Ads by Google X

رواية الشهد والدموع الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم ديدا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية الشهد والدموع الفصل الخامس والثلاثون  بقلم ديدا احمد

رواية الشهد والدموع الفصل الخامس والثلاثون

 سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم
اللهم صلي علي سيدنا محمد
بسم الله نبدا
في الشركه
علي داخل علي حامد المكتب بسرعه من غير ما يستاذن
علي مصيبه يا عمي
حامد بخضه مصيبه ايه يا علي . كفا الله الشر
علي .السفينه الي عليها شحنه الاجهزه الطبيه الي جايه من ايطاليا ..... اتحرزت في المينا وقالو عليها انها غير صالحه للاستخدام واتحجزت وتعمل بيها محضر
....
حامد . واحنا مالنا
علي بعصبيه بس باحترام ازاي بس يا عمي انا هتجنن
حامد .اهدا يا علي مفيش حاجه حصلت لكل ده
علي بعصبيه ازاي بس يا عمي الكلام الي انت بتقوله ده
علي .طيب بس فهمني ازاي مش خساره
حامد .ولسه هيتكلم يلاقي خبط علي الباب بتاع المكتب
ويسمح للي علي الباب
يدخل عمر ومازن وجاسر وحسام وعلي وجههم نفس
الاساله والعصبيه الي عليها علي
حامد .هههههههه شايف نفس الاساله علي وشكم كلكم
وقبل ما حد يتكلم انا عاوزه اطمنكم اننا ما عليناش اي حاجه ولا في خساره لنا من اي ناحيه
ودلوقتي كل واحد يروح يشوف شغله وبعد ساعه هنعمل اجتماع افهمكم فيه كل حاجه
وهجاوب علي كل اسالتكم
وفعلا اطمنو شويه
وكل واحد راح يخلص شغله وهيجتمعو بعد ساعه يفهمو كل حاجه
عمر راح مع علي علي المكتب بتاع علي
عمر .انا مش فاهم حاجه
علي .ومين سمعك الواحد عقله هيشت من ساعه ما سمع الخبر
عمر .انت عارف مين الي هيجيب قرار الموضوع
علي .مين يا ابو العريف
عمر .ابوك
علي .واحنا هنستعجل ليه كلها ساعه ونفهم كل حاجه
انما صحيح مبروك علي حمل هنا
عمر الله يبارك فيك عقبالك وبص في الساعه
الاجتماع الساعه٤ ودلوقتي ٣ تعالا نروح نشرب حاجه
علي .لا نطلب هنا في المكتب احسن
عندي كام مكالمه هعملهم قبل الاجتماع
عمر تمام وانا كمان اكلم هنا طالما فضيين
وكل واحد راح يخلص مكالماته
وحسام وجاسر ومازن خلصو شغلهم ........
وفعلا بعد ساعه علي الساعه ٤ بالضبط
في قاعه الاجتماعات
حامد قاعد علي راس الطاوله وكان موجود عاصم واحمد وايمن وجلال وابراهيم وعلي ومازن وجاسر وحسام وعمر
حامد .انا عارف ان موضوع الشحنه دي عامللكم مشكله بس الل حصل ان الموضوع بعيد عننا خالص والحمد لله ده بفضل ربنا وستره بس
وبص لجلال وقاله كمل انت وفهمهم
جلال .كل الحكايه ان الراشيدي من كام شهر طلب مقابله من ايمن واحمد
وقدم طلب انه يدخل الشحنه دي تبع شركتنا ويبقا لينا نسبه فيها لان حصل مشكله مع الشركه الي كان بيتعامل معاها
وفعلا كان عرض مغري جدا وصفقه مضمونه ٩٥٠/٠
وفعلا عملنا الدراسه ووافقنا وخلاص وعمك ايمن مضي العقود
بس من شهرين كنت بتغدي انا وشهد في مطعم
ولاقيت الرشيدي ومراتي جايين علينا بسلمو عليا
وانا سلمت عليهم عادي وعزمتهم علي الغدا من باب الزوق وعرفتهم علي شهد انها بنتي والموضوع خلص واستاذنو ومشيو
وبعد كده لاقيت شهد مش طبيعيه وبعد ما كانت فرحانه وبتضحك سكتت خالص
ولما ضغط عليها حكتلي انها تعرف الراشيدي ومراته
وان مراته كانت اتبنتها لما كانت في الملجا وعاشت معاهم فتره (.دي شوشو فكرنها والرشيدي ده جوزها )
وحاكتلي مواقف مش كويسه معاهم وانهم ناس مشيهم مش سليم
ومن غير الدخول في تفاصيل عرفت بمعرفتي ان كلامها مظبوط
وبشويه تحريات علي علاقات عرفت ان الشحنه الي مدخلنا فيها مشبوهه ومش مظبوطه
بس ضامن النقل باسم شركتنا انها هتعدي من غير ما تتفتش
وطبعا الناس دي اذت شهد وكانت عاوزه تضر اسمنا
واحنا الي يفكر يضرنا احنا ندمره
وده الي حصل انا اتنازلت له عن الشحنه كامله وقدمت ورق يثبت اننا شركه شحن بس
وليس لنا علاقه بما ينقل ..........
