رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب الفصل الثلاثون والاخير بقلم حبيبة احمد
رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب الفصل الثلاثون والاخير
رغد/ساكت ليه اتكلم
سليم بصدمه/انتي جبتي الفيديو ده منين
رغد بدموع/ده كل الي همك
سليم بغضب/جاوبي
رغد/كريم بعتهولي قبل متخطف تقدر تقولي ايدا
سليم/رغد اهدي انتي فاهمه غلط
رغد بصراخ/فاهمه غلط اي انت اي يا اخي انا وثقت فيك عارف يا سليم انا اعرفك من امتا من و انا في امريكا اول لما بدأت شغلك كنت متبعاك و كل حفله كنت بحضرها اون لاين صورك كانت اكتر حاجه موجوده عندي كنت بحضر كل لايف ليك كنت اتمني اني اشوفك و لما شوفتك اتصنعت اني معرفكش و كنت عارفه اني هشوفك في الفيلا فضلن مستنياك بفارغ الصبر ليه تعمل كدا
سليم بوجع عليها/اهكذا هي تحبه؟ اهدي يا رغد انتي فاهمه غلط
رغد بصراخ و دموع/ انا مكنتش بحب كريم سبته عشان تاجر مخدرات انت كمان تاجر مخدرات لا بجد برافو سليم بيتاجر مخدرات
سليم بغضب/ اسمعيني بقى شويه وتكلم بهدوء/ بص يا رغد انا تاجر مخدرات بس انا مش بتاجر فيها انا بسلم الناس اللي بتاجر بدخل معاهم وافهمهم اني تاجر اديهم الامان وبعدين اسلمهم انا مش تاجر مخدرات يا رغد انا شغال تبع البوليس وكل خطوه معاهم عشان نامن بلدنا واللي انا باعمله ده عشان بلدي
رغد بأسف/انا اسفه
سليم بحب/انا بحبك
رغد بزهول و صدمه/اي قولت اي
سليم ببتسامه/تتجوزيني
رغد بخجل/هفكر سليم حضنها و ذهبوا الي الفيلا
#بقلم_عاشقه_الكتابه_و_الشعر
#حبيبه_احمد
في الفيلا
كلهم كانوا متجمعين فرحه وزين ، سليم و رغد، كمال واسراء،
مروان وايمان
زين/جاهزه تعرفي المفاجأءة؟
فرحه بقلق و خوف/جاهزه
زين/ بعد جوازك من ياسين رحت مصر قعدت اشتغل واتعب عشان اخدك بس ساعتها كان عندي الانتقام برغم ان حبي لكي مقلش بس الانتقام كان غايتي ساعتها كمال بقى شريكي حكتله له حذرني كثير وانا ما كنتش بسمع له وبعدها عرضت عليه فكرتي وهو عشان بيحبني وكان شايفني بتعذب وافق اتفقت معاع على اسراء وعملنا حفله زفاف كنت عارف انك هتيجي عشان تحسي نفس الاحساس اللي انا حسيته لما شفت راجل غيري جنبك
فرحه بدموع/و اسراء تبقي فين
كمال/مراتي. مرات كمال
فرحه بدموع/ياااه عملت كل ده يا زين عشان الانتقام
زين/انا متجوزتش غيرك يا فرحه
فرحه بدموع/و المطلوب
زين/انا افتكرتك هتفرحي
فرحه بدموع و سخريه/افرح؟ افرح على ايه انت عارف انت اذتني قد ايه انا تعبت يا زين تعبت وقعدت في الارض منظرها كان يقطع القلب جريوا عليها
زين و هو يمسك وجهها بيكفي ايديه/فرحه غروري كان عميني يا فرحه الانتقام كان غايتي سامحني يا فرحه حقك عليا سامحني
فرحه بدموع/انا تعبت اووي يا زين تعبت
زين و هو يسند جبهته علي جبهتها و اتكلم بهمس بين شفايفها/موافقه انك تكملي معايا حياتك يا فرحه و اوعدك هخليكي ملكه
فرحه/لا رد
زين/موافقه تكوني معايا حبنا ميستهلش انك توافقي يا فرحت الزين
فرحه بدموع و حب/م موافقه
زين شالها و لف بيها و كلهم سقفوا
سليم/بالمناسبه الحلوه ده انا و رغد قررنا نتجوز
رغد بطفوله/انا قولت هفكر
سليم بغمزه/منتي فكرتي من زمان ولا اي
رغد بهيام/هيييح
ايمان/انا مبسوطه اووي بجد
مروان/الف مبروك ليكم
فرحه/بس مش هطلق اسراء
زين بضحك/انا متجوزتهاش اصلا
رغد/بعد الحلم حقيقه
سليم/بعد الظن اثم
ايمان/بعد الصبر جبر
كمال/بعد الصبر جبر
اسراء/الحب الحقيقه بيفوز
كمال/مهما طالت المسافات هنتقابل
فرحه/بعد الوجع لين بعد الخيال حقيقه
زبن ببتسامه/ده بفضل ربنا سبحانه و تعالي
الجميع/الحمدلله
زين/صلوا علي الي هيشفع فيكم
الجميع/عليه افضل الصلاة والسلام
بعد سنه
فرحه/يا زين زين
زين/نعم
فرحه/امسك مالك مش عايز ياكل يا ابني تعالا كفايا اختك الي مش قاعده سكته ده
زين/كلوا الا بنتي حبيبتي سيبها برحتها عقبال متيجي بالسلامه
فرحه بزعل/و انا يا زين
زين بحب/يا بت لو بحبهم علشان منك
فرحه ببتسامه/بحبكك جوي يا زين
زين/بعشقكك يا فرحت الزين
رغد/زين يا زين
زين/هو الواحد ميعرفش يتكلم مع مراته كلمتين
رغد/ابعد ابنك عن بنتي يا عم ده بيقولي لو متجوزتهاش هخدها و اهرب
زين بضحك/راجل
رغد بنرفزه/ابعد ابنك عن بنتي يا زين
مالك/بتقويي حاجه يا طنط رغد(بتقولي حاجه يا طنط رغد)
رغد/يخربيتگ انت ماسك البت كدا ليه
مالك بغضب طفولي/عسان هي مس متي بيه بتلعب مع ابن انكل مروان و قيوتلها مس تلعبي مع ولاد(عشان هي مش متربيه بتلعب مع ابن انكل مروان و قولتلها مش تلعبي مع ولاد)
سليم بضحك/لا راجل ده بنتي يلا
مالك/و مياتي (مراتي)
مروان/انت يا عم زين
زين بضحك/هو مفيش غير زين ولا اي يا جماعه
مروان/يا عم ابنك رايح يمسك الواد من التيشرت و يقولوا ملكش دعوه ب لولي تاني
ايمان/و مش بس كدا لا كان هيغرقوا في حمام السباحه
مالك/عسان لولي مياتي(عشان لولي مراتي)
فرحه/قلبي ده الي طالع احلي من زين كمان حضن لمامي و حضنته تحت ضحكك الجميع
تمت...النهاية
- تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية زوجتي الثانية ولكن اول حب"اضغط علي اسم الرواية