رواية عشق المراد البارت الثاني والثلاثون 32 بقلم نورا رمضان
رواية عشق المراد الفصل الثاني والثلاثون 32
مراد كان لسه هيتكلم بس لقي شاب دخل
مراد بغضب :انت مين
مصطفى:انا مصطفى وكنت جاي اشوف عشق
مراد قام بغضب وضربه بالبوكس:جاي امرأتي ليه عشان تعرض عليها الجواز يبن******وضربه
عشق قامت جري وحاولت تبعد مراد عن مصطفي
عشق :ابعد يامراد سالي بتكدب مصطفي زي اخويا
واخيرا بعدتهم عن بعض
مصطفي :يلا يعشق هاخدك ونمشي متقعديش معاه انا عارف انك اتغصبتي تتجوزيه يلا وشد ايديها
مراد كان رايح يضربه تاني عشق وقفته
عشق :لا يامصطفي مراد جوزي وحبيبي وكل حياتي وأبو ولادي انا حامل ومش هبعد عنه هو كل حياتي
سالي وفوزيه شهقوا بصدمه أن عشق حامل
مصطفي بحنيه :عشق انتي لو بتقولي كده عشان خايفه انا جمبك انا اخوكي يعشق
عشق :لا بجد انا بحب مراد وربنا يخليك ليا
مصطفي :تمام يعشق انا اسف يا استاذ مراد
مراد بهدوء:خلاص حصل خير اتفضل اقعد معانا
وقعدو مع بعض
هايدي نزلت ومعاها شنطه سفرها
هايدي بحزن :انا همشي يا مراد واسفه ليك انت وعشق علي اللي عملته واذيتي ليكم ياريت تسامحوني
عشق قامت اخدتها في حضنها :خلاص ياهايدي احنا كلنا مسامحينك وانا اعتبرتك اختي
هايدي حضنتها :شكرا ليكي يعشق انتي انسانه جميله وطيبه
مراد :متسافريش ياهايدي ارجعي اشتغلي معانا في الشركه
هايدي :ينفع يعشق
عشق :طبعا يحبيبتي ويلا طلعي شنطتك وانزلي اقعدي معانا
هايدي : لا هقعد معاكم شويه وبعدها امشي ارجع بيتي
عشق :تمام يلا وقعدوا
مراد:وانت يامصطفي بتشتغل اي
مصطفي :مردش
مراد :يابني
مصطفي فاق من سرحانه في هايدي اللي اتشد ليها اول لما شافها هايدي ملامحها جميله جدا :نعم بتقول حاجه
مراد وعشق لاحظو نظرات مصطفي لهايدي وهايدي اتكسفت
مراد :بقولك بتشتغل اي
مصطفي:بشتغل مهندس برمجيات
مراد:وبتشتغل فين
مصطفي :لسه بدور علي شركه اشتغل فيها لاني كنت شغال في السعوديه وهستقر هنا واتجوز قالها وهو بيبص علي هايدي وهايدي اتكسفت
مراد بخبث:طب تعالي اشتغل معايا في شركتي خد ده الكارت وتعالي بكره الصبح
مصطفي :شكرا يامراد
مراد :العفو وانتي ياهايدي تيجي بكره
هايدي :تمام
سالي :مش هيا دي يعشق اللي كانت في فرحك وقالت إنها حامل من مراد
هايدي دموعها نزلوا
عشق :ملكيش فيه ياسالي وهيا كانت مضطره تقول كده عشان كان في ناس عقارب زيك كده مهددينها
سالي :انا عقربه
عشق ببرود :اه دي الحقيقه
فوزيه :اتلمي يعشق مينفعش تقولي لأختك كده
عشق ببرود:انا اخواتي ملك وهايدي ومصطفي وروز بس معنديش اخوات عقارب ويلا من غير مطرود
فوزيه بغيظ :بتطردي امك واختك
عشق :انا ميشرفنيش انك تبقي امي ولا هيا تبقي اختي يلا مع السلامه
فوزيه بغيظ:احنا مش قاعدين في بيتك احنا قاعدين في بيت مراد
مراد ببرود :ده بيت عشق اه انا نسيت اقولكم أن عشق تبقي بنت عمتي ورد عمتي ورد اللي ماتت بسبب عز الدين بس بلغيه اني مش هسكت علي اللي عملوا وهتندموا انتوا كمان علي العذاب اللي عيشتوا عشق فيه ويلا مع السلامه
وخرجهم
سالي وفوزيه خرجوا وهما مصدومين من اللي حصل روحوا وقالوا لعزالدين اللي حصل
عز الدين كان مصدوم وخايف سبهم جري ودخل اوضته ونام وهو بيفكر اي اللي هيصحلوا لو عرفوا سر تاني
