Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

 رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثالث والعشرون بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الثالث والعشرون

في حدود الساعه 4 الفجر قامت نور وبصت علي غسان بحب وابتسامه
غسان وهو مغمض :صاحيه ليه دلوقتي
نور بخجل :هاخد شاور علشان الصبح مبحبش شعري مبلول ومبحبش وحبيبه بتخاف من صوت الاستشوار
غسان بخبث :اااه قولتي مبتحبيش تنزلي وشهرك مباول ولا بتتكسفي تنزلي
نور بخجل :ماعلينا انا هقوم اخد شاور هلي بالك علي حبيبه لتصحي في اي وقت ولمحت قميص غسان في الارض لبسته وجرت علي الحمام تحت نظارات غسان المتفحصه
وبعد ما طلعت غسان دخل اخد شاور ونامو في احضان بعض براحه
في الصباح في منزل غسان الالفي
نور صحيت بكسل لقت حبيبه بتعيط قامت بسرعه و  اخدتها من سريرها واشتالتها بس حبيبه بتعيط وبتشد هدوم نور
نور :روحي انتي جعانه حبيب ماما جعان انتي عوزه تكلي تعالي واخدتها وراحت قعدت علي الكنبه وبدأت ترضعهاا
غسان صحي علي رنة المنبه بص جنبه ملقاش نور اتدور لقاها بترضع حبيبه
نور ببتسامه خجوله :صباح الخير
غسان بستغراب من خجلها :صباح النور وقام فتح فونه وفضل يقلب فيه
نور خلصت رضاعه لحبيبه :روحي لبابا شويه علي ما ماما تعمل اصحي عاصي والبس وننزل نفطر واديتها لغسان
حبيبه لما شافت غسان ضحكت :به به  
غسان ببتسامه بحب حضنها والغريب ان حبيبه احتوائها ممزوج بحنان :روح بابا وعقل بابا وعيون بابا وفصل يلاعبها ويضحك ليها ويزغزغها في بطنها وهي تضحك بصوت
نور دخلت قوضة عاصي
نور فتحت الستاير :استاذ عاصي قوم مش لازم موال كل يوم يتعاد
عاصي بنوم :انا صاحي بس اقفلي النور
نور :علي فكره بابا لسه برا مرحش الشغل قوم يلا علشان نفطر
عاصي بنوم :انا... انا فطرت امبارح
نور قعد علي السرير :يلا يا عاصي قوم
عاصي :لاحول الله ايه العيله اللي بتضايق لما انام دي
غسان دخل عليهم وهو شايل حبيبه :في ايه
نور راحت تاخد حبيبه :هات حبيبه وصحيه مش راضي يصحي معاه وايجت تاخد حبيبه عيطت جامد وماسكة في غسان
نور بغيظ :ماشي يا واطيه دلوقتي يمشي ويسبيك
غسان ببتسامه :روحي بس البسي خلينا ننزل نفطر  وسيبيها معايا عااااصي قوم يلاااا اخلص
عاصي قام بسرعه من علي السرير :انا صاحي والله بس نايم كدا وخلاص
غسان :انا هطلع برا لو مجتش ورايا انت عارف هجيبك ازاي
عاصي بغيظ:حاضر وقام طلع هدوم ورزع الدولاب بقوه
غسان من برا بصوت عالي :في ايه ياحيوان اجيبك ارزعك قلمين دلوقتي
عاصي ابتسم بفخر وهمس :اهم حاجه انه اضايق ودخل يغير هدوم النوم
نور في قوضة نومها بتلبس قميص بيتي زي عاديتها وحطت الطرحه عليها وطلعت
نور :لسه عاصي مصحاش
غسان بص ليها من فوق لتحت وحبيبه نايمه علي كتفه وهو بيمشي ايده علي ضهرها بيمشي بيها في الصاله :ادخلي البسي الطرحة زي الناس