وبس احنا ملناش الي علاقه بالاجهزه
علي .بس ازاي الشحنه دي اتفتشت واشمعنا دي مكل السفن بتاعتنا عدت عادي
وازاي هم علاقتهم وحشه بشهد وكملو معانا من غير ما يشكو في حاجه
جلال .اشمعنا الشحنه دي علشان انا مبسبش تار بنتي
والي زعلها لازم يزعل
والي يفكر يستغل العيله ادمره
انما ازاي مرجعوش في الاتفاق
لانهم اصلا متعرفوش علي شهد ولا هم يفتكروها اصلا
وخصوصا انها بالنقاب
احمد المختصر احنا عاوزنكم تطمنو احنا في السليم
ايمن .ايه يا شباب اي اساله تانيه ولا خلاص
الكل .لا خلاص
وفعلا الاجتماع خلص وكل واحد روح علي القصر
............................
في القصر في غرفه زين
زين دخل اخد شاور وخرج صلي وبعد كده كلم شهد لانها وحشاه جدا وطلب منها تنزل تقابله في الجنينه علشان يتكلمو شويه
وفعلا شهد نزلت وقابلت زين في الجنينه وشهد قدرت بذكاء تنسي زين الي حصل
بس زين هيموت ويعرف مين الي عاوز يضره بس لما شاف الكاميرات ملقاش حاجه )
واندمجو في الكلام وبعد فتره شهد طلبت من زينب تجهز فطار لزين لانه ماكلش معاهم
وفعلا زين فطر وشرب القهوه هو وشهد والوقت عدا والكلام بين العشاق لا ينتهي
بس انتبهو لما سمعو صوت ادهم بيكلم زين
ادهم .السلام عليكم
زين .وشهد وعليكم السلام
زين .ايه رايح الجهاز
ادهم .اه عوزني ضروري ولازم اروح
زين .ربنا معاك
ادهم .عرفت مين السبب
زين .للاسف الكاميرات مفيهاش حاجه
ادهم لو عاوز مساعده انا موجود
زين .لا خليك في شغلك ربنا يعينك وانا هخلي حد من الشركه ييجي يزود عددد الكاميرات في المكاتب والاستراحات والبوفيه لانها مفيهاش
ادهم .اوك بالتوفيق
ادهم .احم لو سمحتي يا شهد مريم لها حقنه كمان ساعتين الدكتور قال لازم تاخدها
فلو سمحتي تبقي تديها لها
زين بضحك وغلاسه .وتطلب منها ليه وانا موجود
مش انا دكتور قدامك ولا سباك
ادهم .ومعالم وشه اتغيرت ومسك زين من التشيرت بتاعه
انت عارف يا زين لو عرفت انك بس قربت من باب اوضه مريم انت او اي دكتور من دكاتره البهايم الي هنا حتي لو مراد افجر البيت بالي فيه وانت عارف اني مجنون واعملها
زين .لا يا باشا الطيب احسن وعلي ايه انا عاوز ادخل دنيا مش اخرج منها ههههههه وغمز لشهد وبعت لها بوسه في الهوا وهي اتكسفت من حركته
ادهم .ايوه كده ناس تخاف متختشيش وبص لشهد
بالله عليكي متنسيش يا دكتوره
شهد .من عنيا حاضر
ادهم .استاذن ومشي
وشهد بتضحك علي شكل زين
زين بضحك .بيتحول الواد ده
شهد .العيله دي كلها كده
وفضلو يضحكو شويه وبعد كده شهد استاذنت وطلعت لمريم علشان تطمن عليها
وزين قاعد في الجنينه لوحده لقي عربيات داخله ورا بعض وكانو الجماعه راجعين من الشركه
والاباء دخلو جوه القصر يستريحو والشباب فضلو مع زين في الجنينه وبعد ضحك وهزار
عمر .انما فين دكتر شهد يا زين
زين .نعم يا اخويا انت عاوزها في ايه
عمر .ايه يا عم هنا يوسف كاتبلها علي حقن وعاوز شهد تديها لها
زين .انت كمان اه مهي شغاله عندكم
علي .ليه مين تاني عاوز ياخد حقن
ادهم لسه ماشي من شويه وقالها تطلع علشان مريم لها حقنه هي كمان
عمر .طيب كويس اطلع اجيب هنا وننزل نتغدا عند امي حببتي
وشويه وجه مراد ويوسف وكل واحد راح يجيب مراته علشان يتغدو في القصر
وعلي ومازن سلمو علي مليكه الي كانت نازله مع مراد
وبعد كده كل واحد راح قصره علشان يرتاح
فوق في اوضه مريم شهد قاعده جنبها ودخل عليهم
هنا وحنين ومليكه
شهد تليفونها رن وكان زين وردت عليه علي طول
وكان زين واقف جنب عمر وبياكد علي شهد علاج هنا وانها تقابل زين الي هيجيبو لها لان هنا ماخدتهوش