مراد :جبتي الشجاعه دي كلها منين
عشق بدلع :منك يامرادي وحضنته
مصطفي :احم لاحظوا أن في سناجل قاعدين
مراد :يعم سبني في حالي وبعدين روح اتجوز
مصطفي بص لهايدي وغمزلها :قريب اوي
هايدي بخجل :انا همشي دلوقتي وهاجي الشركه بكره أن شاء الله يامراد
مراد:تمام
مصطفي قام بسرعه :وانا كمان همشي
عشق بخبث :طب معلش يامصطفي وصل هايدي بيتها
مصطفي بفرحه :حاضر يعشق يلا يا انسه هايدي
هايدي بخجل :ماشي وخرجوا وركبوا العربيه
مصطفي :ااا انا لو سمحتي انا انا بحبك وعايز اتجوزك
هايدي بخجل :لحقت تحبني انت اول مره تشوفني
مصطفي :انا اول لما شوفتك خطفتي قلبي ف موافقه ولا لا
هايدي بخجل لأن هيا كمان اعجبت بيه :موافقه
مصطفي بفرحه :تمام كلمي بباكي وحدديلي ميعاد
هايدي بحزن :انا اهلي متوفيين ف ممكن تكلم مراد
مصطفي :ماشي هكلمه بكره
هايدي بحزن :بس الاول في كام حاجه كده لازم تعرفهم وقصت عليه ماحدث واللي هيا عملته في مراد بسبب سهير وبس
مصطفي : برضوا عايز اتجوزك انا هكلم مراد بكره ويلا ياستي وصلنا هاتي رقمك وخدوا ارقام بعض وطلعلها الشنطه ومشي روح بيته وقال لمامته علي هايدي ومامته فرحت جدا ودخل نام
عند مراد
مراد :انا هروح الشركه وجاي بسرعه يعشق
عشق :ماشي يحبيبي
ومشي وصل الشركه ودخل مكتبه يشتغل
السكرتيره خبطت ومراد قالها تدخل
السكرتيره:استاذ مراد استاذ اياد بره
مراد:دخليه
السكرتيره: اتفضل استاذ اياد
دخل اياد
ومراد اتصدم لما شافه شبه عشق جدا بل نسخه منها
اياد باستغراب:في حاجه يا استاذ مراد
مراد:اه انتي نسخه من مراتي
اياد:افندم
مراد :اسف اتفضل
اياد :ليه حضرتك قولت كده اني شبه المدام
مراد :ثواني هعرفك اه شوف ووراه صوره عشق
اياد بصدمه :ازاي كده دي نسخه مني
مراد :ينفع نعمل تحليل DNA
اياد :هيا شبهي اه بس مش لدرجه انها تطلع اختي
مراد :عارف أنه طلب غريب بس ممكن نعمله
اياد بشك:تمام انا وافقت عشان شاكك برضوا
مراد :تمام يلا هنروح المعمل وهتصل عليها تيجي علي المعمل
اياد :تمام ومراد اتصل علي عشق وقالها تركب مع السواق والسواق هيجيبها المعمل وقفل بسرعه
ونزل هو واياد وركبوا العربيات ومشيوا وصلوا المعمل وكانت عشق وصلت شافت اياد واتصدمت
عشق :هو ازاي شبهي كده
مراد :معرفش بس ادخلوا اعملوا تحليل DNA وهنعرف
دخلوا تحت صدمتهم
مراد عارف صاحب المعمل وقاله إنه عايز التحليل انهارده وصاحب المعمل وافق وقاله هيطلع بعد ساعه
اياد :انا عايز افهم كل حاجه بعد اذنكوا
مراد حكاله كل حاجه وقاله إنه ممكن يبقي توأم عشق
بعد ساعه نتيجه التحاليل طلعت ومراد اخد التحليل وفتحوا وطلعت النتيجه أن عشق واياد توأم
عشق جريت حضنت اياد وهيا فرحانه
اياد كان مصدوم أن الناس اللي عاش حياته معاهم كل ده طلعوا مش اهلوا بس حضن عشق وفضلوا يعيطوا
مراد بغيظ :خلاص هو انا كيس جوافه
اياد :وانت مالك يعم دي اختي وتوامي وحضنها
مراد :طيب يلا عشان نروح لعز الدين
اياد وعشق :تمام يلا
وركبوا العربيه واتجهوا ناحيه بيت عز الدين
وعشق واياد كانوا قاعدين في الكنبه اللي ورا وحاضنين بعض وبحكوا لبعض عن حياتهم
ومراد بيبص عليهم وبيبتسم بس جاله تليفون ورد
اسد :مراد سهير هانم هربت من السجن
