Ads by Google X

رواية عشق المراد الفصل الواحد والثلاثون 31 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

رواية عشق المراد البارت الواحد والثلاثون 31 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد كاملة

رواية عشق المراد الفصل الواحد والثلاثون 31

هايدي بخوف:سهير هانم عايزه تقتل*ك
مراد بصدمه: ازاي
هايدي :
فلاش باك 
كلهم طلعوا بعد الفطار اوضهم 
وهايدي كانت هتطلع 
سهير :استني يزفته رايحه فين من غير متقوليلي اللي حصل 
هايدي بتوتر :عايزه تعرفي اي 
سهير:مراد كشفك وكشفني ولا لا 
هايدي :لا متكشفناش 
سهير:اومال جابك هنا ليه 
هايدي بتوتر:جابني هنا عشان هو شاكك فيا أن انا اللي عملت كده في مراته بس كويس أنه جابني كده هنعرف نخطط كويس ها اي الخطه الجديده عشان نشتغل
سهير بشك:انا هقت*له 
هايدي بصدمه  :ازاي 
سهير:بوظتله فرامل العربيه اول لما يركبها مش هيعرف يسيطر عليها وهيعمل حاد"ثه ويمو"ت وبعدها هيبقي الدور علي عشق وابنه 
هايدي بخبث حلوه اوي الخطه دي وبعدها اقول اني حامل في ابنه واخد ثروته 
سهير :ناخد ثروته 
باك
مراد بصدمه :ماشي يهايدي ارجوكي خلي بالك علي عشق كويس انا رايح الشركه 
هايدي :طب ما هي مبوظالك الفرامل 
مراد :هروح افس الكوتش بتاع العربيه وبعدها هزعق أن الكوتش في وهروح اركب عربيه تانيه عشان متشكش اني عرفت 
هايدي :تمام خلي بالك علي نفسك دي شرانيه ومتخفش علي عشق هيا في امان معانا 
مراد ركب عربيته وراح الشركه 
بليل مراد رجع وطلع عند عشق وقالها اللي حصل 
عشق بخوف عليه:طب وهنعمل اي يامراد انا خايفه اوي 
مراد :متخافيش يعشق كلها كام يوم وهتروح السجن 
عشق بصدمه :هتودي مامتك السجن لا يا مراد خليها تبعد عننا وبس 
مراد :اه هتروح السجن يعشق وهخلي هايدي تسجلها وقولت لاسد واول منسجلها نودي التسجيل للشرطه وهما هيتصرفوا 
عشق بحزن :ماشي 
مراد :اه نسيت اقولك علي المفاجأة
عشق بسعاده :اي هيا 
مراد :انا هقدملك في الجامعه 
عشق بفرحه :بجد شكرا يمراد وقامت حضنته 
مراد :اه بجد بس قوليلي عايزه تدخلي كليه اي 
عشق بتفكير :كليه هندسه 
مراد :ماشي يحبيبي هظبطلك الموضوع كله بكره بس هتروحي اول لما الحمل يثبت وتبقي كويسه ولما سهير هانم تمشي من حياتنا لأن هيا ممكن تخطفك تمام 
عشق :تمام 
مراد :يلا ننزل نتعشي 
عشق :يلا ونزلوا اتعشوا في مرح عشان ميحسسوش سهير بحاجه 
خلصوا وطلعوا ناموا 
هايدي بعتت رساله لمراد انها هتسجل لسهير 
مراد بعتلها رساله وقالها تخلي بالها وقالها أنه هيقف يصورهم 
سهير طلعت خبطت علي هايدي ونزلوا تحت في الجنينه 
هايدي :اي تاني انا كنت خلاص هنام 
سهير :ازاي ده حصل ليه مركبش العربيه 
هايدي : انا كنت واقفه مستنياه يركب العربيه بس لقي الكوتش فس وراح ركب عربيه تانيه 
سهير :برضوا نجي منها 
هايدي :هو انتي ياسهير هانم ليه بتعملي كل ده ليه عايزه تموتيه 
سهير :مش هو بس هو وأحمد اخوه 
هايدي :ليه كل ده 
سهير : انا اتجوزت محمد غصب بسبب بابا وبسبب سليمان كل ده عشان الصفقات تتم كنت بحب واحد معايا في الجامعه وقولت لبابا بس رفض وغصبني علي الجوازه ولما اتجوزته كان ساذج ومتحكم ومش عايزني اخرج مع اصحابي أو اروح النادي أو أخرج وكان عايزني اغير لبسي والبس حجاب وانا مرضتش وكان عايز نخلف بس موافقتش عشان جسم"ي هيبوظ بس للاسف بعد فتره عرفت اني حامل  في مراد وكنت  رايحه اجهضه بس هو عرف وضربني وحبسني في البيت وبعدها راح اتجوز ا رقيه ام احمد اتجوز واحده بيئه عليا مبتفهمش حاجه في الموضه كان لبسها كله واسع وحجابها