Ads by Google X

رواية عشق المراد الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم نورا رمضان

الصفحة الرئيسية

رواية عشق المراد البارت الخامس والثلاثون 35 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد كاملة

رواية عشق المراد الفصل الخامس والثلاثون 35

مراد صحي ملقاش عشق جمبه

مراد بخضه:عشق انتي فين قام دور عليها في الحمام ملقهاش راح نازل تحت لقاها نايمه في حضن اياد 

مراد اخد نفسه : اه قلبي وقع قرب عليها وكان هيصحيها بس رجع تاني وقال يسبهم يناموا طلع الجناح واخد شاور وخرج لبس ونزل تحت لقي سليمان وزينب وأحمد وروز 

زينب :انا هصحيهم يامراد عشان يفطرو معانا 

مراد :خليكي يازوز انا هصحيهم مراد قرب عليهم 

مراد بحنيه: عشق اصحي يحبيبي يلا 

عشق بنوم :سيبني يامراد انا عايزه انام 

مراد :يلا ياعشق قومي افطري انتي واياد عشان تروحوا لبباكم 

عشق صحيت :حاضر صحيت اي ده احنا نيمنا هنا ازاي ده احنا كنا بنتكلم 

مراد :عليا انا بردو انا عارف انك منمتيش وعملتي نفسك نايمه ولما سمعتي صوت عربيه اياد قومتي جري انا زعلان منك عشان قومتي من حضني 

عشق : خلاص متزعلش مني انا مصدقت أن بقي عندي اخ نشارك كل حاجه مع بعض كنت بشوف الاخوات  اللي معايا في المدرسه وهما بيجيبوا الاكل ويشاركوه سوا ويحكوا يومهم وكده ف انا م صدقت واتعود علي كده 

مراد :بقي كده 

عشق :اه ووسع بقا عشان اصحي اخويا القمر حبيب قلبي 

عشق بحنيه وحب:إيدو اصحي ياحبيبي يلا 

اياد صحي بسعاده لاول مره نام بعمق وفرح وهو حاضن جزء من روحه توأمه :صحيت ياروحي 

مراد :ولا اتلم انا ساكتلك من الصبح وازاي تحضنها 

اياد :وانت مالك يعم دي اختي وانا حر فيها صح يعشقي ولا اي 

عشق بفرحه :صح يا إيدو 

مراد بغيظ :متقولهاش يعشقي هي عشقي انا وبس 

اياد :لا هقول تعالي يعشق وقربت منه واخدها في حضنه وباس خدها وطلعله لسانه 

مراد :هضربك 

كلهم ضحكوا عليهم 

سليمان بضحك :خلاص يمراد سيبهم براحتهم يلا يحبايب جدو عشان نفطر 

عشق واياد :حاضر يسلومي وقاموا قعدوا علي السفره 

مراد :عشق تعالي اقعدي جمبي 

اياد مسك: عشق لا هتقغد جنبي انا 

مراد :تعالي يعشق 

اياد :لا يعشق 

عشق بأس انا هقعد في النص وانتوا اقعدوا جمبي 

وقعدوا 

سليمان بحنيه:اياد وعشق انا اسف ليكوا انتوا الاتنين علي كل حاجه وحشه حصلت في حياتكوا ده غلطي اني مسيطرتش علي ورد بس نصحتها كتير وهي معملتش بنصايحي انا اسف انكوا بعدتوا عن بعد واتعذبتوا ومن النهارده انتوا ولادي مش احفادي هعوضكم عن كل حاجه احنا عيلتكم يا ولادي 

زينب :انتوا نسخه من ورد الله يرحمها ربنا يخليكوا ليا وقامت حضنتهم 

عشق واياد اول مره يحسوا بالإحساس ده احساس الدفء وسط العيله احساس الحب والسعاده والانتماء 

اياد اه كان وسط الناس اللي اخدوه بس مكنش بيحس معاهم باي احساس 

عشق كانت مبسوطه جدا بالإحاسيس اللي هيا حسها احاسيس حلوه من غير كره وحقد وغل 

زينب :احنا عيلتكم يا حبايبي واي حاجه انتوا عايزينها اطلبوها متكسفوش 

اياد وعشق :شكرا يازوز 

وكملوا اكل 

سليمان :عشق اياد انهارده هجيب المحامي عشان تخدوا ورث امكم الله يرحمها 

اياد :لا ياجدو شكرا ليك انا مش محتاج الحمدلله عندي شركه خاصه بيا وبنيتها بعرق جبيني واحنا مش عايزين فلوس 

