رواية صغيرتي المجنونة البارت الثاني 2 بقلم منة ممدوح
رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثاني 2
وبعد شويه نزلت علي السلم
رعد: بصدمه.. يخرب بيت كده
في سره يابوي علي الجمال..
رودي: بوب فين الأكل؟
خالد بزهق وآلله كده كتير...
رودي: بدراميه متخفش يا خالد بيه بكره تاخد كل فلوسك اللي صرفتها عليا علي داير مليم...احنا ناس عندنا كرامه...
خالد: يا بنتي حرام اللي بتعمليه فيا ده انا تعبت وكبرت... وبعد شويه الجرس رن رودي بسرعه أكيد ده الأكل... هات الكريدت كارد بسرعة.. وراحت استلمت طلبت الاكل وحطتها علي السفره و قعدت فوق السفره والاكل قدامها وتاكل...
رودي: محدش يبص أكيد مش هقولكوا اتفضلوا....
رعد: مركز معاها وهي بتاكل وكان شكلها زي الطفل الصغير.. وبيضحك عليها...
خالد: رعد يا رعد
رعد: بتركيز احم اسف يا عمي حضرتك كنت بتقول حاجه...
خالد: دا انت مش معايا خالص.. كنت بقول ان انت المفروض تاخد رودينا دلوقت...
رودي: بعد اما خلصت طب يا بوب أنا هطلع أنام لاني عامله حالة حداد علي الشاحن...
خالد: بشلل حالة حداد يا جزمه وبيخلع الشبشب يرميه في وشها...
رودي: اه وشي يا خالد ايدك حوله اوي...
رعد: بضحك اللواء خالد أيده حوله 😂😂
رودي: انت يا أخينا انت مش هتروح بيتكوا ولا أيه؟..
خالد: لا ما هو هياخدك معاه...
رودي: باستغراب معاه فين لا مواخذه..
خالد: الصعيد....
رودي: بفرحه احلف بالله هروح الصعيد هي هي هي طب أروى اجهز نفسي و الشنط و..... طلعت تجري علي أوضتها بسرعه...
رعد: يا بنت المجنونه ده كلوا علشان هتروح الصعيد..
خالد: ربنا يكون في عونك الفتره الجايه...
رودي: يلا يلا أنا جاهزه يلا يا خالد..
خالد: لا أنا مش جاي أنتي هتروحي مع رعد وانا رايح الجيش في مهمه لازم أكون مسؤول عنها...
رودينا: نعم عيزني اسافر مع واحد معرفوش....
خالد: رودي يا حبيبتى أنا واثق في رعد وبعدين أنتي هتعيشي مع عيلته فتره مؤقتة لحد اما الموضوع يخلص والبحث يتسلم.
واوعدك اني هاجي ازورك علي طول
رودي: بدموع يا خالد ما انت عارف اني مش هعرف أعيش من غيرك من بعد ما هما مشيوا وسابوني...
خالد: بحنيه عارف ياقلبي بس دي فتره مؤقتة...
وبعدين الواحد يرتاح شويه منك ومن رخامتك و امسكها من خدودها...
رودي: بضحك 😂 قول أنك عايز تخلص مني بقا...
خالد: اخدها في حضنه هتوحشيني و هيوحشني جنانك..
رودي: خلاص يا عم ايه جو العشق الممنوع ده...
خالد: يلا يابت يا فصيله انتي من هنا..
رودي: متزقش طيب.. 😂
رعد: يلا وودع خالد.. ومشيوا..
في الطريق... رودي هو انت أصلا صعيدي؟..
رعد: ايوه...
رودي: مبتتكلمش صعيدي زي الرويات ليه 😒؟
رعد: عادي وانا في الشغل بتكلم عادي اما في الصعيد بتكلم برلغتي الصعيديه...
رودي: طب اتكلم صعيدي كده..
رعد: بضحك 😂 انا قولت طفله محدش صدقني....
رودي: ضحكتك حلوه علي فكره...
رعد: عارف...
رودي: مغرور.... ودي أول صفه..
طب سؤال تاني عندك عقده من الستات...
رعد: لا
رودي: مش موجود... طب انت عميل سري ولا كنت متجوز و مراتك خانتك ولا عندك عقده نفسيه..ولا....
رعد: بمقاطععه بس بس ايه كل ده؟
رودي: دي صفات أبطال الرويات اوعي تكون مبتقرأش رويات...
رعد: بضحك 😂 نامي يا مجنونه لحد ما نوصل...
رودي: تصدق معاك حق أنا عاوزه أنام
وبعد عدت ساعات...
رعد: رودي رودي أحنا وصلنا...
رودي: بنعاس وبتفرك يديها في عينيها زي الاطفال اممم..
رعد:في نفسه يا ربي علي الجمال ربنا يعدي المهمه دي علي خير..
رودي: أحنا وصلنا....
رعد: ايوه...
رودي: بفرحه طفوليه هي هي وصلنا الصعيد...
رعد: يا جابر افتح البوابه وتعالي شيل الشنط طلعها فوق..
رودي: بذهول ده قصرك...
رعد: أيوه...
رودي: ده إنا كنت فكراك حرامي شباشب... طلعت أبن ناس...
رعد: بغضب امشي قدامي أحسنلك
رودي: بضحك😂 انت قفوش أوي
ودخلوا القصر..
سعيده: يا ست هانم يا ست هانم..
فريده: ايوه يا سعديه!
سعديه: بلهفه رعد بيه وصل ومعاه وحده جمرر
فريدة: عتتكلمي جد يا سعديه..
وراحت أخدت رعد بالحضن.. ولدي حمد لله على سلامتك ياولدي وصلت ميته..
رعد: وصلت دلوك يا اما أنتي عامله ايه اتوحشتك جوي جوي..
رودي: تصدق هدمع.. وبتمسح دمعه وهميه... اخيرا جيت الصعيد وسمعت بيتكلموا ازاي..
فريده: مين الجمر دي ياولدي..
رعد: دي رودينا ضيفه اهنيه ياما وهتقعد معانا..
فريده: تعالي سلمي يا بنيتي
رودي: بابتسامة اهلا بحضرتك يا طنط..
فريده: وبتاخدها بالحضن لع انتي من دلوق تقوليلي يا اما..
رودي: بفرحه حاضر يا ماما
لياتي صوت من خلفهم رعد.....
رعد:...............
ياتري ده مين؟؟؟؟
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية صغيرتي المجنونة) اضغط على أسم الرواية