وفعلا خرجت شهد وهي بتضحك علي الي هيحصل من البنات لما يعرفو انهم المفروض ياخدو حقن
شهد فين العلاج
زين .اهو اتفضلي ربنا معاكي
شهد .اه والنبي ادعيلي ده عبور القناه هيبقي اسهل
زين .ربنا معاكي يا قلبي واداها بوسه علي الهوا
شهد رجعت تاني اوضه مريم
شهد .احم مريم حبيبي انت لكي حقنه دلوقتي لازم تخدبها
مريم بخضه .لا انا علاجي مفهوش حقن
شهد وهي بتجهز الحقنه ومش مديه فرصه حد يتكلم
شهد يلا يا مريم علشان خاطر ادهم
وفعلا بعد فتره طويله مريم اخدت الحقنه بعد مناهده وعيا ط
مريم .مغمضه عنيها خلصي يا شهد
شهد .بضحكه انا خلصت من سنه
مريم فتحت عنيها .ايه ده بجد انا ختها
شهد اه يختي بالشفا
مريم .شكرا يا شهود محستش بيها خالص والله
شهد بحركه تكبر .يا بنتي انا ايدي ريشه يلا بالشفا
وشهد خلصت مريم ومسكت حقنه هنا وبدات تجهزها
بس هنا رفضت تماما وفضلت تتنطط زي الاطفال
ومرديتش تاخدها خالص وكانت بتعيط زي الاطفال
والبنات عماله تضحك عليها بس معرفوش يقنعوها
وشهد كلمت زين وقالتله علي هنا
وزين قال لعمر وفعلا عمر طلع لهم واخد هنا لاوضته ع القديمه وشهد راحت معاه وعمر حاول يهدي هنا بس مقدرش
عمر قام فجاه واخد هنا في حضنه ومسكها جامد ووقفها قدام شهد الي اول ما شافت سن الابره مع شهد بيقرب وهيدخل فيها
سمعو صويت عالي جدا وشهد خلصت الحقنه وهنا عماله تعيط وتقول بلاش مش عاوزه
وعمر يبص لشهد ويضحك علي طفوله هنا
وشهد تستاذن وتسبهم
هنا تبص لعمر وهي بتعيط خلاص مش خاخدهاو
عمر بضحك انت ختيها ياقلبي
هنا بتبص لعمر باستغراب وتلاقي عمر بيضحك عليها
تزعل من وتروح تنام علي السرير
عمر يروح وراها علشان يصالحها بطريقته الخاصه
ونسيب عمر وهنا يتصافو ههههههههههههه
وشويه والكل في قصر راشد اتجمع علي الغدا وشهد معاهم كمان وكان جو عائلي جميل
ومراد ومليكه بلغو الكل بحمل مليكه والكل فرح وهنا وبارك
وبعد الغدا مراد ومليكه وشهد راحو يفرحو ابراهيم واليلي والكل فرح جدا وهناهم
ومراد قرر ياخد مليكه بكره يعمل لها الفحوصات الروتينيه ويطمنو علي البيبي ....
............ .............
في الجهاز
المدير عمل اجتماع لمناقشه قضيه مهمه
الاجتماع كان موجود فيه
ماجد وادهم وحمزه الي لسه راجع من السفرواامدير نفسه
المدير .ايه الي تم يا ادهم في قضيه مديره الملجا
ادهم .يا فندم القضيه كلها خلصانه بكل الخيوط والمتهمين بالدله علي مكتب سعاتك
والتنفيز سيف وعزت مستنيين من حضرتك الاشاره
المدير . والتنفذ متاخر ليه في منظمات دوليه داخله في الموضوع مثلا عاوزه ترتيب والا ايه الحكايه
ادهم .الفكره ان مديره الدار والمشرف كانو ادوات تنفيذ بس لكن الراس الكبيره من جوه البلد وهو الي بيتعامل مع الي بره مش العكس
المدير نفس السوال تاخير التنفيذ ليه
و الراس الكبيره مجتش ليه يا ادهم لحد دلوقتي
ادهم .يا فندم انا فعلا كنت خلاص هنفذ بس اكتشفنا ان الراس الكبيره عنصر مهم جدا في المافيا الايطالي
وجالي معلومه انه هيتقابل مع جوزيف انطون هنا في مصر
خلال شهر من دلوقتي وحضرتك عارف ان
جوزبف ده احنا عاوزينه من زمان والفرصه جتلنا
المدير .والخطه اتحطت ولا لسه
ادهم .الاجتماع هيتم في شرم وبما ان جورج هيدخل البلد بطريقه غير شرعيه فسهل جدا تصفيته ......
وكل حاجه جاهزه مستنيين تحديد المعاد واول ما يتحدد هتوصل لنا المعلومه
المدير .بالتوفيق يا رجاله ربنا معاكم
والكل خرج وراح علي مكتبه

google-playkhamsatmostaqltradent