مراد بصدمه: ازاي
مراد بغضب :انت مين
مصطفى:انا مصطفى وكنت جاي اشوف عشق
مراد قام بغضب وضربه بالبوكس:جاي امرأتي ليه عشان تعرض عليها الجواز يبن******وضربه
عشق قامت جري وحاولت تبعد مراد عن مصطفي
عشق :ابعد يامراد سالي بتكدب مصطفي زي اخويا
واخيرا بعدتهم عن بعض
مصطفي :يلا يعشق هاخدك ونمشي متقعديش معاه انا عارف انك اتغصبتي تتجوزيه يلا وشد ايديها
مراد كان رايح يضربه تاني عشق وقفته
عشق :لا يامصطفي مراد جوزي وحبيبي وكل حياتي وأبو ولادي انا حامل ومش هبعد عنه هو كل حياتي
سالي وفوزيه شهقوا بصدمه أن عشق حامل
مصطفي بحنيه :عشق انتي لو بتقولي كده عشان خايفه انا جمبك انا اخوكي يعشق
عشق :لا بجد انا بحب مراد وربنا يخليك ليا
مصطفي :تمام يعشق انا اسف يا استاذ مراد
مراد بهدوء:خلاص حصل خير اتفضل اقعد معانا
وقعدو مع بعض
هايدي نزلت ومعاها شنطه سفرها
هايدي بحزن :انا همشي يا مراد واسفه ليك انت وعشق علي اللي عملته واذيتي ليكم ياريت تسامحوني
عشق قامت اخدتها في حضنها :خلاص ياهايدي احنا كلنا مسامحينك وانا اعتبرتك اختي
هايدي حضنتها :شكرا ليكي يعشق انتي انسانه جميله وطيبه
مراد :متسافريش ياهايدي ارجعي اشتغلي معانا في الشركه
هايدي :ينفع يعشق
عشق :طبعا يحبيبتي ويلا طلعي شنطتك وانزلي اقعدي معانا
هايدي : لا هقعد معاكم شويه وبعدها امشي ارجع بيتي
عشق :تمام يلا وقعدوا
مراد:وانت يامصطفي بتشتغل اي
مصطفي :مردش
مراد :يابني
مصطفي فاق من سرحانه في هايدي اللي اتشد ليها اول لما شافها هايدي ملامحها جميله جدا :نعم بتقول حاجه
مراد وعشق لاحظو نظرات مصطفي لهايدي وهايدي اتكسفت
مراد :بقولك بتشتغل اي
مصطفي:بشتغل مهندس برمجيات
مراد:وبتشتغل فين
مصطفي :لسه بدور علي شركه اشتغل فيها لاني كنت شغال في السعوديه وهستقر هنا واتجوز قالها وهو بيبص علي هايدي وهايدي اتكسفت
مراد بخبث:طب تعالي اشتغل معايا في شركتي خد ده الكارت وتعالي بكره الصبح
مصطفي :شكرا يامراد
مراد :العفو وانتي ياهايدي تيجي بكره
هايدي :تمام
سالي :مش هيا دي يعشق اللي كانت في فرحك وقالت إنها حامل من مراد
هايدي دموعها نزلوا
عشق :ملكيش فيه ياسالي وهيا كانت مضطره تقول كده عشان كان في ناس عقارب زيك كده مهددينها
سالي :انا عقربه
عشق ببرود :اه دي الحقيقه
فوزيه :اتلمي يعشق مينفعش تقولي لأختك كده
عشق ببرود:انا اخواتي ملك وهايدي ومصطفي وروز بس معنديش اخوات عقارب ويلا من غير مطرود
فوزيه بغيظ :بتطردي امك واختك
عشق :انا ميشرفنيش انك تبقي امي ولا هيا تبقي اختي يلا مع السلامه
فوزيه بغيظ:احنا مش قاعدين في بيتك احنا قاعدين في بيت مراد
مراد ببرود :ده بيت عشق اه انا نسيت اقولكم أن عشق تبقي بنت عمتي ورد عمتي ورد اللي ماتت بسبب عز الدين بس بلغيه اني مش هسكت علي اللي عملوا وهتندموا انتوا كمان علي العذاب اللي عيشتوا عشق فيه ويلا مع السلامه
وخرجهم
سالي وفوزيه خرجوا وهما مصدومين من اللي حصل روحوا وقالوا لعزالدين اللي حصل
عز الدين كان مصدوم وخايف سبهم جري ودخل اوضته ونام وهو بيفكر اي اللي هيصحلوا لو عرفوا سر تاني
مراد :جبتي الشجاعه دي كلها منين
عشق بدلع :منك يامرادي وحضنته
مصطفي :احم لاحظوا أن في سناجل قاعدين
