Ads by Google X

رواية جحيم مراد الفصل الثالث 3 - بقلم إسراء الاتربي

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم مراد البارت الثالث 3 بقلم إسراء الاتربي

رواية جحيم مراد كاملة

رواية جحيم مراد الفصل الثالث 3

مراد دخل والبنت قربت منه وبتفك زراير قميصه بس فجاءه مراد بعدها عنه.
مراد اطلعي بره
البنت بدلع: ليه بس يا ميرو احنا لسه... ومراد قاطعها
مراد بغضب: قولتلك غوري برررره. 
البنت طلعت والباب اتفتح مراد بيبص لاقي ياسمين قاعده قدام الباب... ومنهاره من العياط. 
ياسمين: اي مكملتش ليه. 
مراد بغضب: وانتي مالك.. واترمي علي السرير.. تعالي اتخمدي يلاا. 
ياسمين راحت اخدت ماخده ولسه هتنام. 
مراد: لا تعالي نامى هنا... وشاورلها علي السرير. 
ياسمين مرضيتش وحطت الماخده... لاقيت مراد بيرفعها من علي الارض.. حاطها علي السرير وحوطها بدراعه ونام.  
تانى يوم مراد... قام الاول ودخل الحمام واخد دش وطلع لابس هدومه عباره عن بدله رمادي وتحتها قميص ابيض وكان جذاب جدا. 
مراد: انتي يا زفته.. قومي يلاا انتي اي اللي نايمك علي سريري استغليتي اني كنت سكران وجيتي نمتي جنبي.
ياسمين بتريقه: ليه من حبي فيك مثلا.. انت اللي جبتني هنا بالغصب. 
مراد: ده علي اساس اني انا ميت فيكي مثلا.. انزلي حضريلي الفطار والقهوه. 
ياسمين نزلت ومراد. نزل وراها فطر ومشي... في الشركه... مراد وصل مكتبه واسر دخل وراه. 
اسر: صباح الخير ي مراد اخبارك اي. 
مراد باستغراب: مالك ي اسر مش عادتك تقولي مراد شكلك زعلان. 
اسر بحزن: كاميليا هتتخطب 
مراد: طب وانت بقا مستني لما تتجوز كمان روح ي غبي فاتحها في الموضوع دي فرصتك الاخيره. 
اسر: يعني اقولها اي اقولها سيبي خطيبك واتجوزيني انا. 
مراد: لاي خفيف انت هتقولها مشاعرك وتسبها هي تقرر... وبعدين علي فكره شكلها هي كمان بتحبك بس هي شايفك البعيد مبيتحركش قالت تحركك هي شويه
اسر: تفتكر 
مراد: انت لسه قاعد قوم كلم البت. 
اسر: طب انت اخبارك اي مع ياسمين. 
مراد: بعذبها بابشع الطرق. 
اسر: حرام عليك ي مراد سيبها في حالها مراد انت حبيتها بس مش عايز تقول علشان كرامتك صح. 
مراد: اي اللي انته بتقوله ده يا اسر. 
اسر: بقول الحقيقه انت شكلك بتحبها راجع نفسك بلاش تتمادي اكتر من كده.. انا رايح مكتبي. 
اسر مشي.. ومراد قاعد يفكر في كلامه.
معقول اكون.. بح لالا مستحيل اسر بيقول اي كلام... بس انا امبارح كنت في واعي وخليتها تيجي تنام جنبي ضعفت... يمكن صعبت عليا... وفضل يقنع نفسه بكده. 
في مكتب اسر. 
اسر: كاميليا تعالي عايزك. 
كاميليا خبطت ودخلت. 
كاميليا: خير ي اسر بيه. 
اسر: قوليلي اسر بس من غير القاب ممكن 
كاميليا بصتله: لا مينفعش 
اسر قام وفضل يقرب منها لحد ما لازقت في الحيطه. 
اسر بصلها بعشق: وليه مينفعش 
كاميليا: اسر بيه ممكن تبعد.
اسر: تؤ تؤ مش هبعد. 
كاميليا ببكاء: لو سمحت ابعد. 
أسر قرب من ودنها وهمس بعشق: كاميليا انا بحبك.. تتجوزيني.... وفجاءه الباب اتفتح وكاميليا زقته وطلعت جريت اسر كانت واحده من المواظفين. 
اسر بغضب: انتي غبيه مش تخبطي قبل ماتدخلي. 
المواظفه: انا آسفه يا فندم. 
اسر  : لو فتحتي بؤقك بكلمه واحده من اللي شوفتيه هتنطردي... كاميليا خطيبتي وهتبقا مراتي. 
بليل متاخر مراد خلص شغله وروح.. طلع اوضته... لاقي ياسمين نايمه علي الارض وشعرها نازل علي وشها مراد قرب منها ونزل علي ركبه بعد شعرها برقه.. وملس علي بشرتها. 
ياسمين قامت مخضوضه: انت بتعمل اي 
مراد ببرود: ولا حاجه اي اللي نيمك علي الارض انا مش قولت تتخمدي علي السرير.
ياسمين: لا انا مرتاحه كده. 
مراد: براحتك... مراد غير هدومه وطلع علي السرير بس معرفش ينام نزل شال ياسمين من علي الارض وحوطها بايده... ونام. 
مر شهرين اسر راح اتقدم لكاميليا بس رفضته بسبب اللي حصل في الشركه بس هو فضل يحاول معها ومستسلمش اما مراد كل ما يحس انه ابتدا يحب ياسمين يعذب فيها اكتر اما ياسمين كرهها ليه كان ييزيد اكتر وفي يوم بليل مراد... رجع سكران... طلع اوضته...ياسمين كانت قاعده علي الكنبه اول ما شافته قامت سندته وفجاءه 
مراد: ياسمين انا...! 

google-playkhamsatmostaqltradent