نور :يا غسان الجو حر تحت وخصوصا ان انا هكون في المطبخ لوحدي النهارده وانا بمووت من الحر سيبها بس كدا واول ما لاقي حد هعدلها علي شعري والله  
غسان :خلصتي يلا ادخلي اعدلي الطرحة وخبي شعرك دا ومش عايز اشوفه تحت خالص وانا مبحبش قصص حرانه ومش حرانه انا قولت كلمة تبقي تتعمل وانسي فكرة انك تنزلي تحت حتي لو قدام ابويا بشعرك والا اقسم بالله العظيم اقصة ليكي
نور دخلت بسرعه وبغيظ عدلت الطرحه وعاصي طلع وحبيبه شبطه في غسان مش راضيه تروح لحد ونزلو علي تحت
*****************
كانت نورهان ايجت من بيتها الجديد هي وعمر وفرحه الاكل اتجمع وقعدو في الصالون وسكينه مع نسمه في شقتها ونورهان ونور بيجهزو فطار
محمد :يجدعااان انا شقتي خلصت
كلهم بصو ليه ومحدش رد
محمد بغيظ:يارجاااله بقولكم شقتي خلصت خلاص
عمر بص ليه بغيظ :مبروك نعمل ايه داوقتي برضو
محمد :ولاااا اسكت انت متتكلمش ياحج انا خلصت الشقه وكل التجهيزات عايز اتجوز بقااا
منير :بإذن الله نحدد كتب الكتاب والدخله مع بعض خد معاد من نسايبك انت
محمد بفرحه قام باس دماغه:شوفت العقل والدين بقااا
غسان اللي حبيبه مكلبشه فيه :الشقه خلصت خالص ولا لسه حاجه
محمد :تؤ كله خلص التكيف الراجل بس هيجي هيركبه النهارده المغرب وخلاص كدا نيجي يمني ترتب حاجتها بقاا
*************
في المطبخ
نور بتقطع السلطه ونورهان وقفت جنبها نورهان ركزت في ايد نور علشان نور كانت مشمره كمام القميص
نورهان نزلت كمامها بضحك :نزلي يا ماما كمامك هتفضحي نفسك
نور بستغراب :ليه في ايه
نورهان :انتي مش داريه بحاجه ورفعت اكمامها نور لقت علامة بنفسجي علي ايدها افتكرت ليلتها مع غسان واتكسفت اووي
نور بص لنورهان بخجل :بتحصل صح !
نورهان اخدت الطبق بتاع السلطه وطلعت حطيته علي السفره
نور بكسوف :طب اعمل ايه في المصيبه دي لو حد اخد باله شكلي هيبقي زفت واخدت باقي الاكل وطلعته
نفين :يلا يا رجاله الفطار جاهز الاكل قام قعد مكانو وبدؤ يفطرو
عاصي :ماما عاوز لبن وسندوتش مربي
نور مسكة كمام القميص وخايفه تبان ودا لاحظه غسان
غسان بستغراب :مسكه كمام القميص ليه سبيه علشان تعرفي تكلي يا حببتي
نور بصت ليه وبرقت انه يفهم :عادي انا باكل اهو
غسان استغرب هي برقت ليه بس كمل اكل
نور :هي ماما فين
قاسم :فوق مع نسمه مش عوزه تسيبها لوحدها
وبعد الاكل الشباب سربو الشاي والبنات شالو السفره
غسان :نور تعالي عايزك
نور راحت وهو اخدها علي جنب :في ايه وكنتي بتبرقي ليه مش فاهم
نور كشفت ايدها ووريته العلامه ابتسم هو :ايوااا بتخبيها ليه
نور بغيظ:هو ايه اللي ليه يا غسان حاجه زي كدا عيب تبان
غسان بهمس:عيب لما تكون من حد غريب لكن انا جوزك وانتي مراتي .....المهم خدي حبيبه علشان اتاخرت