مراد :يعم سبني في حالي وبعدين روح اتجوز
مصطفي بص لهايدي وغمزلها :قريب اوي
هايدي بخجل :انا همشي دلوقتي وهاجي الشركه بكره أن شاء الله يامراد
مراد:تمام
مصطفي قام بسرعه :وانا كمان همشي
عشق بخبث :طب معلش يامصطفي وصل هايدي بيتها
مصطفي بفرحه :حاضر يعشق يلا يا انسه هايدي
هايدي بخجل :ماشي وخرجوا وركبوا العربيه
مصطفي :ااا انا لو سمحتي انا انا بحبك وعايز اتجوزك
هايدي بخجل :لحقت تحبني انت اول مره تشوفني
مصطفي :انا اول لما شوفتك خطفتي قلبي ف موافقه ولا لا
هايدي بخجل لأن هيا كمان اعجبت بيه :موافقه
مصطفي بفرحه :تمام كلمي بباكي وحدديلي ميعاد
هايدي بحزن :انا اهلي متوفيين ف ممكن تكلم مراد
مصطفي :ماشي هكلمه بكره
هايدي بحزن :بس الاول في كام حاجه كده لازم تعرفهم وقصت عليه ماحدث واللي هيا عملته في مراد بسبب سهير وبس
مصطفي : برضوا عايز اتجوزك انا هكلم مراد بكره ويلا ياستي وصلنا هاتي رقمك وخدوا ارقام بعض وطلعلها الشنطه ومشي روح بيته وقال لمامته علي هايدي ومامته فرحت جدا ودخل نام
عند مراد
مراد :انا هروح الشركه وجاي بسرعه يعشق
عشق :ماشي يحبيبي
ومشي وصل الشركه ودخل مكتبه يشتغل
السكرتيره خبطت ومراد قالها تدخل
السكرتيره:استاذ مراد استاذ اياد بره
مراد:دخليه
السكرتيره: اتفضل استاذ اياد
دخل اياد
ومراد اتصدم لما شافه شبه عشق جدا بل نسخه منها
اياد باستغراب:في حاجه يا استاذ مراد
مراد:اه انتي نسخه من مراتي
اياد:افندم
مراد :اسف اتفضل
اياد :ليه حضرتك قولت كده اني شبه المدام
مراد :ثواني هعرفك اه شوف ووراه صوره عشق
اياد بصدمه :ازاي كده دي نسخه مني
مراد :ينفع نعمل تحليل DNA
اياد :هيا شبهي اه بس مش لدرجه انها تطلع اختي
مراد :عارف أنه طلب غريب بس ممكن نعمله
اياد بشك:تمام انا وافقت عشان شاكك برضوا
مراد :تمام يلا هنروح المعمل وهتصل عليها تيجي علي المعمل
اياد :تمام ومراد اتصل علي عشق وقالها تركب مع السواق والسواق هيجيبها المعمل وقفل بسرعه
ونزل هو واياد وركبوا العربيات ومشيوا وصلوا المعمل وكانت عشق وصلت شافت اياد واتصدمت
عشق :هو ازاي شبهي كده
مراد :معرفش بس ادخلوا اعملوا تحليل DNA وهنعرف
دخلوا تحت صدمتهم
مراد عارف صاحب المعمل وقاله إنه عايز التحليل انهارده وصاحب المعمل وافق وقاله هيطلع بعد ساعه
اياد :انا عايز افهم كل حاجه بعد اذنكوا
مراد حكاله كل حاجه وقاله إنه ممكن يبقي توأم عشق
بعد ساعه نتيجه التحاليل طلعت ومراد اخد التحليل وفتحوا وطلعت النتيجه أن عشق واياد توأم
عشق جريت حضنت اياد وهيا فرحانه
اياد كان مصدوم أن الناس اللي عاش حياته معاهم كل ده طلعوا مش اهلوا بس حضن عشق وفضلوا يعيطوا
مراد بغيظ :خلاص هو انا كيس جوافه
اياد :وانت مالك يعم دي اختي وتوامي وحضنها
مراد :طيب يلا عشان نروح لعز الدين
اياد وعشق :تمام يلا
وركبوا العربيه واتجهوا ناحيه بيت عز الدين
وعشق واياد كانوا قاعدين في الكنبه اللي ورا وحاضنين بعض وبحكوا لبعض عن حياتهم
ومراد بيبص عليهم وبيبتسم بس جاله تليفون ورد
اسد :مراد سهير هانم هربت من السجن
مراد بصدمه: ازاي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط (رواية عشق المراد) اضغط على أسم الرواية