
اكل او حاجه وانتي رافضه تنزلي
عندي فيها أي بقي أن وحده تيجي تخدمني
بسنت
مافيش مشكله يا حماتي بس طول ما جوزي
هنا متخرجش من المطبخ بعد اذنك مش عايزه
جوزي يشوفها خالص
ليلي
عالاساس انك بتنزلي هنا كتير ولا خايفه
تخطف جوزك علشان البت حلوه ووخدا بالها
من نفسها حتي وهي عندها حاله وفاه هههههههههههه
بسنت
لمي لسانك يا ليلي علشان متعرفيش انا
ممكن اعمل فيكي اي لا يا حبيبتي انا .
واثقه أن جوزي عمر ما هيبص لوحده زي
دي بس برضه انا عند كلامي
حماتي
حاضر يا بسنت اقعدي يا حبيبتي اتغدي معانا
احنا بقالنا كتير مكلناش سوا نفسي ناكل
مع بعض
بسنت
اكل من ايد مين بنت الزبال لا شكرا انا
عايزه اكل اكل نضيف لو حبيتي انتي .تكلي
اكل نضيف قوليلي انزلك هههههههههههه
وفي الوقت ده انا خرجت من المطبخ
ايه
اتفضلي القهوه يا حاجه تؤمرني باي حاجه تانيه
والمفروض انا هقعد فين
حماتي
المطبخ يا حبيبتي تقعدي في المطبخ هشرب
القهوه وبعدين هدخل أنام شويه واصحي
القيكي مروقه الشقه وعامله الاكل
مفهوم
ايه
اللي تؤمري بيه هعمله حاضر اللي انتي عايزه
وبعدها دخلت عالمطبخ وانا حاسه بكسره
نفس وشويه ولقيت ليلي داخله
ليلي
مش عايزكي تزعلي يا حبيبتي حقك عليا
دي حماتي ومس هتتغير انا عارفه معلش
اه البقاء لله علي موت ابوكي
ايه
ربنا يخليكي انا بفكر امشي بس بصراحه
مش عارفه اروح فين ولا اعمل اي ومش
عايزه افضل هنا
ليلي
اصبري بس وهي لما تلاقيكي كويسه
اكيد هتتغير معاكي والله
ايه
ربنا يسلها لما احلق اخلص اللي ورايا بدل
ما تصحي وتقولي كلمه تانيه بس عايزه
اطلب منك طلب ينفع تقولي ل بسنت
بلاش تجيب سيره بابا الله يرحمه هو مات
خالص بلاش بقي الكلام ده
ليلي
مين دي اللي تبطل دي اكتر انسانه مستفزه
في الكون والله سيبك منها يا حبيبي وفي الوقت
ده جه رؤوف وسمعنا صوت الباب بيتفتح وفي
الوقت ده ليلي قالت
ليلي
اي ده شكل رؤوف جه لما اخرج اشوفه ومش
عايزكي تزعلي نفسك بقي معلش
ايه
شكلك طيبه اوي والله خالص والله مش
زعلانه وبعدها خرجت ليلي
رؤوف
ايه ده انتي هنا وكنتي بتعملي اي في المطبخ اوعي تقولي انك كنتي بتعملي لينا اكل هههههههههههه
ليلي
اعمل اي والقمر كله منور المطبخ والله البت دي عسل وتعالي اقولك بقي بسنت عملت اي
كلمتها ب اسلوب وحش وامك سكتت
رؤوف
هي مافيش فايده فيها برضه مش فاهم
هي ليه بتعمل كده اعمل اي يعني فيها دي
حماتي
اطلعي يا رويتر شقتك بقي مش عايزه كلام
كتير وتنزلي كل يوم تتغدي معانا انتي
حجتكم خلصت اهي ومافيش وحده فيكم هتقف في المطبخ
ليلي
معقول هتقولي لبسنت تنزل كل يوم يا ماما
تمام لو نزلت انا هنزل
حماتي
اطلعي شقتك يا ليلي دلوقتي ومش عايزه
كلام كتير اخلصي وفعلا طلعت ليلي
ورؤوف قال
رؤوف
عندها حق انتي هتقدري يا امي تقولي ليها
انزلي كل يوم أنا بحس انك بتخافي منها
قولي ليا الحقيقه البت دي ماسكه عليكي ذله
صح واحنا مش عارفين
الام
اخرس يا واد بقولك اي مش عايزه خروج
من اوضتك كل يوم بقي معانا واحده مفهوم
ولا لا
رؤوف
اللي انتي عايزه يا ماما حاضر ورؤوف عمل
كده علشان خاطر مكنش عايزني امشي
من البيت وعدا شهر وانا تعبت اوي وبصراحه
قررت امشي من البيت
ايه
انا بصراحه مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي عملتي معايا بس بجد انا عايزه امشي من هنا
ام رؤوف
تمشي ليه حد عمل معاكي حاجه ولا خالص يا بنت الزبال كبرتي علينا ومش عايزه تخدمي
ايه
والنبي مش عايزه اسمع الكلمه دي تاني انا
تعبت من كتر ما سمعتها وبشكر حضرتك علي
اللي عملتي معايا وانا همشي يعني همشي
وفي الوقت ده هي فكرت في فكره ودخلت ل رؤوف
الام
اصحي يا رؤوف عايزه اتكلم معاك في موضوع
مهم
رؤوف
طيب لما اصحي يا امي انا تعبان ولازم أنام شويه
الام
قوم يا واد قامت قيمتك انا عايزك تتجوز ايه
والاسبوع ده اي رايك وفي الوقت ده رؤوف
قال بفرحه
رؤوف
اي بتقولي اي موافق طبعا والله انا بحلم صح
انتي امي بجد
الام
اه بس بشرط مش هخلي بنت الزبال تكون
من الهوانم لو وافقت علي شرطي هخليك تتجوزها
رؤوف
اي شرطك يا امي قولي بسرعه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية حماتي دمرت حياتي) اضغط على أسم الرواية