نور ايجة تاخد حبيبه متعلقه في رقبة غسان
غسان :ياعمري والله حقك عليا بس لازم اروح الشغل ولما اجي هشيلك وادبها لنور بالعافيه وهي صرخت وراه وهو مشي زعلان اووي انه سابها ونور بتحاول تهدي فيهااا
نفين :حبيبه مالها يا نور بتعيط ليه
نور :بتعيط علشان اخدتها من غسان هرضعها واكيد هتنسي
*****************
في مركز المخابرات في القاهره
غسان قاعد في مكتبه وقدامه اوراق كتير وملفات مركز فيها مسك ملف من حوالي 9 سنين وفتحه لقي استوانه مسك الاب توب وحط الاستوانه اشتغلت وصورة ياسمين ظهرت لسه غسان هيكمل دخل اللواء امجد
غسان قفل الاب وقام ببتسامه :اللواء امجد بنفسه هنا وانا اللي بقول المركز منور ليه
امجد ببتسامه :نقول يا حضرت المقدم بقااا الف مليون مبروك تصدق بالله انا لما وزير الدفاع كلمني عليك كنت حاسس بفرحه محدش قدر يفرحه لحد النهارده يا غسان
غسان :حبيبي والله يا حضرة اللواء شاي ولا قهوه
امجد :قهوه
غسان مسك الفون :اتنين قهوه يابني
امجد :ها المهم هتعمل ايه الحفله هتكون كبيره اووي ووزير الدفاع متحمس يشوف غسان الالفي
غسان :تعرف ان معرفتش حد لسه عملها مفاجأة للعيله يوميها
امجد :هتكون احلي مفاجأة بإذن الله انا عطلتك عن حاجه ولا ايه
غسان :لاء دا انا كنت بشوف قضيه من 9 سنين ولسه موجوده استغربت بس مش مهم اشوفها في اي وقت
فضلو يتكلمو كتير عن الشغل
**************
في شقة نسمه
نسمه نور ونورهان وسوسو بحولو يمشوها
نسمه بتعب :مش قادره خلاص مش همشي
نور :يا حببتي لازم تمشي تاني يوم علشان رجلك عرفه انها صعبه بس علي الاقل شويه
سكينه ماشيه تهز في زهره علشان تنيمها
نورهان :خلاص كدا هي مشت وقدرت تصلب طولها ودا المطلوب سبيها تنام شويه
نيمو نسمه علي السرير وهي حسه بتعب جامد
عاصي ايجة جري عند نور :ماما ماما ماما
نور :اهدي اهدي في ايه
عاصي :حبيبه صحت وبتعيط ومش راضيه تسكت خالص
نور :انا مش عرفه اعمل ايه في موضوع تعلقها في غسان دا بتصحي نعيط عليه وتنام معاه
نورهان بمشاكسه :قولي غيراااانه
نور :بس يابت اسكتي ونزلت علي تحت
نفين بتعب :مش قادره ليها ومش راضيه تسكت خديها سكتيها يا بنتي
نور اخدتها :تعالي نكلم بابا يلا واخدتها وقعدو في الصالون ورنت علي غسان
غسان :الووو ايوا يا حبيبي
نور :ايواا ياروحي
حبيبه سكتت لما سمعت صوت غسان :به به
غسان بلهفه :هي حبيبه بتعيط لسه
نور :مموته نفسها من العياط ومش راضيه تسكت
غسان :روح بابا وعقله انا خلاص كلها شويه وراجع
نور بتعب :تعالي يا غسان فعلا مش قادره عليها
غسان :طيب نيميها شويه
نور :نيمتها ونزلت لقيتها مموته نفسها عياط
غسان: خلاص يا روحي كلها ساعه وراجع اصلا
نور :ترجع بسلامه يا حبيبي
غسان :محتاجه حاجه وانا راجع
نور :لاء يا روحي ارجع بسلامه وقفلت وبصت لحبيبه هديتي يا ختي كلمتي جوزي وارتحتي بت شيلي جوزي من دماغك يابت انتي وفضلت تزغزغ فيها وحبيبه تضحك