طويل ومكنتش بتحط ميكاب خالص كانت بتاكله في بوقه وكانوا بيحبوا بعض اوي كان بيهملني ومكنش يكلمني كانوا بيخرجوا مع بعض ومكنش بيخرج معايا حتي مراد كان بيحبها اكتر مني كان دايما معاها وكان بسحبها وانا لا مراد كان بيقولها يا ماما ويحضنها ويحبها وانا لا ساعتها الد"م علي في عروقي وخطط لقتل""هم كان محمد ورقيه رايحين حفله وانا كنت وراهم بس مشفونيش لما دخلوا وركنوا العربيه انا روحت بوظتلهم فرامل العربيه وهما راجعين عملوا حادثه ومات"وا هما الاتنين فرحت جدا  اني هاخد الفلوس كلها ليا بس للاسف الزفت محمد كان طلقني قبل الحادثه بسبب اننا اتخنقنا مع بعض وقولتله يطلقني بس متوقعتش أنه هيطلقني في نفس اليوم وبس خدت فلوس برضوا والشاب اللي كنت بحبه من ايام الجامعه كنت بروح أقابله وكنت بخ""ون محمد معاه هو اللي ساعدني ولما محمد مات انا سافرت انا وهو واتجوزنا بس رجعت عشان اخد الفلوس كلها ولازم اقتل"هم عشان انا اورثهم 
وده كان جزاء محمد اللي كان شايف رقيه احسن مني 
هايدي كانت بتسمع بصدمه 
ومراد وعشق وأحمد وروز وسليمان وزينب وأسد كانوا بيسمعوا بصدمه 
راحوا قربوا عند هايدي وسهير 
سهير اتصدمت :انت جيتوا هنا ليه في أي 
اسد :يعساكر 
العساكر : أوامرك يباشا 
اسد :اقبضوا عليها يلا 
سهير بخوف :لا انا معملتش حاجه سيبوني 
اسد :كلنا سمعنا اللي قولتله وسجلنا كمان شكرا يا هايدي 
سهير :بعتيني يا هايدي الكل"ب هقتلك"وا كلكوا مش هسيبكم في حالكم 
احمد :انا امي انضف منك وعشان كده بابا كان بيعاملها احسن عشان عارف قيمتها وأنها اغلي منك بكتير 
مراد بدموع قرب منها :ليه تعملي فيا كده ده انا ابنك من لحمك ودمك ليه دي ماما رقيه كانت احن عليا منك هي اللي كانت بتعملي كل حاجه مكنتش بتخليني اعوز حاجه كانت بتحبني زي احمد مكانتش بتفرق بينا ابدا عوضتني عن حنانك اللي كنت محتاجه ليه تدمرينا كده كل ده عشان شويه حقد وغيره وطمع في الفلوس بابا مكنش بيحرمك من الفلوس وكان بيعاملك بما يرضي الله زي ما بيعامل ماما رقيه 
وماما رقيه كانت بتعاملك كويس جدا ليه دمرتينا كده الحقد والسواد هما اللي خلوكي تشوفي كل اللي حواليكي أنهم ميستاهلوش حياتهم حرمتيني من اني اقول كلمه ماما حرمتيني من حنانك حرمتني من كل حاجه وكنتي عايزه تموتيني ليه ده انا ابنك حرام عليكي فعلا بابا كان عنده حق أنه يطلقك بس طلقك متأخر اوي وماما رقيه احسن منك مليون مره انا مش مسامحك علي كل الوجع اللي حسستيني بيه نفسيا وجسديا منك لله 
سهير كانت واقفه بجمود ولا كأنها سامعه حاجه ومتاثرتش خالص 
اسد :يلا خدوها 
اسد :انا همشي عشان اعمل اللازم ومشي 
عشق اخدت مراد اللي بيبكي في حضنها وطلعوا علي فوق وأحمد كان واقف بيعيط وروز حضناه 
احمد :ليه تحرمني من امي ليه امي ذنبها اي ماما كانت بتعاملها كويس ليه ده يبقي مصيرها
روز :خلاص يحبيبي هي دلوقتي في الجنه هي وعمو محمد ربنا يرحمهم وسهير خدت جزائها يلا نطلع 
احمد :يلا 
وروز طلعت أوضتها وأحمد طلع اضته 
وهايدي طلعت اوضتها وهيا مقرره انها هتبعد عنهم وهتسافر 
وكانت ليله حزينه عليهم 
تاني يوم صحيوا ونزلوا فطروا بصمت وحزن 
لقوا فوزيه داخله ومعاها سالي 
عشق بهمس :لا مش نقصاكوا خالص 
سليمان :اتفضلوا 
وقعدوا فطروا معاهم وهما ساكتين 
بعدها خلصوا اكل 
فوزيه :عامله اي يعشق 
عشق :كويسه يا فوزيه 
سالي :وحشاني يعشق 
عشق ببرود:متشوفيش وحش 
سالي بخبث :نسيت اقولك مصطفي حبيبك  رجع من السفر وجالنا امبارح وكان عايز يتجوزك 
مراد بصلها بغضب ووووو 

google-playkhamsatmostaqltradent