عشق :اه ياجدو 

سليمان :لا هتخدو الفلوس وده اخر كلام 

احمد :عارف يا اياد انت لو كنت بنت كنت اتجوزتك انت مز 

اياد بخوف :ما تتلم ياض انت انت الوان ولا اي 

روز :بتقول اي يا احمد سمعني تاني كده 

احمد :احم لا لا مبقولش حاجه هو انا ليا غيرك ياروزي 

روز :بحسب 

زينب :وانت يا احمد انت وروز هتتجوزو أمتي أن شاء الله 

احمد :الأمور تتحسن شويه وهنتجوز أن شاء الله وأسد هيتجوز معايا برضوا 

زينب :ماشي ويبقي خلصنا منكم وانت يا اياد يابني 

اياد :نعم يازوز

زينب :دورلك علي عروسه واتجوز معاهم 

اياد :لا لا يازوز السنچله چنتله خليني كده حلو 

عشق :لا انا عايزه افرح بيك 

اياد :قصدك تفرحي فيا صح 

عشق :لا انا هدورلك علي عروسه ماشي 

اياد :لو جبتي حاجه حلوه انا موافق 

عشق بضحك :حاضر اختك مبتجيبش غير الحلو 

وخلصوا اكل 

وقاموا لبسوا وراحوا ركبوا العربيات عشان يروحوا المستشفي 

عشق اتصلت علي سالي وقالتلها تروح المستشفى

وصلوا 

ودخلوا سألوا الدكتور 

الدكتور : الحمدلله فاق بس لازم يمنع المجهود لأن صحته مش احسن حاجه 

مراد :تمام يدكتور هو هيخرج أمتي 

الدكتور :هكشف عليه الاول بعدها هنقرر 

ودخل كشف عليه 

وسالي وفوزيه وصلوا المستشفي ودخلوا 

سالي بدموع :عشق هو فاق صح بقي كويس 

عشق اخدتها في حضنها وسالي حضنتها :اه يحبيبتي فاق والدكتور عنده بيكشف عليه عشان يقولنا هيخرج أمتي 

بعد دقايق 

الدكتور خرج 

الدكتور :يقدر يخرج انهارده بس اهم حاجه ميعملش مجهود عشان صحته تتحسن 

اياد :تمام يادكتور ينفع ندخله 

الدكتور اه ينفع بس ادخلوا اوضه التعقيم الاول 

ودخلوا اتعقموا ودخلوا لعز الدين 

عشق وسالي جريوا عليه وحضنوا 

عشق :وحشتني اوي يبابا كده تقلقنا عليك كنت عايز تسيبنا 

سالي بعياط :وحشتني ياحبيبي 

عز الدين بتعب :وانتوا كمان ياحبايبي 

عز الدين لاياد :تعالي يا اياد تعالي يحبيبي انا اسف ليك انا ندمت علي كل الللي عملتوا بس كنت مضطر اعمل كده ورد الله يرحمها كانت مريضه قلب وانا مكنش معايا فلوس  ولما اديتك للراجل اخدت الفلوس عشان اعملها العمليه قلبي كان  بيتقطع لما بعدت عن حضني كنت حاسس ان روحي راحت مني وعلفكره كنت بتابعك من بعيد كنت كل يوم بشوفك بس للاسف مقدرتش اروح اجيبك منهم مكنتش قادر اشوف نظرات الكره من بس شوفتها دلوقتي انا اسف يابني 

عشق بدموع :طب ولما انت بتحب ماما اوي كده ليه كنت بتعذبها ليه عملت فيها كده عشان هيا حبتك وانت استغليت حبها ليك خدعتها سابت أهلها واتجوزتك باعت الدنيا واشتريتك وانت في الاخر خذلتها ليه يبابا 

عز الدين بدموع : خانتن"ي انا كنت بعشقها بجد مكنتش بضحك عليها قبل متتولدو كنت بعملها كل اللي هيا عايزاه كنت بشتغل واجيبلها الورد والشوكولاته اللي بتحبها مكنتش بعاملها وحش كانت الملكه بتعاتي بعد ولادتكوا بشهر جالي فيديو وهيا بتخ"ون"ي انا الدم غلي في عروقي روحت واجهتها وقالت إنها معملتش حاجه لأنها مكانتش بتخرج عشان كانت تعبانه بعد الولادة انا صدقت كلامها بس واعتذرتلها بس بعدها بفتره في فيديو تاني اتبعتلي قلبي كان بيتقطع لما اشوف كده بس مكنتش بعملها حاجه لاني واثق فيها بس فوزيه جت وقالتلي ان

فوزيه بتوتر :ارتاح ياعز الكلام هيتعبك 

اياد بشك فيها :كمل ياستاذ عز 

عز الدين بحزن :حاضر فوزيه جت وقالتلي ان فيه راجل لقته طالع الشقه وقعد حوالي ساعه ونزل وكان بيجي وانا في الشغل وورتني الفيديو اللي صورته انا اتجننت بس قلبي مطوعنيش اعمل في ورد حاجه لأنها كانت تعبانه جدا فضلت ساكت وكاتم في قلبي مكنتش متوقع أنها تعمل كده بعدها بفتره عملت العمليه ونجحت وبعدها بفتره فوزيه قالتلي انها لقت مع ورد فلوس كتير مع اني مكنتش بديها المبلغ ده لانه كان أكبر من مرتبي ساعتها روحت قولت لورد أن اللي بيديها فلوس خليه هو اللي يصرف عليها وانا مش هصرف مكنتش عايزه تقولي مين الراجل ده بعدها بقت تنزل تشتغل وفوزيه قالتلي أن الراجل مبقاش يجي وبس بعدها بفتره ورد ماتت وعشان انا كنت بسافر كتير اتجوزت فوزيه وكانت معاها سالي لأن فوزيه ارمله 

كلهم كانوا بيسمعوا بصدمه

سليمان بغضب :انا بنتي مش خاينه بنتي اشرف منك فعلا هيا غلطت لما وثقت فيك انت ***

مراد بغضب :معاك الفيديوهات دي علشان لو طلعت متفبركه وبص لفوزيه وفوزيه اتوترت وخافت 

عز الدين بحزن  :اه معايا في تليفوني ومسك الفون وفتح الصوره بصوا دي صوره الراجل اللي كان بيجي ل ورد 

كلهم بصدمه :ده ******


google-playkhamsatmostaqltradent