************
الساعه 7 المغرب الشباب رجعو من الشغل كل واحد طلع علي بيته وعمر اخد مراته وبنته وراح بيته ومحمد دخل يعد مع نفين ومنير وقاسم طلع لنسمه
وحبيبه اللي متعلقه في رقابة غسان وغسان بيبوس فيها
غسان :حببت قلبي انتي روح ابوكي
نور قاعده بتقشر فون سوداني لعاصي بتعب واضح
نفين :خدي ولادك واطلعي شقتك يا نور انتي شكلك تعبان خالص يا بنتي
نور :حاضر يا ماما
غسان شال حبيبه :يلا تصبحو علي خير يا جماعه
الكل :وانت من اهله
واخد نور والولاد وطلع بيته
نور :عاصي يلا يا روحي غير هدومك والبس لبس البيت وتعالي
عاصي :حاضر يا ماما
الباب خبط
غسان فتح لقي اسر :ادخلي يا حبيبي
اسر :هنام هنا علشان مش عارف انام من صوت زهره
نور باسته :نام ياروحي يلا ادخل انت كمان البس هدوم من اللي ليك جوا وتعالي انت وعاصي دخلو الولاد
نور بصت لحبيبه بغيظ :وانتي يا دكتوره هتفضلي متشعلقه كدا كتير مش هتيجي تغيري هدومك
حبيبه اتشعلقت في غسان اكتر ودا خلي غسان ميت من الضحك
غسان بضحك وحضن نور :روحي انتي غيرانه منها
نور بغيظ وغيره :ايوااا متشعلقه فيك زياده وانا بغير اووي
غسان ضحك وباس راسها :ياااه يا نور لو تعمليلي كوباية شاي
نور باست خده :من عيوني يلا ادخل غير هدومك انت وحبيبه علي ما اعمل شاي لينا كلنا وسندوتشات ونسهر علي التلفزيون بدام بكرا الجمعه
غسان :علي اخرة الزمن اغير لحبيبه يلا كله محصل بعضه ودخل الاوضه ونور ضحكت ودخلت تعمل اكل
وبعد وقت كلهم قعدو قدام التلفزيون ونور دخلت غيرت لبجامه صفرا وبنطلون عليه ورد اسود وطلعت
نور :هااا فكرتو هتجيبو فلم ايه
عاصي بغيظ:انا عاوز رعب واسر عاوز اكشن وبابا عاوز فلم كينج كونج واحنا حفظناه ومفيش حد موافق علي التاني
غسان :بس يلااا اسكت كدا انتي عوزه ايه يا نور
نور بضحك :انا عوزه رومانسي
غسان غمز ليها :هنا برضو
نور :احمم احمم المهم رعب لاء واكشن لاء يبقي وكنج كونج لاء انا عوزه فليم سندريلا يبقي نعمل قرعه واللي يكسب هنسمع الفلم اللي اختاره
عملو قرعه وغسان اللي كسب اتغاظو كلهم وقعدو قدام الفلم وحبيبه في ربع الفيلم نامت وماسكه في غسان وقعدو في جو جميل وامان
*************
في القصر عن ادهم
ياسمين مغمضه عينها علشان متشوفش الطلقه وهي طلعه تموتها بس اتصدمت ان مفيش حاجه قربت منها فتحت عينها لقت ادهم سايح في دمه اترعبت
ادهم بتعب :لو انا مش مهم عندك ومليش اي لازمه ولا عوزاني امشي قدامك الفرصه انك تهربي يا ياسمين
ياسمين قامت بسرعه وطلعت جري علي برا
بعد وقت
ادهم اصحي لقي نفسه في سريره في الجناح الخاص بيه والغرفه فاضيه لقي الباب اتفتح واتصدم من اللي واقف
ادهم بصدمه :..

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent