رواية جحيم العز البارت الثالث 3 بقلم سمية فراج
رواية جحيم العز الفصل الثالث 3
وحاولت تخبي دموعهاا ودخلت بسرعه ع اوضتهااا و وفضلت تبكي وتقول: يريتني ما حبيتك... خساره حبي ليك... انت مش بتحبني.... لي يربي... لي تعلق قلبي بواحد مش بيحبني.. واحد شايفني اختو... ي ربب.... بس يلا الحمدلله.
... ومسحت دموعها وخرجت
يزن: سيلا
سيلا: اي ي يوزي
يزن ببراءه : انا حبك ( بحبك )
سيلا بحب: وانا بحبك اكتاارر يروحي
اريان بضحك : تعالو كلو انتو الاتنين
... وراحو يأكلو وكان مراد بيبص لـ سيلا وهي ملاحظه وبتحاول تتجنبو
عز: سيلااا
سيلا: نعم
عز: انا مش هنتظم ف الشركه الفتره دي فخلي بالك تمم
سيلا: ماشي ي عز
تاني يوم الصبح
الداده: استاذ عز
عز: اي ف اي
الداده: في بنت قاعده ف الارض مع شويه ناس
عز: انا رايح ودي مهندسه هتعاين الارض
.. عز طلع ل حور
عز بإبستامه: اي ي حور اخبار الارض
حور: هنقدر نبني عليها الفيلا الارض ممتازه... و انا اسفه ي استاذ عز لحد دلوقتي معملتش تصاميم
عز: معاكي الوقت اللي انتي عاوزاه المهم الفيلا
... و جاب كرسي وقعد وفصل يبص ع حور و حركتها... و قد اي هي شبه رنا... وطريقه كلامها الكويسه مع الموظفين عكس رنـا...
حور بإرتباك: حضرتك مش هتمشي... قصدي تروح بيتك او الشركه يعني
عز: لا انا قاعد
ف الكورنيش عند منار واحمد
احمد: منار حبيبتي...احنا لازم نتجوز
منار: طيب ي حبيبي هنتجوز فين
احمد بخبث: مش عارف نتجوز ف شقتك مثلا
منار: هي مش شقتي دي شقه امي و بعدين البت حور وامي قاعدين فيها امشي حور...؟
احمد بخبث: لا ي منوري هي شقتك من غير ما عم عماد سيبهالك وانتي بنتو تبقي شقتك ي منوري
منار بفرحه: انا موافقه بس امي و حور
احمد بخبث: امك تقدري توديها ملجأه للمسنين و حور مشيها من البيت عادي يعني
منار بخوف: بس امي هترضي تروح هناك... حور امشيها مش مهم
احمد بخبث: امك حطيها ف الامر الواقع وديها هناك وسيبيهاا
منار: و حور
احمد بخبث: تعالي هقولك..................................................
منار: ماشي موافقه
عنـد اريان... ف اوضتو
كان واقف ف الشبـاك وباصص ع نجمـه وبيقول:
تعرفي... انا عارف انك بتحبي النجوم والقمـر اوي... وبتحبي الليـل...وعارف انك مبتعرفيش تنامي غير لما تبصي ع السمـا... و دي الحاجه الوحيدة اللي اقدر اشاركك فيـا... انا عايش دلوقتي جسـد بلا روح بسبب غلطتي... كنت فاكر لما اتجاهلك زمان علشان تحسي بحبي ليكي.... انا اسـف اوي... وحشتيني... ليـاا 11 سنه ف ندم.. يريتك كنتي معايـاا دلوقتي بحبك ي نن عيني وحشتيني
... وبدأ يبكي
... و يزن دخل
يزن: اي ده انت بتبكي...
اريان مسح دموعو: لا يحبيبي مببكيش
يزن بدموع: لا انا سفتك بتبكي
اريان: لا مببكيش يلا نلعب
.. واريان مسح لـ يزن دموعو
تحت
عز: الوقت اتأخر والعشا جاهز تعالي اتعشي
حور: لا انا هلحق اروح
عز: لا هتتعشي معانا
حور: لا ي مستر عز شكرا
عز برفعه حاجب: ده امر مش طلـب
حور: تمام ي مستر عز
.. و اتعشو وبعدين جات الساعه 12
حور بخوف: يلهوووييي الوقت اتأخر
عز: اي لسه 12 هروحك
حور بخوف وارتباك: لا لا هروح وحدي
عز بشك: مالك خايفه كده
حور: انا لازم اروح سلام
... و عز مسكها من ايدها و دخلها العربيه
حور بدموع: لااا انا هروح وحدي
عز بجمود : العنوان بتاعك
حور:********
... حور روحت و عز فضل واقف ع اول الشارع ولقيت باب الشقه مفتوح و لقيت سعاد و منار
منار بغضب: كنتي فين ي حلوهه
حور بدموع: والله كنت ف الشغل والله و المدير اصر اتعشي هناك
.. سعاد مسكتها من شعرهااا
سعاد بغضب: مديرررر ويتعشي معااااكييي ي الكسسسسفه ي العيييييب امك واهلك معرفوش يربوكي و كمنو عمك سااابك ي قليله الاد"ب
.. وكانت راح تضربها قلم و دخل عز
عز بصوت كفحيح الافعي: ايدك متتمدش عليهاا فاهمه
منـار: هو ده المديررررررر اللي حضرررتك قعدتي معاااه
عز بغضب: حور اشرف من الشرف وانتي بني ادمه و"سخه انتي تعرفي بتكلمي مين
حور بدموع: خلاص خلاص ي مستر احنا اسفين
عز بغضب: انتي بتتهاني هنااا وساكتـه
حور بدموع: احنا اسفين
... و سعاد مسكت ايد حور ورمتها ف الشااارع قدام الباب و عز اتعصب جامد
عز بغضب: ورررب العرش الرميه بتااعت حور دي ل تدفعو تمنها غالي
منار بصوت عالي: ي حاااارررره ي نااااااااس حووووووررر المهنددددسه المحتتتررررمه قااااااعدهه ف بييييييت الراجل اللي شغاللله معاااااه
.. عز اتصدم من بجاحتها وقال
: حوور تبقي مراتتتيي
حور فضلت تبكي و عز مسك ايدها وركبو العربيه وراحو الفيلا ووو
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جحيم العز) اضغط على أسم الرواية